fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 18 úno 2012 19:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2011 13:20
Příspěvky: 54
Bydliště: Kocourkov
Chystám se na výměnu prohnilého prahu. Už jsem si objednal nové, ale s výměnou nemám žádné zkušenosti. Práh budu vařit céóčkem. Pracovní postup si představuju následovně: odříznu starej práh tak, aby tam po stranách zbyly asi 1cm přesahy, ty pak obrousím a naboduju na to novej práh. Pak přetmelím všechny okraje, přebrousím a nalakuju. Vnitřek vystříkám resistinem. Tak tohle je moje představa, jak bych to udělal, ale jak to dělaj profíci nemám ani páru. Takže pokud máte někdo nějaké zkušenosti, budu rád když mi poradíte na co si dát pozor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 úno 2012 10:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Ahoj, tak předně, jestli jsou v tahu prahy, tak budeš potřebovat i výztuhy prahu (jen teď nevím, jak je má tvá Fiesta dělané, jestli po celé délce prahu nebo jen v částech). Další materiál asi bude chybět v místě, kde práh přechází v podlahu - tam je nejlepší si naohybat ze silnějšího plechu takové zetko. Samotný nový práh na hranách, kde budeš vařit, navrtat po cca 5 cm vrtákem průměru cca 6mm.
Auto před prací odstrojit - dveře ven, sedačky, plasty, co jsou v interiéru u prahů a drží koberec, koberce pak buď vyndat nebo je odehnout a něčím uchytit (aby ti to při broušení a svařování nechytlo). Taky je dobrý kouknout kudy vedou dráty, abys je nepřefik. Nevím jak je na téhle Fiestě přidělán př. blatník, ale práh ti končí až bod ním, takže buď odšroubovat nebo jestli je celej vařenej, tak ve spodní části odvrtat, odsekat nebo odbrousit svary na něm, aby se dal spodek odehnout.

Po odstrojení přiložit nové prahy, obkreslit a fiknout rozbrusem, ale nech si tam vpředu, vzadu a u sloupků ty přesahy, jak zmiňuješ. Na horní a spodní hraně já ty původní bodový svary sekám majzlíkem, případně odbrušuju. Až to sundáš, uvidíš, jestli budeš muset někde něco donastavit plechem nebo ne (ale spíš jo, jestli je koroze znatelná zvenčí, vypadá to uvnitř mnohonásobně hůř :-D ). Pak zkus ten nový práh napasovat na místo určení, jestli tam půjde bez problémů nebo s nějakými úpravami. Ty přesahy na sloupcích, vpředu a vzadu je možné vzít pertlovacíma kleštěma, čímž dosáhneš toho, že to bude na sobě pěkně ležet, nebudeš to muset rvát k sobě takovým násilím a je to lepší i pro kytování - o finální podobě ani nemluvě. Následně navařit vnitřní výztuhy, pak vše mimo hran, kde budeš bodovat, natřít (alespoň základovkou) a můžeš jít přivařit samotný prahy. POZOR - nezapomeň si to slícování prahů zkusit i s nandanými dveřmi! Takže nejdřív jen práh lehce přibodnout na pár místech, zkusit dveře a pokud je vše OK, tak pak dodělat.
Po přivaření zabrousit svary, natřít základem, přetmelit, vystříkat dutiny...

P.S. - Ta černá barva, co bývá na plechařině, je většinou hodně hladká a barvy na tom moc nechtějí držet. Je dobré jí zdrsnit smirkem. Jo a pozór - odpojit před prací baterku/altík, ať si při svařování něco neodpálíš.

To je tak v základu asi vše, co mě v rychlosti napadlo. Kdyžtak se ptej :-)

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 úno 2012 20:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2011 13:20
Příspěvky: 54
Bydliště: Kocourkov
Díky za návod. Zapomněl jsem napsat typ je to Fiesta IV ročník 1997. Moje první Fiesta II z roku 1987 zatím ještě nehnije ( krom nosníků ) , ale motor je už vyběhanej a odchází spojka , tlumiče, elektrika, páčky pod volantem, výfuk je už 2x svařovanej. Prostě kompletně odchází. Takže jsem si koupil novější model, ale má shnilý jeden práh, zajímavé je, že druhý je v naprostém pořádku a podvozek je také slušný. Druhý práh je totálně sežranej ( je krásně vidět dovnitř, skoro po celé délce), ale spodní okraj je pevný a výztuha uvnitř vypadá taky dobře. Ještě musím zprovoznit céóčko. Naposled jsem svářel na učňáku, tak to snad nějak zvládnu. Je u IV Fiest ten přední blatník dole přišroubovanej ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 úno 2012 00:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
S tím co napsal Pavik lze vcelku souhlasit, jen já bych k tomu dodal, že já bych to nepertloval a hlavně nevařil s přesahem...a demontáž volil tak jak to dovoluje realita...u mondea jsem příkladně nemohl bez destrukce sundat vnitřní plasty prahů, takže jsem nejprve sundal gumový těsnění dveří, pak ořezal prahy těsně pod hranou dveřního prolisu a spodní hranou kde se sbíhá podlaha, výstuha a vnější práh tak abych se "zevnitř" dostal k plastovým vrutům a nálitkům těch prahových plastů a bez jejich destrukce je rozebral a vyjmul...vaření probíhalo bez přesahů, plechy se vařily k sobě s mezerou cca 1mm...jak to vypadá, si můžeš vyzkoušet na kousku plechu někde ve svěráku, udělej si přesah ten tvůj 1cm a potom plechy k sobě a jen "vyvařit" 1mm mezeru...jak to jde potom z vnitřní strany ošetřit dutinovým voskem si asi dokážeš sám představit...ještě tu nezaznělo to hlavní...práh shnil, protože se v něm drželo dlouhodobě vlhko, který nemohlo ven...takže když budeš dělat opravu, je potřeba minimálně na dvou místech mít od strany vnitřního práhu i od vnějšího "odtokový otvory", na původních by mělo bejt zřejmý kde a kolik jich bylo...další věc je odkud a kam řezat...výrobce náhradního prahu ti dodá nějakej polotovar, a nejni nutný vždy řezat až do krajů toho noýho dílu, kterej by měl pokrejt až extremní korozi původních prahů...ty jsou dotažený až do oblouků dveřních rámů a pokud je možno a původní prahy jsou v oněch obloukách bez koroze, je lepší vyřezat nový prahy a adekvátně k tomu i starý tak, abys vařil pokud možno "na rovině" mimo ty oblouky, kde jde svár snadno vytvořit a hlavně obrousit bez nutnosti kitování...já zastávám názor, že nejlepší kit je železo...čím míň nerovností si naděláš, tím míň jich budeš muset kitovat a následně brousit...taktéž majzlík a kladivo se používá jen v nutný nouzi, jelikož to jsou nástroje zralý na vytvoření plochy zralý na kit....k rozborce doporučuju vhodně přebroušenej vrták na odvrtání pouze horního plechu bodovýho sváru, ten spodní by měl zůstat ve stavu vhodnýmu k navaření novýho horního plechu s otvorem (jak psal Pavik s tím že by to nemělo být cca něco ale mělo by to lícovat s původním bodováním)...no a to je zhruba tak všechno na co jsem si jako "amatér" vzpomněl k tomu co sem napsal Pavik, u nějž je vidět, že to už někdy dělal...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 úno 2012 13:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Z Walkera mluví životní zkušenost. Díky za doplnění. Odtokový a větrací otvory jsou důležitý, zapomněl jsem ještě napsat, že si většinou navrtávám otvory (pokud jsou třeba) na důkladné vystříkání prahu. Hlavně ty dutiny nestříkej sprejem - to je fakt nouzovka. Tlakovej vzduch je tlakovej vzduch. Na množství nešetři, vrátí se ti to. To svařování s pertlováním volím z důvodu vyšší pevnosti, než je svár na tupo, ale pokud to někdo svaří v celé délce mezery a ne jen bodama, to je pak jiná. Viděl jsem jednou bouračku, kde rána šla na předek a jak se to mačkalo, tak ty bodový svary se normálně urvaly (spodek auta jinde, než vršek) - teda byla to extrémní rána, smrťák by to byl asi tak jako tak, ale stejně... Jeden z důvodů, proč dělám práh až do sloupků.
Problémem u dlouhých svarů je ale pnutí materiálu, takže třeba lemy blatníků se touhle housenkovou metodou moc nedoporučují, protože se to různě zkroutí a musí se pak použít strašně tmelu. Proto se třeba veterány a top stavby nabodují a pak se to cínuje - to je ale strašná, drahá a zdlouhavá práce. Na druhou stranu je tam mezi plechama jen "kovový kit", co ho má tady někdo tak rád (já taky :D ). Až si budu dělat pro sebe zas nějakýho staříka a budu rozhodlej, že si ho už nechám, tak jedině takhle 8)
Jo a ještě taková perlička - když jsem cca před šesti lety koupil Sierru, tak jsem při opravách zjistil, že byla bouchlá na zadek a v německu to někdo nesvařoval, ale nýtoval - takovou kvalitu jsem nikde jinde neviděl :shock: . V těch přinýtovaných dílech byla mírná prohlubeň, která akorát skryla hlavu nýtu (průměr hlavy cca 3,5 mm a výška jak špendlíková hlavička, ale ta kovová...). Vzdálenosti nýtů od sebe tak asi 1,5 cm. Nechápu jak to dělali, ale výsledek neskutečnej, ještě byl mezi těmi plechy nějaký tmel nebo lepidlo a až do vyřazení auta loňský rok nebyla nikde v místech opravy koroze (oprava byla někdy v roce 1994-95).

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 úno 2012 15:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Logicky mělo být z textu jasný, že když používám "kitování železem", tak jde o celosváry...čili tak, že výsledek je identickej s původním stavem...tam, kde se řezalo je celosvár, kde se odvrtalo bodování se opět boduje...a vařit se plech dá klidně na metry, jen to chce dělat tak, aby se němělo co kroutit...ve finále je to nejen kvalitativně někde jinde, ale paradoxně i rychlejší, kitování je poměrně pracný a hlavně zdlouhavý...pokud si původní okolí opravy nezdeformuju a nový plechy taky nejsou potlučený, tak milimetrovou jizvu vyplněnou svárem lze opracovat mnohem snáze a rychleji, než leckdy několikrát vrstvit a brousit kit...proto sekáček nepoužívám skoro vůbec (starší kvalitní špachtle a dobře odvrtaný bodování ho nahradí) a kladivo velice střídmě...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 úno 2012 18:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2011 13:20
Příspěvky: 54
Bydliště: Kocourkov
Tak jsem našel dle mého názoru skvělej návod, tak nějak bych si to asi představoval. Postup je stejný jako jste mi radily, dobré je, že jsou k tomu i fotky. Ten práh co se tam měnil mi teda ještě tak špatnej nepřišel, já to mám asi tak 10x horší. http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=238


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz