ahoj, uvazuju co koupit za kola a trochu sem pocital:
175/70/13, celkovy prumer kola je asi 575mm
185/60/14, celkovy prumer kola je asi 578mm
195/50/15, celkovy prumer kola je asi 576mm
obvod kola pro tyto rozmery je cca 1809mm
to by asi tak souhlasilo, aby nebyly moc velke rozdily v namerene ujete vzdalenosti a podobnych vecech, ktere na tom zavisi
ALE
jelikoz Esko je pruser tvrde a NEHORAZNE nizke auto (aspon ja s tim mam velike problemy, i kdyz ostatni to jeste snizuji, coz nechapu totalne
), chtel bych koupit na 15ku rafek gumy s vyssim profilem:
195/55/15, celkovy prumer kola je asi 596mm
195/60/15, celkovy prumer kola je asi 615mm
asi se ptate, proc...je to proste, 13ky na esku jsou nepekne, uzke, proste autu neslusi, letni chci proste 15ky. 15ky proto, ze jsou povolene a cpat tam neco vetsiho se mi nechce, prinejmensim z financnich duvodu, vyssim profilem chci alespon trochu kompenzovat rozdil ve vysce profilu pri prechodu ze 175/70 na 195/50, protoze tim se stane auto jeste hlucnejsi a tvrdsi. Policajti at mi vlezou na hrb, tech par mm navic nemuze byt takovy problem (jo kdyz bude Krystof-x a natrefim na organ, co ho otravuje prace, tak asi zaplatim...ale co uz),
jenze, spocital sem, ze rozdil na obvodu kola, pri vyberu 195/55/15 udela asi 70km rozdil na najetych 1000km, coz je uz celkem znat. Proto se ptam, co si o tom myslite vy, fordaci? Jak moc to navic bude lhat na rychlosti?Zrejme to bude ukazovat o neco min, nez bude ve skutecnosti rychlost, ale vzhledem k tomu, ze vetsina tachecu promeruje o 8-10procent vice (pry je to povinne uz z vyroby), tak by se to mohlo tak akorat srovnat...no a ted babo rad...jak moc si zmenou jinych pneu rozhodim vsechno - spotrebu, dojezd...atd, vsechno to svina spolu souvisi
a nesmejte se, premyslim jenom nahlas...