fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 22:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2005 00:15
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno
je možné přehodit komplet zadní nápravu z XR3 na kombíka 1.8 16v r.v.1992?? Samozřejmě včetně lanovodů ruční brzdy atd.?? A dá se někde celá zadní náprava na XR sehnat? Snad by to o něco lépe brzdilo.To :roll: neznamená, že to teď dobře nebrzdí a taky daleko líp vypadalo, když tam mám al. kola, ne?

_________________
Ford Escort Kombi r.v.1992
motor 1.8 16v Zetec
výkon 77 kW-snad po úpravách víc
originál RS kit Ford, alu. kola,pneu 185*60 R14, nové bílé budíky,sportovní filtr sání, rezonátor
k vidění na "naše auta MK V"-Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2005 22:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Určitě to jde a jednu nápravu mám momentálně doma a budu ji brzo dávat na auto. Futura už má výměnu za sebou a hodně si to chválí. V podstatě celá náprava drží na 4 šroubech - 2x v uložení a 2x tlumič. Trochu práce bude s lanovodem ruční brzdy, který vede pod žáruvzdorným plechem. Budu dělat fotodokumentaci a dojmy z výměny.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2005 06:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Zadní náprava kombíka (aspoň teda u Mk. VII) se od krátkého Escorta poněkud liší, a to umístěním pružin. U kombíka jsou pružiny přímo mezi nápravou a podlahou a tlumiče jsou uchyceny extra (snadná výměna!), u krátkého jsou pružiny navlečeny na tlumiče a opřeny proti podběhu. Možná by stačilo vyměnit jenom náboje kol. Ty jsou k nápravě uchyceny jenom několika šrouby.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2005 17:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!!
A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2005 21:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Jasně, u kombíka je náprava jiná, ale přehodit náboje je to nejmenší.
Já budu dávat i předek z RS2000, takže brzdy budou mnohem lepší než síla motoru :-D

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 čer 2005 12:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
Lukas1 píše:
Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!!
A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm


Myslim, ze pokud mas ABSko a vzadu rozdelovac brzdne sily mezi kola, tak neni zas tak co resit.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 čer 2005 12:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
Lukas1 píše:
Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!!
A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm



jeste k te mezere mezi brzdicema kotoucem - tam neni asi 1mm - ja mel zimni 14", ale brzdic skrkal o ten plechac, takze jsem brousil plech i brzdic......a stejne mi tam pak mezi to vlitla sterk a rozstrelil sem se kvuli tomu. Takze kdyz brzdy z RS, tak 15"kola minimalne.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 12:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou.
Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit.
To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 13:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
Lukas1 píše:
ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou.
Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit.
To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky.



Hm, k té vyndané pojistce - já mám na ABS konkrétně dvě pojistky - obě jsem postupně i napřeskáčku vyndal a ABS stejně fungovalo - musí se dle mě odpojit celá RJ.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 16:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Ja jsem mel vyndanou jen jednu a o jine nevim nebo jestli je v pouzdre u baterky ? Kazdopadne to bez ni nefungovalo. Mel jsem kompletne rozkopanou elektriku, ale uz si presne nepamatuji jak je to pripojeny mam v hlave akorat konektor ve tvaru elipsy nabo takovyho zaoblenyho obdelniku(cca 20pin) a tim je podle me spojeny ABS(ALB) s okolnim svetem(mozna je jich vic, ale ja mam v pameti jen tenhle). Ja mam rv 92 system Conti Teves. Ale podle me delali jen tenhle. I kdyz u novejsich to meli spojeny i s kontrolou trakce takze vi buh.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 17:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Lukas1 píše:
ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou.
Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit.
To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky.


To máš pravdu - dvouokruhovej systém rozhodně není ideální(nicméně novější ABS už jsou 4-kanálový a to je o něčem jiným). Taky je naprd, když brzdíš jednou půlkou auta na kluzkém povrchu(což není až zas tak neobvyklý), tak ABS řídí prokluzující přední kolo, ale odlehčí zároveň diagonální zadní kolo, který je na méně kluzkým povrchu a mohlo by brzdit víc. Ono se taky při návrhu vycházelo z toho, že standardní zadní náprava s bubny tolik nebrzdí(asi 25%) a nemá na celek takový vliv.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2005 17:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
97 už má čtyřkanál ne?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 čer 2005 06:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
dj.DEKL píše:
97 už má čtyřkanál ne?

Esca Mk7 od 95 mají 4-kanál všechny.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2005 22:55 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Tak jsem úspěšně přehodil kotouče na zadní nápravu. Protože jsem musel vyměnit ložiska na pravé straně, neprohazoval jsem celou nápravu.
Bubny šli sundat bez problémů - zezadu čtyři šrouby. Ruční brzda se musí vyměnit také, kvůli jinému uchycení, takže oddělit katalyzátor od středového tlumiče, povolit a sundat chránící plech kolem středového tlumiče výfuku a pak sundat táhla od ruční brzdy. Nasadit nové, protáhnout dozadu, upevnit kotouče, připojit hadice. Odvzdušnit, nastavit a dílo je hotovo.
Dojmy výborné, uvidíme po usazení, ale je to znát.
A teď pár fotek :
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: zadní kotouče
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 19:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2005 00:15
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno
Teď čtu vaše reakce na můj příspěvek a docela mě zarazily ty rozměry kol.Díky moc, ještě, že to teď vím, nerad bych se někde rozšvihnul. Za kolik se dají sehnat zadní náby +brzdiče z XR3?P.S. jaký tam máš teď kola po té výměně na zadní nápravě? 15" anebo větší??Díky

_________________
Ford Escort Kombi r.v.1992
motor 1.8 16v Zetec
výkon 77 kW-snad po úpravách víc
originál RS kit Ford, alu. kola,pneu 185*60 R14, nové bílé budíky,sportovní filtr sání, rezonátor
k vidění na "naše auta MK V"-Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 08:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
15" je optimum, u 14" je možnost drhnutí

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz