fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 čer 2024 15:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kulaté nebo oválné?
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 19:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Předem upozornuji ze jsem Lama v tomhle, tak se mi nesmejte.Jaky jsou lepsí repraky kulate 16cm nebo oválné 6x9palce? A dvou pasmové nebo třípasmové? Chtel bych to dozadu místo plata, nový plato udelam s drevotrísky a taky to chci dat přes zesilovac a nevim jestli dvoukanalovej nebo radsi 4 kanalovej. Na radiu mam 1x RCA a to bych bodl prave do toho zesaku a ze zesaku do dvou popripade 4 repraku. Co teda myslite? A kolik asi watu? staci kdyz ma zesak 4x65w RMS (to je hadam skutecnej vykon, ze?)

Diky za názory.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 22:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
No já preferuju do plata oválný repro, kulatý jsou spíš do dveří, jinak zesák co má takovej výkon ti moc nezesílí protože normální rádio má skoro ten samej výkon, být tebou bych do plata koupil tak minimálně 150W repro (jeden reprák) a zesilovač tak 2x200 W ať to stojí za to...
Jinak na zesilovač z rádia musíš mít výstupy cinch, jinak nevim nevim kam bys to napojoval....

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 22:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
jo ty repráky do plata jednoznačně 3-pásmové.

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 22:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 dub 2005 17:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Jižní morava, okres Hodonín (přechodně Praha)
to kasak24: Prosím tě, neplácej kraviny. Ukaž mi jediné rádio na našem trhu, které ti dá 4x65W RMS.

to Nitro: "Oválné" koaxiální repro díky větší ploše membrány budou mít lepší basy. Zesilovač na tento účel stačit bez problémů bude - jestli jsem to správně pochopil, tak bude krmit pouze tyto repra, tzn. že v případě potřeby vyššího výkonu jej můžeš zmůstkovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 06:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
kasak24: Ten zesak má samozrejme vetsí max. výkon, ale ten co jsem psal by mel být skutecnej, aspon jsem to tak pochopil.

Mad: No vybral jsem si mac audio MP4000 má 4x75w/2x200w RMS a nejspis to vypada tak ze na to hodím 2x repro co má 70w rms a jeden basak co má 200w, to by mohlo hrat ne?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 08:30 
Zesík, který má 4x 65 W RMS ti udělá kraválu že v autě nevydržíš. Rádia mají většinou RMS výkon od 12 do 17 W/ch. Ta nejsilnější (některé Pioneery a Panasonic) mají do 27 W RMS/ch.
Nitro: zaměř se především na přední reproduktory. Dozadu dej ovál 6x9" a nejlépe třípásmo (triaxial). Osobně bych doporučil dva zesilovače - jeden pro předek a zadek, druhý pro subwoofer nebo jeden 4kanál. Kanály 1 a 2 pohánět přední repráky, kanály 3 a 4 v můstku pohánět subwoofer. Pokud chceš mermomocí 4kanál a nechceš subwoofer dej dozadu kulaté třípásmové dvacítky abys měl aspoň nějaké basy. Volba komponent záleží na finančních možnostech, na nárocích a na rádiu. Z jednoho RCA výstupu rádia nedodáš signál pro 4kanál. Budeš ho muset rozbočit. To můžeš udělat pomocí Y adaptéru, u kterého ale přijdeš o Fader. Musel bys hodně pečlivě nastavit poměr hlasitosti mezi předními a zadními repráky. Rozbočení je také možné udělat pomocí aktivního nebo pasivního děliče signálu. Tady zůstane Fader zachovaný. Ideální řešení, pokud nechceš víc utrácet, je to co píšeš v posledním příspěvku. Jenom o něco málo výš jsou ale i pětikanálové zesilovače, které ti utáhnou všechno. Je trochu problém s tím rozbočením ale řešit se to dá.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 08:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
All: Ja prave chci nechat predni a zadni repro zapojeny jen pres radio a toho RCA vyuzit prave na ty nový repraky ale koukam ze to zas nebude tak jednoduchy jak pises. A jeste jedna vec, jak se resi zapinani zesilovace? Videl bych to asi tak ze nekde u ridice by mel být vypinac, jinak je ten zesik asi furt napajenej i kdyz je auto i radio vypli, ze?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 09:14 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
zesik je ovladanej tzv remote ...
z radia ti urcite jde jeden kablik kde se objevi 12V jen pri zapnutem radiu (jeho zatizitelnost je ale malinka takze se jinak ani pouzit neda) - tim se ovlada zesik - na nem je totiz urcite krom svorky kde upevnit stale + a stale - tak je tam i svorka na remote, takze kdyz zapnes radio tak se ti zapne i zesilovac ...
Co by me taky zajimalo je jestli tenhle kablik remote muzu volne prerusit vypinacem - jde mi o to abych si mohl zesik pripadne vypnout a hrat jen repro co jsou napojeny v radiu tedy bych mohl vyhravat rozhodne dele nez par minut nez by mi klekla baterka. Preruseni asi nejni problem ale jde o to aby tam pri seppnuti nevznikl moc velky sok pro ten zesik potazmo repro co jsou napojeny v zesiku ...

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 09:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
No remote kabel tam je, ale ted to mam zapojeny tak ze mi radio hraje bez klicku, predtim jsem musel otocit klickem aby hralo radio a taky bych chtel mit volbu bud samotny repro a nebo repro a zesik(repra co jsou propojeny na zesik) jinak by mi to taky vyzdimalo baterku.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 09:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
A vlastne kdyby se to zapojilo na ten remote kabel tak bych nemusel tahat napajeni primo z baterky? - kabel by stacil vlastne jenom ukostrit nekde v aute ze? Ale co pak jisteni, kam dat pojistku, prece ji nemuzu hodit na ten remote kabel, kdyz rikas ze je jen na mali zatizeni.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 10:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 úno 2006 11:52
Příspěvky: 971
Bydliště: Znojmo
Kabely k zesáku musíš pořád tahat od baterky. Ten remote kabel ti dá jen jakoby signál pro zesilovač, že se má zapnout.

To Hnata: S tím vypínačem na remote kabelu si myslím, že by to mohlo jít, jak jsi psal, je tam jen malé napětí.

_________________
Ford Escort 2.0 16V MKV RS2000 http://www.rs2000.wz.cz
Ford Escort 2.0 16V MKVI RS2000 foto
Ford Escort 1.6 16V MKVII cabrio
Ford Fiesta 1.6 XR2i foto
VW Bora Variant 1.9TDi
BMW E21 318i
BMW E30 320i
BMW E30 325i
BMW E34 325i
Honda Prelude 2g
Ford Escort 1.6 16V MKVI 5dv (rozebrán, díly na prodej) http://www.ford-escort-93.wz.cz
Ford Escort 1.8 16V MKV XR3i (rozebrán, díly na prodej)
Ford Escort 1.6 16V MKVI combi (rozebrán, díly na prodej)
Ford Fiesta 1.1 foto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 10:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Ted mi borec odpovedel na majl ohledne tech komponentu a tika ze 3pasmave nema, ale ze mi nabizi 4pasmove, to je jako co? jsou snad basy, stredy a vyšky, ne? a co je to 4pasmo, a jsou vubec dobry 4pasmovy repraky?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 11:13 
REM nemá s napájením z klíčku nic společného. Některá rádia mají samostatnou svorku označenou REM nebo AMP na kterou se Remote připojuje. Těch je ale dost málo. Proto se pro tento účel požívá pin ISO konektoru určený pro spínání automatické antény. Na REM si vypínač dát můžeš ale považuju to za nesmysl. Když budeš chtít stáhnout jen subwoofer můžeš to udělat ovládáním BASS na rádiu nebo můžeš použít zesík, který má dálkový ovladač nebo si můžeš koupit a instalovat útlumový člen, který se vsadí do signálové cesty a plní stejný účel. Navíc umí i stavitelné dělící frekvence v rozmezí 40 až 150 Hz. Pokud jde o ta 4pásma je to zhruba tak, že žádné tyto reproduktory v podstatě basy neumí. Jen trochu zasahují do pásma vyššího basu. Ta největší membrána je tak v podstatě středobasová. Výškáč je jasný. Další dvě membrány si mezi sebou dělí středy.
Vidím ale, že bych musel psát asi tak týden až deset dní. Navrhuju abyste koukli na můj web (http://autoaudio.wsc.cz) do Poradny, trochu si početli a pak se ptali. Pomůžu když budu umět. Ideální by bylo mailem, který se na tom webu také dá najít. V sobotu ale jedu konečně na dovolenou takže budu odpovídat jen dnes a zítra a potom až po dovče.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 11:55 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
preruseni rem signalu k zesiku ma pro me vyznam prave v tom ze tim vypnu zesik kterej tlaci oba subwoofery - zesik DO nema (to bych preci nad timhle neuvazoval), nic jako utlumeni mi neprijde moc prakticke, no a v posledni rade na radiu bohuzel nemam volbu pro subwoofer (hlasitost subwooferu) - proste kdyz chci vypnout zesik kterej zere energii jako krava a kterej nema DO tak mi prijde nejjednoduzsi cesta to koupeni vypinace za 20 kacek a preruseni REM. Cokoliv jineho je zbytecne. Tedy pouze v tom pripade ze to timhle zasahem skutecne nemohu ublizit tem repro ...
Ono totiz to je vlastne tak ze kdyz normalne zapnu radio tak je chvili ticho nez se vsechno rozbehne - proste ten nastup po zapnuti napajeni neni hned, ale kdyz mam zapnuty radio ktery normalne posila zvuk kabelama do repro a vlastne i do vypnuteho zesiku a v okamziku zesik zapnu tak bez jakehokoliv nastupu proste vznikne spicka kdy se okamzite pusti zesileny zvuk do repro - o to mi jde - jestli tam nevznikne nejakej moc velkej sok pro ty repraky.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 12:27 
Rozhodně bys neměl zapínat zesík při vysokém zesílení. Pokud to uděláš se zeslabeným rádiem nic nehrozí.
Naopak. Utlumení je velmi praktické. Jak víš není každá skladba stejně nahraná. Někde je basů hodně, jinde míň. Ten ovladač si nastavíš zhruba na polovinu a zesík s takto nastaveným útlumovým členem nastavíš podle těch několika zásad pro nastavení zesilovače. Tak vlastně můžeš ovládat množství basů v konkrétní skladbě přímo z místa řidiče. Supluje to dálkový ovladač u zesíků, které ho nemají. Cena i s kabelem 50 cm je cca 600,- Kč. Vím, že vypínač pořídíš za haléře ale stejně si myslím, že přímé ovládání subbasu z místa řidiče má svoéje opodstatnění.
Může tio u tebe být úplně jinak ale u mně je to tak, že jak jsem si jednou zvykl na poslech kompletní instalace včetně subwooferu odmítám poslouchat bez něj. Raději neposlouchám nebo poslouchám se zapnutým motorem. Nestává se mi, že bych někde čekal víc jak půl hodiny a ten benzín klidně objetuju. Než bych poslouchal neúplnou nahrávku radši budu s manželkou courat po obchodech, prohlížet hadry a nekonečně se u toho nudit. Muzika má svůj rozsah a já ho chci slyšet. Když to nejde kašlu na to. Pokud ty tak poslouchat chceš je to tvoje věc a rozhodně ti do toho nebudu kecat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 14:00 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
plne s tebou souhlasim - taky si nejak neholduju v poslechu muziky bez subwooferu ale preci jen jsou okamziky kdy by se to hodit mohlo, navic jsem zvyklej z firemniho vozu ze tam ty septatka hrajou mizerne, ale alespon hrajou klidne tri hodiny uplne v pohode ...

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2006 09:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Ty jo, tak jsem to vcera kolem jedne hodiny objednal a dneska rano zvonil postak ze tady mam balik, tomu rikam rychlost a slo to az z Prahy a ted na to ziram a nevim jak to mam zapojit :D a hlavne kudy procpat kabely od baterky a od rádia, no budu to muset nak vykoumat, to bude prace, doufam ze to bude pak stat za to.

Jeste jedna vec. zesilovac ma 2x20A pojistky a treti je v pyličku se šroubkama, to je nahradni nebo musim koupit 40A a tu dát k baterce?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2006 09:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
A jeste mi to klucina poslal 3 casopisy Car&Hifi, sice starsi ale ne moc, dobrej kseft. www.autoradia.biz

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2006 09:50 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
jednu pojistku v pouzdre urcite dej na plus od baterky nekde pobliz baterce ...
asi nejak tak:
Obrázek

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2006 10:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Jo uz jsem se dival na tvy stranky, ale reším ted jakou, jestli 20A a nebo 40A, a taky tam pises ze jsi dal - kabel na šroub od nárazníku a kudy si se tam dostal (-kabel jsi vubec od baterky netahal ze?) jo a jak je tlustej?

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz