fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zapojení automatického rosvícení tlum. světel
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=7322
Stránka 1 z 2

Autor:  loyza [ 19 zář 2006 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení automatického rosvícení tlum. světel

Zdravím všechny..... potřeboval bych poradit :?
Koupil jsem si "Automatické rozsvícení světel" Podle návodu bych to zapojil ale nevím který drát kam vede. Má někdo s tímto skušenost?
Díky všem co poradí !

Autor:  J@VO [ 21 zář 2006 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj. Dneska se na to chystám a jestli to zvládnu tak ti dám vědět. Snad udělám i nějakou fotku. Taky budu hledat dráty :D

Autor:  catrr [ 21 zář 2006 16:46 ]
Předmět příspěvku:  předmět

Ahoj ,kde jste to sehnali a kolik to stálo.Je to dobrá věc

Autor:  J@VO [ 21 zář 2006 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem koupil ARS SMART. Je to řízené mikroprocesorem a přijde mi to docela dobré. Ještě jsem to nenamontoval tak to nemám ještě vyzkoušené, dneska mě přerušila práci tma :( . Tak budu pokračovat v sobotu, to budu mít dost času. Je to za slušnou cenu, u nás chtějí za automatické rozsvěcení 700Kč. a je to bez montáže. Tohle se mi zalíbilo pro svojí jednoduchost montáže. Najdeš to na http://www.zetron.cz/zetron/index.php?menu=48 :)

Autor:  J@VO [ 23 zář 2006 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a je to namontované a funguje to skvěle. Navíc jsem si k tomu namontoval i kontrolku rozsvícených světel. Nejhorší je najít ty pravé dráty.

Potřeboval jsem: Přívod spínací skříňka svorka č. 15.

Vypínač světel - levá páčka (napojeno paralelně)

Přívod 12V ke světlům - červený silný vodič
Odvod ke světlům - fialovo černá (Potkávací sv.)
Odvod ke světlům - červeno černý vodič silný (parkovací sv. + bzučák )
Kostra (-) - vyrobena vlastní
Pár obrázků a poznámek:

Kostra: Provrtat 4,2mm a vyříznout závit M5, šroubek zkrátit
Obrázek

Popis: Ve svazku jsou dva fialovo černé vodiče, ten správný je ten co je připojen na druhý konektor počítáno z pohledu ze zadu od spodu a pravo.
Obrázek

Hotové připojení :D Navíc i s kontrolkou rozsvícených světel, kontrolka je připojena na fialovo černý vodič a kostru. Svítí jen pokud jsou rozsvícená potkávací, nebo dálková světla. Na rozsvícená světla mě upozorní hvízdák po otevření dveří a to v případě, že jsou zapnutá ručně vypínačem.
Obrázek

Mnou zvolený automatický rozsvěceč ARS SMART nepotřebuje žádné připojení a vedení k alternátoru a ani ke kontrolce dobíjení. To považuji za velké plus (odpadá nutná demontáž palubky, nebo vedení drátů do prostoru motoru). Automatika si sama po zapnutí klíčku zapalování změří napětí v palubní síti a po nastartování motoru do několika vteřin rozsvítí světla na základě zvýšení palubního napětí při chodu motoru. Vyhodnocení provádí mikroprocesor.[/list][/i]

Autor:  otas.pe [ 23 zář 2006 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

J@VO, dobrá práce. Víc takovejch lidí a bude nám tady jako v ráji... přečtu kouknu a nemusim už to číst a hledat já... to je super.

Autor:  škodná [ 24 zář 2006 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

čau lidi Se smartem už mám skušenosti delší dobu ,dělám to do aut u nás v servisu ,ale je tam menší problém.Zvlᚍ u fordů se stává,že když po nastartování rožne automat světla a někdo neznalý toho auta rožne světla ještě ručně,tak po vypnutí motoru motor běží stále dál,až do té doby,nž se ůplně vypnou světla.Pokud je smart zapojen na plnohodnotné svícení t.j. že se dají přepínat za provozu i dájková světla nebo mlhovky tak je ten problém takřka stoprocentní.Dá se to rešit jednou 6A diodou.kerá se zapojí na drát od hlavních světel k lukasu obráceně,aby přes ni procházel prod ke svělům,a neprocházel po vypnutí motoru do spínečky a nekrmil tak celý zapalovací systém.Toto pouze tehdy,že dojde k nechtěnému ručnímu zapnutí světel.Jinak smarty jsou velice jednoduché e spolehlivé zařízení.Z asi podesáti kusů chodí zatím pokud vím všechny bezvadně.Zatí čau a zkuste po nastartování zanout světla ještě ručně a možná budete nemile překvapeni.

Autor:  J@VO [ 24 zář 2006 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

škodná píše:
čau lidi Se smartem už mám skušenosti delší dobu ,dělám to do aut u nás v servisu ,ale je tam menší problém.Zvlᚍ u fordů se stává,že když po nastartování rožne automat světla a někdo neznalý toho auta rožne světla ještě ručně,tak po vypnutí motoru motor běží stále dál,až do té doby,nž se ůplně vypnou světla.

Tak na tohle jsem přišel dneska taky :? Ukazoval jsem známému jak to pěkně chodí a předváděcí efekt se projevil. :D No moc odvázanej jsem z toho nebyl, asi zkusím ještě tu diodu. Doufám že najdu kam přesně patří. škodná mohl by jsi mi upřesnit trochu blíže kam tu diodu mám dát. Prosím :smt100

Autor:  škodná [ 24 zář 2006 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

čekal jsem tento dotaz tak jsem to tady tak trochu načrtnul.Doufám že to nebude k smíchu a poslouží to. Obrázek Tu diodu je lepší dát hned ke konektoru k lukasovi.Pozor na správné pólování diody.Musí být propustná směrem od přepínače k relátkům,aby šly světla rožnout ručně a nemohlo se vracet napětí od SMARTU přes přepínač světel k zapalování.Na obrázku je vyznačena správně doufám.

