fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Může mít poloosa vůli? Jak velkou?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=15083
Stránka 1 z 3

Autor:  Chuck [ 04 úno 2008 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Může mít poloosa vůli? Jak velkou?

Řeším problém s vibracemi auta při brždění motorem(jedu treba na 4, pustim plyn a auto se rozklepe). Měl jsem na předku pneu které ani nešli vyvážit, tak si myslim že mi tam něco vyklepali... Odmontoval jsem tedy levé přední kolo a chytil jsem za poloosu a trochu s ni hejbal... Když jsem s poloosou zahýbal směrem kolmo k převodovce a ke kolu tak měla tak cca 3mm hrk možna víc možná míň... Když jsem s ní točil okolo její osy tak jsem s ní otočil skoro o 1/4 otáčky pak se to zaseklo v převodovce... Jsou takovéto vůle normální?

Autor:  Jackiii [ 04 úno 2008 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Cvakne ti nekdy neco? poloosa nakou vulicku mit muze ale nevim jak moc velkou..ja sem si bral za poloosy ale jak ti to sem napsat to nevim :D

Kazdopadne kdyz se ti trese volant pri brzdeni nemas krivy kotouce?

Autor:  miki21 [ 04 úno 2008 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

Brzdí motorem-kotouče to asi nebudou.

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 00:14 ]
Předmět příspěvku: 

Když jsem si to auto pořídil, tak při pomalé jízdě při brzdění motorem vždycky něco chrastilo v převodovce, pak jsem zjitli že tam není olej... Po dolití to už bylo znatelně lepší. Nedávno se to zas vrátilo ale ten zvuk už nebyl chrastění ale spíš takový bouchání, to už si moc nepamatuju.... A teď to začalo vibrovat, tak nevim jestli to nebude něco v převodovce... Přávě se ptám na ty poloosy aby se převodovka nědělala zbytečně...

Jak psal Miki, kotoučema by to byt nemělo, projevuje se to při brždění motorem a slaběji při záběru motoru...

Autor:  Plazák [ 05 úno 2008 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontrolovat homokineťáky a hlavně silentbloky.Na ramenech a na motoru.
Kdysi na jiném autě mně to dělalo stejně a jednou to byly na ramenech,podruhé na motoru.To mně ale blblo i řazení,takže spíš na ramenech.

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

Takže myslíš že ta vůle na polo ose je způsobena homokinetickými klouby? Na ty silent bloky mrknu... JInak me to taky špatně řadí na 1 a 2, ale jen za studena, takže to přikládám oleji v převodovce....

Autor:  Plazák [ 05 úno 2008 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Určitá malá vůle tam být musí,ale nesmí to prostě hrkat - ani v podélném,ani v příčném směru.Ještě se podívej na silentbloky na stabilizátoru a stabilizačních tyčích.

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

Koukal jsem na na silentbloky na ramenách a na pravé straně je jeden silentblok čestve naprasklý... Asi prasknul z těch vibrací... Takže to vypadá že to asi bude tou poloosou(hrk má tedy velky)... Jinak, že by ty vibrace šli až z převodovky je asi blbost co?

Autor:  Plazák [ 05 úno 2008 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

To asi ne.Na které straně má vůli?Na vnitřní,že?

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

Teď nevim jak to myslíš, ale mlátí to u převodovky. Takže asi na vnitřní. Jestli to myslíš takhle...

Autor:  Plazák [ 05 úno 2008 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ano,tak jsem to myslel.

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Takže ž toho plyne že bude v haji homokloub u převodovky nebo uložení poloosy v převodovce že?

Autor:  Plazák [ 05 úno 2008 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

No spíš ten kloub vevnitř,kde běhá ten triangl,že by byl zničený v převodovce to pochybuju.Zkus sundat prachovku,vytahat tu černou vazelínu a uvidíš,jaká je tam vůle.Kdybys to chtěl rozdělat celé,musel bys vyhodit napřed vnější kloub z náboje.

Autor:  Chuck [ 05 úno 2008 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

OK, pokusim to nejak omrknout... Jeste otazečka. Jak mi to ze začátku chrastilo a po dolití oleje se to uklidnilo, je možný že to dělal už ten triangl? Tedy je ten triangl mazán pomocí převodového oleje?

EDIT: Nevim jestli to je podstatný, ale ty vibrace se přenášejí až na řadící páku...

Autor:  Chuck [ 06 úno 2008 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

Dám to sem abych nemusel zakládat nový thread. Máte nějakej osvědčenej způsob výměny silentbloků na rameni? Koupi novýho ramena neberu:)

Autor:  skaldal [ 06 úno 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

No osvědčenej způsob je vylisovat starý a zalisovat nový, ne? Nebo jak to myslíš?

Autor:  skaldal [ 06 úno 2008 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

Chuck píše:
je ten triangl mazán pomocí převodového oleje?
Ne, je tam vazelína stejně jako ve vnějším kloubu.

Autor:  Chuck [ 06 úno 2008 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem jakej je postup v domácích podmínkách:) Jaky nářadí použít... Jde to lehce nebo se do toho musi silou či se to musi namydlit, atd...

K ty poloose: takže když ji vytáhnu a podaří se mi dostat ven ten triangl tak by tedy olej vytíkat neměl?

Autor:  Plazák [ 07 úno 2008 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Občas mě mrzí,že tazatel nečte,co mu člověk odpovídá.O tom,že je v kloubu vazelína jsem ti už psal.
Potřením saponátem,nebo silikonovým olejem při lisování gumových částí si to ulehčíš.U silentbloků si moc mlácením nepomůžeš,obecně platí,že ideální je nalisování.Já jsem to dělával na jiné auto obyčejném svěráku,nebo pomocí 100 let staré velké poctivé stolařské svorky.
Já osobně bych za litr koupil dvě ramena a po ptákách.

Autor:  Chuck [ 07 úno 2008 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, jsem to četl, ale nepochopil jsem to... Jsem ten triangl naživo nikdy neviděl mám to jen tady z fora:) Ale už si dovedu představit jak to tam je:)
BTW: Když vytahám tu vazelínu a ten kloub bude OK tak, tak bych tam měl dát zpátky novou ne? Nebo tam mám nacpat co vyrtahám? Jáká vazelína se tam dává?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/