fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

baterka KO
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=8787
Stránka 1 z 3

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 11:35 ]
Předmět příspěvku:  baterka KO

Dnes jsem po 14dnech prisel k autu a nic ani central mi neotevrel.
Tak jsem vzal merak a na baterce nameril 0.8v
Je mozne aby za tu dobu kdy jsem auto nepouzival se takhle vystavila baterka?
Pri vypnutem zapalovani mam zapojene radio,central,alarm,imobilizer, a nic vic.

Autor:  Lucky [ 02 úno 2007 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

A kolik ta baterka mela Ah? A pokud byla uz na sklonku zivota, tak po 14ti dnech by se mohla vycucnout. Ale to by musela byt fakt tesne pred smrti. Ja mam v aute asi 4 roky starou Bannerku 60Ah. Jednou jsem to nechal stat cca tyden, ale nastartovani a vse bylo OK.

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

to jsem nezmeril na to nemam merak

baterka je znacky magnet 55Ah a mam ji v xr2 a je stara 1.5roku

Autor:  Nagant [ 02 úno 2007 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

djastin píše:
Tak jsem vzal merak a na baterce nameril 0.8v
Je mozne aby za tu dobu kdy jsem auto nepouzival se takhle vystavila baterka?

Podle mně ne, buď odešel nějaký článek, nebo se baterka rozsypala zcela. Samozřejmě, pokud Ti funguje měřák.

1,5 roku, to je teda hodně divný. :( To bych to rozsypání vyloučil, i když dneska - kdoví? :smt102

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

ted jsem si jeste vzpomel co se mi stalo pri posledni jizde:
zacala mi slabe svitit za jizdy kontrolka dobijeni a otackomer mi visel na 2t
pri seslapnuti brzdy se kontrolka rozsvitila vice a otackome spadnul az na nulu.Po pusteni pedalu zase svitila slabe a otackomer na 2t a tez jsem si vsiml ze mi nesvitili zadni brzdove svetla.Bez problemu jsem dojel asi 40km domu prolezl jsem vsechny kabely v motoru ale nenasel sem nikde spatnou kostru nebo utrzeny drat.Tak jsem zkusil nastartovat a v pohode akorad po otoceni klicku do polohy II se nerozsvitila kontrolka dobijeni.

Autor:  JaneCk [ 02 úno 2007 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

Hm. Si myslím, že to bylo asi altíkem. :smt102

Autor:  Lucky [ 02 úno 2007 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Co alternator? Mozna ti spatne dobiji baterku. Nebo vubec? A pri poslednim vypnuti motoru ti tu baterku mohl vybit?

Autor:  Lucky [ 02 úno 2007 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

JaneCk píše:
Hm. Si myslím, že to bylo asi altíkem. :smt102


Sorry, byl jsi rychlejsi :D

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 12:11 ]
Předmět příspěvku: 

jojo prave jsem mluvil s kamosem co dela do aut a poradil to same co vy alternator takze zitra jden z auta ven a bude se zkoumat:( ach jo snad to nebud drahy diky za rady.
Stejne to vidim ze se na vas zase obratim:)

Autor:  Lucky [ 02 úno 2007 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?

Autor:  JaneCk [ 02 úno 2007 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

To Lucky: 8)
To djastin: Mrkni, jestli nemáš zezadu altíku uhnilé to očko, na přívodním kabelu. Ale nevím nevím, jestli nebude už i po baterce. Aby se vybila na 0,8 V to je celkem maso a asi ji už nepůjde dobře oživit. Nejsem elektrikář, jen laická úvaha. Tak štěstí... ;-)

Autor:  JaneCk [ 02 úno 2007 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

Nebude to cenově tak hrozné. Pokud to je dioda, za tu si vezme nějaký strejda tak 1000, no maximálně ještě uhlíky a to je všechno. Asi. Neboj

Autor:  zdenal8 [ 02 úno 2007 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?


Já sem dal za startér bez kabeláže 1,500

Autor:  Lucky [ 02 úno 2007 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

zdenal8 píše:
Lucky píše:
Mozna je to trochu OT, ale nedavno jsem dal za repas starteru + kabelaz 3.500,- :? Nevim, jak je to s altikem, ale ty cenove relace mozna budou podobne :shock: ?


Já sem dal za startér bez kabeláže 1,500


:smt019 :-D Ja mam znamyho v servisu, ktery mi vsechno dela bez DPH, ale byl zrovna nemocny. Ja jsem nutne potreboval auto, tak jsem to musel dat do prvni servisu za rohem, no...
EDIT: Ale zase jsem to do servisu dal rano a odpoledne to bylo hotovy. Tak aspon neco. :D

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

JaneCk píše:
To Lucky: 8)
To djastin: Mrkni, jestli nemáš zezadu altíku uhnilé to očko, na přívodním kabelu. Ale nevím nevím, jestli nebude už i po baterce. Aby se vybila na 0,8 V to je celkem maso a asi ji už nepůjde dobře oživit. Nejsem elektrikář, jen laická úvaha. Tak štěstí... ;-)


jo kdzy uz to budu mit venku tak projdu veskere kabely.
Baterka se uvidi rano ,dal jsem ji na nabijecku

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

jeste dotaz jakym merakem bzch mohl zmerit ty Ah?
muj merak ma maximum 20A a v praci mam profimerak ale ten ma asi jen max 40 nebo 50A nerad bych jej odkouril

Autor:  djastin [ 02 úno 2007 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

jeste mam moznost pouzit osciloskop ale neumim s nim delat (muzu si jej pujcit z prace)

Autor:  JaneCk [ 02 úno 2007 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Opět rada od laika nebo lajky? :-D
Já si myslím, že bys ji musel nabít a pak třeba asi vybíjet, např. 1 A nebo prostě určitými ampéry za hodinu a nechat ji vybít a podle toho zjistíš asi Ah. Nebo se pletu a je to blbost? :-) Nevím. Nebo nějakou jinou kapacitní zkoušku

Autor:  Nagant [ 02 úno 2007 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Na to jsou speciální měřiče, hotový výrobek se ale cenou blíží nové baterce.
Pak jsou amatérské konstrukce, baterii zatěžuješ konstantním proudem a měříš čas, kdy napětí klesne pod stanovenou mez.

A pak se zjišťují startovací schopnosti akumulátoru, kdy se aku zatíží opravdu velkým proudem a měří se, kdy to napětí klesne pod určitou mez, jde o měření v řádu sekund, zatímco u měření kapacity jde o dobu řádově (desítek) hodin.

Autor:  Wizzy [ 02 úno 2007 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

djastin píše:
jeste mam moznost pouzit osciloskop ale neumim s nim delat (muzu si jej pujcit z prace)

:roll:
Obojím by to šlo, ale s osciloskopem je to jako jít s kanónem na vrabce. Ale nejde to nijak tak, že jako připojíš měřák k baterce a on ti rovnou ukáže kapacitu ;-) Abych ti to trochu vysvětlil - kapacita a proud jsou dvě rozdílné věci, i když spolu souvisí. Kapacitu baterií udáváme v ampérhodinách (Ah) a kapacita o velikosti 1Ah znamená, že akumulátor je schopen dodávat proud o 1A po dobu 1h. (už ti asi trošku svítá, že jo ;-) ) No a pokud si chceš změřit kapacitu akumulátoru v autě pomocí měřáku do 20A, tak si vezmeš nějakou odporovou zátěž, spočítáš si ji tak, aby jí při 12V teklo cca 10A, podle ohmova zákona (pro šťouraly v integrálním tvaru) R=U/I=12/10=1,2 ohm, ovšem nějaký malý odpor ti stačit asi nebude, protože při těch 10A na něm bude ztrátový výkon 120W a to by akorát tak zasvítil :-) Takže to chce buď sehnat nějaké opravdu výkonové odpory, nebo můžeš použít větší odpor, ale zase ti tam poteče úměrně menší proud a měření potrvá podstatně déle. No až si to vše spočítáš a zapojíš, tak si k tomu sedneš s hodinkami a budeš koukat, jak dlouho ti tam daný proud poteče a z výsledku (např hodinu a půl tam teklo 10A) si spočítáš výslednou kapacitu (15Ah).

Jo a co si ještě tak pamatuju z fyzikální chemie, tak v olověném článku dochází k vybití pod 1,6V k nevratným změnám, které znehodnocují článek - klesá kapacita i proudová zatížitelnost (tvrdost zdroje). Tuším se tam mění krystalická struktura olověné elektrody, nebo tak něco.
Každopádně napětí 0,8V na celé baterce (pro kterou je kriticé napětí 1,6x6=9,6V) značí mrtvou baterku, ať už je totálně vybitá, nebo jeden článek K.O.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/