fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

špatná geometrie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=1663
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 19 úno 2005 13:55 ]
Předmět příspěvku:  špatná geometrie

čau muže někdo poradit koupil jsem escorta a ted si nechal udělat geometrii zbyhavost mě srovnali ,ale mam špatnej naklon praveho kola o 1,5° a pry to nejde seštelovat prý je to bud tlumičem mobe těhlicí co si o tom myslite ? mam to řešit nebo se na to vykašlat ? a ještě mam na zadním kole zbíhavost 7° co s tím ? a kolik to bude stat dik

escort 1,6 16V rok 98

Autor:  Návštěvník [ 19 úno 2005 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

Pravděpodobně se jedná o "odklon" - to mám taky, ale na levém kole. Mě v servisu řekli, abych to nechal být, že to ničemu nevadí, že se uvidí při výměně tlumičů. Jezdím s tím bez problémů, akorát se trochu víc opotřebovávají pneumatiky z "vnitřní" strany běhounu. Ovšem těch 7st vzadu už je horší, protože to neseřídíš (pokud nemáš 4x4). To vypadá, že to auto bylo picnutý na zadek.

Autor:  Návštěvník [ 20 úno 2005 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Georgi diky. 4x4 nemam, ale co s tim , jak hodně se ty plaště sjíždějí? byl bych moc vděčny za nazory i ostatních fordáků!!!!!

Autor:  carPWR [ 21 úno 2005 00:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: špatná geometrie

Martin H píše:
čau muže někdo poradit koupil jsem escorta a ted si nechal udělat geometrii zbyhavost mě srovnali ,ale mam špatnej naklon praveho kola o 1,5° a pry to nejde seštelovat prý je to bud tlumičem mobe těhlicí co si o tom myslite ? mam to řešit nebo se na to vykašlat ? a ještě mam na zadním kole zbíhavost 7° co s tím ? a kolik to bude stat dik

escort 1,6 16V rok 98


No, odklon př. kola bych nechal být, ale sbíhavost 7 stupňů? Jak to auto jezdí? To se mi zdá docela dost. Pokud nejde sbíhavost seřídit, možná pomůže výměna zadní nápravy...to bych udělal já, záleží ale jak to jezdí..

Autor:  Návštěvník [ 21 úno 2005 06:52 ]
Předmět příspěvku: 

Asi tak, výměna zadní nápravy to jistí. Hlavně se modli, abys nemusel rovnat i kastli. Jinak celková sbíhavost zadních kol má být 0 - 40´, na každé kolo připadá 0 - 20´. Většinou je to tak někde uprostřed tolerance.

Autor:  Standa [ 21 úno 2005 07:26 ]
Předmět příspěvku: 

Vzadu se dá sbíhavost seřídit přidávaním podložek pod náboj kola. Zadní náboje jsou k nápravě přišroubovány na 4 šroubech a určitě by těch 7° šlo vyladit. Vepředu to bude nejspíš tím tlumičem, nebo jeho uchycením v karoseri. Jestli jsou tlumiče ještě dobré, (test tlumičů?) tak sleduj opotřebení na pneu a podle toho se rozhodni jestli je nutné řešit.

Autor:  Návštěvník [ 21 úno 2005 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

No já nevím, já bych v první řadě zjistil příčinu, proč je to číslo tak vysoké a pak si hrál s podložkama....

Autor:  bibo [ 21 úno 2005 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

já bych tam ty podložky nedal sežeň si někde celou zadní nápravu a dej ji tam budeš mít pokoj ještě mě napadá že by chtělo změřit jestli neni hnuté uchycení nápravy :shock:

Autor:  Návštěvník [ 21 úno 2005 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

všem děkuji . jak změřím jestli není hnute uchycení napravy? a kolik asi tak stojí zadní náprava ? dík

Autor:  Standa [ 21 úno 2005 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím proč by se měl bát podložit náboj tak aby geometrie byla OK. Je to nejlevnější oprava a kvalitativně bez problému. Jestli chceš změřit uchycení nápravy, tak jedině na stolici s laserovým odměřováním. Když bude OK tak ještě připočti cenu za novou nebo jetou nápravu s rizikem že bude taky někde deformovaná a výsledek opět nejistý.
Když si s těmi podložkami pohraje šikovný mechanik na geometrii tak to bude 100% stav a nejnižší náklady na opravu.

Autor:  Karel [ 21 úno 2005 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasim se Standou a taky na stolici na obrazovce, ti to ukaze ,jak je kazdy kolo hejbly vuci karoserii.A samozrejme ti to i vyjedou na papir.

Autor:  carPWR [ 22 úno 2005 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Standa ma asi pravdu, ze to bude kvalitativne v poradku, ale ja bych na svym aute menil celou napravu. Za dva litry by se urcite jeta sehnala. S hnutou napravou bych nejezdil, a auto ti premeri na stolici.

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

hele a kolik stoji zmereni podvozku na rovnaci stolici? Stando myslis ze kdyz tam dam ty podlozky tak ze to nebude mit nejaky vaznejsi nasledky (napr upadnuti kola) a podlozky jaky obyc nebo mam nechat udelat nejaky spesl do klinu a nebo celou desku pod celi naboj? diky

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

No nechci delat chytryho, ale mereni geometrie je zalezitost vicemene staticka. Pokud mas hnutou napravu, pak bych asi mel obavy z dynamického chování takovéto nápravy, napr. jizda v zatace na nerovnem namrzlem povrchu (s nakladem).....

Autor:  Standa [ 24 úno 2005 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Rozhození nápravy o 7° a její srovnání podložkama na původní geometri, nebude mít na dynamické chování nápravy žádný vliv. Jedná se o tak malé hmoty, že vychozené silentbloky a tlumiče udělají s dynamikou mnohem víc.
Nejlepší by určitě bylo vyrobit podložku se 4 dírama a pod úhlem který je potřeba. Prakticky by to znamenalo povolit na geometrii náboje a pomocí spárových měrek odměřit potřebnou sílu podložky, tak aby geometrie byla vpořádku. A pak nechat podložky vyrobit a namontovat.
Nevím jestli postačí použít jen podložky mezi dvěma šrouby. Zmenší se tím třecí plocha svěrného spoje a můžou být více namáhané šrouby. Musel by to posoudit někdo z lepšíma zkušenostma z oboru dopravy.

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tady vůbec o hmoty nejde. Tím dynamickým chováním jsem mylel geometrii nápravy při různém zatížení a dynamických změnách zatížení, případně při působení nejen vertikálních ale i "horizontálních" sil při průjezdu zatáčkou. To kolo se nepohybuje přímo svisle nahoru a dolů, ale po obvodu kružnice, neboť je zavěšeno na rameni. Může být ohnuté a zkroucené rameno, nebo hnuté jeho uložení - jak se to bude chovat pak? S tímhle bych si fakt nehrál...

Autor:  Standa [ 24 úno 2005 10:53 ]
Předmět příspěvku: 

Při dynamice jde především o hmoty!! Asi si pleteš kinematiku s dynamikou.
Jestli je rameno zkroucené a rovinu vyladíš podložkou, tak se při pohybu ramena po kružnici nic nezmění. Náboj kola je kolmý na nápravnici a rameno se pohybuje kolem osy nápravy. Když budeš tedy ramenem otáčet kolem osy nápravy, tak se jednou docílená rovina v klidu, nemění v žádné poloze kolem této osy.

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

fajn asi to udelam tema podlozkama . a naprava by hnuta bejt nemela protoze druhe kolo je v poradku a na ravku je znat naraz takze to bude zalezitost jen tohohle kola. a co simyslite o tom predku odklon 2,5° max hranice je 1,5° bude to tim tlumicem ja mam strach aby nebyla ohla tehlice!!!?? dekuju vsem za radu !!!!

Autor:  Návštěvník [ 24 úno 2005 22:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam na prednich kolech stejnej problem a to na obou.....ale nejak nemuzu prijit na to,cim to je....taky me rekli,at to neresim.Kapku me pomohla rozperna tyc mezi tlumici(cca o 1cm sem ji tam sprajcnul) :twisted: :twisted: .

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 06:21 ]
Předmět příspěvku:  odklon prednich kol

ja mam taky isty problem mam vzcapene leve kolo akurat ze mito dere obydve gumy na hovno a delal sem geometriu a nic a takz mi v servise rekli ze to muze byt tlumicmi tak cemu mam verit skuste poradit co stym.diki inac esco 95 1,8 16V

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/