fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Plyn či neplyn ?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=10588
Stránka 1 z 2

Autor:  Gud [ 25 kvě 2007 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Plyn či neplyn ?

To je to oč tu běží. Co myslíte je fakt důležité míti pneu nafučené plynem nebo stačí vzduch ? Jaký faktický rozdíl kromě ceny ?

Autor:  zdenal8 [ 25 kvě 2007 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

No mylim, že obyčejnej vzduch z kompresoru bohatě stačí.

Autor:  Samson [ 25 kvě 2007 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Plyn nemá teplotní roztažnost, tzn., že tlak v pneu zůstává pořád stejný, jak studené, tak zahřáté pneu. Pokud se mýlím, opravte mne.

Autor:  Wizzy [ 25 kvě 2007 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

Mýlíš se. Ten tzv. plyn je dusík, který stejně ze 78% tvoří vzduch. Jednou jsem to tu detailně rozebíral a rozdíl mezi obhemovou teplotní roztažností čistého dusíku a vzduchu jako směsi je minimální. Čistý dusík sám o sobě má výhodu chemické inertnosti a pokud by byl "suchý" (tj neobsahoval by vzdušnou vlhkost), zabránil by vedle oxidace i vodní korozi. Ovšem ani jedno se stoprocentně neuplatní, protože by se uvnitř pneumatiky muselo udělat vzduchoprázdno a pak teprve napustit dusík. Což je technicky nemožné, takže i když se pneumatika naplní dusíkem, tak čistý není a je tak napůl cesty mezi čistým dusíkem a běžným luftem - po chemické stránce. Po fyzikální bych skoro tvrdil, že je to to samé jak luft.
Poznámka na okraj: Dusík se používal dříve do náklaďáků, aby při přehřátí kol nezačaly tak snadno hořet gumy, bez kyslíku se hořet nedá (uvnitř kola, zvenku tomu samozřejmě zabránit nelze, ale zvenku je guma ochlazována vzduchem, takže nebezpečí vzplanutí uvnitř kola je vyšší, než zvenku). Pak to nějaký koumák nabídl normálním osobákům, kde je to úplně nanic a je z toho výborný mlýnek na peníze.

Autor:  Samson [ 25 kvě 2007 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

to wizzy: Takže podle tvojí odpovědi, je úplně zbytečný investovat do plnění pneu dusíkem. Obyčejný kompresor bohatě stačí. Díky, že jsi opravil můj chybný názor.

Autor:  potoks [ 25 kvě 2007 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

to ja zas dusikem plnim a budu stale. ikdyby nemel zadny prinos jak popisuje wizzy tak u jednoho sem si jistej- drzi stejny tlak. behem sezony vubec nemusim u pump kontrolovat tlak- je stale stejnej na kolik ho naplni. uz to mi za tech 25Kc/kolo stoji. samozrejme ze se kolo jizdou trochu ohreje, neni to ale tak markantni jako obyc. vzduch

Autor:  Karel [ 25 kvě 2007 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ik&start=0

Autor:  ZdeněkP [ 26 kvě 2007 07:44 ]
Předmět příspěvku: 

to potoks: A jak řešíš rozdíl tlaku při různém zatížení auta? Přece jen je tam vzadu dost velký rozdíl (2,2 - 3,1 pro můj rozměr pneumatik). Vpředu je rozdíl desetina, tu bych neřešil.

Autor:  MV [ 26 kvě 2007 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

potoks: já zase mám alu plněné obyč vzduchem a taky během sezóny nekontroluju, protože neuchází, dokonce mi vydržely dva roky bez dohuštění - pak po zimě jenom mírné přifouknutí(o 0,2bar).
Vzduch mám i v zimákách, ty dohušťuju jednou před zimou, pak v zimě už většinou ne - tam je to ale dáno horším stavem plecháčů a dvou pneu, který prostě mírně uchází.

Autor:  George V. [ 26 kvě 2007 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

zdenal8 píše:
No mylim, že obyčejnej vzduch z kompresoru bohatě stačí.


...no obyčejnej vzduch ano, ale z kompresoru raději ne. Dávám přednost pumpičce. Přeci jen vzduch z kompresoru může obsahovat trochu oleje, což gumám nemusí moc prospívat...

Autor:  potoks [ 28 kvě 2007 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

ZdeněkP píše:
to potoks: A jak řešíš rozdíl tlaku při různém zatížení auta? Přece jen je tam vzadu dost velký rozdíl (2,2 - 3,1 pro můj rozměr pneumatik). Vpředu je rozdíl desetina, tu bych neřešil.


to neresim. vepredu i vzdadu mam 2,2. jezdim na 99% sam nebo ve dvou. ale ikdyz vezu vic lidi tak s tim nic nedelam. ja mam pro plne nalozeny auto vzadu 2,8 ale to mi pride moc ikdyz sem plne nalozenej

Autor:  mrazik [ 30 kvě 2007 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Nevidim duvod investovat jakoukoli korunu do plynu. Jak uz to rozebral Wizzy prinos zadny neni a jednou za mesic se zastavit u benzinky a zkontrolovat tlak v pneumatikach mi teda rozhodne neublizi. Za ty prachy si dam par orosenejch a mam z toho teda lepsi pocit.
Jinak ty reklamni kecy o tom, ze s dusikem pneu mene starne, nekoroduje apod., nez se mi guma rozpadne pusobenim vlhkosti nebo oleje z kompresoru, budu uz davno koukat na rostlinky zespodu.

Autor:  ZdeněkP [ 30 kvě 2007 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik: Trochu mimo, ale nechci zakládat nové téma. Vloni v lednu jsi psal, že jsi koupil Avon ZV3. Jak jsi s nimi spokojený? Já je mám vzadu a mám pocit, že na suchu trochu plavou. Na mokru jsou O.K.

Autor:  Wizzy [ 30 kvě 2007 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Mrazi možná ani ne tak ty, ale ty gumy určitě, než je stihne ta vlhkost rozežrat, tak se časově o dva řády dřív sjedou na dráty. Teda jestli jezdíš aspoň jako já a mám ten pocit, že ještě líp. (= s větším požitkem z jízdy) ;-)

Autor:  zdenal8 [ 30 kvě 2007 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
...no obyčejnej vzduch ano, ale z kompresoru raději ne. Dávám přednost pumpičce. Přeci jen vzduch z kompresoru může obsahovat trochu oleje, což gumám nemusí moc prospívat...


On u kompresoru je většinou odlučovač vody a oleje. Ten aby správně fungoval, se taky občas musí vyčistit. Ale je to věc každýho z nás. Mě třeba příde zbytečný mordovat se s pumpičkou, když si to u benzinky bez námahy dofouknu kompresorem. A tedy chtěl bych tě vidět, jak po přezutí tu gumu nafukuješ pumpičkou.

Autor:  George V. [ 30 kvě 2007 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Přezouvám v pneuservisu a tam si to nechám (napoprvé) nafouknout třeba plynem z bomby.
...právě u tý pumpy tomu kompresoru moc nevěřím...a navíc dofukování u benzínky má ještě jeden nešvar; než k ní dojedeš, tak se ty gumy zahřejou a ten tlak pak nesedí (pokud ji ovšem nemáš někde za rohem). A pokud jsou dobrý ventilky a slušný ráfek, tak se to ani moc dofukovat nemusí; na těch deset šťouchů za čtvrt roku je ta pumpička dobrá...

Autor:  zdenal8 [ 30 kvě 2007 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

No tak zas tak drastický to ohřátí gum neni, aby si tam měl velký rozdíly v tlaku. A když to bereš až takhle detailně, ty si dáváš ten manometr na tej pumpičce kalibrovat? Snad si nemyslíš, že je buhvíjak přesnej. Prostě je to blbost tu řešit. Když si chceš foukat pumpičkou, foukej si pumpičkou. Já sem línej a rád se vozim tak si zajedu k pumpě na kompresor.

Autor:  George V. [ 30 kvě 2007 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

No to by ses divil, za 6km klidně o 0,2 atm. To mám vyzkoušeno. Měřím zásadně za studena, v létě nejlépe ráno, dokud není hic. Co se kalibrace týče - je mi to jedno. Mám vyzkoušeno, že když mám vpředu 2,3 a vzadu 2,0 atm (podle mého manometru při cca. 15st v létě) je to tak akorát tvrdé (měkké).

Autor:  Wizzy [ 30 kvě 2007 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

A když se potom teplota asfaltu rozpálí na 50°C a jedeš 300km daleko, tak průběžně upouštíš a večer dofukuješ, abys měl furt stejný tlak? :smt107

Autor:  nat [ 30 kvě 2007 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

škoda peněz za plyn. stejně foukám různě... pro drncání po městě míň, dálkový jízdy víc, podle naložení taky. a když jedu na sprinty, foukám až ke třem... :-D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/