Zajímavé téma. Zjistil jsem, že jsem pravděpodobně také obětí nějakého úředního lempla. Kontroloval jsem dneska vzorek pneumatik a tak nějak jsem si všiml, že nejsou stejné, jako mám zapsané v techničáku. Takže jsem koupil auto, do jehož techničáku nějaký idiot zapsal jiná kola a pneu, než byla uvedena v protokolu o TK. Na autě jsou 185/55 R14, v TP jsou jako gumy na autě uvedeny 165/70 R13 a jediné alternativní jsou zimní 155/70 R13. Předpokládám, že v protokolu o TK to muselo být. Archivuje tyto protokoly magistrát (sebrali mi ho při přihlašování auta)? Dovolám se tam dopsání do techničáku gum, které jsou v tom protokolu? Tohle je totiž zjevná chyba nějakého lempláckého úředníka, která mě může stát spoustu peněz. Jak bych měl postupovat, pokud protokol nemají, nebo to z něj odmítnou přepsat? Archivuje protokoly STK? Kola vypadají, že jsou originál Ford: Získám k nim u delera Fordu typový list? A co s pneumatikami? Opravdu mě čeká certifikovaná zkušebna? A ne, ignorovat to opravdu nechci, to mi prosím neraďte
Díky.
//EDIT: Ještě mě napadlo, že by se to mělo dát zjistit z italského originálu techničáku. Archivuje techničáky autobazar? Já ho totiž nedostal...
//EDIT2: Nedá se od akreditovaného dealera / dovozce získat nějaká specifikace, která jasně říká, jaká kola výrobce pro daný model auta povoluje / jsou pro ČR homologována nebo já nevím co? To by totiž bylo asi nejjednodušší. Analogicky mě napadá - dal by se magistrát přesvědčit třeba jiným techničákem ke stejnému typu auta, který má těch kol zapsaných víc rozměrů? Rozhodně mě netěší představa placení atestu nebo nedej bože nákupu nových kol a pneu. Volných patnáct litrů fakt nemám :-/