fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 dub 2024 07:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 bře 2016 22:00 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2016 21:56
Příspěvky: 1
Dobrý den přátelé
Po mnoha letech jsem bohužel musel sednout k PC pro moudrou radu a tipy zdejších .Snad se najde někdo kdo se vyzná.
Mám na dílně Ford Fiesta 98 1,25 zetec. Top stav GHIA.... s jednim zadrhelem na který je i má hlava hodná nobelovky :D krátká.
Při nastartování studeného motoru zdá se,že motor běží jak má zvýšené otáčky režim zahřívání.
během cirka minutky až dvou začne volnoběh cukat a kolísat v rozmezí dle diagnostiky 1000-600 a tak pořád.. zdá se,že čím teplejší motor je tim je to horší až se někdy stane že to neutáhne a chcipne.
Ted fakta. jako srandu měl jsem na dilně vahu vzduchu.. vyměnil jsem A beze změny. Posleze jsem si prošel Téčko s dvěmi podtlakovými hadičkami vedoucí do víka . Jedna byla zcela děravá.hadičku jsem vyměnil. Ventip odvětrávání tedy ten plastový pazmecht se zdá funkční lítá tam volně závažíčko se sedýlkem ,pokud fouknu z druhé strany nejde...ventil je těsný a hádám že tedy funguje správně ikdyž ma na sobě nějaky ten karbon. natočím tedy motor a zkoušim. davam prsty na dírky podtlaku na víku a motor reaguje cyklickyma změnama pokud prsty odaluju a přibližuju motor se sklidní....
Jako druhé jsem odpojil lambda sondu před katem žádna změna v chování. nicmeně diagnostika mi neukazala že by byl problem s lambdou ukazala jen vahu nizky dignál nicmeně jak jsem již uvedo o výměně beze změny. Jdeme dále.Odpojil jsem čídlo teploty vzduchu na irboxu beze změny.
Pokud odpojim volnoběžný ventil ani nenastartuju po připojení ano a pokud odpojim za chodu znatelně se kolísáni zhorší.

v Současné době mi došly jakékoliv racinalní nápady kde je problém...Bylo by možné že Lambda 1 tohle muže zpusobit ?? Nabíhá později to by bysvětlovalo proč studeny motor běži dobře,a trošku citim benzin..... na diagnostice se ukazuje hodnoty od 0,60-085 V lambda za katem 1,80 v apod.Myslíte ,že to muže udělat lambda?
Nebo je ventil ODVĚTRÁVÁNI špatný a neni to vidět pouhým okem???
Co se tyče iacv tedy voloběžného ventilu nemohu poznat funkčnost nicmeně nejspiš se hýbe,neměl by někdo z okoli ostravska tuhle fiestu?? rád bych prohodil ventil (otazka11 minut)
Předem děkuji za každou radu.Ale nechci odejit poražen tímhle motůrkem....



edit

Jsem ještě zjistil ,nebot mi to nedalo,že pokud odpojim senzor polohy škrtící klapky.. potom se mtor zklidní a chod zakulatí ..po připojení skoro chcipne..mám za to že je tedy špatny tento potenciometr ¨¨(520 kč) zkusim jej vyměnit... měl jsem vždy za to,že ford se svým plunžrovým obtokovym ventilem coby IACW nepotřebuje vubec řešit klapu při volnoběhu očividně tedy asi jo...
pořád je na mem problému to nejvtipnější že problem krom drobneho kolisani nebyl DO DOBY
než jsem vyměnil podtlakovou hadičku a vyčistil ventil odvětr..... chápe to někdo????

edit

Závada P0014 vačkova hřidel vyfukových ventilu přiliš předčasna časování PŘEDPKLÁDÁM že 1,25 zete nemá variabilní časování takže bud je chyba v čidle vačky nebo může byt rozhozeny či skočeny rozvod?? poradí někdo??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2016 12:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ten rozvod samo. muze byt skoceny. Co by ne.

Pokud mas k dispozici diagnostiku, co Ti brani v tom se podivat na napeti lambda sondy ?
To same napeti ze snimace skrtici klapky.
- zapnout klicek Ve chvili kdy to zacne upadat po startu tak koukat na lambdu co ukazuje.

ad ventil odvetrani:
Muze zpusobovat studene vypadky - pousti moc vzduchu z karteru do sani a ta je pak chuda.
Bez vybaveni nelze skutecne proverit jeho spravnou funkci. Kulicka se v nem bude hybat vzdy.
Ma se menit kazdych XXtkm a je k tomu duvod. Ta kulicka v nem vymlati dosedaci plochu a ventilu se zmeni
tlakova/propousteci charakteristika.
Jednoduchy figl na jeho vylouceni:
- vytahnout z karteru
- ventil zabalit do igelit. pytliku = utesnit
- v karteru nechat diru = nauzavirat karter
- nastartovat studeny motor a zas sledovat (idealne se dival na bohatost smesi na diag.)


info bokem: chyba lambdy se zapise, ale az po par sekundach / az minute, dvou
Az tehdy kdy bude mit ecu prilezitost si ji poradne proverit. To rozhodne nenastane
kdyz je motor studeny.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz