fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Dotaz na kola http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=24794 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Malfis [ 30 črc 2009 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | Dotaz na kola |
Zdravim, predem se omlouvam jestli to tady na foru nekde je, ale nemam bohuzel cas to tu dele hledat. Chtel bych se zeptat zda by me pasovaly na Escorta kola 205/50 r16 nebo 195/55 r16 a sirka rafku 7. Podvozek je origo. Diky za odpoved |
Autor: | dj.DEKL [ 30 črc 2009 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pasovat to nějak bude, záleží na ET kol. |
Autor: | vizn [ 30 črc 2009 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
s ET30-35? |
Autor: | balu [ 30 črc 2009 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
S 205 - kama= nová geometrie , akcelerace 1,4L spotřeba o 1,5 l více. Sebemenší voda na cestě , a musíš 60km/hod , jinak letíš mimo cestu i na rovině. Na Esco tak max 195 a tím spíše pro motor 1,6l. |
Autor: | Lubak [ 31 črc 2009 09:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Balu nic proti ale kdo tady píše o 1,4? v popisu má 1,6, kde se dá jezdit na 16 docela v pohodě, akcelerace menší spotřeba cca. o půl litru nahoru. Na 1,6 už jsou dost velké, ideál 15. |
Autor: | enjoy [ 31 črc 2009 09:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lubak píše: Balu nic proti ale kdo tady píše o 1,4? v popisu má 1,6, kde se dá jezdit na 16 docela v pohodě, akcelerace menší spotřeba cca. o půl litru nahoru. Na 1,6 už jsou dost velké, ideál 15.
o 1,4 pise balu:-) a teda co napsal,to je silna prehanka... jezdim na 195/50 R15 a esco je ovladatelny uplne nejlip,pochybuju ze na 205 bude z neho takova bestie jak pise balu |
Autor: | balu [ 31 črc 2009 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pořádně čtěte, píší že se sníží akcelerace 1,6 na úroveň 1,4. Těch 0,5l se zvýší z 195 na 205 u 2,0l motoru . U 1,6 to bude daleko více , nehledě, že 195 na R15 jsou spíše na 1,8l |
Autor: | Lubak [ 31 črc 2009 11:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že říkáš blosti, s 1,6 16 90 PS zmetkem jsem jezdil na 195/50/15 a jezdil jsem kolem 8 litrů v pohodě, na 14 jsem jezdil o půl litru méně, najel jsem s tím min. 30 tis.km na druhé 1,6 jsem jezdil ty samé gumy 195/50 na 15 a uplně v pohodě, 16 jsem měl na 1,6 chvilku a to už bylo trošlu dost na ten motor. Jak říkám 1,6 - 15 alu ideální volba |
Autor: | balu [ 31 črc 2009 13:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Však tvrdíme to stejné Píší, že u těch 205/50R16 bude navýšení spotřeby oproti R14 více jak 0,5L |
Autor: | dj.DEKL [ 31 črc 2009 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co 195/45 R16 vs 195/50 R15 ? |
Autor: | balu [ 31 črc 2009 14:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
V tomto případě na R16 bude valivý odpor menší než u R15, proto u těch R16 bude spotřeba menší protože u stejné šíře ale s nižším profilem se pneu hustí o nějaké desetiny více. Bude lépe sedět, více drncat ale na spotřebě to bude znát. |
Autor: | Jenda080 [ 31 črc 2009 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Balu:nejak jsem nepochopil pri velkej kolech na mokru 60km/h??proc?? |
Autor: | balu [ 31 črc 2009 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne velikost kola, ale šíře. Jinak bude sedět na vodě tunový esco s 205 a o 600 kg těžší kára která má tuto šířku předepsanou jako základ. Ta plocha dotyku kol nadzvedne esco jak párátko. Na suchu to samozřejmě drží jako přilepený ale na vodě bych měl bobky. |
Autor: | Jenda080 [ 31 črc 2009 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
To by se prave ze dyt nemelo...mely by stihat drazky odvadet vodu a promackavat vzorek az na silnici...kdyz se to nedeje tak je aquaplayning i pri 60km/h jak pises.. |
Autor: | balu [ 31 črc 2009 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně tak , drážky v pneu /ještě dobrá hloubka vzorku/ vodu odvedou, ale nejprve tlakem na vozovku se musí pneu dostat přes vodu, tu odvést do drážky a mimo běhoun. A na tuto věc musí vzhledem k šířce gumy taky kára něco vážit. Proto , čím větší šířka, tím větší váha vozu , a nebo snížení rychlosti třeba z 80 na 60 km/hod.nebo ze130 na 100 km/hod. Rapidnější snížení rychlosti pak nastává čím menší je hloubka vzorku. |
Autor: | Jenda080 [ 31 črc 2009 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemam zadnou takze hloubky vzorku...a ja se divil ze me to tak jede kdyz je mokro...nejedu ale klouzu.. |
Autor: | enjoy [ 31 črc 2009 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
balu staci... JAK muze 90ti konova predokolka na sirokejch gumach vyletet ze silnice na mokru??? ty tezky BMW a pod,maj 205 predepsany jako minimum,protoze by uzsi pneu vypadalo jako spatnej vtip a musel bys tu uzsi gumu hustit na velky tlaky si myslim. ps:pisu to vlastne jen proto,ze se me po tvem prvnim prispevku zmocnil pocit uzkosti a strachu odted jezdit na mokru... |
Autor: | balu [ 01 srp 2009 09:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady nejde o těch 90 koní, ale o váze auta a konkrétně o zatížení jednoho kola. Při rozdílu 600kg je na jedno kolo zatížení o 150kg více a to je znát. Stále se ale bavíme o jízdě za mokra. Při dnešním stavu cest nejenomže zůstávají velké plochy vody na cestě ale i bývají 5cm i více hluboké. To pak stačí i na rovné cestě do tohodle najet , a jsi na mezi ani nevíš jak. |
Autor: | vizn [ 10 srp 2009 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak po precteni tohoto prispevku, ktery byl zakladan na me prani (byl sem v praci bez pristupu na net) sem tedy poridil nove 195/50. tak a ted uz jen kolesa |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |