fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Může mít poloosa vůli? Jak velkou?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=15083
Stránka 2 z 3

Autor:  Kubi [ 07 úno 2008 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Čus. S kloubem jsem měl taky potyčku - praskla mi manžeta (prachovka) a vykydala se mi z toho vazelína, tak jsem měl venku celou polovosu a ten kloub rozhozenej. Je v tom tensi triangl a na něm jsou navlečený takový kroužky, který seděj v ptotikuse. když si představíš jeden cíp toho trianglu a na něm ten kroužek, tak v prostoru mezi vnitřní stěnou kroužku a vnější stěnou cípu jsou tyčinky. průměr špendlíku a dýlka cca 5mm. Je dost možný, že tyhle tyčinky vyskákaly, budeou přiláclý někde na manžetě a dělaj tam tenhle bordel. Zkus to rozebrat, dát dohromady a použij novou vazelínu. Je to grafitová vazelína přímo na tohle. Koupíš balíček kde je přesný množství do toho kloubu. Než ho dáš dohromady, tak tak vše vyčisti tech benzínem. Kdyžtak si počti
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 838#171838

Taky dobrej zážitek....

Autor:  Plazák [ 08 úno 2008 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tak těm k těm "tyčinkám" . Je to jehlové ložisko a jestli se vysypalo,tak asi něco nebude OK,no ne?Znamenalo by to,že už je tam vymletá taková vůle,že se ložisko vysypalo.Takže asi výměna.Vazelína se prodává i v kartuši,nebo krabičce,řekneš,že chceš vazelínu na homokinetické klouby.Ta v tom pytlíku je strašně předražená,aspoň co jsem viděl já.
Příjemnou zábavu o víkendu.

Autor:  Lukaso [ 08 úno 2008 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

hele zkus vytočit plnej rejd a ostřejc se rozjet- jestli to bude lupat - tak mas v hajzlu homokinetickej kloub a ten stoji asi 1500- jinakto taky může dělat lamela spojky- ale to jen jestli jsou ty vibrace přímo úměrný otáčkám motoru

Autor:  Karel [ 09 úno 2008 08:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ty vysypany tycinky jdou koupit a kloub opravit.Zjistit se to da ,kdys najizdis na rampu a kouknes na kolo, tak je to takovy trhavy pohyb.Nejjistejsi je sundat manzetu a kouknot do ni a tam je uvidis vysypany.Pri vysypani se vetsinou vydre plisek co je drzi aby nevyjely z loziska.Staci koupit tycinky co chybi(prodejna lozisek),udelat na soustruhu novej krouzek a sesadit.Samozrejmne udelat kontrolu jak po sesazeni bezi(rukou).Je to kaleny a pohyb za jizdy je minimalni,takze opotrebeny kluzne plochy nejsou.

Autor:  Chuck [ 10 úno 2008 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to rozebral a zjitění je následující:
- Teče olej z převodovky na levé straně, takže mám objednané gufera...
- Na levém rameni je KO zadni silentblok a Kulový čep -to asi zpusobovalo ty vibrace(v kombinaci se špatnými koly)...
-Všechny manžety na poloosách popraskané - taky objednáno
-Na pravé poloose jsou vysypané jehličky z toho kroužku na tringlu. Tady bych se chtěl na kolik vyjde ten triangl? I kdybych našel všechny jehličky, tak nemám možnost někde něco soustružit jak píše Karel... Nekdě na netu jsem viděl že to stojí kolem 200Kč, ale to nebylo na forda...

Autor:  Karel [ 10 úno 2008 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ty jehlicky stoji tak 1Kc/ks a jde jen o krouzek, kterej drzi perova pojistka.Original je to vetsinou jen z 1 plechu vyrazenej krouzek.

Autor:  Chuck [ 10 úno 2008 15:51 ]
Předmět příspěvku: 

A ten kroužek se dá taky koupit? Tou perovou pojitkou myslis segerovku?

Autor:  Karel [ 11 úno 2008 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

Krouzek jsem si delal takze nevim a segrovka primo to neni.Ja tam mel jen dratovou,je to kalenej drat co drzi porad tvar.

Autor:  Chuck [ 11 úno 2008 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, už vim co myslíš... Se poptam v prodejnach a uvidime...

Autor:  Chuck [ 14 úno 2008 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem sháněl ten triangl a v žádnym obchodě ho nemaj.. U forda za to chtějí 1200Kč. Známej na vrakáči říkal, že to tam mají, ale na poloose z benzínovýho forda. Prej to na naf'tak pasovat nebude... Je to pravda?

Autor:  Plazák [ 15 úno 2008 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Podívej se do sekce Prodám - ND na MkIII-MkVII Harry 28 .
Ten má skoro všechno a je v pohodě.
Myslím ,že jsou stejné.Zjisti si,kde je nějaký prodejce SKF a tam ty jehly musí mít.
1200 bych za to nedal,já pokud je budu muset měnit je koupím za 350 v Polsku :-D

Autor:  Chuck [ 15 úno 2008 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem ten triangl vykuchal, tak se asi na tom vrakáči stavim a porovname to tam... Kdyz to nebude sedět tak kontaktuju Harryho. Jinak ty jehly nemá cenu řešit. Zdá se mi, že ten jeden kroužek co byl bez jehel je vymlácený, takže by i s novými jehlami měl vůli a to se mi tam dávat nechce...

Autor:  Chuck [ 26 úno 2008 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to z benzínu nepasuje:( Má to menší rozměr... Jinak obrázek z Diesela je zde http://img87.imageshack.us/my.php?image=triangloy4.jpg
BTW: neznáte nějakej účinej způsob jak vytáhnout gufero s kovovym pláštěm z převodovky?

Autor:  Standa [ 27 úno 2008 09:08 ]
Předmět příspěvku: 

Gufero s převodovky se nejlíp vytáhne tak, že ho nejdřív navrtáš a pak zašroubuješ do vrtané díry samořezný šroub a kleštěmi chytneš šroub a gufero vytáhneš. Nevím jak je gufero řešené u MTX ale u převodovky IB5 se musí při montáží dávat pozor na hloubku zabudování gufera, není tam doraz. Raději si tedy změřit hloubku před vytažením starého gufera.

Autor:  Chuck [ 27 úno 2008 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, zkusim. U MTX 75 se doraz řešit nemusí. Usuzuji tak z tvaru gufera, má takovej plechovej límeček... viz zde, ale moc to na tom obrázku vidět není http://fordsklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl ... 087,0.html

Autor:  Chuck [ 10 bře 2008 23:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to konečne dal do kupy:) A co se nestane. Vyjedu z garáže. Zkusim jestli to mlátí. A bum bum:( Otevřu haupnu, skočim do auta a zkusim se rozjet, škvírou koukam jak motor líta dopředu a dozadu v závislosti zda se rozjíždim či brzdim. Nu tak jsem zhasl motor a šel se kouknou co se děje, opřu se do motoru a zalomcuju s ním. V tu chvíli jsem se málem složil... Koukám na držák převodovky(drží na 3 šroubech) a všechny tři jsou ucvakly :evil: Kua, že jsem si toho nevšiml když jsem měl auto rozebrany :evil: Jenže to bez toho lomcování vypadá neporušeně, pekně to lícuje...
Tady jsem v Etzoldoj našel foto, myslim že je to ono, ale je to z benzína
Obrázek
píše tam že to jsou šrouby(což by bylo v pohodě), jenže já se obávám že tam jsou štefty a budu muset oddělat převodovku abych je dostal ven :cry:
Nevíte co tam na dieseloj je? Já v tu chvíli neměl nervy to moc zkoumat.

Autor:  Plazák [ 11 bře 2008 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Podívej se, co jsem ti 5.2. napsal.Že sis ty prvky zavěšení nezkontroloval?

Autor:  Chuck [ 11 bře 2008 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák píše:
Podívej se, co jsem ti 5.2. napsal.Že sis ty prvky zavěšení nezkontroloval?

Nojo, to jsem peknej trouba, jsem koukl na ramena a ty byli v řiti, tak jsem to dál neřešil. Jinak ten problém s vibracema dělali ramena, teď je to OK. Kdo vi jak jsem s tim utrženym držakem jezdil dlouho, můžu být rád že mi někde neupadl motor... Třeba když jsem byl ve Vídni, to by byla radost:) Jsem byl ve Ford AutoIn v Pardubicích a tam ty štefty nemaj, tak snad je někde seženu, jen jsem tam zjistil že by měli mít délku 33mm...

Autor:  KKKuba [ 01 čer 2011 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Může mít poloosa vůli? Jak velkou?

zdravím, čím to může být když jde s poloosou hejbat v podélným směru cca 2 cm? Prostě to jezdí sem a tam, obě strany. Vůle v krutu minimální. Necvaká to ani nebuší, při plným rejdu taky nic a celkově se to chová jak kdyby tomu nic nebylo, je to normální nebo je něco špatně? Docela mě děsí že u žádnýho jinýho auta s tím takhle moc hejbat nešlo, ale zas na druhou stranu už to opravdu řadu let jezdí a bez problému.. Tak nevím... :?: :?: :?:

Autor:  Chuck [ 01 čer 2011 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Může mít poloosa vůli? Jak velkou?

Jestli podélným směrem myslíš pohyb od kola k převodovce, tak to moc normální není. Kloub u převodovky tento pohyb umožňuje, ale homokinetický kloub u kola ne. Z toho usuzuji, že máš asi vypadlý ten zajišťovací kroužek v homokloubu a tím pádem ti jezdí jezdí poloosa v tisícihranu na homokloubu.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/