fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Volnoběh Fiesta 1.1 - 1.3 http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=110&t=17886 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | rimmer [ 12 zář 2007 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | Ford Fiesta 1.1 (volnoběh 3000otáček) |
Ahoj, mám problém s kterým si nevím rady. Ze dne na den se mi změnily otáčky volnoběhu z 900studený/600 teplý na 3500studeny/2200 teplý motor. Čet jsem si tu hodně věcí, ale nevím, jestli ty samý součástky obsahuje i tenhle primitivní motor. Když otevřu sání tak je videt, že benzínu to stříká o dost víc, než za normálu. Koukal jsem na čidlo polohy škrtící klapky... mělo zpuchřelý drátky, tak sem je oizoloval. Čidlo teploty vody mám nový, lambda vyčištěná, kontakty OK. Nereaguje na štelování zarážky volnoběhu. Zdá se mi, že je elektromagnet sytiče hodně vysunutej, i při teplým motoru. Když jsem to šroubkem přenastavil, aby měla klapka větší prostor, nepomohlo. Otáčky neklesají za žádny situace, na 5ku mužu jet na volnoběh 80km/h Poradíte? Edit: měřil jsem čidlo polohy škrtící klapky a má od 2,05 do 5,6 kOHM a zdá se že lineární průbeh => asi tedy OK. Edit2: Jo a taková kuriozita, čidlo polohy škrtící klapky stojí neuvěřitelných 6500kč (elit.cz), zatímco stejny potenciometr v obchode s elektrosoučátkama stojí cca 20kč (jen mu přidělat nožičku) Edit3: Zbastlil sem si podle návodu diagnostickou fičůru podle návodu tady z fora. Snad mi to pujde a řekne mi kde je problem. |
Autor: | Homer [ 12 zář 2007 22:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepíšej jakej rok a jakej typ motoru to je. Pokud to je jednobod, tak bych to viděl na potenciometr škrtící klapky. Můj měl taky průběh lineární a při měření se tvářil v pohodě, ale po rozebrání jsem zjistil, že začátek odporový dráhy (poloha volnoběhu) je bez uhlíku. Ten potenciometr v originále u Forda stojí 4.000,--. Trochu kuriozita - replika je dražší, než originál. Případně by to mohl bejt krokovej motorek volnoběhu, kterej občas "zatuhne" a nejde lehce. |
Autor: | rimmer [ 13 zář 2007 07:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sorry, myslel jsem že to mám v popisu a zapoměl jsem se kouknout Je to 1.1i, 1993, GFJ Edit: Tak jsem to měl opět vše rozebraný, koupil jsem si kontaktol a vystříkal snad všechny kontakty co v autě jsou a šlape to jak hodinky Podle palubního PC mám při studeným startu volnoběh 1200 otáček, po mírným zahřátí 900 a při 90°C mám 700-800 otáček. |
Autor: | Homer [ 13 zář 2007 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to buď rád. Mě už kontaktol nepomohl. |
Autor: | Vatomi [ 14 zář 2007 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozhodli ste sa pre výmenu potenciometra? Malo by to byť ono?: na http://www.elitecat.cz/ Hladanie podľa čísla: 4.02003.07.0 .............. 2220 CZK Hladanie podľa čísla: FA 10.5064 ................. 1338 CZK Aspoň lacnejšie ako vo FORDE. |
Autor: | rimmer [ 14 zář 2007 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na to jsem taky chtěl kouknout ,jestli nebude mít třeba favorit nebo felicia stejny potenciometry ale nic mi nešlo najit, tak jsem se na to vykašlal. Vypadá jinak, chtělo by to spíš fotku tý ručičky, která je z druhý strany. A ideální by bylo si to prohlídnout v obchodě kde to maji skladem a i si to změřit multimetrem jestli to dává stejny hodnoty pro PC. Mě napadlo, koupit v obchodě s elektrosoučástkama potenciometr, nějakej lepší, ale asi by to nefungovalo, když tohle má dvě snímací dráhy navíc se tam do toho motají ty úhly. |
Autor: | Wizzy [ 14 zář 2007 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dvě dráhy?! E-e, ve snímači je jedna klasická dráha, tři vývody to má proto, že je zapojena dráha z obou stran a prostřední je jezdec. Ona totiž řídící jednotka neodečítá odpor, ale napětí, na jednom konci dráhy je zem, na druhém je od jednotky přivedených +5V a z jezdce si jednotka odečítá napětí. Prostý napěťový dělič A protože tam téměř nic nepoteče, tak to zvládne téměř libovolný potenciometr s lineárním průběhem, který se do toho pozdra vejde. A to s těmi úhly jsem nějak nepochopil...? (a šest litrů za poťák je fat palba, aspoň tohle se dá na Zetec koupit levněji. jedna z mála věcí) |
Autor: | rimmer [ 14 zář 2007 13:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ted nevím kde sem to čet, ale vyhodil mi ten článek strejda Google když jsem hledal nějaky informace o tom potenciometru. Tam psali, že má dvě dráhy, kde jedna snímá úhel 0-24° a druhá 22-90°nebo nějak tak, nevím proč to tak je, ale psali to tam. Zkusim co nejdřív dohledat a hodim link. Pokud je to obyč poťák, tak stačí koupit nějakej odolnější v obchodě s elektrosoučástkama, obyč stojí 15kč, tak nějakej kvalitní bude do 50kč a nanadat ho do toho pouzdra.. |
Autor: | Wizzy [ 14 zář 2007 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus to pohledat, docela by mě zajímalo, jestlo je to tak, jak říkáš. |
Autor: | rimmer [ 14 zář 2007 16:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://stekly.wz.cz/bmm.html a je to skoro na začátku článku,dej hledat "potenciometr škrtící klapky"... |
Autor: | Wizzy [ 15 zář 2007 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zajímavý materiál. Když ale sjedeš o dost níž, tak do 4/5 článku, tak je tam popis konektoru toho snímače a ten je čtyřpinový - právě kvůli té druhé odporové dráze. Pro ten tvůj motor je třípinový, t.j. s jednou drahou... |
Autor: | Homer [ 15 zář 2007 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vatomi píše: Rozhodli ste sa pre výmenu potenciometra?
Malo by to byť ono?: na http://www.elitecat.cz/ Hladanie podľa čísla: 4.02003.07.0 .............. 2220 CZK Hladanie podľa čísla: FA 10.5064 ................. 1338 CZK Aspoň lacnejšie ako vo FORDE. Tak na na motor G6A a jemu podobný (řekl bych většina maloobsahovejch jednobodů) je potřeba tenhle http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=4.02003.11.0&TypNr=1075&NodeId=100754 a to je dražší než u Forda. Trochu paradox, že replika je dražší než originál. |
Autor: | Bender2007 [ 30 lis 2007 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkoušel to čidlo někdo rozebrat?docela by mě zajímalo co je uvnitř A mám možná docela hloupý dotaz,kde se na Fiestě štelujöu volnoběžné otáčky? |
Autor: | Homer [ 01 pro 2007 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozebranej jsem ten poťák měl, pokud někde vyhrabu fotky, tak je sem dám. Je to normální uhlíkovej potenciometr. Na osičce je přidělanej takovej jazýček a ten jezdí po půlkruhový uhlíkový ploše, která je na obou koncích vyvedená na kontakty. Třetí kontakt je z toho jazýčku. Volnoběžný otáčky se Fiestě se vstřikováním si šteluje řídící jednotka sama. |
Autor: | Bender2007 [ 02 pro 2007 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo foto by se šiklo. Sem uvažoval že bych to čidlo rozebral a vyměnil potenciometr.Ale působí to na mě jako že to rozeberu a už to nebude chtít držet pohromadě. Tak to jsem si myslel protože po nastartování mám 2200ot./min což je docela dost. |
Autor: | Homer [ 03 pro 2007 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bender2007 píše: ... Sem uvažoval že bych to čidlo rozebral a vyměnil potenciometr.Ale působí to na mě jako že to rozeberu a už to nebude chtít držet pohromadě.
Tak to na tebe působí naprosto přesně. Je to zalepený a jakmile to rozděláš, tak už se tomu moc nechce nasvoje místo. Jinak potenciometr nevyměníš, protože ta uhlíková vrstva je na tom plastovým obalu. Uvnitř se nic vyměňovat nedá. |
Autor: | Bender2007 [ 04 pro 2007 03:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha tak to je škoda Jdu se podívat co mám za vrakáče kolem Ostravy. Ale jinak dík |
Autor: | RMGART [ 03 črc 2008 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Volnoběh Fiesta 1.1 - 1.3 |
Včera mě začali zlobit otáčky. Na volnoběh má cca 1000ot/min. Ale když dojíždím do křižovatky a vyhodím rychlost a sešlápnu brzdu tak padnou na 500ot/min. Vyměnil jsem vzduchový filtr a nic. Jinak mám cca 8 měsíců nový koncový díl výfuku. Za jízdy sem slyšel takový šelest a myslel jsem že lítají kamínky z kol, ale asi po výměně koncového dílu výfuku jdou do katalyzátoru větší tlaky a bude vypadávat rez. To vysvětlí ten šelest. Když bude v katalyzátoru díra může to způsobit to klesání otáček? Jinak mě čeká v sobotu výměna tlumiců i s horním uložením. Nějak mi to mlátí do řízení, no taky jsem v zimě prohnal kolo poděhem. Snad mi to ty tlumiče zlepší jinak je na tý nápravě tolik věcí, že bych tam nechal celou výplatu. Jinak je to fiestička 1.1, rv 93. Roman |
Autor: | rejacz [ 05 črc 2008 17:20 ] |
Předmět příspěvku: | Volnoběh Fiesta 1.3 |
Ahoj,nevím, jestli jsem správně s Fiestou a tématem, ale mám problém s volnoběhem, resp. s otáčkama u Fiesty 1.3/37kW (r.v. 1996 - kulatá). Normálně není problém se startem ani s jízdou, ale když třeba za jízdy vyřadím, tak motor neudrží otáčky a chcípne, ale následně jde bez problémů nastartovat. Když trochu přidám meziplyn, tak se udrží. Nevíte někdo prosím, kde by mohl být problém ? Stejné to je, když po nastartování přidám tak na 2-3tis. otáček a pak to nechám spadnut, tak zase neudrží volnoběh a "umře". Podle fóra bych to tipoval na volnoběžný ventil, případně prosím o radu, kde najít hadičku, která by mohla být prasklá, taky už se to tady někde řešilo. |
Autor: | RMGART [ 09 črc 2008 11:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řešil jsem to u fiesty rok 93. Tak za 1. podívej se na odfuk motoru co jde do sání při sešlápnutí brzdy na neutral mi padali otáčky na 300. Byla prasklá hadice. Výměna 207 kč s DPH za hadici. 2. pod sáním máš čidlo otáček cena cca 500Kč. 3 přetlaková hadička ti jde podél pravého blatníku do takové plastové kostky je pod světlem pravým. Možná ti jen vyskočila ta hadička. Prasklý O kroužek. Víc už ti neporadím tak snad ješte zkontroluj ostatni hadičky okolo sání. Zkus vzít Shell V pover. Ale myslím, že to bude to čidlo. Tak zatím čus. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |