Ahoj, tak předně, jestli jsou v tahu prahy, tak budeš potřebovat i výztuhy prahu (jen teď nevím, jak je má tvá Fiesta dělané, jestli po celé délce prahu nebo jen v částech). Další materiál asi bude chybět v místě, kde práh přechází v podlahu - tam je nejlepší si naohybat ze silnějšího plechu takové zetko. Samotný nový práh na hranách, kde budeš vařit, navrtat po cca 5 cm vrtákem průměru cca 6mm.
Auto před prací odstrojit - dveře ven, sedačky, plasty, co jsou v interiéru u prahů a drží koberec, koberce pak buď vyndat nebo je odehnout a něčím uchytit (aby ti to při broušení a svařování nechytlo). Taky je dobrý kouknout kudy vedou dráty, abys je nepřefik. Nevím jak je na téhle Fiestě přidělán př. blatník, ale práh ti končí až bod ním, takže buď odšroubovat nebo jestli je celej vařenej, tak ve spodní části odvrtat, odsekat nebo odbrousit svary na něm, aby se dal spodek odehnout.
Po odstrojení přiložit nové prahy, obkreslit a fiknout rozbrusem, ale nech si tam vpředu, vzadu a u sloupků ty přesahy, jak zmiňuješ. Na horní a spodní hraně já ty původní bodový svary sekám majzlíkem, případně odbrušuju. Až to sundáš, uvidíš, jestli budeš muset někde něco donastavit plechem nebo ne (ale spíš jo, jestli je koroze znatelná zvenčí, vypadá to uvnitř mnohonásobně hůř
). Pak zkus ten nový práh napasovat na místo určení, jestli tam půjde bez problémů nebo s nějakými úpravami. Ty přesahy na sloupcích, vpředu a vzadu je možné vzít pertlovacíma kleštěma, čímž dosáhneš toho, že to bude na sobě pěkně ležet, nebudeš to muset rvát k sobě takovým násilím a je to lepší i pro kytování - o finální podobě ani nemluvě. Následně navařit vnitřní výztuhy, pak vše mimo hran, kde budeš bodovat, natřít (alespoň základovkou) a můžeš jít přivařit samotný prahy. POZOR - nezapomeň si to slícování prahů zkusit i s nandanými dveřmi! Takže nejdřív jen práh lehce přibodnout na pár místech, zkusit dveře a pokud je vše OK, tak pak dodělat.
Po přivaření zabrousit svary, natřít základem, přetmelit, vystříkat dutiny...
P.S. - Ta černá barva, co bývá na plechařině, je většinou hodně hladká a barvy na tom moc nechtějí držet. Je dobré jí zdrsnit smirkem. Jo a pozór - odpojit před prací baterku/altík, ať si při svařování něco neodpálíš.
To je tak v základu asi vše, co mě v rychlosti napadlo. Kdyžtak se ptej