fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
odvětrání ventilového víka Fiesta http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=110&t=3063 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 22 črc 2005 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | odvětrání ventilového víka Fiesta |
Při nedávném pročištění vzduchového boxu a filtru jsem zjistil, že se mi nějak moc oleje snaží dostat do vzduchového boxu. K vzduchovému filtru je zespodu nasunutá hadice, které vede z olejové vany nejspíš tudy se olej dostává až k vzduchovému filtru (vrchní víko boxu je ostříkané od oleje, avšak fitr je suchý). Nevíte někdo, jestli je to normální nebo by ten olej měl být někde utěsněn, či filtrován ? (v vzduchovém boxu je přepážka spojující vzduchový box s hadicí napojenou k olejové vaně, kde je takové kožené kolečko (cca 2,5cm v průměru), které je docela pomačkané a asi má zachytávat ten olej - snažil jsem se narovnat, ale moc se mu nechce ![]() Asi budou dobrým vodítkem i fotky, takže až to bude rozebírat, vezmu foták a nafotím to. |
Autor: | sedloň [ 22 črc 2005 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
no,nevim presne jak to ma fiesta ale na escu je ta hadicka z vika ventilu.je to odvetrani motoru a ja sem tam mel neco jako hrubej molitan aby se to nedostalo na filtr.....ted tam mam sportovni filtr konus a hadicku mam hozenou za motor aby to teklo rovnou na zem.... |
Autor: | MV [ 22 črc 2005 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Esco má ještě před airboxem odlučovač oleje - taková plastová kulatá nádobka, z ní jedna hadice do víka ventilů, druhá do airboxu a další(slabší) do sání. Aspoň u mě je to takhle. Ten odlučovač může být zanesenej, dá se vyndat a vymýt benzínem. Jinak tohle se tu řešilo: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=418 Ten molitan(nebo co to je) v airboxu už pochytává jen poslední zbytky oleje. |
Autor: | Návštěvník [ 27 črc 2005 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
to MV: díky za odkaz! Zkusím mrknout na ty hadice a předpokládám, že budou pěkně zas**ný. Je docela zvláštní, že když "hříbek" (nevím, jestli myslíte to samé, ale já to mám spíš jako kuželový trychtýř z umělé hmoty) vyčistím od oleje, tak, že auto o něco lépe táhne. Ale toto bude spíš takový subjektivný pocit, že jsem něco udělal ![]() Každopádně prozatím jsem dal před vyústění hadice do air boxu na "ústa" hadice papírový ubrousek (jako filtr), tak uvidím, až to rozeberu, jestli pomohl od zasírání air boxu od oleje... |
Autor: | Šíša [ 29 črc 2005 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim! U motorů 1.1 až 1.3 je "zasrání" air boxu od oleje docela normál. Nevím sice, jakou hadičku z olejové vany máš namysli, ale dle mého subjektivního názoru tam žádná nemá býti... ![]() Olej se tam dostává odvětráváním přez výko ventilů na hlavě přez to výko, které zároveň slouží jako filtr - je v něm nejaké železné filtrování(jako drátěnka). Ta se meje v technickém benzínu. Takové to kolečko z kůže/umělé hmoty v air boxu je pro utěsnění, ale vzduchového systému, jelikož je tam druhá, tenčí, hadička, která vede dále do sání a odvětrávání nádrže. Když si zkusíš sundat air box a nastartovat motor, tak bude lítat ve velkých otáčkách, jelikož se přez tu tenčí hadičku saje vzduch rovnou do sání ![]() ![]() Takže abych to shrnul - u těhle motorů je to výceméně normoš a čímvíce bude motor opotřebován, tak se bude zasrávat air box více ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 30 črc 2005 17:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem dnes provedl demontáž všech těch částí a hadic - hadice byly docela zasrané, tak jsem je proštouchl špejlí a propláchl ředidlem a vodou s jarem (nic lepšího jsem po ruce neměl) - nechal vyschnout. Jak napsal sedloň díl, který jde normálně do vzduchového filtru jsem natočil směrem na zem - kupodivu je stále suchý ten umělohmotný "trychtýř", přes který šel olej do vzduchového filtru. Při sešlápnutí plynu jen malinko kouří (výpary z teplého oleje), ale nic z něj neteče. Zdá se mi, že motor je o něco tišší a lépe se vytáči... |
