fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=110&t=33120
Stránka 1 z 1

Autor:  Wizzy [ 01 čer 2011 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Trošku tu mám problém s jedním neposlušným přibližovadlem, motor je vcelku jednoduchý osmiventil, ale s EFI, čili vícebodové vstřikování atd, management a la Zetec.
Chová se docela podivně, nastartuju, ať studený nebo teplý naprosto v pohodě. Otáčky se drží předpisově na 1100-900 podle toho, jak se to zahřeje. Při prošlápnutí plynu při stání na místě motor se nechá krásně vytočit a pak otáčky pěkně klesají na volnoběh, jak mají.
Při jízdě je to ale masakr. Otáčky při vyřazení vyletí na 3000rpm, tam visí nebo velmi pomalu klesají k volnoběžným. Stáhnout se dají jen přes kvalt...a má to docela sílu, auto se chová jak s tempomatem...nebo stačí zastavit a pak ty otáčky pěkně sjedou na volnoběh.
Odpojen postupně volnoběžnej ventil, MAF, lambda, nic nepomohlo. Po odpojení čidla na klapce to přestalo..sice motor je línej chodit za plynem, ale jezdit se s tím dá. No sláva.
Tak vyzkoušeno jiné čidlo (poklona směrem k panu Skaldalovi) a motor se chová stejně.
Moje teorie je taková, že to někde bere falešnej luft (proč to ale při stojícím autě nedělá??) ale vyznat se v té změti hadiček kolem sání je trošku ořech. Má to něco jako odvětrání klikovky? Mělo by...kde to tam je?
Jinak odvětrání ventildeklu má hadici už sice v dost špatným stavu, rozežranou od oleje, ale to vede stejně do airboxu před MAF, tak je to šumák..
Takže nějaký hint?

Autor:  miki21 [ 01 čer 2011 13:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

má tahle kraksnička něco jako VSS ? viewtopic.php?f=66&t=25787&start=0

Autor:  tomin [ 01 čer 2011 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Urcite, jestli to zareaguje na zastaveni ...
To nejde nabodnout ? Z MAFu by melo jit na volnobeh kolem 0.9 Voltu, jestli tam bude znatelne min, tak to prisava.

Autor:  skaldal [ 01 čer 2011 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

miki21 píše:
má tahle kraksnička něco jako VSS ? viewtopic.php?f=66&t=25787&start=0

Přesně na to bych se taky zaměřil, ale netvrdím, že to tím musí být.

Autor:  Wizzy [ 01 čer 2011 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

VSS to určitě má, podle toho chování... nicméně jak by EEC pčřesvědčil, aby ten volnoběh zvýšila tolik..to je mi záhadou. A i bez volnoběžného ventilu.
Nabodnout to zkusím příště, dík za tu hodnotu z MAFu.

Autor:  tomin [ 01 čer 2011 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Problem je, ze jakmile auto jede, tak ecu otevira volnoventil ne podle otacek, ale podle predem dane tabulky
kde je receno jen % buzeni ventilu, nebo neco podobneho. Tedy pokud ten motor prisava, tak se to po zastaveni
dozene velkym privrenim ventilu, ale za jizdy se nic nedohani. Muze zlobit kabelaz u TPS (viz Standa).
Uplne BEZ ventilu ? To by spis ukazovalo na jeho drhnuti.

Autor:  Wizzy [ 12 čer 2011 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Tak nějaké další poznatky..
Proběhlo napíchnutí a po smazání chyb z testu (lambda, maf, tps), tak se objevila jen "high fan control circuit" nebo tak něco.
Ale..všiml jsem si, že i když signál z TPS chodí plynule, tak jednotka neregistruje zavřenou klapku..stále "částečně otevřena" nebo "plně otevřena". I při puštění plynu nee.. Ověřeno vizuálně, klapka se zavírá naprosto normálně, až na doraz.
Jo jinak na volnoběh to má na MAFu cca 0.8V.
Po odpojení VSS volnoběh i za jízdy klesá relativně normálně. Ale jak za jízdy, tak i při zastavení (logicky, jednotka nemá signál z VSS) je volnoběh cca 1150rpm. Při zapojeném čidlu je při zastavení volnoběh cca 850rpm, tak jak má být, ale za jízdy to dělá hovadiny.
Jinak lambda vypadal, že šlape normálně, čidlo teploty vody i vzduchu ukazovalo rozumně..
Přiznám se, že jsem z toho zmaten.

Autor:  Wizzy [ 12 čer 2011 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Jo a na co jsem vejral nejvíc, tak tahle pixla má EEC5.
A nešly vyčíst adaptace (tuším chyba 6116) a tím ani smazat (chyba 6105). Ty čísla chyb bez záruky.

Autor:  tomin [ 12 čer 2011 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Wizzy píše:
po smazání chyb z testu (lambda, maf, tps), tak se objevila jen "high fan control circuit" nebo tak něco.
Co to ? Chyb z testu ? KOEO neprosel bez chyb ? Nebo jakych chyb ?

Wizzy píše:
Ale..všiml jsem si, že i když signál z TPS chodí plynule, tak jednotka neregistruje zavřenou klapku..stále "částečně otevřena" nebo "plně otevřena". I při puštění plynu nee..

To bude pricina toho volnobehu.
Dival si se na tu klapku v zalozce "Test TPS" ?
Co delala hodnota RATCH ? Ta urcuje jestli jednotka rozezna zavrenou klapku. Ale motor pri tom musi byt !nastartovany!

Autor:  Wizzy [ 12 čer 2011 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Ta chyba s tím větrákem tam byla sama o sobě a po smazaní se objevila i po KOEO.
Na klapku v záložce Test TPS jsem se díval. RATCH bylo cca kolem 145 a minimální hodnota TPS cca 160. Při běžícím motoru, samozřejmě.

Autor:  tomin [ 12 čer 2011 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Jestli byl RATCH na 145, tak i hodnota z TPS byla nekdy (i jen chvili) na tech 145.
Tedy bude TPS, nebo konektor k nemu KO. Nebo neco mechanickeho kolem TPS.

Autor:  Wizzy [ 13 čer 2011 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Taky me to napadlo, no mechanicky jsem to práve prozkoumával dost...jestli nedrhne lanko, ale ta pružina na klapce i tak je hodně silná, navíc lanko v pohodě a klapka se normálně volně zavírá nadoraz a nedrhne. Jinak jak je to s RATCH...ta hodnota by se taky měla adaptovat...nebo až při resetu jednotky?
A co ty adaptace, proč to nešlo vyčíst?
Jinak to auto ještě ke všemu dost žere, ale to připisuju výfuku, má to děravej a zacpanej koncovej tlumič, je v tom tak díra na prst, ze které čouhala výplň, taková ta "koudel", vytahal jsem, co šlo, tak to snad trochu pomohlo...

Autor:  tomin [ 13 čer 2011 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Chyba 6116 existuje (znamena neco jako "ECU absolutne neodpovida na povely na sbernici"), ale je dost nepravdepodobne ze by to tohle hlasilo zrovna pri adaptacich a jinak by to komunikovalo.
Myslim ze to nebude tohle cislo.

6105 znamena ze ECU vratila na dany pozadavek chybu = odmita to provest. Nektere Vky se brani smazani adaptaci. Bohuzel jsem se jeste k takovemu autu nedostal, abych ho zkusil zlomit. Vsechny Vky co mam s tim nemaj problem. :-(
S jakou verzi sw si to zkousel ?

Autor:  Wizzy [ 13 čer 2011 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

Verze ForDiag 1.20
Mě hlavně zarazilo, že ten zgarb už má pětku.
Já se k tomu autu dostanu jednou za čas, tak se na ty čísla budu soustředit.
Jinak jak je to s tou hodnotou RATCH? Adaptuje se?

Autor:  tomin [ 13 čer 2011 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh Fiesta mk4 1.3 efi (mpi)

RATCH se neudrzuje v KAM. Tedy se nijak neadaptuje ve smyslu adaptacni tabulky.
RATCH se pri kazdem zapnuti zapalovani nastavi na max. (tusim 255) a po nastartovani
se do nej pak stale zapisuje nejnizsi cislo, co kdy prijde (vyfiltrovane) z TPS sensoru.
ECU pak rozeznava "zavrenou klapku" tak, ze testuje, jestli
je hodnota TPS rovna (nebo skoro rovna) hodnote v RATCH.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/