fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna nápravnice + další "drobnosti"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=24771
Stránka 1 z 2

Autor:  Bumerank [ 28 črc 2009 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Výměna nápravnice + další "drobnosti"

zdravim všechny pány odborníky :D ..čeká mě výměna nápravnice, ramen + silentbloků + čepů, a předních tlumičů

v Etzoldovi jsem našel nějaké info k tlumičům i ramenům, ale co jsem nenašel a zajímalo by mě, je především:
- při výměně čepů ramen: je nutné dát nové šrouby, co je drží v ramenech?
- kamarád mi říkal, že jak je dole (u kola) tlumič uchycený, tak tam je vysokopevnostní šroub a je velká pravděpodobnost, že výměnu nepřežije - co si o tom myslíte? ..případně kde ho sehnat a na kolik cca vyjde?
- hodně moc info k výměně nápravnice - zkušenosti, tech. výkresy atd.

děkuji za info, rady, zkušenosti,... ;)

Autor:  miki21 [ 28 črc 2009 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle jsi viděl? http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 552#292552
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... highlight=
jinak všechny šrouby si pár dní dopředu prostříkni wd40 a půjdou povolit dobře.Nové nesháněj-pokud ty původní nějak nedorasuješ. :D

Autor:  Mouse [ 28 črc 2009 15:58 ]
Předmět příspěvku: 

a nebo použij mýsto WD 40 starou osvědčenou CocaColu

Autor:  oli_2 [ 28 črc 2009 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

ke kulovýmu čepu musíš koupit i šrouby,páč originál je tam přinejtovanej.od některých výrobců je čep včetně šroubů,u některých si musíš koupit vzlášť.nicméně psal si že budeš měnit i ramena a silentbloky tak nevim proč to kupovat každý vzlášť a mordovat se s tim.kup komplet ramena a je to.
s tim šroubem sem to taky slyšel.zkus zjistit jestli ho seženeš někde poblíž bydliště a pokud jo,tak bych ho nejdřív zkusil povolit.když rupne tak si skočíš pro novej.

Autor:  oli_2 [ 28 črc 2009 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

cocacolu sem nezkoušel,ale proti zareznutí je dobrá brzdová kapalina,akorád bacha na lakovaný věci,lak se rozleptá

Autor:  senozaty [ 28 črc 2009 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

ceny sou různé http://www.zbozi.cz/?r=hint&q=pevnostn% ... C5%A1rouby

Autor:  Mouse [ 28 črc 2009 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

jj brzdovka je taky dobrá, ale červená

Autor:  Bumerank [ 28 črc 2009 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

Mouse píše:
a nebo použij mýsto WD 40 starou osvědčenou CocaColu

:-D ..ale díky za tip ;)

miki21: díky...hledal jsem, ale na tohle jsem nenarazil (asi sekce návody, rady, zkušenosti, co? :D)
oli_2: no ramena jsem dostal grátis k nápravnici od Fonze a jsou v lepším stavu, než ty, co tam mám teď, silentbolky jsem měl koupené ještě před plánováním výměny napravnice (potažmo ramen), takže jsem ještě dokoupil ty čepy...bohužel jsem se zatím ani nedostal k tomu otevřít krabici s tlumičema a čepama u kterých možná šrouby budou (čep Moog za 390Kč/ks); jinak na původních ramenech mi čepy drží šrouby ;)
brzdovka je sviňa - jako nic mi sjela barvu na brzdových trubičkách, když se na ně dostalo pár kapek :?

Autor:  Bumerank [ 28 črc 2009 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

thx all & especialy Perňa for manual :-)

Autor:  spooon [ 28 črc 2009 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

já sem taky kupovla čepa Moog a šrouby tam vysokopevnostní byly, jen matky nebyly vysokopevnostní, takže sem strhnul závit a musel sem kupovat nový :-D

Autor:  oli_2 [ 28 črc 2009 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

tak už to muselo bejt měněný
brzdovka je na lak sviňa jak sem řikal,ale rez rozpouští dobře :wink:

Autor:  Perňa [ 28 črc 2009 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tak čím začít....klíče Ti vypisovat nebudu to si nepamatuju.....možná je to v těch návodech popsané.Kup si akorát svěrný šroub do votočáku a svěrný šroub co svírá telák s těhlicí.Ostatní po dukladnem prochcání těma zázračnýma kejdama by jsi měl povolit.
Postup:
Rameno
- povolit a vyklepat čepy řízení....
- svěrný šroub votočáku ven s ním....torx50 a 15ka klíč ( pravej asi zlomíš, možná budeš odvrtávat )

- klíče očkový 18ka a zespodu ořech....dlouhý nástavec a páku...vytáhnout střední šroub ramene....

- zadní šroub...ty samé klíče...možná tem je vzadu 15ka....vytáhnout...,máš volné rameno....ted sklepat votočák z těhlice...kus tvrdýho dřeva pojebat ho...votočájk ti sjede dolu...možná budeš muset trošku zatalčit...aby vypad..bude zarezlej a drži jak ku...a
Klekni...a pravou rukou si chytni votočák a rameno tahej neboj se použít sílu směrem dopředu..klidně s tím zakvedlej...jak bych Ti to popsal ,když jsi nasranej a chceš ho vyhodit
:-D

Tlumič
- svěrný šroub doprd...e, možná se Ti stane co se šroubem na votočáku.....nemilé to věci.Poklepáváním sundat těhlici..pozor....nezapomeň si zavěsit poloosu se třmenem....jinak Ti to hupsne na zem. Otevřeš haupnu, a odšroubíš tři šrouby teláku.Nech si je na půl závitě...stačí jeden ostatní vyhod...
Klekni si jakoby ke kolu chytni tlumič a druhou rukou vytáhni zbytek ze tří šroubů a vytáhneš telák s pérem....

Nápravnice:

-Lehni pod to...vytahat 4 ks šroubů...těžko je nehledej jdou hezky vidět....ted tam nemáš ramena tak v podběhu kola je ten čtvrtej schovanej.

- povolit silentblok převodovky,stabilizačku převodovky a tyčku řazení...samo že lauf pryč.....
-povolit řízení....ale to se už opakuju je to tady jak poslal Miki
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 552#292552

Jo jsem zapoměl povolit kosti od stabilizační tyče....
Jak budeš spouštět nápravnici tak Ti to půjde i s řízením...dle návodu výše vše provést....

Jinak jestli jsem někde udělal chyby tak mě kolegové,jak je určitě znám rádi opraví :-D

Kdyby něco jsem většinu dne na ICQ.....

Ať se práce daří......ničeho se neboj...šrouby se dají vždycky nahradit..... :wink:

Autor:  Bumerank [ 28 črc 2009 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

hmmm.....TÉMĚŘ vyčerpávající :-D ..fakticky moc díky! ;)
a ještě dotaz: co s pružinama při sundávání tlumičů? ..asi se musejí stáhnout, ne?

Autor:  Ford [ 28 črc 2009 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

to poznáš až tě to vyliská :-D :-D :-D :-D

samo že přední pružiny bez stahováku nesundáš

Autor:  Perňa [ 29 črc 2009 06:33 ]
Předmět příspěvku: 

4Bumerank: sundáš celý komplet teláky i s pérem....neboj nic se Ti nestane...jen pak nesmíš povolovat tu velkou středovou matici....to by pak bylo jak říká Ford......

jako odpojit hadice od serva a stabilizační tyčku silentbloku motoru...na to přijdeš..to jsou už jen drbky :wink:

Autor:  Bumerank [ 01 srp 2009 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

kdosi tu měl v podpisu něco jako "Ford s tebou vymrdá!"...já bych tam dal "Ford? Flexu!" :-D
..zatím jsme odflexovali jeden spoj mězi katíkem a středovým dílem, držák kosti stabíku, kulový čep, kousek nápravy.... :D
když jsme sundávali díl s katíkem....u svodů to drželo přes takové debilní plíšky s nějakýma západkama...neví někdo, jak je tam pak narvat zpátky, když je tam TAK DEBILNĚ MÁLO MÍSTA??? :shock:

Autor:  Perňa [ 02 srp 2009 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Ty plíšky byli zřejmě pod matkou a ten plíšek při dotažení se opřel o lauf a matka se neprotáčí...vyhodit...nové delší šrouby s matkama a pak si to chytíš klíčem...

Autor:  Bumerank [ 06 srp 2009 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

tááák...mnou netrpělivě očekávaná chvíle nastala! ..vše vyměněno, jezdí to krásně rovně, drží to parádně a je to na poměry Escortů i pohodlné - prostě spokojenost! :-) ..tady pár fotek z mobilu:
díl s katem pryč
Obrázek
stará nápravnice pryč
Obrázek
hnusný, rozervaný starý silentblok:
Obrázek
lisování silentbloků do ramen
Obrázek
momentka (já jsem fotil) :-D
Obrázek
náprava i s tlumičem na místě:
Obrázek
HOTOVO!
ObrázekObrázek

Autor:  Perňa [ 06 srp 2009 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

...No tak gratulace.....

Autor:  Bumerank [ 06 srp 2009 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

no tak VELKÉ DÍKY především PERŇOVI! ;)
..to tahání do strany bylo opravdu špatnýma kolama (gumama) a nad viklajícím volantem jsem přemýšlel a asi bude potřeba potáhnout kardan trochu níž... :-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/