Autor: | Šíša [ 30 črc 2005 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ňemáš foto? Nějak mi to nejde do hlavy... Máš to jistě v motoru taky tak: ![]() Tak teď by mne ze zajímavosti zajímalo, co jsi vyhodil z air boxu. Pokavaď je to díl číslo (6) tak je tam i dost jedna zlá věc: tento díl je až za vzduchovým filtrem a při vyndání jde tou dírou, co tam zbyla vzduch rovnou do sání(neprochází přez filtr) takže pro motor to není nicmoc... A druhá ošemetná věc je to, že ty výpary, co z něho jdou nejsou jen výpary z oleje, ale taky trochu výfukových plynů, které se dostávají do klikové skříně nětěstnostmi spalovacího prostoru(proto je tam vůbec to odvětrávání, kvůli přetlakům) A tyto výpary jsou docela uspávající: z vlastní zkušenosti - měl jsem prasklou tu hadici, co vede od víka hlavy do airboxu a v autě jsem dost usínal(podotýkám, že jsem jezdil 60km do práce), takže když běžel ventilátor, tak je natáhnul do kabyny a hají ![]() ![]() ![]() Kluci, co mají Zmetky jsou na tom co se týká výparů lépe, sice jen jsou to lépe konstruovaný motory a lépe těsnějí. Ikdyž někdo tu psal, že když si tam dal "sportfiltr" a odpojil odvětrávání, tak cítí "smrádek" v kabině. Ale jak říkám, něajk mi to neleze do hlavy a rád se dám podat. |
Autor: | Návštěvník [ 31 črc 2005 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
to Šíša: Ten obrázek je přesnej! (jestli máš nějaké další nebo přímo nějakou brožuru pro Fiesty, prosím dej vědět ![]() Teď k tomu, jak jsem to zmastil... Uhádl jsi, že jsem vytáhl ten díl číslo 6 a jak jsi psal - je tam díra a bordel do motoru bych dostat nechtěl, takže jsem ji napěchoval takovýma nasáklýma ubrouskama (na utírání rukou). Auto jsem projel a není známka, že by chtěly vypadnout, takže to budu ještě chvíli zkoumat. Čichal jsem k těm výparům, ale některak smrduté mi nepřipadají a když jsem auto projížděl a větral na max (venku přeci jen včera bylo silně přes 30), tak jsem žádné výpary nezpozoroval - možná to bylo i tím, že jsem měl otevřené další okna a tak se to rozptýlilo. BTW ventilátor mi na tom autě ještě neběžel - začínám si říkat, jestli vůbec funguje - musím říct, že to je maximální chladák. Jinak díky za tvé postřehy, kdybych přeci jen cítil, že mě v autě přepadá únava vrátím to do původní podoby... Zatím se mi ale zdá, že to jede líp ![]() |
Autor: | ACEMajky [ 01 srp 2005 09:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
MV. co mas za motor, ten hribecek me zajima, nemate nekdo foto? Ja na ropakoj ho asi nemam a z vika nevtilu je vedena hadice hned do sani za airbox a docela mi tamtudy de olej, takze bych ho odloucil - diky |
Autor: | MV [ 01 srp 2005 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
ACEMajky píše: MV. co mas za motor, ten hribecek me zajima, nemate nekdo foto? Ja na ropakoj ho asi nemam a z vika nevtilu je vedena hadice hned do sani za airbox a docela mi tamtudy de olej, takze bych ho odloucil - diky
Mám 1.6CVH, 77kW, r.91, kód motoru LJF. Fotku mám, ale ne možnost jí sem linknout. Ale mrkni se na http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2441 , tam je na hamelukově fotce 1.4CVH, ta je 1.6 hodně podobná. Ten hříbek je hned pod měrkou oleje, u 1.6 vypadá podobně. |
Autor: | ACEMajky [ 02 srp 2005 15:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ze bych to taky poridil? |
Autor: | Šíša [ 02 srp 2005 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim! Jen info: ten hříbeček - odlučovač mají podle všeho jen výcebodové motory, CFI nee, tam to jde do filtru přez takový ten vazmekt co je na to scanu o něco výše |
Autor: | MV [ 03 srp 2005 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
ACEMajky píše: Ze bych to taky poridil?
No z toho odlučovače vede jedna z tří hadic(ta slabší) do sání - konkrátně se ještě rozdvojuje a obě jsou pak zaústěný na parohy sání vždy mezi dva injektory. Takže odlučovač pro funkci určitě potřebuje podtlak. Ty máš diesel a ten přece nemá podtlak v sání(není klapka), takže by "hříbek" asi nefungoval - to je ale jen můj názor. |
Autor: | ACEMajky [ 04 srp 2005 09:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No kdybych to vyvedl pred turbo, takjak turbo saje, tak dela podtlak, nebo mam podtlak na vyveve (vývěva) co se pouziva na posilovac brzd |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |