fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 říj 2024 15:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 11:50 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Takže vídím, že s údajem o hodnotě sbíhavosti je u Esca problém stále. Už u MKIV to měnily rok od roku i když náprava je v podstatě stejná. Jinak běžné tvrzení, že tahle auta mají mít sbíhavost kolem 0 se mi jeví jako rozumné. +/- 1-2mm nemůžou mít zásadní vliv.
Odklon kol se zpravidla rozhodí na každé straně jinak a má to vliv hlavně na to, že auto táhne ke straně. Na sjíždění gum to až tak nepůsobí. Kdysi, když byly klenuté silnice se doporučovalo různým odklonem eliminovat sjíždění auta do krajnice. Odklony se běžně rozhodí únavou pružin.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 11:57 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Já jsem teď byl na diagnostice a v protokolu mám uvedeno :
Sbíhavost :
požadované hodnoty : +0° 10' / +0°15' -0°15'

Odklon se vůbec neřešil.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2006 20:56 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
Tak jsem si dal práci a našel jsem protokoly ze starýho auta i ze současnýho.
1,6i 1989:
Celková sbíhavost: -1mm, tolerance -2mm až 0mm
přesazení: 0°, tolerance -0°36´ až +0°36´
odklon: +0°10´, tolerance -0°50´ až +1°10´
záklon: +2°10´, tolerance +1°10´ až 3°10´
1,8TD 1998:
Celková sbíhavost: +1,9mm, tolerance +0,9mm až +2,9mm
přesazení: 0°00´, tolerance -0°36´ až +0°36´
odklon: -0°19´, tolerance -1°43´ až +1°05´
záklon: +1°12´, tolerance -0°08´ až +2°32´
Jak je vidět tolerance je velmi široká. A rozdíl mezi MK4 a MK7 je veliký a nepřičítám to rozdílu benzín - nafta.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 11:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Co je to "přesazení" ?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 18:30 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
Nevím, ale takhle je to napsané v protokolu.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 20:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To přesazení by mohl být úhel jízdní osy. Tedy přesazení osy přední a zadní nápravy.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: klepání volantu
PříspěvekNapsal: 19 úno 2006 18:10 
Jason píše:
Ahoj odborníci.....při pomalé ustálené rychlosti kolem 20 - 40km/h i při vyřazeném kvaltu se mi lehce klepe volant.Byl jsem na kontrole čepů na tý třasavce a čepy jsou prý O.K., dále jsem zajel do pneuservisu - kola nehází, jsou vyvážená, ale gumy mírně sjeté zevnitř.Myslíte že je špatná geometrie (rozbíhavost)????. Nikam do stran to netáhne ani při akceleraci ani při brždění.Volant je mírně asi o 5minut dle hodinových ručiček do prava.Co vy na to??? díky.

Tak jsem si udělal měřák na sbíhavost, nastavil (-2mm) a je po kmitání volantu.Bylo vidět, že někdo předemnou měnil kuláky a asi to nastavili od oka.Byla nastavena rozbíhavost (+2,5mm).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 13:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
George V. píše:
Diagnóza č. 1 ohnuté tlumiče = výměna (nakonec všechny 4 (jeden zadní tekl) - plynokapalinové Monroe.


To jsou ktere? Monroe Sensatrack? Jestli ano, jake s nimi mas zkusenosti?

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 14:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Obyčejné plynokapalinové - přední za cca 2600,-, zadní cca 2000,-.
Zkušenosti - zatím nemohu posoudit, chovají se normálně (akorát ty přední už začínají reznout - po dvou měsících! :evil: ).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 15:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
Otec kupoval Sensatracky na Sierru a jsou dost na p**u. Ony totiz maji v urcitem rozsahu mekci charakteristiku (podle vyrobce pro komfortnejsi jizdu pri vyssich rychlostech - dalnice apod.) Problem je treba v zatacce, kdy se nakloni cele auto, tlumic se dostane do mekci oblasti a clovek ma co delat, aby to udrzel.

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2006 20:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Koupil jsem esco před měsícem a řízení nic moc. Kouknu na pneu (přední) , byly sjeté uvnitř. V práci jsme změřili GEO PN a vida, 6mm rozbíhavost. tak jsme to stáhli na 2mm sbíhavost, dle doporučení Ford servisu (sbíh. 1-3mm). Auto přestalo táhnout doleva, ale ještě to není ono.
Po výměně čepu dám nové pneu a pak pořádnou geometrii na optice a uvidím a dám echo sem. :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2006 07:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To nat:

Takhle velká rozbíhavost není samo sebou. Podíval bych se důkladně na silentbloky ramen.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2006 17:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Já byl na geometrii dnes a kola měli rozbíhavost o skoro 8 mm.
Seštelovali mi sbíhavost na 0.00mm a auto začalo pěkně bláznit.Tahá lehce doprava,plave při přidání a ubrání plynu a volant mám asi o pět minut doleva.
Jinak všechny hodnoty jsou podle optiky naprosto v pořádku,akorát se zhoršily jízdní vlastnosti.
Jinak ale v zatáčkách to sedí jak přibitý a to na tom ještě nemám nazutý kloudný gumy na elektronech,ale pěkně zvnitřku sjetý zimáky na plechu.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2006 19:16 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Mno ono taky se udávají ty hodnoty pro originální podvozek. Pokavaď jsi to skopnul dolu, a nějací blázni i třeba o 6cm, tak už tabulkové hodnoty moc použít nejdou.

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2006 20:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Já bych právě ani tak netrval na papírovejch hodnotách,ale radši bych sehnal nějakýho borce,co by se vydržel s tím drbat a skoušet to tak,aby to bylo v cajku ohledně jízdních vlastností.Kdyby jste někdo o někom takovým věděl,tak šup sem s ním.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 08:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Tak já mám v hajzlu silenbloky na dolních ramenech nápravy.
Zjišťoval jsem informace na různých místech - shrnutí následuje.

1-vyměnit komplet ramena včetně silenbloků a spodního čepu. Cena jednoho originál ramene Ford od 3300,- do 4500,- , neoriginál od 1001,- do 2740,-

2-vyměnit jen gumy, příp čepy. Gumy stojí větší 340,- menší do 300,-, čep nevím, ale ten se musí ubrousit a pak použít místo nýtů šrouby - ceny originál Ford. Nevýhodou tohoto řešení je údajně menší trvanlivost nalisovaných gum oproti kompletnímu rameni, kde jsou nalisované gumy už ve fabrice.

pro zajímavost Ford Charouz Praha většinou řeší tuhle závadu postupem č.2

Já jsem koupil nejlevnější ramena za 1001 á ks. Příští týden to vyměním a pokud budou stará ramena k použití, koupím nové gumy, příp. čepy a připravím si ramena kompletní na příště. Ty za těch 1001,- údajně moc nevydrží (ale výrobce je němec, ne žádný polsko nebu turecko, takže kdo ví)........................... :-D :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 08:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Až vyměním ramena + jeden kulový čep, namontuju nový letní pneu, nechám si udělat geometrii na optice a hurá na silnici......................... :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 13:39 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to mrJekill:

Ty jízdní vlastnosti můžou být taky gumama. Měl jsi je sjetý podle starý geometrie a teď to plave. Mám podobné zkušenosti. Po výměně tlumičů a seštelování geometrie letos v lednu se mi chování mého auta zdálo také docela divné. Hlavně na mokru a kluzku. Jako by se mi volant točil na jednu stranu snáz, než na druhou. Po výmeně zimních gum za nové se to o hodně zlepšilo. Ty staré gumy byly také víc sjeté zevnitř.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 16:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Gumy jsem dal dneska nový a na elektronech a je to snad ještě horší.Hlavně je to strašně citlivý na vyjetý koleje,jakmile do něčeho takovýho vletím,auto si dělá co chce.
V pondělí zajedu na geometrii znovu a nechám udělat sbíhavost na 1-3 mm místo 0,00

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 22:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2005 13:31
Příspěvky: 137
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdravím všechny.
Trochu jsem to tu pročetl (snad dobře) a nenašel jsem žádné udaje o sbíhavosti popř. rozbíhavosti Escortu Mk.IV r.v. 90 a docela by se mi to hodilo. Nechával jsem dělat předek hned když jsem auto koupil a sbíhavost je nastavená na 0mm na doporučení automechanika. Když jsem chtěl ale dneska dát letní pneu, tak jsem zjistil že mají lehce sjeté vnitřní strany a vubec se mi to nelíbí.
V Etzoldovi sice něco píšou, ale nijak zvlášť tomu nevěřím a ve Fordu by mi nejspíš řekli ať si koupím nový auto takže se tam už na nic neptám.
Nevěděl by někdo prosím jaké hodnoty tam mají být???

_________________
4kola: FORD Puma 1,7 VCT 92kW 12/99´, Amparo blue, orig. kola 15´, kožená sedadla, podcvíceni indigo
2kola: Honda VTR 1000f 1998, V2 90°, 78kW/96 N.m - pro ekology: plní EURO3 :-)
Dříve Escort 90´;1.6i - 66kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz