fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Tlak v pneu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=17773
Stránka 6 z 7

Autor:  blackford [ 19 led 2009 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

konkretne na tebe jsem wizzy nereagoval, ale myslim si taky ze ten tlak bude zhruba stejny, pneumatika je uzavrena a vzduch nema kam uniknout, takze + - stejny tlak na heveru a po dosednuti na pneu.

Autor:  maslisko [ 19 led 2009 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi, tož zamyslete se nad tím. Zkuste to na sobě: Nafoukněte pusu vzduchem a pak si líce zmáčkněte rukou. Máte v puse větší tlak nebo ne? :-)

Autor:  Wizzy [ 19 led 2009 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

jenže ona ta guma jen tak lehce nemění rozměr, od toho jsou v ní dráty. Takže podle mě se spuštěním na zem zdeformuje, ale tlak zůstane plusmínus stejný.

Autor:  blackford [ 19 led 2009 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

a uz se to zvrhlo ;-) za chvilu sem zabrousi LeMans a pak petr a bude prdel :-D :-D :-D

Autor:  maslisko [ 19 led 2009 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy, ale ono to vůbec není o změně rozměrů. Princip je pořád stejný. Ale když zůstanu u toho, co píšeš, tedy že guma není dobře deformovatelná, potom to znamená, že o to víc tlak musí stoupnout (kdyby byla guma deformovatelná, o tolik by nestoupnul).

Autor:  Wizzy [ 19 led 2009 18:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to vyzkoušej a rozčísni to :-D

Autor:  maslisko [ 19 led 2009 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Já rozčísávat nepotřebuju, mám v tom jasno :) Ale určitě jsem zvědavý, o kolik se ten tlak zvedne, myslím že to to moc nebude...

Autor:  maslisko [ 19 led 2009 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Mňo, tak mám asi odpověď:

http://fyzweb.cuni.cz/odpovedna/indexprn.php?od=55&kategorie=termodynamika+a+statistika - ( 61) Tlak v pneumatice)

Autor:  Wizzy [ 19 led 2009 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Čoveče já jsem se teď pustil do podobných výpočtů, takže ti dávám za pravdu, měnit se bude, ale nebude to nijak výrazné. Ona je opravdu legrace v tom, že velikost změny závisí na tom, jak je to nahuštěné, i na rozměru a konstrukci pneumatiky, atd...

Autor:  maslisko [ 19 led 2009 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

No mě zase popravdě řečeno zaskočila skutečnost, že to závisí na deformaci té gumy - prostě jsem si neuvědomil, že kdyby pneumatiky byly ze železa, a tudíž se nezdeformovaly, tlak by zůstal naprosto stejný...

Autor:  balu [ 19 led 2009 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Další nápověda: Tlak ve volně ležící pneumatice je 2,2 .Po zatížení 300kg je tlak v ní stejný? /4 pneu x 300 = 1200 kg - váha auta.Kdyby nebyla guma deformovatelná, tak by na určitý rozměr byl tlak pro poloviční i maximální zatížení stejný Dávám vám zabrat co? :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  Bumerank [ 19 led 2009 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

balu: to jsou otázky na procvičování šedé kůry mozkové, nebo to má pro tebe i nějaký praktický význam?? :-D

Autor:  balu [ 20 led 2009 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jen jsem potřeboval upravit tlak v gumách, protože se mně to zdálo tvrdé. Tak jsem stál ve frontě u vzduchu a přede mnou koktavka kombi plně napakovaná rodinkou. Kořeň vylezl z káry a začal upravovat tlaky v gumách. Když to obešel, tak zakurvoval, že se s tím drbal zbytečně, že tlak kupodivu byl na plnné zatížení. Tak mě to nedalo trochu na tom zapřemýšlet. Nakonec jsem došel k závěru , že borec odjel na ne málo nahuštěných ale doslova podhuštěných gumách. Ono při nosnosti auta nějakých 600 kg dělá rozdíl tlaku na jedno kolo mezi polovičním a plným zatížením přibližně 600:4 =150kg. Dle mého názoru to měl podhuštěný o 0,5 at. U Ëscca - při napumpování na poloviční zatížení a pak následné zatížení na maximum, se zdvihne tlak v gumě o 0.7 at. dle značky gumy.
To byl ten důvod ,proč jsem tuhle otázku otevřel. :-D :-D :-D

Autor:  Sheep-Master [ 11 dub 2009 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

můžu poprosit o radu jak nahustit 165/65 r13 na fiestě v podpisu? Nechci si zbytečně ojet nové gumy přehuštěním nebo podhuštěním.
Jezdím maximálně ve dvou lidech.

Autor:  killer [ 11 dub 2009 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Podle které stupnice mám měřit?
http://cz.sourcingmap.com/colorful-vari ... 13669.html

Autor:  dj.DEKL [ 22 srp 2009 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na kolik mam hustit pneu

Co rozměr 195/45 na 7,5"x16" na Escortu? Předek 2.8-3.0 Zadek 2.6-3.0 ??

Autor:  balu [ 22 srp 2009 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na kolik mam hustit pneu

Takový tlaky nemám ani já ve 205 /55 R16 a na kombajnu Mondeo. Předepsaný tlak dle manuálu je 2,1/2,1 a plnné 2,4/2,8 . Já hustím 2,4/2,4 pro souměrné opotřebení a zároveň optimální pohodlí. Nechápu, jak do kol káry o 400 Kg v základě lehčí , rvete ne předek 2,8???? Pak to jsou tlumiče uložení atd, a každý se diví, proč??? :shock: Já měl na R13 na escu 185 a hustil jsem 2,3/2,3 - 2,6 a v pohodě. Nic neuhýbalo nemlátilo a vzorek byl sjet pravidelně. Snižování propružení bočnic vyšším tlakem/ pocit lepšího sezení/je blbost, trochu jí zpevníte ale hlavně vytvoříte vyboulení běhounu a ta váha auta nepřitiskne kolo celým běhounem. To pak ze širokých gum, je vlastnost nějaké 175/70R13 a záda v háji.
Většinou u káry, když se mění rozměr pneu, tak na váhu káry je stejný tlak/ max se liší + - 0,1/ a můžeš tam dát jakýkoliv rozměr, povolený na esco. :mrgreen:

Autor:  dj.DEKL [ 22 srp 2009 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na kolik mam hustit pneu

Tak 195/50 na 7x15 sem foukal též 2.8 předek, takže to bude stejný... když méně, tak se mi ojeli okraje pneu :evil:

Autor:  balu [ 23 srp 2009 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na kolik mam hustit pneu

dj.DEKL píše:
Tak 195/50 na 7x15 sem foukal též 2.8 předek, takže to bude stejný... když méně, tak se mi ojeli okraje pneu :evil:

V tvém případě taky musíš taky tady osvětlit jak jezdíš. :-D Ostřejší nájezdy do zatáček, brzdění na srdce, kdy se na čumák přenese 90% váhy auta. To pak se musí opravdu fouknout na ten tvůj tlak. Já jsem to pojal jako na normální jízdní režim , spíše takový svižnější rodiný. Jinak s tím sjížděním krajů gum se počítá, proto se měří a má měřit výška vzorku u kontrolních bodů v drážkách a na krajích by měl být "viditelný " vzorek, tak je popsaný doslova proces měření pneumatiky. V momentě sjetí vzorku na krajích gum, by na měřících budech měla hloubka vzorku atakovat 1,6 mm.V případě stejné hloubky vzorku ve středu a na krajích, je považovaná pneumatika jako nestejnoměrně sjetá , to znamená že byla přehuštěná. Já hustím o 0,3 na předku a zadku více než udávají chytré knihy a manuál. Nejen že je to třeba pro provoz na dálnici a svižnější jízdě ale není to takový parník a hlavně se guma sjíždí tak jak má. Nevím však jak došli u mého auta na těch 2,1, protože co výrobce gum to jiný potřebný tlak aby se sjížděly OK. Proto je nejlépe gumy nasadit, proměřit vzorek, po nějakým tisícu km opět proměřit a doladit tlak. Včeraj sem jel v noci a mrholilo, bacha na Continentálky, pod 5 mm hučí jak ložisko před smrtí a brzdění na mokru, to se mohlo ABS zbláznit. Po 35 km jsem měl hezkou masáž lítka. :-D

Autor:  dj.DEKL [ 23 srp 2009 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na kolik mam hustit pneu

No jezdím už spíše klidně... na rychlou jízdu není výkon :evil: No ale sem tam nějaká zatáčka a tak :twisted:

Stránka 6 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/