fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nevyhřívá zadní sklo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=779
Stránka 1 z 2

Autor:  karner [ 11 říj 2004 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Nevyhřívá zadní sklo

Pánové a dámy, vyskytl se mi další problém, nevyhřívá zadní sklo :x , teda aspoň se mi na něm nedělat ty typický proužky bez mlhy jak na mý Feldě. První dotaz je, jesli se ty proužky mají dělat, nebo jestli je to tak megavýkonný, že chvíli nic a pak mlha zmizí úplně.
Druhý dotaz, čím to může být, do zadního skla nejde elektrika, když zmáčnku knoflík, tak jasně slyším s cvaknutí relé, kontrolka se rozsvítí, pojistka je nespálená, když pojistku vyndám, tak se nerozsvítí ani kontrolka, tedy pojistka mi připadá dobrá. Prosím velmi o radu. :idea: Děkuji.

Autor:  Návštěvník [ 11 říj 2004 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mě taky nehřálo, ale kontrolka svítila, a bylo to v 5. dveřích - vypadnul drát z takových těch kontaktů, co jsou vidět na hraně kufru, když otevřeš dveře. Není tam použit ten normální plochý autokonetror (fast-on), ale nějaký kulatý jakoby se závitem, který nechtěl moc držet, páč nešel napružit, takže pomohlo opatrné rozlisování štípacími kleštěmi.

(1997 kombi)

Autor:  Chorche [ 11 říj 2004 09:05 ]
Předmět příspěvku: 

Me se zase prervalo (+) asi v pruchodce do 5. dveri (alespon podle mereni to tak vychazi). Budu muset nejak rozebrat a opravit. Zima se blizi ...

Autor:  karner [ 11 říj 2004 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Závada

Já tam na skle mám klasickou plouchou spojku "samec samice". Kostra je dobrá, proti zadnímu + u světla kostra kostří. Kouknu na dráty v průchodce. Ale ať ten + drát k oknu měřím jak chci, žádnou el. z toho nedostanu. Tady někdo psal, že to bylo uvolněný ve svorkovnici na pojistkách. Dle když mi svítí kontrolka, je možné, že je to u pojistek?

Autor:  karner [ 11 říj 2004 10:00 ]
Předmět příspěvku:  závada

Nikde jsem v žádných downloadech nenašel schéma zapojení vyhřívání zadního okna. Kam jde + kabel od zadního okna? na relé? nebo na spínač s kontrolkou? Pokud chci zjistit propustnost? Které relé je na zadní sklo?

Autor:  Chorche [ 11 říj 2004 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada

karner píše:
Nikde jsem v žádných downloadech nenašel schéma zapojení vyhřívání zadního okna. Kam jde + kabel od zadního okna? na relé? nebo na spínač s kontrolkou? Pokud chci zjistit propustnost? Které relé je na zadní sklo?


Nejaky schema lze stahnout z fordfans.cz, sekce download, soubor el.zip. Na strane 33, nazvano schema 11 => 79 vyhrivani, 80 rele, 81 vypinac.

Podle Etzolda od 95 vys - rele c. 5, sede; casovaci rele, vyhrivani zadniho okna.

Pokud neco vyzjistis ohledne toho, kam a kudy to od zadniho okna vede, dej to, prosim, sem. Dik

Autor:  Toko [ 11 říj 2004 12:55 ]
Předmět příspěvku: 

Systém vyhřívání je na straně 33 el.schéma na fordfans.cz http://www.fordfans.cz/download/elchema/el.zip. Netuším, jestli ale přesně pasuje na tvé auto.
Podle něj jde +kabel od okna jak na relé, tak na kontrolku a ještě se spojuje s vyhříváním zrcátek. Takže to vypadá, že máš někde přerušené vedení na zadní okno. Po sepnutí relé jde totiž proud na kontrolku, ale už ne na zadní okno.

Autor:  karner [ 11 říj 2004 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

U mě Ghia, je s vyhřívanými zrcátky spojeno vyhřívání předního okna a ne zadního.

Autor:  Toko [ 11 říj 2004 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

To je zvláštní, já mám taky GHIA a spojen ohřev zrcátek se zadním a ohřev trysek ostřikovače s vyhříváním předního okna. A tuším i podle manuálu to takhle má být. Akorát že to přední mi nefunguje, ale to je jiná.

Autor:  Návštěvník [ 11 říj 2004 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mi netopilo zadní okno a bylo to tím jak je konektor v kufru takový plíšky a proti němum válečky co pružej(takovej laickej popis) po sundání plastu v kufru na dveřích jsem zjistil. že je vypadlej drát z toho konektoru u válečků.Zpravila to čokoláda a vesele už rok zase hřeje okno.Podotýkám, že jde o combi.

Autor:  Chorche [ 14 říj 2004 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jujky, takze tam proud vede pres ten konektor v kufru? Pekny, alespon nemusim sundavat calouneni u stropu :-).

Autor:  karner [ 18 říj 2004 07:59 ]
Předmět příspěvku:  Našel jsem to!!!!

Dámy a pánové, po delším hledání jsem zjistil, proč mi nevyhřívá zadní sklo. Jak již bylo zmíněno tak proud jde do skla přes ty tři zadní konektory v kufru. Poté co jsem oddělal ten plast ze zadních deří, tak jsem zjistil, že ten prostřední, který je na vyhřívání je ulomenej. Avšak se mi to nepodařilo vyndat. Víte někdo jak to jde opravit, s pájkou se tam nedostanu. Dá se ten konektror ze zadních dveří vytáhnout?

Autor:  Návštěvník [ 18 říj 2004 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Nechci kecat ale mám pocit. že ten konektor jde vytáhnout a jak jsem psal já to řešil větší čokoládou nastrčit ten konec válečku co je pod plastem pak upadlej drát utáhnout a topí to. :D

Autor:  deekay [ 18 říj 2004 22:46 ]
Předmět příspěvku: 

resil jsem stejnou vec - prostredni pruznej kontakt se zasekaval a tim padem nefungovalo vyhrivani. Konektor se da vytahnout, na kazde strane ma pruzny kovovy plisek, takze staci zevnitr uchopit zestran konektor, zmacknout plisky a konektor vystrcit. ja koupil novy na vrakaci a resil jsem jeho pripojeni jak uz se tu psalo elektrikarskou cokoladou...funguje paradne doted :)

Autor:  Chorche [ 18 říj 2004 23:42 ]
Předmět příspěvku: 

2 Karner - jak jsem Ti uz psal v SZ, jel jsem to omrknout do garaze. Ten konektor jde vyndat, ale na rozdil od deekay tam mam z kazdy strany packy 2. Vem slabsi sroubovak, tak 3 - 4 mm, a odcvakni si najdriv predek. Pak si tam dej prst, at se Ti to zas nezacvakne a povol to z druhy strany. Kamos elektrotechnik koukal na ty konektory, co jsou nalisovany na dratech a rikal, ze uz je nekde videl prodavat - takze to asi pujde vyresit stejne, jak to bylo origo.

Taky jsem ted laborovanim prisel na to, proc to nevytapi. Auto bylo pritahnuty jako bouracka na zadek a ty "woes" prohodily stredni a pravej drat na konektoru ve dverich. Jen nechapu, jakto, ze to pres rok topilo a pak z niceho nic konec. Mno, prohodil jsem to a topim. Jen to byl docela mazec risknout prvni mereni proudu s merakem z OBI za 200, ale vydrzel :-).

Dalsi dotaz - nejde o vytapeni, ale o ten konektor. Od motorku steracu do nej vedou 2 kable. 1. staly plus od klicku (?), 2. snad ovladani od packy steracu u volantu. Takze je to asi pripraveny na dojezd sterace - jenze mne ten dojezd nefacha. Sterac musim vzdycky vypnout rucne ve spodni poloze. Jak to funguje vam? Nebo bych tam musel mit rele na cyklovace jak u kombi?

Autor:  Návštěvník [ 19 říj 2004 20:17 ]
Předmět příspěvku:  anténa přes vyhřívané zadní okno

Nazdar lidi, jsem tu poprvé. Snad tohle někomu také pomůže:

Když jsem demontoval Oriona (1.6D r.v. 85) a druhého montoval (1.4i r.v. 90), tak jsem zjistil, že v obou je v Céčkovém levém sloupku zevnitř pod krycím plastem (při demontáži nezlomit - je naražená v asi 4řech plastových čípcích) krabička vyrobená ve VB.

Do krabičky vedou tyto dráty:
anténa zepředu z palubovky od autorádia
+12V silný napájecí kabel jištěný pojistkou na vyhřívání okna
GND
+12V slabý červený kabel z konektoru od autorádia
Z krabičky vedou dva silné měděné ploché na černo natřené dráty na vlastní vyhřívání okna (dlouhé cca 10cm)

Krabička dělá to, že vyhřívání okna funguje jako anténa pro autorádio, ale pouze když se na slabý červený drátek připojí +12V z autorádia (asi se tím spíná nějaký modulátor). Krabička je podle mně ve všech úrovních výbavy, protože ten diesel byl tuším pouze GL.
Funguje to super, škoda, že ten kdo mněl auto předemnou to nevěděl a nechal do střechy udělat vlastní anténu.

PS: nikde ve schématech jsem to nenašel, podobně jako nikde ve schématech není třeba žlutá krabička pod palubovkou u 1.6D. Je v ní 80C51 a podle mně je její jedinou funkcí blikání s kontrolkami při check testu při startu motoru.

Autor:  Návštěvník [ 21 říj 2004 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

To Chorche:
Doběhovej kontakt je součástí motorku. Asi je v něm něco shnilého. Aby se ti zastavil stěrač v dolní poloze, nepotřebuješ nic jinýho než funkčí doběhový kontakt.
U mýho auta to funguje normálně, stěrač se zastaví sám v dolní poloze i bez dalších relátek.

Autor:  Plžík [ 06 lis 2004 22:55 ]
Předmět příspěvku: 

Tedy, ty kontakty na zadních dveřích kombíka nejsou moc spolehlivý element. Mě zase porát blbne stěrač, když vyleštím ty plíšky, tak chvíli jde a pak zase začne blbnout. Asi to předělám na pohyblivý přívod někudy horem a bude po ptákách, jen to vymyslet tak, aby se to moc neskřípalo.

Autor:  Návštěvník [ 18 pro 2004 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

Nafťák píše:
Nechci kecat ale mám pocit. že ten konektor jde vytáhnout a jak jsem psal já to řešil větší čokoládou nastrčit ten konec válečku co je pod plastem pak upadlej drát utáhnout a topí to. :D


:lol: Dík za inspiraci, mám, resp. měl jsem stejnej problém, ještě teď mám promrzlý prsty. Řešil jsem to stažením onoho kulatého konektoru (bacha na perko který jsem hledal ve sněhu) a zapájením konce ulomeného drátu do zbytku konektoru.Nesmí se ale dát moc hluboko a opětovným nasazením na kontakt-práce na 10minut.

Autor:  sukyn [ 19 pro 2005 00:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mám dotaz,který kontakt (v kufru,u modelu combi) je na vyhřívání zadního okna?Dole mi jde proud do prostředního kontaktu,ale ve dveřích mi ohmmetr ukazuje propojení levého kontaktu s vyhříváním zadního okna.Nezná náhodou někdo přesný význam těch kontaktů,které jsou dole na hraně nakládacího prostoru?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/