fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Disky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=6656 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 20 črc 2006 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Disky |
Kolik muzou stat disky na Ford Eskort? rv95 |
Autor: | potoks [ 20 črc 2006 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
no podle toho jaky tam chces dat dyt tam muzes dat jak 13" tak 14" nebo 15".. a nektery lidi tam maj i 16".. takze to uz zalezi na tobe jakou znacku vyrobce zvolit, ne? muzes mit za 10, ale i za 40 tisic.. |
Autor: | dj.DEKL [ 20 črc 2006 21:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Plecháče 1000-1500Kč/4ks |
Autor: | George V. [ 22 črc 2006 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
ad dj.DEKL Jo, jetý plechy asi tak. Ale snadno dostání jsou u nás v kraji jenom R13. R14 6J ET41 jsou zboží dosti úzkoprofilové; sháněl jsem je v zimě a nějak nebyly. Ale bacha. Celkem snadno jsou k dostání disky na Mondeo; těch je totiž dost, protože pasujou i na Focuse. Ale ty NEBRAT! Rozteče sedí, ale jsou jen 5,5" široké s ET47,5. Zbytečně se člověk připraví o rozchod a ještě můžou být problémy na STK. Nový plecháče jsou nejlepší originál přímo od Forda. Vyjdou něco přes 1000,-/ks. Druhovýroba je kolem 1500,-. |
Autor: | mrazik [ 23 črc 2006 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
George V. moc to prozivas. Na STK nebudou zkoumat nejake ET nebo 6J nebo 5.5J (to nejde poynat ani pouhym okem). To vyssi ET zpusobi, ze kola budou zalezla, ale jen o kousek nebo se da slaba podlozka. U Forda je muzes koupit, ale za 4.000 Kč už koupíš pěkný 14" hliníky |
Autor: | George V. [ 23 črc 2006 11:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na STK to třeba zkoumat nebudou, ale pojišťovna při případné nehodě možná ano. A ze své zkušenosti Ti můžu říct, že i šířka ráfku je při nízkém profilu docela znát. Mám gumy Barum Bravuris 185/60 R14 a první dvě sezóny jsem je provozoval na ráfku 5,5J. Letos jsem je nechal přezout na ráfky 6J a je to o něčem jiném. O těhle gumě se tvrdí, že má málo pevné bočnice, kdy auto při ostřejší jízdě v zatáčkách na těchto gumách více "chodí"; tento jev jsem skutečně pozoroval a musel jsem to řešit vyšším huštěním, než je pro tento typ pneumatiky běžné, a stejně to nebylo ono. Teď je to naprosto v pohodě... A to ET je při bližším zkoumání poznat. Ten rozdíl je 6,5mm, tj. 13mm na nápravu! Myslíš, že by to zkušený mechanik na STK nepoznal? O podložkách se raději bavit nebudu, takováto řešení nemám rád... |
Autor: | mrazik [ 23 črc 2006 14:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
George ostra jizda na profilu 60 nejde bohuzel dohromady, protoze jak pises, ty gumy v zatáčkách litaj do stran jak letadélko Káně. Na to se hodí mnohem lépe 195/50 R15. Mě na STK koukali jen na rozměr gum a nějaké ET mu bylo ukradený - sundavat kolo kvůli tomu nebude, věř mi. Jasně, že kdyby pul kola koukalo ven nebo kolo bylo schovaný, tak je to poznat a technik po tom může jít , ale to už se bavíme o extrému. Zanechme si trochu selského rozumu a nepodléhejme jen nějakým normám a předpisům. |
Autor: | QuickShot [ 24 črc 2006 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nic proti ale tady se řeší nějáké centymetry a pak řekneš že jezdíš na barumkách, tak to myslím že k sobě moc nejde, nic proti těm kolům taky jsem je měl ale jsou nic moc. |
Autor: | George V. [ 24 črc 2006 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
No zrovna ty "centimetry" (přesně 12,7mm) mají svůj význam právě u těch Barumek. Jinak já si na ně nestěžuju, neměl jsem s nima zatím žádný konflikt, kromě prvního projetí trošku ostřejší zatáčkou na 5,5" discích a zadních gumách nafoukaných na 2,0 atm. To mne docela vyděsilo, takže jsem musel přifouknout. Ale teď na 6" jsou v pohodě. Dneska bych si samozřejmě za podobný prachy koupil raději něco lepšího. |
Autor: | Návštěvník [ 24 črc 2006 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmm mě jde o něco obyč na zimu abych nemusel furt přebouchávat gumy, takže klidně něco použitého. Je to mé první auto takže se neorintuji, ale kdybych kupoval nějaké jeté, jsou v nich tedy rozdíly abych poznal které brát a které ne? Či nějaký tip kde je koupit v okolí Pardubic. |
Autor: | Karel [ 24 črc 2006 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
George V.:Nafoukni je dusikem a uvidis ten rozdil. |
Autor: | George V. [ 25 črc 2006 07:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
To PikoDrak: Hlavně musí mít správné rozměry (rozteč šroubů, průměr středové díry a tzv. zális (ET) - 4x108x63,3 ET41) - rozměry měly by být vyražené na ráfku (Ford, KFZ 100%). A nesmí být vyklepávané, abys měl jistotu; ale v jakém jsou skutečném stavu poznáš až v pneuservisu na vyvažovačce. Jak jsem už psal, R14 6J (neboli šířka 6") se shání dost obtížně, R13 je dost a na zimu stačí, nehledě na to, že na tenhle ráfek seženeš i levnější gumy. To Karel: Dusík tam mám... |
Autor: | Wizzy [ 25 črc 2006 07:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen takový blbý dotaz - jaký je rozdíl mezi tím, jestli si naplním kola dusíkem nebo obyč. vzduchem, který se z cca 70% skládá z dusíku? |
Autor: | Karel [ 25 črc 2006 08:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dusik neni stlacitelnej a nema nan vliv teplota.Tedy staly tlak a nedofukujes kola.Ja pozoruju i stejnomerne opotrebeni.Teoreticky i delsi zivotnost pneu. |
Autor: | George V. [ 25 črc 2006 08:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dusik je především inertní plyn, čili nereaguje s materiálem pneumatiky = delší životnost. S tím vlivem teploty to zas tak žhavé není...zkusil sis změřit tlak v gumě před jízdou a po? A že dusík není stlačitelnej, co je to zas za blbost? Kdyby nebyl stlačitelnej, tak Ti tvoje milovaný autíčko vytřese z Těla dušičku . |
Autor: | Wizzy [ 25 črc 2006 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel: Tak to jsi vedle jak ta jedle. Každá tekutina (do kterých patří i kapaliny a plyny) je stlačitelná. Kapaliny v minimální míře, ale plyny velmi a pokud si do pneumatik netlačíš dusík v tekuté podobě (rád bych viděl gumu, která by to vydržela), tak se (fyzikálně) chová opravdu stejně, jako normální luft. Po chemické stránce by to mohlo být lepší, ale vliv je velmi zanedbatelný. Co ti pomůže, že zevnitř máš dusík, když zvenku je normální vzduch plus spousta dalších agresivních látek? A to ani nepočítám to, že mechanicky se guma opotřebí (sjede) řádově rychleji, než ji "prožere" vzduch zevnitř. Plnění dusíkem je jen oblbovák na lidi, co neví, kam strčit prachy. |
Autor: | George V. [ 25 črc 2006 08:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Wizzy: A ještě rozeber tu teplotní závislost...docela by mne zajímalo, jak je to ve skutečnosti. |
Autor: | Peetty [ 25 črc 2006 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
A jak je to v zimě. to je přece teplota pod nulou a když se gumy zahřejou, tak je ten teplotní rozdíl už poměrně velkej. To už by mohlo mít nějakej vliv na rozpínání vzduchu, nebo ne? |
Autor: | Wizzy [ 25 črc 2006 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Samozřejmě. Každý plyn zvětšuje svůj tlak s rostoucí teplotou. Tlak plynu se dokonce definuje jako působení jednotlivých částic, které se pohybují neuspořádaným, pohybem a naráží do sebe vzájemně a zároveň do stěny nádoby. Přičemž teplo jako takové je energie jednotlivých částic, které kmitají a čím do nich narvem více tepla, energie (potažmo zahřejeme je), tím více kmitají a tím silněji naráží na stěnu nádoby -> působí větším tlakem. Změna tlaku plynu je dána velikostí změny teploty, změnou objemu a nějakým materiálovým koeficientem pro daný plyn (tabulkové hodnoty), přičemž objem zůstává (v ideálním případě) stejný. Změnu tlaku směsi plynu (např. vzduch) se spočítá jako součet parciálních tlaků jednotlivých složek. Zní to strašně učeně, ale je to jednoduché, pokud budu mít směs 20% O2 (kyslík) a 80% N2 (dusík) a vím, že změna tlaku pro kyslík při dané změně teploty bude X a pro dusík bude Y, tak celková změna tlaku bude 0,2X+0,8Y. Lze z toho vidět, že záleží na složení, ale neznamená to, že jednosložkový plyn je ideální, naopak, vhodně namíchaná směs může změnu tlaku při změně teploty snížit. Vzduch je ze 78% dusík a jestli jeho roztažnost bude o víc, než 5% jiná, než čistý dusík, tak bych se hodně divil. jo, našel jsem, že plynová konstanta vzduchu je 22,40 J/kg/K a dusík má 22,41 J/kg/K. Takže ten rozdíl je opravdu velmi zanedbatelný - co se týče změny tlaku při změně teploty. edit: Zima/léto je celkem jedno, jde o změnu teploty, ne o její absolutní hodnotu, pokud se pohybujeme v teplotách, kdy nedochází ke změně fáze (plyn -> kapalina, atd...). Pokud bychom jezdili na jedněch kolech pořád (kdo to tak dělá?) a ty kola byly ideálně těsné, tak bychom museli upravit tlak v kolech podle teploty, na zimu trochu dofoukat a na léto upustit. Změna tlaku ale za provozu bude stejná. Pokud se zvedne teplota jízdou v gumě o 20% (počítáno v Kelvinech , naroste o 20% tlak v pneumatice, ať je zima, nebo léto. |
Autor: | Peetty [ 25 črc 2006 18:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejsi náhodou chemik? No když se zvedne talk o 20%, tak to je už docela dost, ne? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |