fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Měření oleje v automatu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=143&t=32484
Stránka 1 z 1

Autor:  Honza2000 [ 29 bře 2011 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Měření oleje v automatu

Ahoj, delší dobu mi dělá automat na 2.9 Cosworth klaun docela problémy. Vše v podstatě funguje jak má, rozjezd, řazení atd. Jenže jednou za čas se to prostě zblázní, aniž by se změnila poloha plynu, nebo sklon silnice, převodovka doslova nesmyslně podřadí jako při kickdownu a okamžitě zas přeřadí. Tohle udělá několikrát během okamžiku a pak zas třeba 100 kiláků bez problémů. Nejhorší na tom je, že sou to docela kopance, žádný čistý řazení. Auto bylo 2x v servisu, bohužel bez diagnostiky převodovek. Akorát mi řeknou, že ojeleje je dost, barva je pěkná do červena a nesmrdí spáleninou, že na víc už nepřijdou.

Tak sem ráno vybaven vzduchovou hadičkou od akvárka a stříkačkou šel dělat liposukci, protože na měrce bylo ojele cca 1.5cm nad max. Odcucal sem 1.3l, hladina na max přesně a že to projedu. Obecně se mi s autem jelo líp, težko soudit, možná placebo efekt díky vědomí, že sem něco změnil. Šílené přeřazování se nekonalo, ale to nemusí být díky odebrání oleje, zas tak moc sem toho nenajezdil. Uspokojen, že sem to snad vyřešil vlezu na fórum a čtu, že to mám měřit ohřáté ale se ZAPNUTÝM motorem. Vlezu do auta, natočim to, motor teplota 90°C, měrka od oleje suchá...doplnil sem zpět, to co sem vycucal, natočim motor, prohejbu všechny kvalty, na měrce cca 1cm hladina nad max...asi mi hrábne, zejtra odcucám místo 1.3l jen 0.5 a du měřit znovu. Doufám že to šílený přeřazování bude definitvně vyřešeno.

Autor:  Frenk [ 30 bře 2011 01:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření oleje v automatu

tak tak - musis to zahrat na provozni teplotu, 2x proradit vsechny kvalty a potom s nastartovanym motorem skontrolovat co uvidis na rysce ... TJ základ ... K oleji by se snad dalo rict jen tolik ze po tusim 80 000km by se mel menit olej a filtr - ja to menil na svych autech vzdy neb na to kazdej kasle a pak je tuze prekvapenej ...

Ale jako hlavni problem bych videl motorovou el instalaci, ta je u klaunu naprosto tragická ... - jelikoz se izolace na kabelech po letech loupe samovolne - tak se neni cemu divit ze se oloupe treba svazek co jde do automatu neb nevede uplne nejdal od vyfukovych svodu - no a jelikoz je tva prevodovka ovladana elektricky nikde neni psano ze se ti nekde nejaky kablík nekostri, pripadne mezi sebou bo jinak nezkratuje.

Diagnostika automatu by nemel byt problem - ma ji tady od tomina kde kdo vcetne me, a to díky jejim schopnostem ... :)

Autor:  Honza2000 [ 30 bře 2011 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření oleje v automatu

Jo jo, o elektrice bych tu moh napsat román na pokračování. Před časem sem tu řešil klimu s Krtkem. Ten kabel si objednám, bohužel sem se teď dostal do dost prekérní situace s penězma. Až bude situace lepší, zkusim tu sehnat někoho, kdo by opravil pojistkovnice a kabeláž obecně.

Jinak po odebrání 0.5l z převodovky je teď hladina při běhu přesně na max, tak uvidíme.

Autor:  Krtek-NA [ 02 čer 2012 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měření oleje v automatu

Nebo vytáhnout celý svazek a ty kritický místa prostě omotat elktrikářskou izolačkou. Je to sice práce na odpoledne, ale furt jr levnější jak někde shánět svazek. :wink:
Ono při demontáži se ti ještě něco olupne, tak je to potom pěkně vidět jak je to v prdeli celý :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/