fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
tretie brzdove BLINK a sviti !!! http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=9923 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jogobelo [ 15 dub 2007 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | tretie brzdove BLINK a sviti !!! |
Ahoj,prikladám foto a schemu na tretie brzdové svetlo.. Zabrzdíš,vystražne bliká a potom svieti!! + schema Možno sa to bude niekomu hodiť!!! |
Autor: | nat [ 15 dub 2007 23:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
týýý wol.................ééééééééé |
Autor: | Jimmy [ 15 dub 2007 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmmm dobrýýý to se mi líbí..... |
Autor: | nat [ 15 dub 2007 23:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
tohle nemám nárok vyrobit, jedině koupit!!! na STK by to snad nikomu nevadilo..... |
Autor: | mawerick [ 16 dub 2007 06:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to je fakt dost dobrý. |
Autor: | Wizzy [ 16 dub 2007 07:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
nat píše: ...na STK by to snad nikomu nevadilo.....
Tím si právě nějak nejsem úplně jistý... |
Autor: | mawerick [ 16 dub 2007 08:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale nechybí tak náhodou hodnoty součástek? |
Autor: | Lucky [ 16 dub 2007 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me se to nelibi... |
Autor: | jogobelo [ 16 dub 2007 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | stk... |
Na STk,s tým nem"že byť problém,nakoľko 3 brzd svetlo nie povinná výbava,a zákon necharakterizuje,ako to má svietiť!!! ,okrem farby... popis súčiastok : sorry Part List R1=10ohms R2= 39Kohms R3=1Mohms R4=1Mohms R5= 39Kohms C1=10 nf 100V MKT C2=100nF 100V MKT C3=47uF 25V C4=0.68uF - 1uF 25V C5=3.3uF 25V IC 1=4093 Q1=BD679 D1-D4=1N4148 RL1=12V DC RELAY 2X2 [>10A] SL1-2=M-F CONNECTORS When we step on the car' s brake, then together with the classic rear STOP ,the third STOP which is situated in the middle of the back half of the car also switches ON. This is the classic function , is to be found in all modern cars. The difference with the circuit is that when we "step on the brake " then the third STOP switches ON and OFF rhythmically once a second , three times, it then reverts to it' s normal functioning, remaining constantly switched ON, with the provision that we will continue to " step ON" the brake. If we leave the brake, the STOP switches off ,waiting useful for drivers who come from behind and are relatively alert their attention, with the result that we avoid a visit from behind, with the corresponding consequences. The switching on and off and the length of time can be adjusted champing the use of the capacitance at C2/ C5, being careful always that they are not too big, because then the switching on/off becomes annoying for the drivers behind. The operation is done carefully cutting off the continuation of feting +12V which leads to the third STOP and intervening in turn the circuit , taking from some near by point of the chassis (0V). That which must be watched is that the Relay RL1 is of good quality. Spokojnosť??? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |