fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Otackomer
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=9030
Stránka 1 z 3

Autor:  radim.s [ 21 úno 2007 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Otackomer

Prosim o radu,otackomer mi ukazuje presne polovicne udaje ako ma,chcel by som ci by mi niekto neporadil(schemu)ako vyrobit nasobic otacok.diky

Autor:  Pavel 1.6 [ 21 úno 2007 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka?
Je to vada otáčkoměru?

Autor:  radim.s [ 22 úno 2007 18:27 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka?
Je to vada otáčkoměru?
Menil som budiky,otackomer funguje,len potrebujem vyrobit nasobic pulzov,aby to bolo o.k.

Autor:  Pavel 1.6 [ 22 úno 2007 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

Proč násobič? :shock:
Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. :-D

Autor:  Jackiii [ 22 úno 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tak je z jinyho motoru..ja tam mel z 1.8 16V a ukazoval mi o 1000 otacek vic :)

Autor:  radim.s [ 03 bře 2007 08:56 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
Proč násobič? :shock:
Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. :-D
Diky za radu,ale trimrom som tocil a na otacky to vobec nereaguje,meral mi to aj kamos a otackomer je o.k.,tak uz neviem ako to nadstavit,mas este neaky napad v zalohe?

Autor:  Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak že přece jenom násobič.Chtělo by to vědět jak vypadají ty inpulzy co lezou ze snímače.Teď mě napadlo,co takhle rači přepsat otáčkoměr? :-D
Hodinka u počítače a je hotovo!

Autor:  Jimmy [ 03 bře 2007 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

Hmmm maximum na otáčkoměru by pak měl 14tis :-) To by bylo fakt zajímavé :-)

Autor:  Wizzy [ 03 bře 2007 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš.

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně by to chtělo vědět odkud ty impulzy lezou, podle mě to ze snímače není, ty sloužej primárně pro ŘJ. Co se týče 1,8 16v a 1,6 16v tak elektrika motoru je stejná. Mohlo vy se lišit pak až u novějších zeteců a možná 8v motorů.
Násobič je podle mě složitej, spíš bych změnil nějak zesíleni koncového stupně před magnetoel. zařízením a to je nejspíš ten trimr.
Mimochodem tohle je už asi 3. misto kde se řeší otáčkoměr :-D a všude jsou to jen dohady, protože nikdo neví čeho se má chytit. To je jak navrhovat koleje a nevědět rozteč :-D

Pavle nemyslím, že je otáčkoměr na uP to by bylo zbytečně drahý, analogově stačí převod frekvence/napětí, přez uP by to bylo frekvence/číslo a číslo/napětí a to číslo mi tam příde dost zbytečný. Neheldě na to, že kdyby tam byl tak by to zřejmě nebylo na hoďku, disasembly pak to pochopit, a pak to přepsat.
I když ono uP by to vlastně neprodražil, jednalo by se vlastně o měřim frekvenci a generuju PWM no to je jedno.

Autor:  radim.s [ 03 bře 2007 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš.
Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ?

Autor:  Wizzy [ 03 bře 2007 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

No 1.4 16V (Fiesta, Puma..?) je taky Zetec, nebo se pletu?

Autor:  Wizzy [ 03 bře 2007 12:11 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas1 píše:
Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu...

No právě, cívka je rozdělená na poloviny a každá obsluhuje dvě svíčky, přičemž jedna z nich pálí v aktivní fázi (výbuch) a druhá někde mezi výfukem a sáním, čili naprázdno. EEC tak dává jen dva pulzy, střídavě do každé poloviny cívky a otáčkoměr bere jen tu jednu polovinu.
Lukas1 píše:
...a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ?

To nemám tucha, Zetecy mají jednu dvojitou a 2.0 DOHC mají dvě - ale principielně to bude to samé. Jak jsou na tom osmventily, to nemám šajn.

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

radim.s píše:
Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.


Pokud CVH motory nepálí 2x v cyklu a maj taky 2 cívky pak je to jasný proč.......

Autor:  Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

No dobře.Mrknu se na ten otáčkoměr,jestli nejde poladit a když to nepude,tak zkusím vypotit nějakej násobič. :-D

Autor:  Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tak je hotovo!
Vemeš otáčkoměr a vykucháš z něj odpor R7 a nahradíš ho obyčejným odporem 560 kiloohmů (M56).
Jednoduchý že jo. :-D
Obrázek

Autor:  Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já.

Autor:  radim.s [ 05 bře 2007 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já.
Ja mam z 92,ale vypada skoro jak tvoj,myslis ze to pomoze s tym odporom,ja sa uz s tym babrem tyden,len stelujem trimer a prd z toho.Asi to skusim a uvidim.Hadam mi to neodpali rucicku a netrafi ma do hlavy :-)

Autor:  DISP [ 25 bře 2007 20:46 ]
Předmět příspěvku:  nefunkční otáčkoměr

já už to s nefunkčním otáčkoměrem koupil, ani se nehne,
ale když jsem vymlátil baterku svícením, tak mi mi při zoufalým startování začal cukat, pak se hodil přes rozsah a je tam do dneška...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/