fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 13 kvě 2024 14:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vykon reproduktoru
PříspěvekNapsal: 19 lis 2004 20:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Kolik wattu snesou orig. repraky v Escu? Chci si ted kupovat radio a radsi bych to chtel dopredu vedet...

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2004 22:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Snesou určitě jakýkoliv rádio... tzn tak 20W RMS

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2004 22:04 
nemá náhodou běžný radio kolem 4.500 kč výkon aspoň 40 w na reprák? to bych tam pripojovat neriskoval, myslím, že přinejmenším předek by to určitě nezvládal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 09:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
No těch 40-50W co píšou jsou pohádky :D Tak možná nějakej MAX hudební výkon... z jakýhokoliv rádia nedostaneš víc jak 15-20W RMS a to musí bejt už dobrý rádio 8)

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 11:14 
Ne, že bych ti nevěřil, ale myslel jsem, že např. Sony si nedovolí psát na svý rádia ty pohádky... (např.: 4x45 W (RMS))


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 12:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
to ne ale to je opravdu špičkovej víkon to rádio to ve skutečnosti opravdu neutáhne ani to sony a ty repráky co sou originál tak zas nejsou tak špatný

_________________
předešlá auta
escort 88 1,4 cvh 51 Kw
escort 92 1,6 cvh 81 Kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 13:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
To s tim vykonem je presne ono, co me zarazilo. Mam vybrany radio a to ma mit (udajne) vykon 4x45W. No a prave jsem se bal toho, ze jsou orig. repraky jen takovy maly chrchlaky jako se davaly treba do starych Felicii. Proste to asi risknu a nebudu si hrat na plny pecky :-)

Jeste jeden dotaz, jak je to s upevnenim radia v aute? Nemam tam vubec zadne radio, takze tam mam diru s kabelama. Budu krome radia potrebovat jeste nejaky suplik nebo nejake specialni uchyty?

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 14:44 
V zadu jsou repráky docela slušný, těm v předu moc nevěřím... Když to nebudeš dávat moc nahlas, tak si myslím, že to vydrží, ale je to už v jistém směru omezení. A pozor na ožralý kámoše na místě spolujezdce - mně s oblibou přidávají řádně na hlasitosti, a to by se mohlo stát tvým předním reproduktorům osudné... :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 16:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Tak jsem na webu vyrobce toho radia zjistil presne to, co tu uz nekdo psal - ten vykon 4x45W je max. hudebni, ale skutecny vykon je 4x22W. No ale radsi nebudu vozit vozraly kamose a davat to moc nahlas :-)

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2004 23:43 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
ULO píše:
To s tim vykonem je presne ono, co me zarazilo. Mam vybrany radio a to ma mit (udajne) vykon 4x45W. No a prave jsem se bal toho, ze jsou orig. repraky jen takovy maly chrchlaky jako se davaly treba do starych Felicii. Proste to asi risknu a nebudu si hrat na plny pecky :-)

Jeste jeden dotaz, jak je to s upevnenim radia v aute? Nemam tam vubec zadne radio, takze tam mam diru s kabelama. Budu krome radia potrebovat jeste nejaky suplik nebo nejake specialni uchyty?


Budes potrebovat redukci z 2 DIN na 1 DIN (tu diru to zmensi na polovinu, aby se tam vlezlo radio klasicky velikosti). Koupis to u Forda asi za necely 300. Bacha, at Ti nedaji jen to celo, ale at pridaj i takovy bazmek, co pak navliknes na kolejnicku, kterou nahmatnes v ty dire nahore. Jinak Ti radio bude vypadavat jak mne, nez mi ho naky hodny lidi ukradli. Dal potrebujes redukci z fordiho konektoru na ISO (cenove nevim), jestli ji tam uz nemas. A podle radia i redukci na antenu (s nejvetsi pravdepodobnosti nebude potreba).

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 11:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Dobros, diky moc. Stavim se u byvalyho Forda Horaka (mam to nejbliz) a doufam, ze to tam budou mit.

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 12:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Nebudu se zapojovat do diskuze o HiFi v aute, nejsem ani trochu tuner. Ale jsem elektrikar - slaboproudar, neco jsem o audiotechnice slysel a muzu za sebe zcela vazne tvrdit, ze 4x 10 Wattu nejde v aute prezit. Pokud by do toho reproduktoru opravdu teklo nejakych efektivnich 10 W, tak to bude trhat bubinky a okna budou mit co delat. Vyborne napisy 40
W, 80 W, 100 W mi pripominaji slavny projev Milouse Jakese a jeho "milion, dva miliony".
Mam doma madarske bedny Videoton, stari presne nevim, ale urcite jsou nejmin ze sedmdesatych let, spis starsi. Objem jedne bedny cca 80 l, v kazde bedne dva vyskace, dva stredaky (to stejne nic nebere) a dva basaky. Pochopitelne reproduktory uz to neprezily, vymenil jsem zatim jen ty basove a nestezuju si. Na tech bednach je napsano, ze maji 10 W a jsou to jedine bedynky, o kterych vim, ze tech 10 W zahrajou. Bohuzel nemam zesilovac, ktery by to nakrmil, komercni Kenwood, ktery mam ve vezi tech 10 W urcite doda, ale silene zkreslenych. Kdyz nastavim hlasitost toho zesilovace nekam k horni hranici (v mensim pokoji, cca 20 m2), pripomina to start dopravniho tryskace. Vydrzet se to neda a okna rinci.
Mam v aute taky Fordovo radio 5000 a 4 puvodni repro a odhaduju, ze vykon, ktery opravdu proteka temi repracky kdyz se to da hodne nahlas (a pak uz to samozrejme hraje uplne nahovno) bude cca 2-3 W.
Udaje v desitkach a stovkach W mi pripadaji priblble televizni reklamy nebo hlasku z jednoho teleshopingu, ze "s nasim nadobim usetrite az 300% energie". Ano, az trista procent. Nevim presne, co znamenaji vsechny ty vypecene zkratky, ktere vyrobci napisou za ten kosmicky udaj o vykonu, ale predpokladam, ze to znamena "tento vykon jsme namerili v nasi laboratori metodou, o ktere se vam ani nezda a pri ktere se opravdu po dobu 80 mikrosekund podarilo cpat do reproduktoru 100 W a on to prezil". Stejne se asi meri spotreba.
Sorry za rozvlekly prispevek, flame prosim v soukromych vzkazech.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 12:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
bibo píše:
to ne ale to je opravdu špičkovej víkon to rádio to ve skutečnosti opravdu neutáhne ani to sony a ty repráky co sou originál tak zas nejsou tak špatný


Original repro jsou desny shity (to uz v TV stary tesle jsou lepsi), maji tusim 15W kazdej - doma kouknu kdyz vzpomenu - mam je v krabici

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 15:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
ACEMajky píše:
bibo píše:
to ne ale to je opravdu špičkovej víkon to rádio to ve skutečnosti opravdu neutáhne ani to sony a ty repráky co sou originál tak zas nejsou tak špatný


Original repro jsou desny shity (to uz v TV stary tesle jsou lepsi), maji tusim 15W kazdej - doma kouknu kdyz vzpomenu - mam je v krabici


Casem se k vymene snad taky dostanu. Je mi jasny, ze ten zvuk z nich nebude zadny zazrak :-)

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Jeste k vykonu
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 16:20 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
V podstate souhlas s tim vyse psanym.V idealnim pripade(nulove ztraty v privodech,zadne prech.odpory atd)lze bezne pri zatezovaci impedanci reproduktoru 4 ohmy dosahnout vykonu kolem 30-40W.Vyssi vykony lze ziskat jen zvlastnimi zapojenimi jako je napajeni zesilovace z menice napeti (tedy ne 12 volty ale vice,v praxi az radove stovkami voltu)popripade pouzitim nizsi impedance reproduktoru,to je jejich paralelnim zapojeni kdy se pri k tomu navrzenych zesilovacich pouzije vysledna hodnota i pod jeden ohm.To vsak neni pripad ani jednoho normalniho radioprijimace,takze starosti s vykonem jsou nepodstatne.Co je dulezite je dodrzet zatezovaci impedance radia je predepsana vyrobcem,teda pokud je psano 4 ohmy nepozit repro s mensi-nebezpeci zniceni zesilovace v prijimaci.A jak psal Johan,poslouchat sinusovy vykon 4x10W i mene v aute proste lze ale se zatkami v usich.Velke vykony zesilovacu maji jen jeden prakticky ucel a to ze pri bezne hlasitosti pracuje zesilovac v linearni oblasti,druhym je rezerva kdy i v modulacnich spickach pri velkem dynamickem rozsahu nedojde k prebuzeni a tim i ke zkresleni.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jeste k vykonu
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 16:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Maskot píše:
V podstate souhlas s tim vyse psanym.V idealnim pripade(nulove ztraty v privodech,zadne prech.odpory atd)lze bezne pri zatezovaci impedanci reproduktoru 4 ohmy dosahnout vykonu kolem 30-40W.Vyssi vykony lze ziskat jen zvlastnimi zapojenimi jako je napajeni zesilovace z menice napeti (tedy ne 12 volty ale vice,v praxi az radove stovkami voltu)popripade pouzitim nizsi impedance reproduktoru,to je jejich paralelnim zapojeni kdy se pri k tomu navrzenych zesilovacich pouzije vysledna hodnota i pod jeden ohm.To vsak neni pripad ani jednoho normalniho radioprijimace,takze starosti s vykonem jsou nepodstatne.Co je dulezite je dodrzet zatezovaci impedance radia je predepsana vyrobcem,teda pokud je psano 4 ohmy nepozit repro s mensi-nebezpeci zniceni zesilovace v prijimaci.A jak psal Johan,poslouchat sinusovy vykon 4x10W i mene v aute proste lze ale se zatkami v usich.Velke vykony zesilovacu maji jen jeden prakticky ucel a to ze pri bezne hlasitosti pracuje zesilovac v linearni oblasti,druhym je rezerva kdy i v modulacnich spickach pri velkem dynamickem rozsahu nedojde k prebuzeni a tim i ke zkresleni.


Diky za fundovany prispevek. Pravda a nic nez pravda.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 19:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Hmm tak to by mě zajímalo kolik wattů má můj zesík na basáky když má odběr cca 30A a ve špičce okolo 40A... je změřeno něco okolo 2x240W RMS 4ohm

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Opet watty
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 20:31 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
dj.DEKL píše:
Hmm tak to by mě zajímalo kolik wattů má můj zesík na basáky když má odběr cca 30A a ve špičce okolo 40A... je změřeno něco okolo 2x240W RMS 4ohm

Tak jsme zase u toho pises zesilovac a v tom to je kdyby ses podival na jeho zapojeni jiste bys zjistil ze napajeny je sice 12 V z palubni site ale uvnitr na 100 procent objevis menic v napajeni a tim ten vykon neni zadna zahada.I odber co pises je ze 12 V napajeni a zhruba tak odpovida.Vubec problematika mereni vykonu nf zesilovacu je dost slozita zalezitost a udaje byvaji vetsinou dost pro normalniho cloveka nepotrebne,prave treba to RMS je spickovy vykon je to vykon ktery je zarizeni schopne po urcitou velmi kratkou dobu dodat.Zavisi na zpusobu mereni,na zpusobu napajeni(proto se dodavaji vysokokapacitni kondenzatory do napajeci vetve)a jinych vecech.Jedina vec ktera je jednoznacna je vykon kteremu se rika sinusovy,ten se meri pri buzeni zesilovace sinusovym signalem tak velkym dokud nedojde k harmonickemu zkresleni myslim 10 procent.Ten musi byt zesilovac schopen dodavat trvale a bez nasledku.Je vsak vetsinou jen zlomkem tzv. vykonu RMS to je spickoveho.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 21:32 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Měřený to bylo do zátěžovýho odporu při konstantní frekvenci a pomocí osciloskopu do zkreslení a výkon vypočítaný z napětí...fakt se v tom moc nevyznám,ale nějak tak to bylo... tak mi tedy prosím převeď můj RMS výkon na SINusový...

RMS není na 100% MAX hudební výkon a tudíž asi RMS = SINusový výkon

Jinak mám toto: http://www.monacor.de/int/en/produktsei ... r=EN&typ=u

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Vykon
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 21:50 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
To se da tezko prvadet podle toho co jsi napsal tak nejak se meri staly vykon tzn. jmenovite napajeci napeti,jmenovity zatezovaci odpor a buzeni sinusovym signalem do normou stanvene miry zkresleni.To je da se rici staly vykon na rozdil od vykonu udavaneho jako RMS coz se da srovnat s vykonem impulsnim.(zhruba)Jinak tohle vsechno se vztahuje na klasicke zesilovace linearni,dnes se vsak uz celkem bezne pouzivaji i zesilovace PCM(to je pulsne kodova modulace) u nich je otazka dosazeneho vykonu pri napajeni 12 V trochu jinak.Vykon ktery pises je dost velky ale stale to asi nebude tam pak hraje roli i uchlazeni(poziva se i chlazeni ventilatory).No a navic pokud jsi s nim spokojeny je celkem jedno jaky vykon.Pokud mas zajem o tuhle problematiku pokusim se dat dohromady neco z norem a pokud to sezenu dam to sem.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz