fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kola do A na předku
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=21390
Stránka 1 z 2

Autor:  Pourys [ 22 led 2009 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Kola do A na předku

Tak jsem zjistil, že se mi za léto brutálně sjely zevnitř přední pneu. Na geometrii jsem byl 3x během 30tis kilometrů a v poho! V jedný dílně u známýho mi řekli, že než by se do něčeho pustili, mám si nechat někde u klempíře přeměřit vršky tlumičů....prý je to v tom že mám nejspíš kola do A, že se to u starších aut stává! Něměl jste to někdo? Jak náročná byla oprava případně koli stála?

Autor:  Jiri_cek_CZe [ 22 led 2009 16:32 ]
Předmět příspěvku: 

btw. co tam soupnout rozpernou tyc?

Autor:  Pourys [ 22 led 2009 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ok! O té tyči už jsem se tady taky dočetl, ale není mi jasná jedna věc. Půjde tam normálně dát, když to je řekněme teď nahoře užší než má být?

Autor:  Ford [ 22 led 2009 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

jestli máš kola do áčka tak ti to musí zjistit na geometrii jelikož se u některých aut nastavuje i odklon kola u esca to sice nastavit nejde ale změřit se to dá a pokud to bude mimo toleranci tak budeš muset na stolici do karosárny at ti to natáhnou do povodních mír

Autor:  PADY [ 26 led 2009 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

A jak jsou na tom pružiny. Pokud jsou unavené,nebo prasklé,tak to jde taky do "A".

Autor:  Pourys [ 30 led 2009 22:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem byl u karosáře, ten to prohlídl a zdá se mu vše OK, nic není hnuté! On by vsadil na tlumiče a jejich uložení!

Autor:  žampec [ 09 úno 2009 00:26 ]
Předmět příspěvku: 

mam taky kola do A myslíte že by rozpěrna stavitelna tyč pomohla?

Autor:  Alexa [ 10 úno 2009 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

esco má takové tolerance při nastavení geometrie že záleží na zkušenosti mechanika jak to dokáže skloubit. jinak pokud se sjíždějí gumy zevnitř pak zvetši zbíhavost o 1/4 otáčky na každé straně.

Autor:  Mišell [ 11 úno 2009 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem na předku Ačko na jedný straně. Teď je auto po výměně tlumičů i pružin a Ačko zmizelo.

Autor:  angličák [ 21 úno 2009 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

Alexa píše:
esco má takové tolerance při nastavení geometrie že záleží na zkušenosti mechanika jak to dokáže skloubit. jinak pokud se sjíždějí gumy zevnitř pak zvetši zbíhavost o 1/4 otáčky na každé straně.


Cozeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee??????????????

O jake toleranci je rec?? Bud to na nastavi spravne, nebo ne....jina moznost neni...nejsou varianty a pokud nekdo tvrdi ze jo, tak asi bere moc drogy......a nastaveni sbihavosti nema vliv na odklon, ten je u Esca fixni a jeho rozptyl je vetsinou zapricinen mrtvymi tlumici, pery,rameny,nebo hornim ulozenim....

Jedina tolerance vznikne tim, ze si nekdo necha udelat geo na mrtvem podvozku, ktery ma vule a timpadem je nenastavtelny, coz je obcas lidem v servisech ukradene....a pak to plodi tydle nesmyslne diskuze..

Z toho jde i usoudit, ze kdyz ma nekdo na aute nizsi podvozek nez origo, tak se proste sjizdeni vnitrku nevyhne zadnym rozumnym zpusobem...zkuste si kinematiku te napravy nakreslit a dojde vam to i bez zcestnych rad..

Jake ctvrt otacky? Co to je za hovadiny? To si jako nekdo nastavuje geo podle oka?

A dal? Nechapu co to je za rady resit odklon rozpernou tyci?? To si jako myslite ze mate ty kola do acka diky tomu ze se nekam hly podbehy??? Ty se fakt jen tak nehnou...pokud tedy auto neprozilo nejaky famozni crash....

A to si jeste na zver myslite ze tu tyc, pokud budu vychzet z toho ze ty podbehy sou mimo(nejsou) am narvete a hnete s tim svarencem, ktery tvori podbeh a predni nosniky???

Ty auta sice hnijou, ale z papiru pravdu nejsou...

