fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ako ovzdušňovať?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=16362
Stránka 1 z 2

Autor:  dino [ 09 dub 2008 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Ako ovzdušňovať?

Ahojte Forďáci. Dnes som menil zadné valčeky na oboch stranách a taktiež obidva samostavy. Poskladal som to a samostavy som dal v takej polohe, ako boli v balení, aj keď bol jeden inak nastavený ako druhý. Podľa mňa ak je to samostav, tak sa nastaví sám, alebo to tak nieje? Po zložení kompletných bŕzd začali problémy. Ovzdušnil som najprv pravé zadné, potom ľave zadné, tak pravé predné a potom ľavé predné. Pedál mi však pri brzdení spadne úplne dolu a až tak začne brzdiť. Po druhom stlačení už reaguje vyššie. Predtým mi brzdil oľa vyššie. Čím to môže byť? A ešte jeden problém ručná brzda mi brzdí len na jednej strane, čo mi predtým nerobilo, čo som mohol urobiť zle? Ďakujem za rady.

Autor:  dino [ 09 dub 2008 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Skúšal som zdvihnúť zadnú nápravu a zatiahnuť ručnú brzdu, zistil som, že ľavá strana brzdí perfektne, ale pravá skoro vôbec, tak už teraz naozaj neviem, čo stým je. Ešte som to raz ovzdušňoval, tak zadné kolesá idú do šmyku, len až keď je pedál úplne dole a má to zaberať už hore...

Autor:  Floki [ 09 dub 2008 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsou na tom destičky,kotouče,pakny a buben? Jestli už máš skoro sjety desky tak to nahoře brát nebude

Autor:  skaldal [ 09 dub 2008 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

Blbost, sjetý destičky nemaj nic společnýho s tím, kde bere pedál. Tento problém má 3 řešení:
A) ještě tam je někde vzduch a ten než se stlačí, tak je pedál dole,
B) jsi tam mohl ty samostavy dát nějak blbě, nebo bez pružinek (neber to jako že z tebe chci dělat blbce,
C) tu ručku může dělat zatuhlej lanovod (ovšem pokud to před výměnou bylo OK, tak to tím nebude)

Prostě začal bych nejdřív tím nejjednodušším - pořádně znovu odvzdušnít, potom bych zkontroloval ty samostavy a ten lanovod. Ale ten to nejspíš nebude, protože to by jen nešla ručka a jinak by to brzdilo normálně. :wink:

Autor:  dino [ 09 dub 2008 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

No ta ručka už funguje aj druhá strana. Proste som dal dole bubon, rozobral samostav, trošku natiahol a založil naspäť a už to brzdí, myslím teraz pri zatiahnutej ručnej. Ten pedál však stále zaberá dole. Ak však šľapnem na brzdu ešte raz hneď po prvom zošľapnutí, brzdy ubrzdia perfektne a aj pedál zaberá už niekde v polovici. Podľa mňa je to zavzdušnené, ale už som každé koleso ovzdušnil aspoň 20 krát, tak neviem. Mám to skúšať ďalej?

Autor:  Ford [ 09 dub 2008 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

mohlo se stát že tím jak to pořád odvzdušnuješ se ten vzduch mohl v kapalině zvířit čili se kapalina vzpěnila a proto se to chová pořád jako zavzdušněné nech to pár hodin ustát nejlépe přes noc a zkus to znova odvzdušnit a mělo by to být O.K. mi to samé kdysi udělalo u škodovky po odstátí jsem to znovu odvzdušnil a nějaké bublinky z toho ještě vyšly a potom to brzdilo jako nové

Autor:  dino [ 09 dub 2008 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

No skúsim to ešte ovzdušniť zajtra. Ale začala mi zasa blbnúť ručka. Tá strana, čo predtým bola v poriadku teraz zasa brzdí veľmi málo. Skúšal som ju rozobrať, poskladať, ale žiadny výsledok. Vie niekto ako sa majú dávať tie samostavy, myslím v akej polohe? Tak aby tesne vošiel bubon, alebo je to jedno a ono si to samé nastaví?

Autor:  moto [ 09 dub 2008 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

A odvzdušňuj to do kríža. Ľavá predná, pravá zadná a pravá predná, ľavá zadná.

Autor:  dino [ 09 dub 2008 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som to ovzdušňoval v poradí pravá zadná, ľavá zadná, pravá predná, ľavá predná. Myslel som, že sa začína od tej strany, čo je najďalej a postupuje sa po najbližšiu stranu k nádržke brzdovej kvapaliny a hlavnému válcu. To sa asi robí len pri jednom okruhu, však? Takže to skúsim ako to napísal MOTO, ale aj tak mi nesedí prečo ľavá predná a pravá zadná, prečo sa to nerobí odzadu.

Autor:  Jira [ 09 dub 2008 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Odvzdušňoval si dobře pořadí od nejvzdálenějšího skus to ještě někdy je tam vzduchu hodně.Samostav se nastavý sám proto je to samostav.

Autor:  dino [ 09 dub 2008 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

Ešte by som rád vedel, či je normálne, že pri stlačení brzdy, počujem nasávať vzduch do posilovača bŕzd, alebo niekde tam, ale je ho počuť dosť silno.

Autor:  Floki [ 10 dub 2008 05:49 ]
Předmět příspěvku: 

To skaldal: Blbost? me se sjetejma destičkama bral pedál až skoro dole a s novejma bere už nahoře a přijde mi to i logicky,kdyt ten pístek musí víc vyjet aby stlačil desky ktery jsou už víc sjety ne? Je pravda že je to asi zavzdušněny,ale mě to napadlo jako první věc. Jestli se pletu tak mě opravte. Nikdo není nejchytřejší a neví všechno :-D

Autor:  moto [ 10 dub 2008 07:09 ]
Předmět příspěvku: 

dino píše:
Ja som to ovzdušňoval v poradí pravá zadná, ľavá zadná, pravá predná, ľavá predná. Myslel som, že sa začína od tej strany, čo je najďalej a postupuje sa po najbližšiu stranu k nádržke brzdovej kvapaliny a hlavnému válcu. To sa asi robí len pri jednom okruhu, však? Takže to skúsim ako to napísal MOTO, ale aj tak mi nesedí prečo ľavá predná a pravá zadná, prečo sa to nerobí odzadu.


Rob to kľudne aj od zadu, ale do kríža. Tak idú totiž brzd. okruhy.

Autor:  Wizzy [ 10 dub 2008 07:14 ]
Předmět příspěvku: 

Floki píše:
To skaldal: Blbost? me se sjetejma destičkama bral pedál až skoro dole a s novejma bere už nahoře a přijde mi to i logicky,kdyt ten pístek musí víc vyjet aby stlačil desky ktery jsou už víc sjety ne? Je pravda že je to asi zavzdušněny,ale mě to napadlo jako první věc. Jestli se pletu tak mě opravte. Nikdo není nejchytřejší a neví všechno :-D

Pleteš se. Ten rozdíl mezi novejma a starejma deskama se právě dorovná kapalinou ze zásobní nádržky na brzdovku. Pístek je u starých desek sice víc vystrčený, ale chod má stejný, pedál by měl taky chodit stejně.

Autor:  dino [ 10 dub 2008 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

A nemôže to byť hlavný brzdový válec? Predtým mi to síce nerobilo, ale ktovie. Hlavne je zaujímavé to, že ak stlačím pedál dvakrát rýchlo za sebou, po druhýkrát to už brzdí ako má a zaberá už hore. Ak by bol chybný hlavný válec, robilo by to tiež?

Autor:  Wizzy [ 10 dub 2008 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mě něco podobného dělalo, když jsem měl blbě seřízenou ručku na zadních samostavech. Nebylo to tak markantní, ale bylo znát, že při druhém zabrždění to brzdí lépe. Současně mi ručka zabírala až hodně nahoře.
Při výměně skla jsem o tom řekl servisákovi a něco s tím udělal, ale nevím přesně co, prý to pošteloval přes nožní brzdu.
Moje představa je taková, že zatáhl ručku, potom se opřel o brzdový pedál, povolil ručku, povolil pedál a takhle to opakoval. Ale to je jen moje teorie.
Teď mi ručka zabírá prakticky na první zub a i provozní brzda je na tom mnohem lépe.

Autor:  skaldal [ 10 dub 2008 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Floki píše:
To skaldal: Blbost? me se sjetejma destičkama bral pedál až skoro dole a s novejma bere už nahoře a přijde mi to i logicky,kdyt ten pístek musí víc vyjet aby stlačil desky ktery jsou už víc sjety ne? Je pravda že je to asi zavzdušněny,ale mě to napadlo jako první věc. Jestli se pletu tak mě opravte. Nikdo není nejchytřejší a neví všechno :-D

Pleteš se. Ten rozdíl mezi novejma a starejma deskama se právě dorovná kapalinou ze zásobní nádržky na brzdovku. Pístek je u starých desek sice víc vystrčený, ale chod má stejný, pedál by měl taky chodit stejně.
Tak tak, jsem to chtěl napsat, že pístek se nevrací do žádný základní polohy, tudíž nemusí potom víc vylézat. Ať mají destičky 19mm nebo třeba 9mm, tak ten pístek se po povolení pedálu vrátí třeba jen o 1mm, prostě jen tak, aby to přestalo brzdit. :wink:

Autor:  dino [ 10 dub 2008 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

No jedna strana ručky mi brzdí menej ako druhá, tak možno že aj preto, ale samostavy sú nové, tak by si to malo sadnúť samo. Skúsim ešte ten trik s nožnou a ručnou brzdou, tak potom dám vedieť.

Autor:  dino [ 10 dub 2008 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

No skúsil som to a ešte som to raz ovzdušnil. Brzdí to lepšie, ale stále to nieje to čo by to malo byť a naviac to počuteľné nasávanie vzduchu pri stlačení pedálu, rád by som vedel, či to tak má byť.

Autor:  Wizzy [ 10 dub 2008 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

To nasávání je O.K. to mi dělá taky. Jde to slyšet i při vypnutém motoru, dokud se nevyčerpá podtlak v hadicích a pedál potom neztvrdne.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/