fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

odvětrání ventilového víka Fiesta
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=110&t=3063
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 22 črc 2005 08:37 ]
Předmět příspěvku:  odvětrání ventilového víka Fiesta

Při nedávném pročištění vzduchového boxu a filtru jsem zjistil, že se mi nějak moc oleje snaží dostat do vzduchového boxu.
K vzduchovému filtru je zespodu nasunutá hadice, které vede z olejové vany nejspíš tudy se olej dostává až k vzduchovému filtru (vrchní víko boxu je ostříkané od oleje, avšak fitr je suchý).

Nevíte někdo, jestli je to normální nebo by ten olej měl být někde utěsněn, či filtrován ? (v vzduchovém boxu je přepážka spojující vzduchový box s hadicí napojenou k olejové vaně, kde je takové kožené kolečko (cca 2,5cm v průměru), které je docela pomačkané a asi má zachytávat ten olej - snažil jsem se narovnat, ale moc se mu nechce :( )

Asi budou dobrým vodítkem i fotky, takže až to bude rozebírat, vezmu foták a nafotím to.

Autor:  sedloň [ 22 črc 2005 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

no,nevim presne jak to ma fiesta ale na escu je ta hadicka z vika ventilu.je to odvetrani motoru a ja sem tam mel neco jako hrubej molitan aby se to nedostalo na filtr.....ted tam mam sportovni filtr konus a hadicku mam hozenou za motor aby to teklo rovnou na zem....

Autor:  MV [ 22 črc 2005 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

Esco má ještě před airboxem odlučovač oleje - taková plastová kulatá nádobka, z ní jedna hadice do víka ventilů, druhá do airboxu a další(slabší) do sání. Aspoň u mě je to takhle. Ten odlučovač může být zanesenej, dá se vyndat a vymýt benzínem. Jinak tohle se tu řešilo: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=418
Ten molitan(nebo co to je) v airboxu už pochytává jen poslední zbytky oleje.

Autor:  Návštěvník [ 27 črc 2005 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

to MV: díky za odkaz!

Zkusím mrknout na ty hadice a předpokládám, že budou pěkně zas**ný. Je docela zvláštní, že když "hříbek" (nevím, jestli myslíte to samé, ale já to mám spíš jako kuželový trychtýř z umělé hmoty) vyčistím od oleje, tak, že auto o něco lépe táhne. Ale toto bude spíš takový subjektivný pocit, že jsem něco udělal :wink:

Každopádně prozatím jsem dal před vyústění hadice do air boxu na "ústa" hadice papírový ubrousek (jako filtr), tak uvidím, až to rozeberu, jestli pomohl od zasírání air boxu od oleje...

Autor:  Šíša [ 29 črc 2005 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim! U motorů 1.1 až 1.3 je "zasrání" air boxu od oleje docela normál. Nevím sice, jakou hadičku z olejové vany máš namysli, ale dle mého subjektivního názoru tam žádná nemá býti... :evil:
Olej se tam dostává odvětráváním přez výko ventilů na hlavě přez to výko, které zároveň slouží jako filtr - je v něm nejaké železné filtrování(jako drátěnka). Ta se meje v technickém benzínu.
Takové to kolečko z kůže/umělé hmoty v air boxu je pro utěsnění, ale vzduchového systému, jelikož je tam druhá, tenčí, hadička, která vede dále do sání a odvětrávání nádrže.
Když si zkusíš sundat air box a nastartovat motor, tak bude lítat ve velkých otáčkách, jelikož se přez tu tenčí hadičku saje vzduch rovnou do sání :twisted: Takže moc nedělat, nebo jí na práci na motoru bez air boxu nečím utěsnit(já do ní strčím nějakou zátku - třeba šroubovák :lol: )

Takže abych to shrnul - u těhle motorů je to výceméně normoš a čímvíce bude motor opotřebován, tak se bude zasrávat air box více :evil: Ale pokavaď ti tam "teče" olej tak to ok není... Ale to asi není tento případ, že? Prostě je tam jen takový marast...

Autor:  Návštěvník [ 30 črc 2005 17:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dnes provedl demontáž všech těch částí a hadic - hadice byly docela zasrané, tak jsem je proštouchl špejlí a propláchl ředidlem a vodou s jarem (nic lepšího jsem po ruce neměl) - nechal vyschnout.
Jak napsal sedloň díl, který jde normálně do vzduchového filtru jsem natočil směrem na zem - kupodivu je stále suchý ten umělohmotný "trychtýř", přes který šel olej do vzduchového filtru. Při sešlápnutí plynu jen malinko kouří (výpary z teplého oleje), ale nic z něj neteče. Zdá se mi, že motor je o něco tišší a lépe se vytáči...

Autor:  Šíša [ 30 črc 2005 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ňemáš foto? Nějak mi to nejde do hlavy... Máš to jistě v motoru taky tak:

Obrázek

Tak teď by mne ze zajímavosti zajímalo, co jsi vyhodil z air boxu. Pokavaď je to díl číslo (6) tak je tam i dost jedna zlá věc: tento díl je až za vzduchovým filtrem a při vyndání jde tou dírou, co tam zbyla vzduch rovnou do sání(neprochází přez filtr) takže pro motor to není nicmoc...

A druhá ošemetná věc je to, že ty výpary, co z něho jdou nejsou jen výpary z oleje, ale taky trochu výfukových plynů, které se dostávají do klikové skříně nětěstnostmi spalovacího prostoru(proto je tam vůbec to odvětrávání, kvůli přetlakům)
A tyto výpary jsou docela uspávající: z vlastní zkušenosti - měl jsem prasklou tu hadici, co vede od víka hlavy do airboxu a v autě jsem dost usínal(podotýkám, že jsem jezdil 60km do práce), takže když běžel ventilátor, tak je natáhnul do kabyny a hají :twisted: :twisted: Taktéž nelibě zavání, stačí si jen čichnout :lol:
Kluci, co mají Zmetky jsou na tom co se týká výparů lépe, sice jen jsou to lépe konstruovaný motory a lépe těsnějí. Ikdyž někdo tu psal, že když si tam dal "sportfiltr" a odpojil odvětrávání, tak cítí "smrádek" v kabině.

Ale jak říkám, něajk mi to neleze do hlavy a rád se dám podat.

Autor:  Návštěvník [ 31 črc 2005 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

to Šíša: Ten obrázek je přesnej! (jestli máš nějaké další nebo přímo nějakou brožuru pro Fiesty, prosím dej vědět :-)
Teď k tomu, jak jsem to zmastil...
Uhádl jsi, že jsem vytáhl ten díl číslo 6 a jak jsi psal - je tam díra a bordel do motoru bych dostat nechtěl, takže jsem ji napěchoval takovýma nasáklýma ubrouskama (na utírání rukou). Auto jsem projel a není známka, že by chtěly vypadnout, takže to budu ještě chvíli zkoumat.
Čichal jsem k těm výparům, ale některak smrduté mi nepřipadají a když jsem auto projížděl a větral na max (venku přeci jen včera bylo silně přes 30), tak jsem žádné výpary nezpozoroval - možná to bylo i tím, že jsem měl otevřené další okna a tak se to rozptýlilo. BTW ventilátor mi na tom autě ještě neběžel - začínám si říkat, jestli vůbec funguje - musím říct, že to je maximální chladák.

Jinak díky za tvé postřehy, kdybych přeci jen cítil, že mě v autě přepadá únava vrátím to do původní podoby...
Zatím se mi ale zdá, že to jede líp ;-)

Autor:  ACEMajky [ 01 srp 2005 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

MV. co mas za motor, ten hribecek me zajima, nemate nekdo foto? Ja na ropakoj ho asi nemam a z vika nevtilu je vedena hadice hned do sani za airbox a docela mi tamtudy de olej, takze bych ho odloucil - diky

Autor:  MV [ 01 srp 2005 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
MV. co mas za motor, ten hribecek me zajima, nemate nekdo foto? Ja na ropakoj ho asi nemam a z vika nevtilu je vedena hadice hned do sani za airbox a docela mi tamtudy de olej, takze bych ho odloucil - diky

Mám 1.6CVH, 77kW, r.91, kód motoru LJF. Fotku mám, ale ne možnost jí sem linknout. Ale mrkni se na http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2441 , tam je na hamelukově fotce 1.4CVH, ta je 1.6 hodně podobná. Ten hříbek je hned pod měrkou oleje, u 1.6 vypadá podobně.

Autor:  ACEMajky [ 02 srp 2005 15:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ze bych to taky poridil?

Autor:  Šíša [ 02 srp 2005 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim! Jen info: ten hříbeček - odlučovač mají podle všeho jen výcebodové motory, CFI nee, tam to jde do filtru přez takový ten vazmekt co je na to scanu o něco výše

Autor:  MV [ 03 srp 2005 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Ze bych to taky poridil?

No z toho odlučovače vede jedna z tří hadic(ta slabší) do sání - konkrátně se ještě rozdvojuje a obě jsou pak zaústěný na parohy sání vždy mezi dva injektory. Takže odlučovač pro funkci určitě potřebuje podtlak. Ty máš diesel a ten přece nemá podtlak v sání(není klapka), takže by "hříbek" asi nefungoval - to je ale jen můj názor.

Autor:  ACEMajky [ 04 srp 2005 09:58 ]
Předmět příspěvku: 

No kdybych to vyvedl pred turbo, takjak turbo saje, tak dela podtlak, nebo mam podtlak na vyveve (vývěva) co se pouziva na posilovac brzd

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/