Autor:  crazyape [ 21 úno 2009 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

A na zaver se kouknete na me :) Snizeno a ak se me sjizdi gumy :wink:

Ty hlasky s tou rozpernou tyci a schopnostech mechanika me taky pobavili :-D

Autor:  angličák [ 21 úno 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

Nektery lidi by fakt meli mit zakazano psat a radit...protoze jsou to stupidity navadejici k reseni blbosti...sorry ze jsem se tak rozohnil, ale posledni dobou men cim dal vic sere mnozstvi debilnich rad zde pritomnych, netvrdim ze mam patent na rozum...jen obcas fakt vim co rikam...

Autor:  Alexa [ 21 úno 2009 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Přiteli je vidět že nevíš o čem píšeš pokud se podíváš do tabulek pro nastavení geometrie pro ford escort tak zjistíš že tolerance jsou obrovské (málo kdy se vidí) a pokud ti padne jedna hodnota do maxima pak tomu musíš přizpůsobit i ostatní hodnoty jinak se ti budou ty gumy sjíždět. Ale klidně se rozčiluj přeji ti dobré duševní zdraví.

Autor:  Wizzy [ 21 úno 2009 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

Alexo, psát angličákovi, že neví o čem píše je poněkud scestné... No pokud na to dojde, tak on ti řekne svoje sám ;-)

Autor:  Alexa [ 21 úno 2009 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

No nevím on ale opravdu ujel, jenom tak pro zajímavost hodnota pro odklon kola je 0,10°+- 1,15° akže od klasických A příklon po V odklon a sbíhavost je od 0,5 mm sbíhavosti po 5,5 mm (měřeno na ráfku)rozbíhavosti a pokud ti mechanik při přiklonu kola nastaví rozbíhavost pak se kola sjíždějí a všechno je v normě. A myslím si že vím o čem mluvím.

Autor:  Wizzy [ 21 úno 2009 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Fajn, tak jak chceš nastavit ten odklon?

Autor:  Alexa [ 21 úno 2009 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Odklon nenastavíš ani jsem o nastavování nemluvil tam ti to padne po výměně tlumičů, uložení tlumičů, spodních ramen,podle výrobních tolerancí, a tomu musíš trochu přizpůsobit sbíhavost.
Jednoduše, pokud máš na kolech příklon (a podle norem je to v pořádku) kola stojí na vnitřní straně pneumatik a nastavíš rozbíhavost (podle normy) pak ty vnitřní strany ještě víc zatížíš (a vše je v normě) jediný výsledek je že se ti začínají sjíždět vnitřní strany pneu a všechny hodnoty jsou v normě, Pak je jedno řešení vyměnit tlumiče uložení popř spodní ramena (proč to měnit když jsou v pořádku a hodnoty naměřené na nápravě jsou v normě), nebo zvětšit sbíhavost to je ta jednodušší a levnější cesta.

Autor:  Floki [ 22 úno 2009 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

teoreticky máš i pravdu,ale prakticky u escorta ne. já mam nastaveny obě strany na 0 a gumy se mi sjíždí jak mají,předtím jsem měl -1 a sjížděly se blbě,pak sem zkoušel +1 a sjížděli se zase na druhy straně. ale vyloženě kola do A jsem teda neměl ani s mrtvými tlumiči a rameny

Autor:  Leny [ 23 úno 2009 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám díky velkému snížení kola do A, na escu tohle fakt není nastavitelné. To co píše Alexa bude mít určitě vliv, ale dohánění odklonu/příklonu sbíhavostí/rozbíhavostí je podle mě to samý jako se smát, když nejde už ani brečet. Lepší řešení, pokud by teda fakt někdo chtěl se tím zabývat, je jako tu někde psal tuším crazyape ve svém tématu, nějakým mimoosým šroubem mezi ramenem a těhlicí ne? Něco takového má i 120ka, i když tam jde o jiný typ nápravy..

Autor:  Pedros [ 03 bře 2009 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

no pánové - řešil jsem sjíždění kol výměnou všeho od silentbloků přes tlumiče a jejich uložení a sjíždělo to dál a plavalo to. No a světe div se....po dohadech na dílně že jsem debil jsem si sám objednal opět ty samé silentbloky Febi, ty měsíc staré co se nehýbaly ani pajsrem ale na cestě to plavalo jsem vyměnil a je svatý pokoj. Tak co to? Špatná várka měkké gumy v těch silentblocích? Všichni pěkně čuměli.....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/