fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

geometrie 14´a 15´
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=26115
Stránka 1 z 1

Autor:  odix [ 16 říj 2009 16:23 ]
Předmět příspěvku:  geometrie 14´a 15´

zdravim jak je to geometrii? mel sem na aute 14´(sumachrovky)a sedelo to v pohode dal sem tam 15´a uz se sjizdely ke stredu servisak mi rek ze na 15´musim mit jinak geometrii a udelal to, prestalo se to sjizdet jenze zima za dverma a ja mam funglofky 14´plechy a co ted musim zas menit tu geometrii? a na jare jak kokot znova???? ale muj kamos ma taky esco tusim mk5-6 memi to stejne 15´za 14´a nic se mu nedeje jako nemusi delat zadnou geo dekuju

Autor:  fonz [ 16 říj 2009 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  odix [ 16 říj 2009 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

ok diky

Autor:  oli_2 [ 17 říj 2009 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

taky mi nepříde že by v tom měl bejt nějakej rozdíl,jestli tam máš větší nebo menší pořád se točí "stejnym směrem"

Autor:  balu [ 24 říj 2009 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Na geometrii má vliv:
- snížení podvozku
- změna ET výměnou jiného rozměru disku pro širší pneumatiku
- uložení ramen a stav čepů je po zenitu

Nemá vliv záměnou 14" , 15" a 16" když zůstane ET ráfku zachované /nebo min rozdíl/. Změnou šířky a profilu gumy zůstává obvod pneu stejný, :(

Autor:  odix [ 01 lis 2009 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

sem to vysvetleni moc nepobral a co je to "ET"
no ty letni 15" jsou 195/ 60/R15
ty na zimu 14" jsou 185/ 60/R14 hlavne mi jde o to aby sem ty zimaky neskonil protoze po zime me ceka stk a ty letni kola nemaj byt na escu

Autor:  fonz [ 01 lis 2009 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  odix [ 01 lis 2009 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

hm takze asi urcite musim menit protoze pochybuju ze R15 alu original fokus to bude mit stejny jak plechace :?

Autor:  EwanS50 [ 01 lis 2009 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

Autor:  odix [ 01 lis 2009 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

tak sem si psal s Fordem on mel ty sami kola akorat ty 15 mel 195/50 a na zimu stejny jako jak takze menemin aspon mam klid ... prinejhorsim z jara budu schanet na pujceni kola na stk :lol:

Autor:  Ford [ 01 lis 2009 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

na stk můžeš i na zimních

Autor:  Kůža [ 01 lis 2009 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Ford píše:
na stk můžeš i na zimních

A nebo tam nemusíš vůbec :-D

Autor:  balu [ 02 lis 2009 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

EwanS50 píše:
Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

Odklon ano, zůstává , ten se musí měnit při snížování podvozku, ale střed ráfku a tím gumy se změnou ET mění od středu čepu otáčení při zatáčení. Opisuje jinou kružnici. :shock:

Autor:  EwanS50 [ 02 lis 2009 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

to jo, ale nemusíš kvůli tomu přeřizovat geometrii...

Autor:  balu [ 02 lis 2009 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Samozřejmě při pár mm změně ET o nic nejde ale při razantnější /nebo s podložkami/ se musí měnit stupně sbíhavosti , o kolik by se musel vyjádřit někdo z pneuservisu ale rozdíl v nastavení tam bude. :(

Autor:  angličák [ 02 lis 2009 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

balu píše:
EwanS50 píše:
Stejně nechápu, jak může mít ET vliv na geometriii? Přeci odklon i sbíhavost pořád zůstává stejná, ne?

Odklon ano, zůstává , ten se musí měnit při snížování podvozku, ale střed ráfku a tím gumy se změnou ET mění od středu čepu otáčení při zatáčení. Opisuje jinou kružnici. :shock:


To mi pripadne nejake divne....preci i pak samotne rizeni a sbihavost zustava stejna, vcetne pohybu kola, ktere ma sice jine ET, ale stale je ten pohyb vuci vertikalni ose konstantni....pokud nemenim nic v nastaveni cehokoliv tak i pri zmene jakehokoliv kola je vse geometricky stale stejne...pohyb kola neurcuje jeho ET ani nic, ale onen cep...

Autor:  EwanS50 [ 02 lis 2009 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

tak tak, díky jinému ET ti kolo můži při zatáčení lízt víc dopředu/dozadu, ale na jízdu to nemá žádný vliv...

Autor:  Kůža [ 02 lis 2009 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Je tady možnost kdyby se to mohlo měnit na velikosti kola nebo ET a to kdyby byla vůle na čepech :-D
Jinak si myslím,že ten pán v pneuservisu si umí dobře zajistit práci na tu geometrii ,aby se mu zaplatila ,nikdy jsem neviděl rozlišovat sbíhavost podle ET a velikosti kola :(

Autor:  balu [ 06 lis 2009 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: geometrie 14´a 15´

Při rozšíření pneu a i jiným ET je braná osa vnitřní hrany, vnější hrany a středu pneumatiky hlavně při zatáčení, kde při změně rozměru, musí automaticky nastat korekce v geometrii. Jak jsem psal výše, nejedná se o nějaké milmetry ale u většího zásahu rozchodu a rozměru gumy

pozitivní poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku na vnitřní straně stopy pneumatiky. Při brždění působící brzdná síla natáčí přední část kola ven (do rozbíhavosti). Pokud je rozdílná přilnavost kol, kolo s větší přilnavostí je natáčeno více ven a vozidlo „táhne“ do strany. Proto má být poloměr rejdu malý, ale přesto dostatečný pro zachování přiměřené ovládací síly řízení a zabránění „třepetání“ kol.
negativní poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku ve vnější polovině stopy pneumatiky. Brzdná síla působící na kolo vytváří stáčivý moment, který natáčí přední část kola dovnitř (do sbíhavosti), protože bod otáčení leží ve vnější části stopy kola. Pokud je při brždění různá přilnavost kol (např. různý povrch vozovky, defekt pneumatiky apod.) natáčí brzdná síla kolo s větší přilnavostí dovnitř. Svým natáčením působí kolo proti „táhnutí“ vozidla na stranu, na které kola intenzivněji brzdí vlivem větší přilnavosti. Tento samočinný stabilizující účinek je zvláště důležitý při defektu pneumatiky přední nápravy.
nulový poloměr rejdu – prodloužená rejdová osa protíná vozovku přesně ve středu stopy pneumatiky. Kola se natáčejí do rejdu na místě, u stojícího vozidla je nutná velká síla v řízení pro natočení kol do rejdu. Při brždění je kolo natáčeno ven, ale natáčecí moment je podstatně menší než u pozitivního poloměru rejdu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/