fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Otackomer http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=9030 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | radim.s [ 21 úno 2007 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | Otackomer |
Prosim o radu,otackomer mi ukazuje presne polovicne udaje ako ma,chcel by som ci by mi niekto neporadil(schemu)ako vyrobit nasobic otacok.diky |
Autor: | Pavel 1.6 [ 21 úno 2007 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka? Je to vada otáčkoměru? |
Autor: | radim.s [ 22 úno 2007 18:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pavel 1.6 píše: A to je origo v autě, nebo dodatečná dodělávka? Menil som budiky,otackomer funguje,len potrebujem vyrobit nasobic pulzov,aby to bolo o.k.
Je to vada otáčkoměru? |
Autor: | Pavel 1.6 [ 22 úno 2007 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proč násobič? Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. |
Autor: | Jackiii [ 22 úno 2007 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak je z jinyho motoru..ja tam mel z 1.8 16V a ukazoval mi o 1000 otacek vic |
Autor: | radim.s [ 03 bře 2007 08:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pavel 1.6 píše: Proč násobič? Diky za radu,ale trimrom som tocil a na otacky to vobec nereaguje,meral mi to aj kamos a otackomer je o.k.,tak uz neviem ako to nadstavit,mas este neaky napad v zalohe?
Otáčkoměr je elektronický a dá se v určitém rozmezí regulovat trimrem. |
Autor: | Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak že přece jenom násobič.Chtělo by to vědět jak vypadají ty inpulzy co lezou ze snímače.Teď mě napadlo,co takhle rači přepsat otáčkoměr? Hodinka u počítače a je hotovo! |
Autor: | Jimmy [ 03 bře 2007 11:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmmm maximum na otáčkoměru by pak měl 14tis To by bylo fakt zajímavé |
Autor: | Wizzy [ 03 bře 2007 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš. |
Autor: | Lukas1 [ 03 bře 2007 12:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavně by to chtělo vědět odkud ty impulzy lezou, podle mě to ze snímače není, ty sloužej primárně pro ŘJ. Co se týče 1,8 16v a 1,6 16v tak elektrika motoru je stejná. Mohlo vy se lišit pak až u novějších zeteců a možná 8v motorů. Násobič je podle mě složitej, spíš bych změnil nějak zesíleni koncového stupně před magnetoel. zařízením a to je nejspíš ten trimr. Mimochodem tohle je už asi 3. misto kde se řeší otáčkoměr a všude jsou to jen dohady, protože nikdo neví čeho se má chytit. To je jak navrhovat koleje a nevědět rozteč Pavle nemyslím, že je otáčkoměr na uP to by bylo zbytečně drahý, analogově stačí převod frekvence/napětí, přez uP by to bylo frekvence/číslo a číslo/napětí a to číslo mi tam příde dost zbytečný. Neheldě na to, že kdyby tam byl tak by to zřejmě nebylo na hoďku, disasembly pak to pochopit, a pak to přepsat. I když ono uP by to vlastně neprodražil, jednalo by se vlastně o měřim frekvenci a generuju PWM no to je jedno. |
Autor: | radim.s [ 03 bře 2007 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: Nevím, jak je to u 1.4 a u dieselů, ale u Zetecu se bere signál z jedné poloviny cívky, čili každá druhá jiskra, takže otáčkoměr pro Zetec je nastavený na poloviční počet pulzů. Takže jestli máš otáčkoměr z auta se Zetecem, asi s tím nic nenaděláš. Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.
|
Autor: | Lukas1 [ 03 bře 2007 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ? |
Autor: | Wizzy [ 03 bře 2007 12:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
No 1.4 16V (Fiesta, Puma..?) je taky Zetec, nebo se pletu? |
Autor: | Wizzy [ 03 bře 2007 12:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas1 píše: Wizzy zetec dává 2 jiskry v jednom cyklu... No právě, cívka je rozdělená na poloviny a každá obsluhuje dvě svíčky, přičemž jedna z nich pálí v aktivní fázi (výbuch) a druhá někde mezi výfukem a sáním, čili naprázdno. EEC tak dává jen dva pulzy, střídavě do každé poloviny cívky a otáčkoměr bere jen tu jednu polovinu. Lukas1 píše: ...a vlastně všechny benzínové MKV maj 2 cívky nebo ne ?
To nemám tucha, Zetecy mají jednu dvojitou a 2.0 DOHC mají dvě - ale principielně to bude to samé. Jak jsou na tom osmventily, to nemám šajn. |
Autor: | Lukas1 [ 03 bře 2007 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
radim.s píše: Neni ze Zetecu je ze 1.4 16 v a ja mam 1.4 8v,ci to koli tomu robi?Som z toho v prdely.
Pokud CVH motory nepálí 2x v cyklu a maj taky 2 cívky pak je to jasný proč....... |
Autor: | Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No dobře.Mrknu se na ten otáčkoměr,jestli nejde poladit a když to nepude,tak zkusím vypotit nějakej násobič. |
Autor: | Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 16:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak je hotovo! Vemeš otáčkoměr a vykucháš z něj odpor R7 a nahradíš ho obyčejným odporem 560 kiloohmů (M56). Jednoduchý že jo. |
Autor: | Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já. |
Autor: | radim.s [ 05 bře 2007 18:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pavel 1.6 píše: Ještě dodatek:ta úprava platí pro otáčkoměr z r.v.97-ten mám já. Ja mam z 92,ale vypada skoro jak tvoj,myslis ze to pomoze s tym odporom,ja sa uz s tym babrem tyden,len stelujem trimer a prd z toho.Asi to skusim a uvidim.Hadam mi to neodpali rucicku a netrafi ma do hlavy
|
Autor: | DISP [ 25 bře 2007 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | nefunkční otáčkoměr |
já už to s nefunkčním otáčkoměrem koupil, ani se nehne, ale když jsem vymlátil baterku svícením, tak mi mi při zoufalým startování začal cukat, pak se hodil přes rozsah a je tam do dneška... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |