fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Tlak v pneu http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=17773 |
Stránka 6 z 7 |
Autor: | blackford [ 19 led 2009 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
konkretne na tebe jsem wizzy nereagoval, ale myslim si taky ze ten tlak bude zhruba stejny, pneumatika je uzavrena a vzduch nema kam uniknout, takze + - stejny tlak na heveru a po dosednuti na pneu. |
Autor: | maslisko [ 19 led 2009 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chlapi, tož zamyslete se nad tím. Zkuste to na sobě: Nafoukněte pusu vzduchem a pak si líce zmáčkněte rukou. Máte v puse větší tlak nebo ne? |
Autor: | Wizzy [ 19 led 2009 18:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
jenže ona ta guma jen tak lehce nemění rozměr, od toho jsou v ní dráty. Takže podle mě se spuštěním na zem zdeformuje, ale tlak zůstane plusmínus stejný. |
Autor: | blackford [ 19 led 2009 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
a uz se to zvrhlo za chvilu sem zabrousi LeMans a pak petr a bude prdel |
Autor: | maslisko [ 19 led 2009 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy, ale ono to vůbec není o změně rozměrů. Princip je pořád stejný. Ale když zůstanu u toho, co píšeš, tedy že guma není dobře deformovatelná, potom to znamená, že o to víc tlak musí stoupnout (kdyby byla guma deformovatelná, o tolik by nestoupnul). |
Autor: | Wizzy [ 19 led 2009 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to vyzkoušej a rozčísni to |
Autor: | maslisko [ 19 led 2009 18:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já rozčísávat nepotřebuju, mám v tom jasno Ale určitě jsem zvědavý, o kolik se ten tlak zvedne, myslím že to to moc nebude... |
Autor: | maslisko [ 19 led 2009 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mňo, tak mám asi odpověď: http://fyzweb.cuni.cz/odpovedna/indexprn.php?od=55&kategorie=termodynamika+a+statistika - ( 61) Tlak v pneumatice) |
Autor: | Wizzy [ 19 led 2009 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čoveče já jsem se teď pustil do podobných výpočtů, takže ti dávám za pravdu, měnit se bude, ale nebude to nijak výrazné. Ona je opravdu legrace v tom, že velikost změny závisí na tom, jak je to nahuštěné, i na rozměru a konstrukci pneumatiky, atd... |
Autor: | maslisko [ 19 led 2009 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mě zase popravdě řečeno zaskočila skutečnost, že to závisí na deformaci té gumy - prostě jsem si neuvědomil, že kdyby pneumatiky byly ze železa, a tudíž se nezdeformovaly, tlak by zůstal naprosto stejný... |
Autor: | balu [ 19 led 2009 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Další nápověda: Tlak ve volně ležící pneumatice je 2,2 .Po zatížení 300kg je tlak v ní stejný? /4 pneu x 300 = 1200 kg - váha auta.Kdyby nebyla guma deformovatelná, tak by na určitý rozměr byl tlak pro poloviční i maximální zatížení stejný Dávám vám zabrat co? |
Autor: | Bumerank [ 19 led 2009 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
balu: to jsou otázky na procvičování šedé kůry mozkové, nebo to má pro tebe i nějaký praktický význam?? |
Autor: | balu [ 20 led 2009 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen jsem potřeboval upravit tlak v gumách, protože se mně to zdálo tvrdé. Tak jsem stál ve frontě u vzduchu a přede mnou koktavka kombi plně napakovaná rodinkou. Kořeň vylezl z káry a začal upravovat tlaky v gumách. Když to obešel, tak zakurvoval, že se s tím drbal zbytečně, že tlak kupodivu byl na plnné zatížení. Tak mě to nedalo trochu na tom zapřemýšlet. Nakonec jsem došel k závěru , že borec odjel na ne málo nahuštěných ale doslova podhuštěných gumách. Ono při nosnosti auta nějakých 600 kg dělá rozdíl tlaku na jedno kolo mezi polovičním a plným zatížením přibližně 600:4 =150kg. Dle mého názoru to měl podhuštěný o 0,5 at. U Ëscca - při napumpování na poloviční zatížení a pak následné zatížení na maximum, se zdvihne tlak v gumě o 0.7 at. dle značky gumy. To byl ten důvod ,proč jsem tuhle otázku otevřel. |
Autor: | Sheep-Master [ 11 dub 2009 15:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
můžu poprosit o radu jak nahustit 165/65 r13 na fiestě v podpisu? Nechci si zbytečně ojet nové gumy přehuštěním nebo podhuštěním. Jezdím maximálně ve dvou lidech. |
Autor: | killer [ 11 dub 2009 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podle které stupnice mám měřit? http://cz.sourcingmap.com/colorful-vari ... 13669.html |
Autor: | dj.DEKL [ 22 srp 2009 16:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Na kolik mam hustit pneu |
Co rozměr 195/45 na 7,5"x16" na Escortu? Předek 2.8-3.0 Zadek 2.6-3.0 ?? |
Autor: | balu [ 22 srp 2009 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Na kolik mam hustit pneu |
Takový tlaky nemám ani já ve 205 /55 R16 a na kombajnu Mondeo. Předepsaný tlak dle manuálu je 2,1/2,1 a plnné 2,4/2,8 . Já hustím 2,4/2,4 pro souměrné opotřebení a zároveň optimální pohodlí. Nechápu, jak do kol káry o 400 Kg v základě lehčí , rvete ne předek 2,8???? Pak to jsou tlumiče uložení atd, a každý se diví, proč??? Já měl na R13 na escu 185 a hustil jsem 2,3/2,3 - 2,6 a v pohodě. Nic neuhýbalo nemlátilo a vzorek byl sjet pravidelně. Snižování propružení bočnic vyšším tlakem/ pocit lepšího sezení/je blbost, trochu jí zpevníte ale hlavně vytvoříte vyboulení běhounu a ta váha auta nepřitiskne kolo celým běhounem. To pak ze širokých gum, je vlastnost nějaké 175/70R13 a záda v háji. Většinou u káry, když se mění rozměr pneu, tak na váhu káry je stejný tlak/ max se liší + - 0,1/ a můžeš tam dát jakýkoliv rozměr, povolený na esco. |
Autor: | dj.DEKL [ 22 srp 2009 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Na kolik mam hustit pneu |
Tak 195/50 na 7x15 sem foukal též 2.8 předek, takže to bude stejný... když méně, tak se mi ojeli okraje pneu |
Autor: | balu [ 23 srp 2009 09:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Na kolik mam hustit pneu |
dj.DEKL píše: Tak 195/50 na 7x15 sem foukal též 2.8 předek, takže to bude stejný... když méně, tak se mi ojeli okraje pneu V tvém případě taky musíš taky tady osvětlit jak jezdíš. Ostřejší nájezdy do zatáček, brzdění na srdce, kdy se na čumák přenese 90% váhy auta. To pak se musí opravdu fouknout na ten tvůj tlak. Já jsem to pojal jako na normální jízdní režim , spíše takový svižnější rodiný. Jinak s tím sjížděním krajů gum se počítá, proto se měří a má měřit výška vzorku u kontrolních bodů v drážkách a na krajích by měl být "viditelný " vzorek, tak je popsaný doslova proces měření pneumatiky. V momentě sjetí vzorku na krajích gum, by na měřících budech měla hloubka vzorku atakovat 1,6 mm.V případě stejné hloubky vzorku ve středu a na krajích, je považovaná pneumatika jako nestejnoměrně sjetá , to znamená že byla přehuštěná. Já hustím o 0,3 na předku a zadku více než udávají chytré knihy a manuál. Nejen že je to třeba pro provoz na dálnici a svižnější jízdě ale není to takový parník a hlavně se guma sjíždí tak jak má. Nevím však jak došli u mého auta na těch 2,1, protože co výrobce gum to jiný potřebný tlak aby se sjížděly OK. Proto je nejlépe gumy nasadit, proměřit vzorek, po nějakým tisícu km opět proměřit a doladit tlak. Včeraj sem jel v noci a mrholilo, bacha na Continentálky, pod 5 mm hučí jak ložisko před smrtí a brzdění na mokru, to se mohlo ABS zbláznit. Po 35 km jsem měl hezkou masáž lítka. |
Autor: | dj.DEKL [ 23 srp 2009 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Na kolik mam hustit pneu |
No jezdím už spíše klidně... na rychlou jízdu není výkon No ale sem tam nějaká zatáčka a tak |
Stránka 6 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |