fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Řazení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=139&t=31778
Stránka 1 z 1

Autor:  trinnn [ 22 led 2011 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Řazení

Mám takový problém:
Dostal jsem Ford Sierra ve velmi dobrém stavu. Půl roku jsem s ní jezdil v pohodě. Pak ale začaly problémy s řazením. Občas to šlo hodně ztuha až nakonec to nešlo vůbec. Řadit mohu jen na horu (není to ale úplně čistý) bez větších problémů. Ale dolu jedině přes mezi-plyn, hlavně z trojky na dvojku. A na semaforu musím vypnout motor, abych mohl zařadit jedničku. Zajímavý je, že někdy tam ale tu jedničku dám, třeba při parkování někdy nemusím vypínat motor abych přeřadil ze zpátečky na jedničku a naopak - (někdy to jde úplně v pohodě, někdy se ozvou ty "ozubený kolečka" a někdy to tam nedám ani kdybych se po...)

Prosím o radu co by to mohlo být popřípadě kolik by to mohlo stát?

Autor:  sevaman [ 22 led 2011 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

že by synchrony? Máš v převodovce dost oleje?

Autor:  ČUČO [ 22 led 2011 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

Nebo něco se spojkou :?:

Autor:  trinnn [ 23 led 2011 02:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

sevaman píše:
že by synchrony? Máš v převodovce dost oleje?

taky už mi jeden znamej řikal, že by to mohlo bejt synchrony...
asi to bude hodne blba otazka tak se predem omlouvam :oops: :) , olej v motoru a v převodovce je ten samej, nebo ten v převodovce se kontroluje jinak?

a kdyby to náhodou byly ty synchrony, kolik by v servisu tak po mě mohli chtít (díly + práce)?
ČUČO píše:
Nebo něco se spojkou

to mě taky napadlo, ale přijde mi že pedál funguje normálně (není spladlej - pruží), tak nevim no...
a kdyby to bylo něco se spojkou kolik by to tak mohlo stát (oprava v servisu - díly + práce)?

Autor:  sevaman [ 23 led 2011 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

tak olej v převodovce a motoru stejný nebude, jediné auto co vím, že to tak mělo byla 205 peugeot :) sieru jsem nikdy neměl, takže ti ani neporadím kde hledat šroub na kontrolu...
jinak ta spojka to může dělat taky, ale může to být jenom lankem, které je moc volné a spojka nezabírá naplno(v které poloze pedálu ti tak spojka zabírá?)
a pokud to dělají opravdu synchrony tak už scháněj jetou převodovku, nechat to opravovat se nevyplatí...
v tvém případě bych s tím zajel za někým kdo o tom něco ví a mrknul ti na to....

Autor:  trinnn [ 23 led 2011 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

sevaman píše:
tak olej v převodovce a motoru stejný nebude, jediné auto co vím, že to tak mělo byla 205 peugeot :) sieru jsem nikdy neměl, takže ti ani neporadím kde hledat šroub na kontrolu...
jinak ta spojka to může dělat taky, ale může to být jenom lankem, které je moc volné a spojka nezabírá naplno(v které poloze pedálu ti tak spojka zabírá?)
a pokud to dělají opravdu synchrony tak už scháněj jetou převodovku, nechat to opravovat se nevyplatí...
v tvém případě bych s tím zajel za někým kdo o tom něco ví a mrknul ti na to....

když o tom tak uvažuju tak to lanko by to mohlo být - občas spojka zabírá už úplně dole (i když je úplně sešláplá tak se pomalu rozjíždím), akorát sem si řikal, že kdyby to bylo lanko, jestli by ten pedál nebyl spadlej?

Autor:  sevaman [ 23 led 2011 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

může být o trochu víc povolené a spojka už nemá plný záběr a pedál spadlý nebude, to jedině, že by ti prasklo lanko
ale já tomu vůbec nerozumím já mám nissana :-D

Autor:  trinnn [ 23 led 2011 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

sevaman píše:
může být o trochu víc povolené a spojka už nemá plný záběr a pedál spadlý nebude, to jedině, že by ti prasklo lanko
ale já tomu vůbec nerozumím já mám nissana :-D

ok diky za pomoc, zkusim to auto nekomu ukazat, protoze chapu, ze takhle pres diskuzi se diagnostikuje hodne blbe :D...
hlavní je, že vim co by to mohlo být (lanko, synchorny, olej)

Autor:  Willy [ 25 led 2011 00:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

Odkud jsi? A co tam máš za motor? jestli to zabírá úplně dole, bude to buď samostav, nebo přítlačák. pokud někdo ovšem neměnil spojku, nebo lanko, jakože asi ne? nejsou všechny totiž úplně stejný. Olej se kontroluje zespodu auta - na skříni je zhruba v polovině výšky imbus - hladina by měla dosahovat k díře. Typ oleje závisí na skříni( motoru), co tam máš. Ale pokud spojka zabírá dole, problém bude spíš tam. Kdyby to byly synchrony, nedělaly by problém všechny kvalty. Ale násilným řazením přes zuby se odvaří brzo :)

Autor:  trinnn [ 25 led 2011 01:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

Willy píše:
Odkud jsi? A co tam máš za motor? jestli to zabírá úplně dole, bude to buď samostav, nebo přítlačák. pokud někdo ovšem neměnil spojku, nebo lanko, jakože asi ne? nejsou všechny totiž úplně stejný. Olej se kontroluje zespodu auta - na skříni je zhruba v polovině výšky imbus - hladina by měla dosahovat k díře. Typ oleje závisí na skříni( motoru), co tam máš. Ale pokud spojka zabírá dole, problém bude spíš tam. Kdyby to byly synchrony, nedělaly by problém všechny kvalty. Ale násilným řazením přes zuby se odvaří brzo :)


mam dvoulitr naftaka, akorat ted mam jeste strach, ze sem s tim prestal jezdit na podzim a ted mi to stoji pred barakem a nafta v tom pravdepodobne zamrzla (nezkousel sem to startovat - myslim si to) nemuze v tom neco popraskat (naky trubky?)

Autor:  zde. [ 25 led 2011 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

Neboj. Zkus ji nastartovat, ne? Budeš mít něco se spojkou, napiš odkud jsi a někdo znalý a ochotný ve Tvém okolí určitě bude a mrknete na to :smt023

Autor:  EwanS50 [ 28 led 2011 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

Zamrznout mohla leda voda, nafta vyrobí takový med, ale zase roztaje. Nevím co to je dvoulitr nafta, to se mi moc nezdá, buď 1,8TD nebo 2,3D. Hlavně napiš odkud jsi a dej si to rovnou do popisu, ať je to vidět pořád. Já si myslím, že na 90% to je spojkou. Prostě nevypíná a proto nejde řadit...

Autor:  trinnn [ 01 úno 2011 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

EwanS50 píše:
Zamrznout mohla leda voda, nafta vyrobí takový med, ale zase roztaje. Nevím co to je dvoulitr nafta, to se mi moc nezdá, buď 1,8TD nebo 2,3D. Hlavně napiš odkud jsi a dej si to rovnou do popisu, ať je to vidět pořád. Já si myslím, že na 90% to je spojkou. Prostě nevypíná a proto nejde řadit...

je to ford sierra 2.4 DL (v technicaku), jinak sem z Prahy
zejtra rano to vezu k jednomu opravari do dilny, tak pak dam vedet...

Autor:  trinnn [ 03 úno 2011 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

tak sem dneska mluvil s tim automechanikem, a rikal ze tu spojku bude asi nutny vymenit...
tak by me zajimalo kolik by to tak teoreticky mohlo stat (spojka + prace)?
ford sierra 2,4D 1982

edit: ted sem se jeste nekde docet ze by mozna stacilo vymenit jen samostav... nevim teda co to je a jestli to neni uplnej blabol?
popripade kolik stoji takovej samostav a co to je?

Autor:  Willy [ 04 úno 2011 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řazení

třeba tady: http://elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B ... eId=100077

jsou 3 typy o různým průměru rozlišený barvou - bílá, žlutá, červená.

Ideální je vyndat pedálovou konzolu a zkontrolovat stav průchodky/opěrky spojk. lanka. je to kus trubky přivařené k plechu, je to přišroubovaný ke konzole. Velmi často to po těch letech bývá zdeformovaný nebo prasklý a způsobuje to tuhej chod spojky a praskání spojkovejch lanek - i novejch. Oprava/vyztužení - s céočkem práce na 10 minut.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/