fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Sjete pneu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=4022
Stránka 1 z 4

Autor:  djfunny [ 18 lis 2005 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Sjete pneu

Ahoj, potreboval bych poradit, mam escorta (96) a muj problem je ze jsem asi pred mesicem zjistil ze mam na prednich pneumatikach sjete vnitrky! jel jsem na geometrii a rikaly ze jedno kolo bylo do +4 a druhe do +5 takze to bylo zrejme tim ale ted jsem chtel prehodit na zimni pneu a koukal jsem ze jsou ty vnitrky jedne pneu na dvou mistech (proti sobe) sjete az na to kovove pleteni a toho jsem si pred tou geometrii nevsiml tak me zajima zda neni mozne ze bych mel neco treba jeste s tlumicema, diky

Autor:  jarous350 [ 18 lis 2005 23:13 ]
Předmět příspěvku: 

Muj nazor amatera je ten, ze pri spatnych tlumicich by byly pneumatiky sjete nepravidelne (oskakane) a celkove by se opotrebovavaly rychleji. Sjety vnitrek ale bude spise geometrii a tlakem husteni.

Autor:  Bery [ 20 lis 2005 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Můj názor profesionála. Především "Co znamená +4 a +5" .Udaj může být buď v milimetrech nebo stupních.To jenom na okraj. Neznamená že když je auto po geometriji tak je vše správně.O tom že sbíhavost mohla být udělaná špatně ani nemluvě.Celkově může být problém na přední nápravě a to v zadních silenblocích spodního ramene.To má pak na svědomí při akceleraci a brždění pohyb kola dopředu a vzad tak jinak sjetá pneu ze vnitřní strany.

Autor:  xmysak007 [ 14 čer 2006 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jejej. Mám ten samý problém a taky jsem myslel žeb je to geometrií. Tenhle názor mě docela nas... Protože oprava asi nebude tak jednoduchá co??? Na kolik to tak vyjde v neautorizovaném servise???? Určitě je to ale asi výhodnější než každé 2 měsíce kupovat gumy.....
Kolik tak cca ještě můžu najet na gumy, když mi na jednom místě vyčuhuje pletivo. ale ne nějak drasticky.... Jak moc na to mam chvátat?????
Díky moc....

Autor:  Peha [ 15 čer 2006 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

Na těch gumách si rozbiješ kušnu,nebo ti OTP znárodní policie.V těchto horkách se při jízdě ocelový kord roztaví a třeba gumu zapálí.Pak nebudeš muset nic řešit............. a třeby si koupíš jiné auto.

Autor:  Wizzy [ 15 čer 2006 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

...jestli ještě bude chodit :)

Autor:  strny [ 15 čer 2006 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

Bery píše:
Můj názor profesionála. Především "Co znamená +4 a +5" .Udaj může být buď v milimetrech nebo stupních.To jenom na okraj. Neznamená že když je auto po geometriji tak je vše správně.O tom že sbíhavost mohla být udělaná špatně ani nemluvě.Celkově může být problém na přední nápravě a to v zadních silenblocích spodního ramene.To má pak na svědomí při akceleraci a brždění pohyb kola dopředu a vzad tak jinak sjetá pneu ze vnitřní strany.


jj plně souhlasim....mněl jsem taky silenbloky v háji na rameni a na gumách se přesně stalo co popisujete...sjeté vnitřky!!!A to sem ty gumy kupoval minulej rok v červnu... :smt013 takže mi vydrželi 7měsícu, když vemu v potaz, že v zimně tam byly samozřejmně zimní gumy!!!!! Takže pro příště vim, že s takovejma opravama se nemá otálet, protože kupovat gumy každej rok je o mnoho dražší než celá výměna silenbloků!!!!!!!!! :smt091
A co víc kdo má porád poslouchat manželku, že už zase cpu peníze do auta..... :smt101 :smt082

Autor:  xmysak007 [ 16 čer 2006 00:49 ]
Předmět příspěvku: 

Peha píše:
Na těch gumách si rozbiješ kušnu,nebo ti OTP znárodní policie.V těchto horkách se při jízdě ocelový kord roztaví a třeba gumu zapálí.Pak nebudeš muset nic řešit............. a třeby si koupíš jiné auto.
Tak to je průser... Ráno vyštrachám ve sklepě starý původní plecháče. Provizorní řešení... Jsi mě pěkně vylekal. A teď si vem, že bych si toho nevším. ják často se koukáte na vnitřní stranu pneu???
A na kolik že vyšla ta oprava???

Autor:  logset [ 21 čer 2006 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlas.Okamžitě vyěnit.Jo a geometrie by se měla dělat na kolech který jsou na to auto předepsaný a maj to bejt plechy.Jinak vám to naměří kraviny (-5 +4 nesmysl).

Autor:  xmysak007 [ 21 čer 2006 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Nu což tak už jsem je vyměnil za plechy...
Ale tak co ted s tím??? Tu geometrii mám nechat udělat na těch plechách a pak až tam dát nově obutý liťáky, nebo jít na geometrii rovnou s liťákama?????????
Někdo mi tvrdil že by se měla nechat udělat geometrie na kola, který tam chceš mít....

Autor:  Bendy&Macíček [ 21 čer 2006 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

logset píše:
Souhlas.Okamžitě vyěnit.Jo a geometrie by se měla dělat na kolech který jsou na to auto předepsaný a maj to bejt plechy.Jinak vám to naměří kraviny (-5 +4 nesmysl).


Je kravina, že by to měly bejt plechy. Jde o to jak se servis kterej to dělá vybavenej. Nekdo má ty upevňovací šmejdy jen na plech a někdo do toho investoval a koupil i upevnění na AL. Stačí se zeptat a nebo ti to sami řeknou, že na AL to nedělají.

Autor:  Bendy&Macíček [ 21 čer 2006 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Ohledně sjíždění pneu a jak to řešit je toho hodně, předem než uděláte geometrii, si nechte zkontrolovat uložení ramen a tlumičů (případně i s tlumiči, ale jak se již psalo tlumič by se projevil jinak)

Cena uložení ramene je cca 250kč na jedno rameno, ale musí se to přelisovata to někteří dělají neradi prý to nemá takovou životnost a tak raději vyměňuí ramena a to vyjde cca 3tis. Potom samozřejmě geometrie a práce. Když to dělali mne bylo to 7-8tis kompletně i s kulákama.

Autor:  xmysak007 [ 21 čer 2006 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

tak to je hezký... to je skoro celá vejplata....... tak á to nechám zkontrolovat a uvidím. budu doufat v to, že je to jen geometrií....
a neni možný že je to jen blbejma kolama? Zimáky se mi nesjížděli.....

Autor:  Bendy&Macíček [ 21 čer 2006 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

Co by bylo na kolech blby? Jedině že by jsi tam dal jiný než mají bejt, U Escortů je sjíždění vnitřní strany celkem častej problém při nějakém tom opotřebení výše zmiňovaného

Autor:  logset [ 21 čer 2006 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

Uchycení držáků na geo je universal.Je jedno jestli je dam na plech nebo na alu.Vim jen co doporučuje výrobce tý mašiny a ten doporučuje dělat to na plechách.

Autor:  Bendy&Macíček [ 22 čer 2006 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to ale asi opravdu zalezi na tom kdo ti to dělá a jakou má na to mašinu.

Autor:  haromax [ 23 čer 2006 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

co se týče geometrie ze své zkušenosti bych mohl napsat knihu . ojeté
pneu na escu zevnitř je dost časty jev . důvody už tu byly popsany čepy , vůle v silentblocích atd. Ale chtěl jsem se podělit o zkušenost že není jedno kdo to seřizuje / sbíhavost/ a na čem to seřizuje . Objel jsem více servisů i ty značkový co mají digital vybavení a světe div se právě po jejich seřízení to bylo nejhorší / pneu sjeté za pár tisic km/. A to ještě auto nebylo předtím bourané pouze nějaká kosmet. odřenina
Nevím jak vy , ale já jsem opravdu po těch trablech na dlouhé lokty a sjetých gumách našel pouze jednoho člověka , který to fakt umí a po jeho seřízení to je super a používá klas . světelné vybavení :lol:
-------------------------------------------------------------------------------------
Ford escort 1,8td 66kw combi , al kola nouvea red

Autor:  Bendy&Macíček [ 23 čer 2006 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak od digitální mne taky odradili, ale to z toho důvodu, že jsou již jisté vůlena řízení a oni to tam prostě nedohoní, tak mi řekli ať jdu na klasickou, kde si s tím mohou pohrát.

Autor:  Karel [ 23 čer 2006 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

A neni to jedno?Vzdy zalezi na clovemu jak to umi ne?Pokud to jen dotahne a nepropruzi,tak se nedivte.Musi to seridit a propruzit a kouknout co mu to udelalo.A taky by mel rict jestli naprava ma vule nebo ne.Ja si myslim, ze digital je rychlejsi a samozrejmne presnejsi.A taky ti rekne postaveni kol do ctverce.Myslim tim hnuti kastle nebo naprav,coz se hodi.

Autor:  logset [ 23 čer 2006 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to je pravda.Poznáš tam jestli to bylo bořený a třeba i odkud.Propružit to nemusíš pokud se to dělá na pohyblivejch plotnách.Jde o to kde co maj.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/