fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

podvozek - geometrie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=17856
Stránka 1 z 2

Autor:  DaveMoMo [ 01 črc 2008 17:58 ]
Předmět příspěvku:  podvozek - geometrie

už sem to tady psal mám takovej problém drasticky se mi sjíždí pravý kolona vnější straně....zjistil sem že při jízdě se mi kolo vyklání a jede po vnějšku a ve větších rejdech se mi nevrací volant (dokonce de víc do rejdu) čím to může bejt??jo a při přidání plynu mě to vytáhne do sttany po ubrání to de zpátky jinak ramena vyměněný

Autor:  Perňa [ 01 črc 2008 18:20 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš náhodou vyhnilou kapsu nad tlumičem v motorovém prostoru?
Nebo Ti něco uhlo...silentbloky atd....

Autor:  DaveMoMo [ 01 črc 2008 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

myslíš jako ten hrnec ve kterym je našroubovanej tlumič??? ten je v klidu....myslíže by to mohlo dělat horní uložení tlumiče že by bylo tak vymrdaný že by se to v tom celý hejbalo a změnilo to úhel osy rejdu nebo tak

Autor:  Alexa [ 02 črc 2008 19:28 ]
Předmět příspěvku: 

V jakém stavu máš nápravu TJ spodní ramena spojovačky spodní čepy. Kydž s tím máš problém zajeď na STK ať ti to hodí na třepák a zjistí co to je.

Autor:  DaveMoMo [ 02 črc 2008 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

no jak sem řekl tak ramena vyměněný zbytek původní ...když s tim hejbu tak v tom něco trochu klepe ale nevim vubec kde...je to ale zanedbatelný proti tomu jak se to kolo vyklání musí to bejt něčim co má vliv na úhel čepu rejdu tzn např pherson nebo rameno ale to je nový a vůle na něm není právě proto si myslim že je to v tom uložení protože to je celý pnutý tou pružinou a není v něm cejtit vůle a proto se ptám jestli to je možný že by to ten náklon mohlo tolik ovlivnit

Autor:  Floki [ 04 črc 2008 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

když v tom někde klepe tak to zanedbatelny není,nemá tam být žádná vůle.

Autor:  DaveMoMo [ 05 črc 2008 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

já mluvim o tom že je to zanedbatelný oproti tomu co to kolo dělá

Autor:  angličák [ 05 črc 2008 17:20 ]
Předmět příspěvku: 

Odklon je u Escorta definovan spodnim ramenem(silentbloky a cep) a hornim ulozenim tlumice, navic je fixni....vyse jemnovane veci kdyz se poserou jej meni, nejzasadneji horni ulozeni...pak jsou tady nedefinovane veci jako treba ohly tlumic...nadpozemsky zmrdana tehlice...vysypane lozisko...apod

Autor:  DaveMoMo [ 05 črc 2008 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

angličák: takže řikáš že by to mohlo bejt tim hornim uloženim jo??? já sem na něj podezření měl ale nevim bylo by to poznat lomcováním že bych na něj mákl jaká by tam byla vůle atd...sorry ale těhlice je co.....ložisko myslíš ložisko kola jo??? to bych poznal ne ????to by muselo mít vůli jako kráva co (takovou to nemá) jo a v plnym rejdu mi to jakoby poskakuje (jakoby to rejdem změnilo i zbíhavost nebo tak)...no sjíždí se to až tak že na jedný straně gumy je cca 3-4mm a na druhý už dlouho není vzorek počítám že brzo uvidim dráty

Autor:  angličák [ 05 črc 2008 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Kua, to by chtelo videt no....tehlice je ten dil na cem drzi naboj s loziskem, kotouc s brzdicem a tak, ale t ov prdeli nebude...horni ulozeni ma tendenci se v pripade ataku kola velkou dirou ohnout....kdyz na nej juknes tak musis videt (je li v pejru) ze spodni cast neni rovnobezna s horni....nafotit vse, sem s tim a bude se indikovat...ono se jakoby neopotrebuje, spis se fakt ohne, zvlast kdyz je auto osazeno tvrdym podvozkem a vymeta se s nim kazda dira, kterych mame na cestach pomerne hodne...

Autor:  Floki [ 05 črc 2008 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

pokud hejbeš kolem a je tam vůle třeba pár milimetrů tak se s tím má něco dělat, když to auto pořádně rozjedeš tak to ve větší rychlosti dělá paseku.

Autor:  DaveMoMo [ 06 črc 2008 02:14 ]
Předmět příspěvku: 

no tak ja se na to co nejdřív mrknu ale teď moc nerozumim tomuhle "spodni cast neni rovnobezna s horni" jestli myslíš aby lícovala ta horní miska (podložka) s tou gumou tak tam sem nic špatnýho nezaznamenal... jo ohledně tvrdýho podvozku dělalo to i před nim.no ještě mě zaujal ten ohlej teleskop když sem tam cpal ty nový pružiny tak sem si nevšiml jestli je vyhlej jak moc by musel bejt vyhlej aby to tohle dělalo bylo by to okem znatelný??jo a kdybych s autem pružil tak by to jakoby hodilo do strany ne??to se mi taky zdálo.... ale to bych to musel rozebrat no tak se k tomu snad taky dostanu ohledně tý těhlice je myslim si blbost to si myslim přežije celý auto

Autor:  DaveMoMo [ 12 črc 2008 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem rozebral toho phersona a zjistil sem tohle :1 ložisko je total v prdeli, 2. miska co drží péro je ohnutá tam kde je uložený to ložisko (tam kde sedí to ložisklo je to vyhnutý nahoru takže tam to ložisko špatně sedělo a samozřejmě se se zkurvilo) 3.ta tyč tlumiče je trochu vybroušená od tý misky
tyhle 3 věci spolu očividně souvisí takže sem vyměnil ložisko i s uloženim (samotný neměli) a misku sem sklepal do původní polohy (páč sem jí nemohl sehnat),jinak tlumič ohlej neni..... no a výsledek je takovej že se to možná trochu zlepšilo ale furt to ještě neni ono (kolo se možná už tolik nevyklání ale v plnym rejdu si furt ty kola nerozumí a prokluzujou jinak si myslim že se zlepšila zpětná odezva při řízení do leva a to uhejbání při akceleraci je tam furt) no ale docela by mě zajmalo jak se ta miska mohla takhe vyhnout dyť je to hroznej masiv a vytvarovat to zpátky bylo docela těžký

Autor:  DaveMoMo [ 12 črc 2008 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

jo a ještě jedna věc přišel sem na to že v tom plnym rejdu to má brutální souběh takže když jedu do předu tak se ta pneumatika hrne dovnitř(ke středu auta) a tim pádem se sjíždí na vnějšku a když jedu dozadu tak se hrne ven (všechno je míněno v rejdu).....tak čim by tohle mohlo bejt??? jestli myslíte řízení tak to je komplet nový od čepů až po hřeben

Autor:  ČUČO [ 17 črc 2008 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

A jak se snáší snížený pera a originál tlumiče?

Autor:  DaveMoMo [ 17 črc 2008 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

myslim si že moc dobře taky sou pro ně určený po výměně sem nezaznamenal velkou změnu jenom je to trochu tvrdší

Autor:  DaveMoMo [ 24 črc 2008 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem ještě vrátil původní rameno (s novejma silentblokama a čepem) a už je to mnohem lepší nechal sem seřídit geometrii a už je to to pravý ořechový už to neustřeluje do strany nevylamuje se to kolo a volant se krásně vrací takže vyřešeno...ale furt mi v tom něco klepe

Autor:  gondekp [ 30 črc 2008 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

já mam stejnej problem. sjížděli jse mi kola na vnitřku. vyměnil jsem ramena, pružiny, tlmiče, tyčky stabilizatoru, nové pneu. a tak začalo při ubráni nohy z plynu táhlo do leva,při přidáni plynu tahá do prava.

podle toho co tady čtu, mám dát zpátky ty starý ramena? :shock:

Autor:  DaveMoMo [ 31 črc 2008 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

no vono de hlavně vo to že musí bejt stejný silentbloky na obouch stranách (resp. stejně tvrdý) já tam koupil levný rameno (na kterym sou samozřejmě levný silentbloky) a po ňáký době to začalo dělat tak sem si nechal osadit původní rameno stejnejma silentblokama (a pro jistotu i čepem) co mám na druhý straně a je klid no bylo tam víc faktorů co to asi způsobovalo (ohlá miska horního uložení, geometrie co nešla přesně seštelovat kvůli vůlím (po výměně všeho byla geometrie 1,4 stupně a tolerance je asi 0,1-0,3 :D ) a pravděpodobně i po čase samotná sjetá guma)...no co z toho vyplívá nekupovat to nejlevnější (a když de o podvozek nebo brzdy tak by to mělo platit dvakrát) no jinak mi tam ale furt něco ťuká ...neřikám že máš dát starý ramena pro mě to bylo jenom jednodužší páč sem starý rameno odvezl do servisu druhej den sem si pro něj přijel a sám sem si ho vyměnil

Autor:  Floki [ 31 črc 2008 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

jak myslíš tu geometrii 1.3 stupně? máš protokol od ty sbíhavosti? Měla by být 0

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/