Řešit pořád co je lepší a nejlepší mně připadá,že jaksi nemá smysl...
Tak jsem se tady s překvapením dočetl,že Jurid je anglická firma
Samo,že německá
- mj. druhá nejstarší v Evropě , hned po panu Froodovi (Ferodo - chytrý pochopil,že to je přesmyčka jména + jedno e navíc)Jinak je to jenom značka,majitelé se střídali jako housky na krámě,ale postupně pohltila většinu významných výrobců třecích materiálů,včetně našich (Osinek - odtud značky směsí - původní české směsi vyrábí Federal Mogul dodnes).
Takže k Ferodu - je to bezesporu největší výrobce na světě a tomu odpovídá i kvalita - neříkám nejlepší,ale je to sázka na jistotu.
Podobně tak Pagid a Textar (TMD Friction),Jurid(Honeywel)ATE(Continental).
Motorcraftu se nevyjadřuju,nezajímal jsem se o to,ale tipuju,že na 99% brzdové desky a kotouče nevyrábí,ale nechává si vyrábět u některého z uvedených výrobců jako OEM,pouze si tam přisolí cca 100% ceny - děs.
Nic se nepokazí Lucasem a TRW - tady jsem taky nepátral,ale tipuju,že si směsi nechávají míchat.
Od doby,co polský Fomar koupili Dánové (Roulunds) , se hodně zlepšili,ale já na ně nemám dobré reference.Válcují trh spíše lácí ,než kvalitou a tím ,že jsou prodávaní přes velkou firmu.
O značkách jako Fritech atd. nemá cenu mluvit,šmejdy co se utrhnou,jak někde ukazoval Standa nebrat a původ se dá poznat již podle balení.
Jinak záleží na tom,jaký typ třecí směsi pro daný typ vozu výrobce použil.
To znamená číselné označení na třecím materiálu - např. PA 516,CO 101,OS 7040 atd.
Pokud ale někdo není z oboru,řekne mu to prd.
Ve většině případů jsou směsi různých výrobců téměř identické - co taky chcete super jiného vymyslet,jiný je pouze tkzv. sinter,neboli kovokeramika,ale to se na obyčejné auto bez úprav nedá použít - pouze závoďáky s upraveným okruhem - kdo ho má a chtěl by vyzkoušet,ať mě kontaktuje,já mu to u výrobce obložení zjistím.
Závěrem - jsou to "jenom" brzdy,takže podle mně některou z uvedených zavedených značek,nejlépe jak napsal Honza kombinace s kotouči stejného výrobce,aby měl ten kdo je nejistý jistotu,ale není podmínkou.
Jak už jsem psal jinde,dělám pro TMD a Diafrikt,ale průmysl,takže o auto aftermarket se zas tolik nezajímám,něco o tom ale vím.
Perlička na závěr - měl jsem na Slovensku s partnerem co lepí obložení na auta,na traktory atd. obchodní jednání a vlezl tam bez zaklepání týpek typu mladý votuner a prej esli mu kolega nalepí na plechy z destiček materiál,co se používá na paknách u bubnovky vzadu ( obyčejná pásovina,střední odolnost cca 150°C ).
Já na to,ježišmarjá,to je kravina,vpředu se používá materiál úplně jiného složení a vlastností - pevnost,složení,teplotní odolnost atd. - to je na zabití.
Aby radši oželel 300 Sk a koupil si za 500 Sk nějaké obyčejné destičky v Mototechně.
Borec s klidem Slováka bez mrknutí oka opáčil,že jemu to akosi něvadí,pretože on to auto robí na predaj....
Musel jsem se hodně držet stolu...
Doufám,že ten votuner nebyl někdo odsud