fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 05:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 16 říj 2009 16:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 dub 2008 20:16
Příspěvky: 367
Bydliště: litomerice
zdravim jak je to geometrii? mel sem na aute 14´(sumachrovky)a sedelo to v pohode dal sem tam 15´a uz se sjizdely ke stredu servisak mi rek ze na 15´musim mit jinak geometrii a udelal to, prestalo se to sjizdet jenze zima za dverma a ja mam funglofky 14´plechy a co ted musim zas menit tu geometrii? a na jare jak kokot znova???? ale muj kamos ma taky esco tusim mk5-6 memi to stejne 15´za 14´a nic se mu nedeje jako nemusi delat zadnou geo dekuju

_________________
Peugeo 106 1.1 93rok, neskutečnej vrak, hloubš už snad nemužu spadnout
Škoda Octavia combi 99, 19.TDi 81Kw, :D :D ----------> a jaka byla nejakej zmrd mi ji ukrad :( :(
Aprilia etx 350,takovej srot a nasla lepsiho panicka- live
yamaha yz 125 30Kw, velka skoda- dead
escort 96,1,6 16v 90ps - DEAD
opel kadett 1.6 - dead
drive fiesta 93. 1,1 ladak, - prodana dead
skoda 120l, tehda to byla velka vec - prodana Very DEAD
Cezeta 175 uprava kros "killerka" - dead
Mz 150 - prodana live
Simson swabach, ze ja kokot tunil - dead
MOŽNOST DIAGNOSTIKY EE-C V,IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 16 říj 2009 17:03 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 14:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 16 říj 2009 17:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 dub 2008 20:16
Příspěvky: 367
Bydliště: litomerice
ok diky

_________________
Peugeo 106 1.1 93rok, neskutečnej vrak, hloubš už snad nemužu spadnout
Škoda Octavia combi 99, 19.TDi 81Kw, :D :D ----------> a jaka byla nejakej zmrd mi ji ukrad :( :(
Aprilia etx 350,takovej srot a nasla lepsiho panicka- live
yamaha yz 125 30Kw, velka skoda- dead
escort 96,1,6 16v 90ps - DEAD
opel kadett 1.6 - dead
drive fiesta 93. 1,1 ladak, - prodana dead
skoda 120l, tehda to byla velka vec - prodana Very DEAD
Cezeta 175 uprava kros "killerka" - dead
Mz 150 - prodana live
Simson swabach, ze ja kokot tunil - dead
MOŽNOST DIAGNOSTIKY EE-C V,IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 17 říj 2009 19:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
taky mi nepříde že by v tom měl bejt nějakej rozdíl,jestli tam máš větší nebo menší pořád se točí "stejnym směrem"

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 24 říj 2009 09:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Na geometrii má vliv:
- snížení podvozku
- změna ET výměnou jiného rozměru disku pro širší pneumatiku
- uložení ramen a stav čepů je po zenitu

Nemá vliv záměnou 14" , 15" a 16" když zůstane ET ráfku zachované /nebo min rozdíl/. Změnou šířky a profilu gumy zůstává obvod pneu stejný, :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 20:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 dub 2008 20:16
Příspěvky: 367
Bydliště: litomerice
sem to vysvetleni moc nepobral a co je to "ET"
no ty letni 15" jsou 195/ 60/R15
ty na zimu 14" jsou 185/ 60/R14 hlavne mi jde o to aby sem ty zimaky neskonil protoze po zime me ceka stk a ty letni kola nemaj byt na escu

_________________
Peugeo 106 1.1 93rok, neskutečnej vrak, hloubš už snad nemužu spadnout
Škoda Octavia combi 99, 19.TDi 81Kw, :D :D ----------> a jaka byla nejakej zmrd mi ji ukrad :( :(
Aprilia etx 350,takovej srot a nasla lepsiho panicka- live
yamaha yz 125 30Kw, velka skoda- dead
escort 96,1,6 16v 90ps - DEAD
opel kadett 1.6 - dead
drive fiesta 93. 1,1 ladak, - prodana dead
skoda 120l, tehda to byla velka vec - prodana Very DEAD
Cezeta 175 uprava kros "killerka" - dead
Mz 150 - prodana live
Simson swabach, ze ja kokot tunil - dead
MOŽNOST DIAGNOSTIKY EE-C V,IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 20:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 14:23, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 20:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 dub 2008 20:16
Příspěvky: 367
Bydliště: litomerice
hm takze asi urcite musim menit protoze pochybuju ze R15 alu original fokus to bude mit stejny jak plechace :?

_________________
Peugeo 106 1.1 93rok, neskutečnej vrak, hloubš už snad nemužu spadnout
Škoda Octavia combi 99, 19.TDi 81Kw, :D :D ----------> a jaka byla nejakej zmrd mi ji ukrad :( :(
Aprilia etx 350,takovej srot a nasla lepsiho panicka- live
yamaha yz 125 30Kw, velka skoda- dead
escort 96,1,6 16v 90ps - DEAD
opel kadett 1.6 - dead
drive fiesta 93. 1,1 ladak, - prodana dead
skoda 120l, tehda to byla velka vec - prodana Very DEAD
Cezeta 175 uprava kros "killerka" - dead
Mz 150 - prodana live
Simson swabach, ze ja kokot tunil - dead
MOŽNOST DIAGNOSTIKY EE-C V,IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 21:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 22:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 dub 2008 20:16
Příspěvky: 367
Bydliště: litomerice
tak sem si psal s Fordem on mel ty sami kola akorat ty 15 mel 195/50 a na zimu stejny jako jak takze menemin aspon mam klid ... prinejhorsim z jara budu schanet na pujceni kola na stk :lol:

_________________
Peugeo 106 1.1 93rok, neskutečnej vrak, hloubš už snad nemužu spadnout
Škoda Octavia combi 99, 19.TDi 81Kw, :D :D ----------> a jaka byla nejakej zmrd mi ji ukrad :( :(
Aprilia etx 350,takovej srot a nasla lepsiho panicka- live
yamaha yz 125 30Kw, velka skoda- dead
escort 96,1,6 16v 90ps - DEAD
opel kadett 1.6 - dead
drive fiesta 93. 1,1 ladak, - prodana dead
skoda 120l, tehda to byla velka vec - prodana Very DEAD
Cezeta 175 uprava kros "killerka" - dead
Mz 150 - prodana live
Simson swabach, ze ja kokot tunil - dead
MOŽNOST DIAGNOSTIKY EE-C V,IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 22:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
na stk můžeš i na zimních

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 23:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 20:33
Příspěvky: 223
Bydliště: Lobkovice
Ford píše:
na stk můžeš i na zimních

A nebo tam nemusíš vůbec :-D

_________________
Ford Escort 1.8D Supervan rv.1998
Ford Fiesta 1.1 RS50 rv.1988
Ford Capri 2.3 super gt rv.1984
Ford Capri 1.6 rv.1980
Ford Scorpio 2,9 rv.1990...už je někde na orgány


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 13:18 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
EwanS50 píše:
Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

Odklon ano, zůstává , ten se musí měnit při snížování podvozku, ale střed ráfku a tím gumy se změnou ET mění od středu čepu otáčení při zatáčení. Opisuje jinou kružnici. :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 15:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
to jo, ale nemusíš kvůli tomu přeřizovat geometrii...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 15:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Samozřejmě při pár mm změně ET o nic nejde ale při razantnější /nebo s podložkami/ se musí měnit stupně sbíhavosti , o kolik by se musel vyjádřit někdo z pneuservisu ale rozdíl v nastavení tam bude. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 18:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
balu píše:
EwanS50 píše:
Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

Odklon ano, zůstává , ten se musí měnit při snížování podvozku, ale střed ráfku a tím gumy se změnou ET mění od středu čepu otáčení při zatáčení. Opisuje jinou kružnici. :shock:


To mi pripadne nejake divne....preci i pak samotne rizeni a sbihavost zustava stejna, vcetne pohybu kola, ktere ma sice jine ET, ale stale je ten pohyb vuci vertikalni ose konstantni....pokud nemenim nic v nastaveni cehokoliv tak i pri zmene jakehokoliv kola je vse geometricky stale stejne...pohyb kola neurcuje jeho ET ani nic, ale onen cep...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 18:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
tak tak, díky jinému ET ti kolo můži při zatáčení lízt víc dopředu/dozadu, ale na jízdu to nemá žádný vliv...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 02 lis 2009 18:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 20:33
Příspěvky: 223
Bydliště: Lobkovice
Je tady možnost kdyby se to mohlo měnit na velikosti kola nebo ET a to kdyby byla vůle na čepech :-D
Jinak si myslím,že ten pán v pneuservisu si umí dobře zajistit práci na tu geometrii ,aby se mu zaplatila ,nikdy jsem neviděl rozlišovat sbíhavost podle ET a velikosti kola :(

_________________
Ford Escort 1.8D Supervan rv.1998
Ford Fiesta 1.1 RS50 rv.1988
Ford Capri 2.3 super gt rv.1984
Ford Capri 1.6 rv.1980
Ford Scorpio 2,9 rv.1990...už je někde na orgány


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: geometrie 14´a 15´
PříspěvekNapsal: 06 lis 2009 11:56 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Při rozšíření pneu a i jiným ET je braná osa vnitřní hrany, vnější hrany a středu pneumatiky hlavně při zatáčení, kde při změně rozměru, musí automaticky nastat korekce v geometrii. Jak jsem psal výše, nejedná se o nějaké milmetry ale u většího zásahu rozchodu a rozměru gumy

pozitivní poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku na vnitřní straně stopy pneumatiky. Při brždění působící brzdná síla natáčí přední část kola ven (do rozbíhavosti). Pokud je rozdílná přilnavost kol, kolo s větší přilnavostí je natáčeno více ven a vozidlo „táhne“ do strany. Proto má být poloměr rejdu malý, ale přesto dostatečný pro zachování přiměřené ovládací síly řízení a zabránění „třepetání“ kol.
negativní poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku ve vnější polovině stopy pneumatiky. Brzdná síla působící na kolo vytváří stáčivý moment, který natáčí přední část kola dovnitř (do sbíhavosti), protože bod otáčení leží ve vnější části stopy kola. Pokud je při brždění různá přilnavost kol (např. různý povrch vozovky, defekt pneumatiky apod.) natáčí brzdná síla kolo s větší přilnavostí dovnitř. Svým natáčením působí kolo proti „táhnutí“ vozidla na stranu, na které kola intenzivněji brzdí vlivem větší přilnavosti. Tento samočinný stabilizující účinek je zvláště důležitý při defektu pneumatiky přední nápravy.
nulový poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku přesně ve středu stopy pneumatiky. Kola se natáčejí do rejdu na místě, u stojícího vozidla je nutná velká síla v řízení pro natočení kol do rejdu. Při brždění je kolo natáčeno ven, ale natáčecí moment je podstatně menší než u pozitivního poloměru rejdu.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz