fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Predni naprava http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=202 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | stano.p [ 14 dub 2004 09:04 ] |
Předmět příspěvku: | Predni naprava |
Vedel by mi nekdo rict, co muze spusobovat chveni volantu pri jizde, zesilene pak pri przdeni, pri rychlosti nad 120 km/h se trese cele auto, kapota, leve dvere, vsechno... je to Ford Escort 1,4 r.v. 90 (86-90), prenasi se to pak i pri brzdeni, seslapnuty edal se chova jako by to melo ABS ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 14 dub 2004 14:51 ] |
Předmět příspěvku: | Kotouce |
Je to jednoduche, pri brzdeni to delaji zvlnene brzdove kotouce, pokud je to i pri jizde, pak nevyvazena kola, nebo spatna geometrie napravy... |
Autor: | stano.p [ 14 dub 2004 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Geometrie |
Neco s geometrii to muze byt, protoze kola byli vyosene ze svisle roviny, proto nejak stahovali konstrukci vozu, nevim to presne, ale pred tim to nedelalo. Jestli sou kola sbihave nebo rozbihave to nevim. Pokud by byli zvlnene kotouce, pri jizde by to myslim az tak netraslo, desticky se uvolni a uz by nemelo proc cukat do volantu. Mohla by to byt i ohnuta poloos? Pri tom stahovani a nahrivani konstrukce by se to mohlo stat ne? |
Autor: | Návštěvník [ 15 dub 2004 09:08 ] |
Předmět příspěvku: | Naprava |
Ta ohnuta polosa (hnaci hridel) by to mohla byt, ale nezda se mi, ze by to bylo tim nahrivanim konstrukce. Pokud tim "vyosenim kol ze svisle roviny" myslis odklon kola, tak na ten ma vliv, rekl bych, hlavne ukotveni tlumice v kastli, ktere se muze zmenit napr. pri bouracce. Moje auto bylo tuknuty na levy predni "roh" a odklon leveho kola je asi 0,5´ mimo toleranci. V servisu mi rekli, abych to neresil, ze by mne to akorat moc stalo. Pry by to mohl byt jen ohnuty tlumic. Tak to neresim a cekam, az bude treba menit tlumice. |
Autor: | stano.p [ 15 dub 2004 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | naprava |
Myslim ze s tim odklonem kola je jediny problem, a to ze se opotrebuji gumy vice z vnitrni strany, a to je asi vsechno. Nemam ted moznost se podivat na auto zespodu, abych sem se kouknul na tu poloos... Byl bych rad kdyby to byli opravdu jenom ty kotouce. Uz jsou dost sjety a bylo by to mnohem levnejsi a min pracne jako vymena poloosy. Premyslim nad tim co by to mohlo delat, probiram a vylucuju vsechny moznosti, ale nemuzu tomu prijit na kloub... |
Autor: | Karel [ 15 dub 2004 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me to delaly sjete kotouce,ale hlavne spatne chodici pistek,tim padem kolo vibrovalo a nekdy zas ne.Jo a taky vyvazeni kol,predek je na to dost citlivej.Chce to vse zkontrolovat .Z geometrii to podle me nema nic spolecneho protoze to se sjizdi spatne jen kola.Poloosa , no nevim bourals?Jo a co vule v cepech?Zvedni to a protoc kolo a koukej jak se vrti poloosa ,jestli haze tak to uvidis! |
Autor: | stano.p [ 16 dub 2004 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | naprava |
Co se tyce kooucu, tak ty sou sjete az dost, bylo by potreba je vymenit. Bourane to nebylo. Jeste sem si spomnel, ze kdyz menili lozisko na prednim kole, vsiml sem si ze kotouc neni prichycen sroubkem k naboji. Drzi to jen sroubama co drzi i kolo. Nemuze se stat ze je to excentricky ulozene a tim padem co vsechno natrasa? Cepy musim jeste zkontrolovat, jen nevim kdy se mi podari k tomu dostat. Nemam penizky navic, coz by mne v servisu asi pekne oskubali. |
Autor: | Leonardo [ 17 dub 2004 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Budou to kotouce |
Menil jsem u Escorta kotouce po 130tkm a ten rozdil byl fakt pusobivej. Hned to prestalo vibrovat a krasne to brzdi - hned a bez vibraci. Doporucuji provest taky vymenu, neni to nic tezkeho a kotouce z druhovyroby nejsou nijak extra drahe. (oba kotouce 1585,-, sada desticek 615,-, sada zadnich paken 881,-, vse od All Brake Systems). Motorcraft bude asi podstatne drazsi... |
Autor: | stano.p [ 19 dub 2004 10:21 ] |
Předmět příspěvku: | kotouce |
Taky si myslim, ze vymena kotoucu by tomu pomohla, jeste sem nekde slysel, ze nekdy muze prehrivani a nasledovne zvlneni kotoucu zpusobovat nepruchodna hadicka brdove kapaliny. Prej maji tendenci se shroutit dovnitr a pak se po zabrzdeni spatne odvadi kapalina zpatky. Asi je potreba se kouknout i na pistky jestli se nezadrhavaji. Jestli jeste mate nejake napady tak prosim piste. Dekuji |
Autor: | stano.p [ 10 kvě 2004 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | vibrace volantu |
Jeste maly problem, pri vyssich rychlostech, tedy asi nad 120 se mi zacne chvet volant. Mam na Escortu mirny odklon kol a z vnitrni strany trochu sjete pneu. Muzou ty vibrace zpusobovat cepy rizeni? Jeste jsem nebyl zkontrolovat geometrii, tedy zbihavost nebo rozbihavost. Tak nevim jestli to nemam udelat pod jednim, vymenit cepy a spravit geometrii. Mate nekdo zkusenosti co delaji vychozene cepy? |
Autor: | Karel [ 10 kvě 2004 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdys jsem koupil Esco tak jsem mel vymlacenej cep rizeni na levy strane,projevovalo se to tak,ze pri jizde po prejeti nerovnosti neco(cep) cvaklo v rizeni a bylo to i citit(teda ne nosem).Stacilo vymenit tycku rizeni(asi 200Kc v duhovyrobe) a je to v pohode.Radsi vse zkontrolovat (pokud mas cit tak to poznas rukou )a spatne dily vymenit,dle stari tveho auta nech proverit celou predni napravu a teprve potom udelej Geometrii.Aspon pak budes vedet ze predek je O.K. |
Autor: | stano.p [ 11 kvě 2004 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mne tam taky neco cukne kdyz neco prejedu. Ta predni naprava mi celkove nejak vrze, i kdyz jenom na miste tocim volantem tak je to jako stare dvere. Mozna to chce jenom namazat. Ale na ty cepy se budu muset podivat. To cukani volantem se mi vubec nelibi. |
Autor: | stano.p [ 18 kvě 2004 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | Odklon kol |
Vedel by mne nekdo rict, jestli je mozne nejak spravit odklon kol? Mam Escort 1,4 ´90, model 86 - 90, 3dv. Moc se mi tim opotrebavaji vnitrni strany prednich kol. Myslim ze s tim ma asi vic lidi problem. |
Autor: | Standa [ 18 kvě 2004 09:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vrzání přední nápravy při otáčení na místě může také způsobovat axiální ložisko, které je umístěné nad předním tlumičem. Co se týče sjíždění pneu vice ve středu, tak to může být také rosbíhavosti předních kol. Nebo také vychozenými silentbloky na předních ramenech. Odklon kola se neseřizuje. Je pevně stanoven horním uchycením personu a spodních ramen. |
Autor: | stano.p [ 18 kvě 2004 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Odklon kol |
To vrzani je slyset spis zevnitr, kdyz sedim za volantem, jakoby nekde od ulozeni tyce od volantu... nevim. Ten odklon kola neni mozne nijak spravit? Vim ze se to neda obycejne nastavit jako u rosbihavosti nebo sbihavosti, ale nejaky zpusom prece musi byt... |
Autor: | Karel [ 18 kvě 2004 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Videl jsem na Ren.21 prevrtany diry na uchyceni tlumice , tedy nahore na hrncu jak se utahuje tlumic. Mel to hozeny bokem kvuli odklonu , vypadalo to hrozne,ale jelo to rovne(jel jsem s tim 180) a gumy se sjizdely dobre.(Byly to casy velkych dovozu bouracek v 90 letech a svarovani jednoho auta ze trech casti treba)Je to alchymije,ale nedoporucoval bych to.Radsi se zbavit auta,nebo profesionalni oprava. |
Autor: | stano.p [ 19 kvě 2004 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Odklon kola |
Neco o premisteni tlumicich jsem uz slysel, jen nevim nakolik je to pracne, a hlavne bezpecne ci schopne dalsiho provozu. Nechci se zbavit auta, protoze ma supr motor, je spolehlive a libi se mi. Problem je jenom s tou predni napravou, chci ji dat nejak dohromady a pak spokojene jezdit. Jeste tady nekto psal o rozperne tyci mezi tlumice, nepomuze to? Nebo alespon se to nezhorsi... nebo jak to s ni vlastne je. |
Autor: | MV [ 27 kvě 2004 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | Přední ložiska |
Potýkal jsem se docela dlouho s "drnčením" z přední nápravy. Pořád jsem to spojoval s brzdama, protože to jakoby ťukalo do pedálu brzdy při brzdění, ale jen tak decentně (mnohem míň než ABS). Několikrát jsem to rozebíral, čistil, vyměnil jsem znovu kotouče a destičky (tamty měly jenom cca 10.000km), ale nepomohlo. A pak to začalo drnčet (asi jednou za otočení kola) i bez brzdění. No ale když to začalo i hučet, tak jsem šel najisto na ložiska - nechal jsem vyměnit obě v předních kolech a je klid a ticho! Paráda! Ložiska jsem viděl rozebraný, byla už vymlácená tvrdá vrstva v jednom místě pouzdra a to dělalo ten hluk. Prý ložiska vydrží tak min. 130tisíc km, jak kdy, já mám najeto 165tisíc. |
Autor: | stano.p [ 28 kvě 2004 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
To huceni kola jsem zazil taky, menil jsem loziska na obou zadnich a na levem prednim kole. Bouchani do brzdoveho pedalu delali zvlnene kotouce, taky jsem vymenil, i s destickama, ted je to uplne super. To obcasne drncnuti asi dela cep rizeni. Jsem byl na STK v pondeli, a i tam mi rekli ze je potreba vymenit levi cep, uz vymenim oba kdyz to budu delat. jedina vec ktera me ted trapi, je odklon kol ze svisle roviny, musim najit nejaky rozumny zpusob jak to udelat. Kdyz mate nekdo nejake napady ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |