fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 18:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Myslím, že Wizzy to shrnul důkladně. Mezi čistým dusíkem a suchým vzduchem je vzhledem k jeho složení jenom minimální rozdíl ve fyzikálních vlastnostech. Kyslík ma oproti dusíku mírně větší objemovou roztažnost, ale vzhledem ke složení vzduchu se toto projevuje jenom zanedbatelně. Jediný rozdíl, který tady zatím ale nebyl zmíněn, je vliv vlhkosti v reálném vzduchu. Vedle vlivu na vnitřrní část pneumatiky a disku pak má také větší objemovou roztažnost a tudíž bude mít "větší" vliv, který ale v praxi taky převáží jiné vlivy, jako opotřebení, atd.
Wizzy: Jinak já jsem našel poněkud odlišné hodnoty měrných plynových konstant, byť s obdobně vzájemně minimálním rozdílem. :wink:

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 22:28 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2006 20:55
Příspěvky: 19
Bydliště: Ústí n/L
Ono vlastně to co se tam fouká jako plyn a tady se o tom mluví jako o dusíku je směs plynů a na flašce je to značený jako "Pneumix".
Jinak souhlasím že jedinej význam jakej to má je obsah vody.Já osobně jsem to vypustil a nafouk zase vzduchem,protože to bylo tvrdý jak prasátko.Toť můj poznatek. :shock:

_________________
Escort 1.8 16V Zetec 115kobyl 1996 combi-Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2006 06:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tim jsi potvrdil to, co jsem napsal.Ja to beru podle zkusenosti a ne podle poucek.Proc auto ztvrdlo?Proc je stalej tlak?Jiny to byt musi,protoze tlak pri 35C ve stinu a -35C je stejnej a se vzduchem ,zkus to nekdy zmerit.Ja ho tam mam 3 roky(asi) a necham ho tam uz jen proto, ze nemusim nic dofukovat.Na tvrdost jsem si zvykl(tezko),ale klady u mne prevazuji.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2006 06:23 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jel jsem včera asi 8km v tom nesnesitelným horku a měl jsem dojem, jako bych měl vypuštěný gumy nebo co. Jako bych jel v nějakým blátě (to už asi tek i asfalt). Tak jsem po jízdě vytáhnul měřák, abych to zkontroloval. Vepředu jsem naměřil 2,7, vzadu 2,5. V květnu foukáno "inertem" u Barumu na 2,3 vepředu a 2,1 vzadu. Takže žádný rozdíl proti vzduchu.

Podobná diskuze na téma inertní plyny probíhala i u "konkurence" na Mondeo fóru. Pak se tam objevil tento odkaz:

http://motozurnal.centrum.cz/clanek.phtml?id=4089

.. a diskuse skončila. Mimochodem, vřele doporučuji k přečtení.

Do nově nazutých gum inertní plyn - proč ne, ale abych jezdil každých půl roku dofukovat plyn do pneuservisu, to nehrozí.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2006 07:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No ja to cet a verim tomu ze to tak je(teoreticky),ale mam sve zkusenosti i s dofukovanim a me j,ak jsem rek, to vyhovuje.Na zacatku sezony jsem nafoukl kola dusikem(inert.plynem) a celou sezonu jezdil a ted je mam treti a dofukoval jsem jednou(na podzim v loni,ubytek 0,2).Tlak je + - porad stejnej.A ta 100Kc ,myslim ze do aut vrazime horsi cifry a pro mne to neni zadna zbytecna polozka.Ja to chtel vyzkouset a mam dobre zkusenosti.Zalezi na kazdem jak si to vyhodnoti.Jezdim dost dlouho a vim jak jsem foukal driv a jak nedofukuju ted.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz