fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Přední kotouče
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=21748
Stránka 1 z 3

Autor:  minisec [ 10 úno 2009 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Přední kotouče

Prosím o radu. Když jsem před 7 lety kupoval escorta 1,6d,87 rok, tak mi bylo jasné, že musím vyměnit kotouče v předu. Auto jelo klidně bez potíží, ale jak jsem se dotkl brzd. pedálu, začalo celé auto zepředu vibrovat a nehorázně třepat volantem. Tehdy mi mechanik vyměnil kotouče + desky (značku nevím) a byl klid. Jenže po cca 2000km!!! se celý problém začal pomaloučku vracet, až byl stav zase jako před výměnou. Nějak jsem si na to zvykl, moc toho nenajezdím, maximál 90km/h a brzdím jen lehce (už kvůli těm vibracím), ale přesto taková jízda není žádný med, zejména když jedu kopce kolem Mohelnice. Takže jsem se v létě rozhodl, že kotouče a desky znovu vyměním a bude pokoj (kdoví co mi tam mechanik dal za šmejdy). Do výměny jsem se pustil tentokráte sám a pořídil kotouče a desky od ATE - tady na fóru je celkem chválili. No změna jízdy to byla obrovská - nic se netřepalo, auto brzdilo souměrně (ostatně to vždy brzdilo dobře i podle STK), avšak stále jsem jezdil max 90, brzdil lehce. Prostě paráda. Ovšem po ujetí cca 300km !!! jsem věděl, která bije - nenápadně při každém přibrzdění opět lehké vibrace do volantu, které se zhoršovaly, takže dnes jsem zase tam, kde jsem byl. Už si nevím rady, dokonce i při dobrzďování u křižovatky cítím jak se auto přerušovaně zpomaluje. Takže celkově na ujetých 40000km tam jsou již třetí kotouče s deskama a všechny po velice krátké době odešly. Co s tím nevím - zachránit situaci může asi jen výkup vraků. Omlouvám se za slohové cvičení.

Autor:  rsman [ 10 úno 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

hmm tak kdyz sundas kolo a mrknes na třmen a zkusis s nim protocit drhne to? haze nebo neco tak?mas rozhyble pistky a chodi a hlavne se vraceji?mas vporadku loziska na prednich kolech?nezda se mi ze by se koutouce pokazde zvlnily to musi byt nekde jinde .opravdu mas predni napravu jinak v poradku?

Autor:  rsman [ 10 úno 2009 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

jeste me napadlo jestli nahodou nemas narazeny naboj to uz jsem videl taky.to bys mohl kotouc menit jeden za druhym a stejne by to hazelo porad

Autor:  dreamcatchers [ 10 úno 2009 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tenhle samej problém řeším já a můj kamarád. On má 1,4 a už tam má 4tý nový a 2x jsme je nechaly stáčet. já je vyměnil a poté co se mi zvlnily jsem to už neřešil. Tady mi všichni řekli že kámoš jezdí s nohou na brzdě a vždy je utaví. Na tom mým jezdí moje paní a taky se to zvlnilo.
Závada je jasná křivý kotouče ale proč se tak vlní to netuším na obou autech vše chodí volně noc nepřidírá ale stejně se to zvlní. Já jsem teď zkusil koupit RS brzdy a uvidim jaký to bude jestli se to zkroutí nebo ne.
Tohle jestli někdo odstraní tak by mě fakt zajímalo čim to je.

Autor:  minisec [ 12 úno 2009 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

rsman: s kotoučema jde otáčet volně rukou, za jízdy není slyšet nějaký šelest, pískání apod. Jen když jsem měníl desky, tak zatlačit píst zpátky do třemenu šlo celkem ztuha, ale možná to tak má být, to opravdu nevím. Nicméně si myslím, že kdyby se desky (tedy i píst) nevracely, tak bych asi rukou s nima neotočil. Potom mě vždy napadlo, že kdyby to byla nějaká závada jiná na nápravě, tak bych řekl, že by to dělalo i s novýma kotoučema. Jednu dobu jsem to tipoval i na to, že nejdou zadní brzdy a na přední je to nával. Ale zadní brzdy brzdí dobře. Už mě to fakt sere, když člověk potřebuje přibrzdit i lehce, tak mám pocit, že nějaký díl na nápravě nebo řízení uletí. A je jasné, že s 1,6 D žádné závody neudělám.

Autor:  Micko [ 18 dub 2009 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Tak se přidám - mám stejnej problém...kotouče lehce zvlněný jsou - když protáčím kolem tak někde lehce drhnout a při brzdění to chápu a chystám se na výměnu...ale horší je že mi to kope i když nebrzdím - ale jenom někdy! kola jsou vyvážený a někdy jedu a krásnej klid a nekdy me to skube volantem jak svine...takze asi generálka prední nápravy co?

Autor:  Floki [ 18 dub 2009 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

a kdy ti to škube volantem? jen v určity rychlosti? když přidáš nebo ubereš tak to přestane?

Autor:  Micko [ 19 dub 2009 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Právě, že se mi ještě nepodařilo objevit na čemkoliv závislost. Prostě na povrch silnice to nemá vliv, na rychlost taky ne - ale je pravda, že spíš vyšší, na zatáčky to taky nemá vliv, na akceleraci taky ne... Na jednu myšlenku mě přivedl kamarád mechanik, a to, že mám zatuhlý brzdový válečky, a ty se občas nevrátěj a občas jo . a od nich s tím pak ty křivý koutouče házej - rozhejbu a uvidím

Autor:  Floki [ 19 dub 2009 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Micko píše:
Právě, že se mi ještě nepodařilo objevit na čemkoliv závislost. Prostě na povrch silnice to nemá vliv, na rychlost taky ne - ale je pravda, že spíš vyšší, na zatáčky to taky nemá vliv, na akceleraci taky ne... Na jednu myšlenku mě přivedl kamarád mechanik, a to, že mám zatuhlý brzdový válečky, a ty se občas nevrátěj a občas jo . a od nich s tím pak ty křivý koutouče házej - rozhejbu a uvidím


myslím si že těma válečkama to není,rozhejbání ale ničemu neuškodí,spíš naopak.

Autor:  Micko [ 19 dub 2009 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

no tak..musím říct, že to klepání jsem na trase HK>Liberec po rozhýbání zaznamenal až na dálnici Turnov>Lib..ale tam to stálo za to... a není to jen rychlostí...trošku mám podezření na nějakou vůli ve spojovačce..a lehce nevyvážený kola+kotouče to prostě rozvibrujou..babo raď :(

Autor:  Legos [ 20 dub 2009 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam stejnej problem:-(. Pri rychlosti kolem 120km/h to zacina vibrovat. A kdyz brzdim z dlouhyho kopce a brzdy jsou hodne zahraty tak to trosku cuka i v 70km/h. Kdyz jsem auto koupil tak mi trosku brzdy vibrovali, ale kotouce i desky byly na prach, navic jedno kolo melo pricpanou hadici a neodbrzdovalo, takze mi neprislo divny ze to vibruje. Po vymene kotoucu, desek, hadic a kapaliny + odvzdusneni byl cca 2000km klid - pak to zacalo znova a prijde mi ze jeste vic:-(. Nejak to zatim neresim, ale kdyby nekoho napadlo cim to muze byt tak budu jedine rad:-)..

Autor:  Wizzy [ 20 dub 2009 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Legos - zkus jen tak ze srtandy, jestli ti to nedělají zadní bubny... Prostě někde na rovince si zkus zabrzdit (s citem ;-) ) ruční brzdou.
Mě se - ani už nevím jak :roll: - podařilo si ty bubny trochu zešišatit, prostě jsem jel někde trošku pilu, byly hoodně zahřáté, pak jsem zastavil a zatáhl ručku. Hotovo.
Pak mi to při brždění taky vibrovalo s autem. Řešení jsou dvě, buď vyměnit bubny, nebo se je pokusit srovnat - já to udělal tak, že jsem se pár kilometrů projel se zataženou ručkou, bubny se pěkně rozehřály a po schladnutí už to bylo lepší, tak jsem to ještě jednou udělal a už to bylo dobré.

Autor:  Legos [ 20 dub 2009 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

No bubny to podle me nebudou. Me to jde hodne do volantu a to by bubny nedelali. Aspon teda myslim. Navic bubny skoro nebrzdej takze by to nebylo tak citit.
I kdyz u esca je mozny vsechno takze to radsi zkusim:-D. Za to nic nedam:-).

Autor:  Wizzy [ 20 dub 2009 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ti to jde do volantu, tak to bubny nebudou, ale za zkoušku nic nedáš, to máš recht. Ale divil by ses, jak auto úplně jinak brzdí, když ti jdou nebo nejdou dobře i zadní brzdy.

Autor:  Legos [ 20 dub 2009 08:51 ]
Předmět příspěvku: 

No jako z brzdnym ucinkem jsem spokojenej. Ted to brzdi luxusne. Jenom holt kdyz se ty kotouce zahrejou tak vibruju no. Ale na escu me to vuuubec neprekvapuje.
To samy se mi stalo se spojkou. Pri rozjezdech mi cukala, dal jsem novou - cca 4000km byl klid, pak jsem zase zacal pocitovas skubani. Sice to neni tak silny jako driv, ale stejne me to s**e:-(.
Proste escort no:-D..

Autor:  Micko [ 20 dub 2009 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

já stále nezpozoroval žádnou souvislost..prostě někdy to jebe jako Schwein a někdy naprostej klid...je teda fakt, že při vyšších rychlostech je to častější..ale kola vyvážený sou 2x za sebou (poprvý to stálo za hovno). No a dokonce i při tom brzdění, to někdy jebe víc a někdy míň..přitom když jsem měl sudnaný kola, tak i s těma pístkama šlo hejbat celkem v pohodě a vše vypadá ok...

Autor:  Micko [ 11 kvě 2009 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jeden postřeh: prohodil jsem přední kola (takže se točej opačně) a zlepšení o 70%...kotouče křivý teda jsou...ale ty vybrace při jízdě ustaly....ale když jsem to zkoušel na špalkách - celá náprava ve vzduchu a nechal jsem to točit...tak se mi zdá že je křivá levá polosa - tak jako se kroutí a někdy jdou z kloubu takový dutý slabý rány...já teda nevím..už mě celá ta náprava sere...

Autor:  Honza [ 11 kvě 2009 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Poloosa má na volno velkou vůli, to kpepat může. Pokud chceš otestovat vnější kinety, najeď si na parkoviště a zkus jezdit na plný rejd. Pokud to bude křupat nebo bouchat je mrtví kinet.
To vracení pístku brzd, je dost sporadické zjistit. Vrací se jen pár desetin od kotouče a ne vždy to vyzkoušíš rukou otáčet při horkém kotouči. Na vracení pístku a pohyb desek vá vliv čistota vedení třmene. A možná bych zkusil vyměnit i kapalinu. Mělo by se to dělat co dva roky. Málo kdo to dělá.

Autor:  balu [ 11 kvě 2009 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

Vyhodit destičky a proměřit sílu na jedné a druhés straně destičky/nesmí být do klínu/. Bude tam rozdíl. Vyhodit třmeny vyčistit vodíci části pod prachovkou, promazat a smontovat odvzdušnit..........Závada - destičky nejdou při brždění celou plochou na disk a tím rozkmitají kolo. Nove destičky chvilku kopírují plochu ale pak se opotřebují do klínu a již to dělá problém. Nové disky s deskami se zajíždějí a né na ně gramzat jako slon. Bržděním se zahřejí na 700 st. a změní se jejich tvrdost a pak je klid. Jinak než vytuhnou do správné tvrdosti špatným zajetím se zkroutí. Zaběhnutí - prvních 300 km párkrát přibrzdit z 80 na 40 a vyvarovat se Schumachrování, pak to jsou vyhozené love. :shock:

Autor:  M. Geleta [ 12 kvě 2009 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Mě taky hází kotouče a teď začaly při prudším brzdění i hučet. Tak jsem na to mrkl a zjistil jsem, že na pravé straně vcelku dobrý kotouč ale na levé sjeté desky i kotouč. Trochu to táhlo při brzdění ale takhle jsem to nečekal. Takže levé kolo brzdí víc než pravé. Co s tím? Vyčistit?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/