Autor:  J@VO [ 24 zář 2006 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

:-D Ne k smíchu to není jsem rád za každou připomínku. OK snad jsem to pochopil :D Směšnej jsem já, když jsem na tuhle závadičku nepřišel. Jo jsou věci mezi nebem a zemí a elektrika potvora si dělá co chce. Tak ještě jednou moc dík. :-D :-D

Autor:  škodná [ 25 zář 2006 06:46 ]
Předmět příspěvku: 

Čau, jsem rád že to je k něčemu.Nicméně dej vědět jak to dopadlo.Hodně zdaru

Autor:  jarin [ 07 říj 2006 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

Rozhodl jsem se namontovat ARS Smart dle návodu a doporučuji toto vylepšení. Obrázek

Výhoda je, že kromě diody se nemusí nic pájet a navíc se nemusí zbytečně řešit ukostření pomocí šroubku (ne každý má doma závitník :)) A takto to vypadá v praxi Obrázek

Pokud je někdo totální elektro lama, tak dioda se zapojí takto:Obrázek<br>

Autor:  mrJekill [ 08 říj 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

2 Škodná:máš to namontovaný v dieselu,ale píšou tam,že není vhodné pro montáž do dieslových vozů vyrobených před rokem 2000.
Naprosto nechápu důvod,když to funguje na principu měření napětí v palubní síti a po zvednutí o 0,4V sepne.
Podle mě je uplně jedno,jestli to nacpu do kamen,nebo letlampy.

Autor:  jarin [ 08 říj 2006 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

mrJekill píše:
2 Škodná:máš to namontovaný v dieselu,ale píšou tam,že není vhodné pro montáž do dieslových vozů vyrobených před rokem 2000.
Naprosto nechápu důvod,když to funguje na principu měření napětí v palubní síti a po zvednutí o 0,4V sepne.
Podle mě je uplně jedno,jestli to nacpu do kamen,nebo letlampy.


Vůbec to není jedno, protože v dieslu se nejdřív zapne žhavení a kvůli tomu klesne napětí, ARS Smart si myslí, že napětí pokleslo, protože se startuje (točí startér) a proto nerožne světla. Jakmile přestaně žhavení napětí v palubní síti vzroste a ARS Smart si myslí, že už je nastartováno a rožne světla. Problém je v tom okamžiku mezi koncem žhavení a tím, kdy se začne točit startérém. Buď ARS Smart rožne světla jen v tom mezidobí mezi vypnutím žhavením a roztočením startéru (lepší případ) nebo po ukončení žhavení světla běží pořad i během točení startéru (horší případ). Toto je jen hypotéza. Nemám ověřeno z praxe a dost by mne to zajímalo, protože bych to chtěl namontovat i do bráchovýho esca, které je diesl. Mám takové tušení, že u toho bratrova escorta 1.8D, ale probém asi nebude, protože je poměrně dlouhá prodleva mezi tím,kdy zhasne kontrolka žhavení a tím, kdy skutečně přestane žhavení (cvakne relé).

BTW. Ten ARS Smart, jsem montoval s kámošem, který se opravdu hodně vyzná v elektrice. Zajímalo ho, jak ten ARS Smart je udělaný. Tak jsem tu krabičku rozkuchali. Vevnitř jsou součástky za maximalně 100,- pokud byste je kupovali v maloobchodu.

Autor:  nicus [ 08 říj 2006 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

jarin píše:
Tak jsem tu krabičku rozkuchali. Vevnitř jsou součástky za maximalně 100,- pokud byste je kupovali v maloobchodu.


Tak to nafoť, popř. nakresli a popiš a dej to sem ať můžem stavět :-D

Autor:  jarin [ 08 říj 2006 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nofotit to můžu. Nakresléné schéma je ale lepší. Je tady jeden zásadní problém a to je mikroprocesor PIC. V tom je samozřejmě nahraný nějaký prográmek, který hlídá napětí a zapíná. Kámošovi elektrikáři to nedalo a začal si hrát s tím schématem i programem do procesoru. Prý už to má vyřešené. Jestli mi to dá, tak to tady samozřejmě zveřejním. Problém je s tím programem do procesoru, protože musíte mít programátor procesorů firmy PIC.

Autor:  škodná [ 09 říj 2006 07:12 ]
Předmět příspěvku: 

Smart reaguje na zvýšení napětí oproti stavu před žhavením až po nastartování.Je tam ještě časová prodleva asi 1s.Ten rozdíl 0,4V je ale asi málo.Podle měření to dělá asi 1,4V

Autor:  Karel [ 09 říj 2006 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

A proc to nejde naprogramovat, at to sepne pri 13V?A muzem to dat i na ropaka. :D

Autor:  mrJekill [ 09 říj 2006 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím,že natolik složitý,aby se to muselo programovat to zas asi nebude,spíš by stačilo jen poladit nějakej trimr,co dává info integráku.

Autor:  jarin [ 09 říj 2006 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tady jsou fotky Smartu. Obrázek
Obrázek

Ten svab tam byt podle mne musí. Proto je to taky Smart :) Vtip je v tom, že se nemusíte připojovat na kontrolku dobíjení a kuchat kvůli tomu palubku. Toto zapojení je mnohem jednodušší, z krabičky vede méně drátů a proto tam musí být "jakási logika", která nepotřebuje informace o dobíjení.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/