fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Brzdí a brzdí a brzdí... Předek samozřejmě, co jiného !!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=11003
Stránka 1 z 1

Autor:  Old_Rum [ 19 čer 2007 06:25 ]
Předmět příspěvku:  Brzdí a brzdí a brzdí... Předek samozřejmě, co jiného !!!

Zdravím.
Musel jsem vyměnit brzdové destičky, protože to měly za sebou. A přitom jsem musel vyměnit i brzdové kotouče. A přední brzdy začaly přibržďovat.

Vyzkoušel jsem všechno:
- nové hadičky - v objímkách lítají jak nudle v bandasce
- válečky - když se n.....u (to teď jsem pořád) tak je zatlačím palcem až
na doraz
- třmeny jsou volné jak vytahané triko medvědů od Kolína
- v kapalině ani bublinka natož bublina
- při šlápnutí na brzdový pedál kapalina stříká metr

Tak a teď mudrujte, raďte, hoďte po mě šutrem, nadejte mi do blbců, všechno snesu ale co, kurňa, s tím???

U prvního Ferdy mi přední brzdy zamrzaly i v létě a tady ta modrá BESTIE si plete přední brzdy s vařičem !!! Někde jsem tady zahlédl problém s destičkami více sjetýmí zevnitř než z venku. Červený Ferda to dělal běžně ale NETOPIL předními brzdami!!!

Děkuji Old Rum

Autor:  mrazik [ 19 čer 2007 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

Pohybuji se desticky volne ? Ty desticky vice sjete zevnitr je normalni.

Autor:  tienik [ 19 čer 2007 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

Mne to robili tie zazracne pliesky na vymedzenie vole dosticky aby nedrcala na kazdom kopceku. Proste niekedy sa sekli a tym padom sa dosticka neoddialila od kotuca. A varic bol na svete.

Autor:  Old_Rum [ 19 čer 2007 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Destičky jsou volné, na to si dávám pozor. Co s těmi zázračnými plišky? Vyhodit nebo investovat 400 Kč do nových? Kdyby měly vliv jenom na chrastění, to by mi nevadilo. Dovnitř to stejně není slyšet. :)

V různých katalozích jsou různé tvary plechů. Ale žáden není stejný s tím který je namontovaný na mém Ferdovi. Plechy jsou zamákčnuty do "okna" ve třmenu. Z plechů vystupuje pod 90° úhlem pásek. který se pírá o destičku a i o třmen. Je možné že změnili tvar právě proto, že způsobovaly blokování destiček?

Na pravé straně jsem plíšek zkusil napružit. A teď je pravá strana chladnější. Na uvaření guláše to už není ale pro kojence se mlíko ohřát ještě dá.

Autor:  tienik [ 20 čer 2007 07:53 ]
Předmět příspěvku: 

Mne ked to menili v servise, tak to tam bolo tak natlacene, ze jedine klieste mi pomohli. Su to orginal Fordacke dosky a je na nich taky pliesok asi 7-8 mm siroky ktorý vystupuje v hornej casti dosky do vzdialenosti asi 20 mm a potom je zahnuty smerom spat k doske. Tiez to bolo narvane medzi kraj dosky a pevnu cast strmena. Takze vlastne to tvorilo odpor pre dosku vracajucu sa od kotuca. Ja som sa stym pohral tak, aby ta sila pritlaku bola ovela mensia (klieste a kladivko :-)) a hlavne aby ta cast dosadajuca na strmen bola rovnobezne s nim. A od tej chvile pohodicka, dosky chodia ako maju. Je pravda, ze ked zvlast rychlo prebehnem nejaky kopcek, tak to zarachoti, ale v tedy si skor nadavam sam sebe preco som si ho nevsimol a nemam cas riesit klepanie dosticiek. Pri normalnej jazde je to v pohode.

Autor:  Old_Rum [ 20 čer 2007 12:19 ]
Předmět příspěvku: 

tienik píše:
Mne ked to menili v servise, tak to tam bolo tak natlacene, ze jedine klieste mi pomohli. Su to orginal Fordacke dosky a je na nich taky pliesok asi 7-8 mm siroky ktorý vystupuje v hornej casti dosky do vzdialenosti asi 20 mm a potom je zahnuty smerom spat k doske. Tiez to bolo narvane medzi kraj dosky a pevnu cast strmena. Takze vlastne to tvorilo odpor pre dosku vracajucu sa od kotuca. Ja som sa stym pohral tak, aby ta sila pritlaku bola ovela mensia (klieste a kladivko :-)) a hlavne aby ta cast dosadajuca na strmen bola rovnobezne s nim. A od tej chvile pohodicka, dosky chodia ako maju. Je pravda, ze ked zvlast rychlo prebehnem nejaky kopcek, tak to zarachoti, ale v tedy si skor nadavam sam sebe preco som si ho nevsimol a nemam cas riesit klepanie dosticiek. Pri normalnej jazde je to v pohode.


Jak se na to tak dívám, bavíme se asi každý o jiném plechu. Já mám na mysli plech, který se v literatuře nazývá tlumící plech. Je namáčknutý do "okna" ve třmenu. A není součástí brzdových destiček. Podobné plechy jsou zde: http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=204581345 položka příslušentsví Ferodo

Nicméně, i když se asi bavíme každý o něčem jiném, plechy zkusím vyměnit. Dneska jsem je dostal zadarmo na vrakovišti. Na pvní pohled mají jiný úhel těch pozahýbaných částí. Zkusím je odpoledne namontovat.

Vypadá to že můžu vyzkoušet jestli to přibržďování mají plechy na svědomí tak že je vymontuji. Za tu trochu kraválu to stojí, no ne?

Autor:  tienik [ 21 čer 2007 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jasne, ja som hovoril o inych, mas pravdu. Lebo mne prave tie potvory sposobovali prehrievanie brzd. Ako to dopadlo s tou vymenou?

Autor:  Old_Rum [ 21 čer 2007 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

tienik píše:
Jasne, ja som hovoril o inych, mas pravdu. Lebo mne prave tie potvory sposobovali prehrievanie brzd. Ako to dopadlo s tou vymenou?


Dopadlo to tak že jsem ustřih to co se opíralo o destičky.Teď když jedu po nerovnostech (a Ostravě rovné cesty nemáme :-D ) tak to vypadá jak kdyby jel sněm kostlivců. Příští pátek jedu na dovolenou, takže tam dám originál plechy ať nechrastím. Teplota klesla asi tak o 20°C, na discích se dá udržet prst. Teď asi musím počkat až si "sednou" nové destičky s novými kotouči.

Jinak, jenom tak pro zajímavost, válečky se vracejí hned po odbrždění o cca 3mm.

A kolik asi máš teplotu brzd ty? Odpoledne to změřím digi teploměrem. Včera jsem ho neměl po ruce.

Autor:  tienik [ 21 čer 2007 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som teplotu nemeral, ja nato pouzivam taky pokus. Mam cestu, ktora ma zhruba 2km. Takze dojdem na jej zaciatok, poriadne postlacam brzdu a potom sa pekne pomaly (1-2) vyberiem na jej koniec. Na konci zastavim bez brzdenia, len na dojazd, a idem kontrolovat teplotu. V idealnom pripade je vsetko na ruku studene, ak nie, tak rukou celkom fajn citit rozdiel medi jednym a druhym kolesom - nie je to zerave na popalenie. Zatial sa mi taketo testovanie osvedcilo.

Autor:  Old_Rum [ 24 čer 2007 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

Takže teplota kotoučů, asi 12km úsek po městě a z toho 50% z kopců, pravá strana 60°C a levá strana 50°C.

Bez brždění zůstávají kotouče téměř studené. Zdá se že to opravdu je tím že destičy a kotouče si potřebovaly "sednout". Teď už zbývá jen namontovat tlumící plechy a mělo by to být v pořádku.

Autor:  Krtek-NA [ 24 čer 2007 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

To je dobrý. :wink: Já na svejch neudržím ruku cca po 20km :shock:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/