fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Originální "dojezd" el. otvírání okna a jeho relé
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=9199
Stránka 1 z 2

Autor:  Wizzy [ 06 bře 2007 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Originální "dojezd" el. otvírání okna a jeho relé

Originální el. ovládání okna řidiče u mojeho Esca funguje na můj vkus polovičatě. Při ťuknutí směrem dolů okno sjede, aniž by se čudl musel držet, při opětovném ťuknutí se zastaví. Nahoru něrabotajet, tam nse to musí držet furt. Což mě pořád upíjelo krev, až jsem se rozhýbal k činu. Věděl jsem, že za tuto činnost je zodpovědné relé, které je schované v tunelu mezi čudly a ručkou, tak jsem se v tom začal rýpat a jsem z toho trochu rozladěn. Myslel jsem, že relé je jednoduše vřazeno za čudl "směr dolů" a že stačí stejné vrazit za "směr nahoru" a voillá, funguje to plnohodnotně. Bohužel to tak triviální není, po odpojení relé nefunguje ani směr nahoru, takže to tak jednoduché nebude. Navíc je to hebedo nechutně složité - viz foto. Nechápu tuhle Fordí specialitu, když už tím bazmekem prochází oba směry, tak proč ten dojezd je udělaný jen na jeden směr.
Takže - dělal Ford do Esca (Ghia?) takové ovládání, které by mělo dojezdy oběma směry nebo je to takhle všude? Asi by byla šance ze dvou těch hnědých bazmeků stvořit jeden bastl, který by zajišťoval dojezd oběma směry, ale to je nad moje síly. Takže by se nabízel third-party-hardware např. fy Jablotron, který obojakou funkci má, ovšem nedokážu si představit, jak to bude fungovat ve spojení s tím původním relé.

Obrázek Obrázek

Autor:  mawerick [ 06 bře 2007 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Teď jsem mluvil s klukem co má Ghiu a má to úplně stejně = dojezd pouze dolů a jenom u řidiče.

Autor:  Pavel 1.6 [ 06 bře 2007 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Mám to taky tak.
Že by další výzva?Mrknu na to. :-D

Autor:  Jimmy [ 06 bře 2007 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Babka mají Fiat Tipo a je to tam stejně. Takže nejen Ford to tak dělal...

Autor:  Pavel 1.6 [ 06 bře 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáte někdo zapojení toho relé v autě,nebo cokoli co by mi pomohlo vybádat tu úpravu?

Autor:  mawerick [ 06 bře 2007 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Možná zvětšit tu fotku toho relé a zkusit podle ploš. vytvořit schéma. Ale to by byla práce pro ...

Autor:  mawerick [ 06 bře 2007 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ale jde o to jestli je ten IO zakázkovej. Tak je to stejně v kelu.

Autor:  Pavel 1.6 [ 06 bře 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik takový relé na vrakáči stojí?Když umí dolů musí umět i nahoru.Je to stejný jako dojezdy oken.Dokonce si myslím že to má i proudovou pojistku!Zapojení pak bude stejný jako u těch dojezdů.

Autor:  Jimmy [ 06 bře 2007 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že na vrakáči moc takové relé nebude. Moc aut ty dojezdy ( origo ) nemá. Takže narazit na něj bude spíš štěstí... a cena se může pohybovat od 50 - 300kč víc by za to chtít neměli

Autor:  Wizzy [ 06 bře 2007 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

Pavle pokud bys to nějak vybádal, tak jsem určitě zájemce o řešení, mě ten dojezd nahoru celkem chybí.

Autor:  Pavel 1.6 [ 06 bře 2007 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Vykuchám to svoje relé a mrknu na to.

Autor:  mawerick [ 07 bře 2007 00:10 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Pavle pokud bys to nějak vybádal, tak jsem určitě zájemce o řešení, mě ten dojezd nahoru celkem chybí.


Já jsem na tom stejně ... :D

Autor:  Wizzy [ 07 bře 2007 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
Vykuchám to svoje relé a mrknu na to.

Aby jsi nemusel bádat, jak s ním ven: Já si sundal plast kolem řadičky i kolem ruční brzdy, potom jsem od relé odpojil konektor s kabely (jde to poměrně stuha, takže zmáčknout pojistku, která je dole a pak docela fest zabrat), relé otom drží na plastových čudlících, které jsou jen v koberci a ten se hejbe, takže je nutné tam vrazit ruce z obou stran, klouby se opřít o koberec a konci prstů to relé vytlačit směrem nahoru. Dá se použít i široký šroubovák, ale ten je zase problém tam dostat. Vnitřek relé je do toho hnědého plastu zasunutý a zacvaklý dvěma zobáčkama po stranách, ovšem ten plast je tak tuhý, že jsem předem vzdal pokusy o jejich překonání a rovnou jsem je skalpelem odřízl, ten pajšl stejně uvnitř drží samotný konektor, takže to nijak nevadí.

Napadla mě ještě jedna věc - šlo by otočením polarity na motorku okna a přehozením konektoru na ovládacím čudlu docílit toho, aby dojezd fungoval směrem nahoru? (dolů pak samozřejmě ne)

Autor:  Pavel 1.6 [ 07 dub 2007 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem bádal ohledně toho relé a věc se má takhle:
To relé by šlo připojit i jako zavírání nahoru,ale problém je v tom,že motorek má jiný odběr nahoru a jiný dolů a protože to relé má proudovou pojistku,musela by se poopravit pro větší proud.Pokud ho někde seženu,zkusím ho poladit. :D

Autor:  Wizzy [ 07 dub 2007 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Super, držím palce :smt023

Autor:  nat [ 20 led 2008 10:21 ]
Předmět příspěvku: 

tady je to i s paticí
ObrázekObrázek

protože jsem namontil dojezdy, tohle jsem musel vyoperovat.
do kontaktu 1 jde kostra (černý), do kontaktu 2 jde +12V (fialovo-černý).
kontakty 3 (bílo-černý) a 5(bílý) je vlastně přerušený vodič k motoru - pro směr dolů.

cena orig. Ford = 943,-Kč

Autor:  Wizzy [ 20 led 2008 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

A teď to prodáváš, či co?

Autor:  nat [ 20 led 2008 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

ne, myslel jsem info pro zapojení.
prodává se jinde... :)

Autor:  Krtek-NA [ 20 led 2008 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

To by mě taky zajímalo?? Všechny 4 okna na ťuknutí sjedou a vyjede pouze řidičovo. Potřeboval bych to hlavně vzádu kv§li dětem když tam strčej ruku - ten automat je nezkřípne, kdežto já jo když koukám na cestu a né na ně jestli tam strkaj pracky. To je záležitost jen těch relé?? Liší se nějako pro obojí směr??

Autor:  nat [ 20 led 2008 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

nevím, skorpík to má jinačí

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/