fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Strana auta na jedné straně níž
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=114&t=57833
Stránka 1 z 1

Autor:  Rajdr1 [ 17 dub 2015 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Strana auta na jedné straně níž

Zdar Forďáci, měl bych dotaz. Před nedávnem jsem projel díru levou stranou auta, nic velkého. Při 30 km/h cca, Rána to byla ale pořádná. Teď koukám že levá strana auta je asi o 1,5cm níž než prává, ale zdá se mi že jen vepředu. Na zadní tlumič jsem koukal i ho vyndal, a je rovný. U předního netuším, koukam jsem jen pod prachovku a nwm zda je křívý. U těhlice mě přijde že je jak má být, každopádně ještě jsem přemýšlel zda to není horní uložení, ale zdá se v pořádku. To samé mě napadlo zda to neprohlo plech nahoru v místě kde to drží tlumič, ale to je asi absurdní. Ještě mě napadla příčná stabilizační tyč, ale to by mělo být výš a ne níž ne? Díky za rady a odpovědi :-).

Autor:  Lubak [ 17 dub 2015 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

SPis bych to videl na vcelku beznou zavadu u fiest/fusiona a to ruplou pruzinu

Autor:  Rajdr1 [ 18 dub 2015 00:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

To ne, pružiny jsou obě celý a sedí v uložení tlumiče, navíc jsou obě měněné ani ne před rokem. Spíš jak změřit nebo poznat to pokud by byla hnutá těhlice, zda to jde poznat bez demontáže? I když bych to viděl spíš na hnutou pístnici, nebo na tu stabilizační tyč, ale pochybuju že ta by měla takový vliv na výšku auta.

Autor:  Rajdr1 [ 19 dub 2015 00:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Ještě mě napadlo, nemůže být na vině pružina že by se třeba tím nárazem třeba srazila a ztratila pružnost a tím je strana níž? Ale to by asi spíše praskla že. Nebo třeba silentblok na ramenu, ale kolo by bylo asi vychýlené a to není :-). Každopádně další rady uvítám :-)

Autor:  Lahvac [ 19 dub 2015 06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Jseš si jistej, tím že oprvdu není prdlá. Řešil jsem prasklou pružinu na mondeu a zjistil, že už je prdlá na 2x a další 2 pružiny taktéž prasklé a kdoví jak dlouho.

Autor:  Malfis [ 19 dub 2015 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Nejlepší je tlumič vyndat a kontrolovat, nemusí to být vůbec vidět pouhým zvednutím auta. Při otáčení do rejdu to i může být slyšet. Těhlice se ohnout může. Já vzal obrubník v rejdu a měl jsem pak kolo do V a to i po výměně ohnutého tlumiše, ramene atd.

Autor:  Rajdr1 [ 19 dub 2015 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Ne, pružina je celá. Koukal jsem až k uložení pod podběhem. Hlavně bych slyšel kdyby odlítnul kus od pružiny, už se mě to jednou stalo tak vím a hlavně jsou nové :-). Tak může být že tlumič je prostě unavený a je vysunutý níž a tudíž strana auta? Tak ohnutá těhlice by měla být vidět ne, i podle kola. Já mám kola pořád stejně, v rejdu by mělo být slyšet co? Ten hnutý tlumič? A co přesně za zvuk? Díky

Autor:  Rajdr1 [ 19 dub 2015 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Zkusím změřit od misek co drží pružinu až ke konci pružiny u horního uložení (napružené by měly být stejně), pokud bude rozdíl stejný jako u blatníku, tak je to jasný že to je tlumič. Pak jedině těhlice, ale auto jezdí normálně, by se musela jedině ohnout v tom jak drží tlumič směrem dolu lehce, ale aby byl rozdíl 1,5cm to se mě od těhlice nezdá :-). By musela být ohlá jak prase :-).

Autor:  Rajdr1 [ 23 dub 2015 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Ještě takový dotaz, není možné zda se pružina třeba při nárazu prostě nesmrštila. Tak by ztratila pružnost, tudíž zůstala po nárazu nižší a tím i strana auta? Vím je do asi vtipné ale napadlo mě to, s ohledem na to že při pohledu na pružinu je na té levé víc nahoru a nebo unavený tlumič. :-) 8) Sice laicky řečeno, ale třeba se s tím někdo setkal, jinak těhlice se zdá v pořádku. Ta by se ohla spíše po nárazu z boku dle mého :-).

Autor:  Wizzy [ 24 dub 2015 08:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

To by ty pružiny musely být z nějaké motykové oceli, aby tohle udělaly :lol: Anebo je každá jiná - ale to by při té výměně asi bylo poznat :-)
Budeš to muset podrobit důkladné prohlídce, nejlépe zajet někam na zvedák a uvidí se. Jestli pružina rupla v horní části, tak to na zemi nepoznáš, musíš kouknout nahoru, jestli tam nemá ostrý konec a kus závitu nechybí. Jestli se může těhlice ohnout tak (aniž by praskla), že by to dělalo 1,5cm rozdíl, to nevím, přeci jen je to litina.. To se spíš ohne ten tlumič, rameno..i ten stabik je zajímavá myšlenka, kdyby se zkroutil, taky by to mohl dělat.
Prostě auto hore a zkoumat. Vizuálně porovnáš obě strany, jestli na té levé není něco jinak, sundáš na jedné straně kost, jestli se stabik hne..
Diskusemi na netu to nespravíš a my přes počítač poznáme kulové ;-)

Autor:  Rajdr1 [ 24 dub 2015 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Jj, to mi je jasné :-), stabik je rovný, horní uložení cajk, těhlice taky, ramno hnuté nevypadá, ale ještě porovnám :-), tlumič vyndám a juknu ale podle předběžný informace, je ok ve spodní misce kus nechybí, nahoře se zdá ok, konec je zabarvený barvou jako celá pružina(ještě zčeknu, jsou rok staré tak budou ok :)). Takže to spíš bude vypadat na tlumič nebo horní uložení :-). Každopádně, bych stejně oboje měnil pokud se přijde že to dělá jedno nebo druhé :-).

Autor:  Rajdr1 [ 09 kvě 2015 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Strana auta na jedné straně níž

Ahoj, měl bych ještě dotaz zda někdo neví jak má být horní uložení otočené k pozici tlumiče, byly měněny pružiny a nwm zda tam je uložení otočeno správně? Jsou tam tři výstupky na uložení a tři díry v misce tlumiče a podle toho by se to mělo seřídit. :-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/