fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Slabý účinek brzd
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=25016
Stránka 1 z 3

Autor:  Bumerank [ 14 srp 2009 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Slabý účinek brzd

poslední dobou mi přijdou brzdy poměrně slabé, tak jsem si včera na prázdné rovné cestě řekl, že zkusim, jestli to vůbec dokáže zablokovat kola....jel jsem v autě sám a v kufru jen poloprázdný batoh - při rychlosti kolem 30-40km/h jsem šlápnul na brzdu a až na samé podlaze to začlo pískat (podotýkám, že jsem něbyl naložený!)
kotouče mají víc jak 2mm, destičky jsou taky OK, odvzdušňoval jsem všechny 4 brzdy cca před 3 měsíci...a ABS nemám
neví někdo, kde bych mohl hledat potencionální zradu? :)

Autor:  Ford [ 14 srp 2009 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

tipoval bych to na kotouče jestli mají jen 2 mm tak to je hodně o držku jezdit na takových žiletkách :-D :-D

Autor:  Floki [ 14 srp 2009 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

řekl bych že chtěl napsat 2cm. No to jen na okraj. O účinku brzd je tu ale taky dost témat ne? Já taky kola zablokuju jak kdy,zkoušel jsem to při 50 a ono záleží jak na ten pedál dupneš. pokud prudce tak je jasny že se to kousne a zastavíš. Já jsem teda zablokoval kola 8x z 10 pokusů,ale taky už mám poslední kousky destiček a budu dávat novy. Já jsem rozdělal přední třmeny,vyndal pístky a pořádně je vyleštil,byly už trochu rezavy,nejhorší je ale je dát zpátky,jde to blbě když to neděláš hodněkrát.

Autor:  Bumerank [ 14 srp 2009 11:45 ]
Předmět příspěvku: 

kua... :-D ..však jsem psal VÍC JAK 2mm - tzn. do toho lze zahrnout i ty cca 2,1cm, které to teda má :D

Autor:  mates.blue [ 17 srp 2009 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím

Autor:  Floki [ 17 srp 2009 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

mates.blue píše:
Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím


Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS

Autor:  mates.blue [ 17 srp 2009 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

Floki píše:
mates.blue píše:
Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím


Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS


Jj, také jsem k tomu dospěl, že to jiné východisko nemá :)

Autor:  Bumerank [ 17 srp 2009 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

jak jsem tu párkát četl o špatném hlavním brzdovém válci...jak se projevuje to, že se už odebral do věčných lovišť? :D

Autor:  Prochy [ 06 zář 2009 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Floki píše:
mates.blue píše:
Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím


Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS


z mondea mi přijdou stejné jako z RSa (možná je rozdíl ve třmenu vedle sebe jsem je neměl) na MKVI jsem měl z RSa a je to hodně veliký rozdíl.Jen upozorňuji na brzdiče z RSa nejdou 13'' disky :smt004

Autor:  balu [ 23 zář 2009 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Na rovném suchém asfaltu zablokovat origo brzdama 195 gumy - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jestli jdou brzdy natvrdo a nepropadají se na dlážku, jsou po hydraulické stránce OK. Stačí jen vyměnit komplet brzovou kapalinu, osoustružit , nebo vyměnit kotouče / ty se musí zajet a né je spálit zkoušením na 10 km/. A nyní to nastane, zapomeňte na ty vaše supet AT , Zimermany a všechny ty osvědčený super značkový destičky, jsou vám k hovnu. Posbírejte po garáži a známých zbytky detiček - ten kovový základ destičky. Třeba zde v Brně je firma, která z 500 Kč nalepí nové špalky, Ty jsou měkší než originál, zakousnou se do kotouče, že proletíte předním sklem / jen pilkou na železo vyříznout drážky v destičkách pro odvod plynů a bordelu/. Ale vše má své + i - , každých 8 tisíc km bude třeba nové obložení, to znamená, další sadu vozit v kufru na výměnu. Nebo dle mechošů se poradit, které destičky z kolchozu s. r. o. , jsou nejměkší. :shock: :shock:

Autor:  Lubak [ 24 zář 2009 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

No balu nevím tedy, nechávat si každej 500 km lepit nové špalky když slušné destičky do ATE nebo Feroda koupíš kolem 1000 Kč a rozhodně vydrží víc než 8 tis. km, chce to mít v naprostím pořádku komplet brzdy tzn. dobrý stav kotoučů k tomu odpovídající desky, novou kapalinu odvdušněnou celou soustavu a pak to musí chodit

Autor:  mrazik [ 24 zář 2009 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

balu doufam, ze to co jsi psal je ironie a doufam, ze se tim nikdo ridit nebude. Ceny kvalitnich kotoucu a desek na escorta jsou nizke a rozhodne se vyplati.

Autor:  balu [ 24 zář 2009 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Samozřejmě je to psáno s nadsázkou, ale podstata je daná. Celá brzdová soustava musí být OK, hlavně odvzdušněná nová kapalina a pak jen otestovat pro ostřejší nástup brzd - tvrdý kotouč a co nejměkší destičky. Již tato kombinace dá dosti zabrat při hledání. V žádném případě nemohou být kotouče i destičky od stejného výrobce laděné na sebe třeba od ATE atd. Tím se ostřejšího nástupu brzd nedocílí. Takto to bývá laděno na průměrný brzdný účinek a i životnost.
Doporučuji kotouče Bremba a k nim desky Ferodo, určitě budou i nějaké měkší, 300km jemným brzděním zajet a není třeba dávat brzdy z RS. Přeci nemůže nikdo chtít po brzdách stavěných na 175-185 gumy, aby při přišlápnutí na suchu blokly kola. To spíše nebloknou , síla krouťáku gumy protočí kotouč o dalčích pár toček při sevření, destičky se zahřejí i s kotoučem a dalčích 20m kolo ukrajina brzdí lépe.
Proto jsou dva způsoby:
1. změna tvrdosti mezi kotoučem a destičkou při zachování origo brzd
2. výměna výkonějších brzdových třmenů z RS

Autor:  Prochy [ 24 zář 2009 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

A já vždycky myslel že přední výrobci brzd investují nemalé částky do vývoje destiček a kotoučů které tak aby tvořili co nejlepší celek :?: :mrgreen: nejni lepší dát rovnou desky a kotouče od stejného výrobce určené pro ostřejší jízdu než laborovat s tím jak co nakombinovat?oni to výrobci neumí :?:

Autor:  balu [ 25 zář 2009 06:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Samozřejmě že to umí , ale za 15 litříků v českých celá komplet sada ale na RS třmeny. Vývoj jde dál, ale těžko dává výrobce dohromady účinek a životnost . Proto se musí prohodit výrobci u kotoučů a destiček. To samé s pneumatikama, buď sedí a nemají výdrž a nebo opačně vydrží a nedrží.:-D To s těma 8 tisíci km byla trochu sranda ale i pravda. Kolik erzet vydrží destičky ostrých brzd???? :-D Jen popisuji jak dát do kondice stávající brzdy, bez výměny větších třmenů , popřípadě možnost a způsob zvýšení brzné účinosti stávajících. :smt006 :smt006 :smt006 :smt006

Autor:  Lubak [ 25 zář 2009 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

No tak osobně mám vyzkoušeno, že na 1,6 16V jsem měl pneu 195/50/15 a brzdy vpředu komplet Motocraft (jen pro info např. origo destičky seženeš za 900 Kč) tak proč laborovat a nekoupit originál. A garantuju ti , že i stand. brzdy pokud jsou v good stavu zabrdzí i s tímhle rozměrem pneu bez větších problémů

Autor:  Leny [ 25 zář 2009 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Bumeranku, zkus ten brzdovej válec. Já to řešil na mk4 escu, pořád to brzdilo jak starý kilo, musel jsem velkou silou. Koupil jsem válec a paráda! Origo brzdy, a pokud si odmyslim abs tak to flekuje, pískám jako blázen. Gumy mám 195/45/15, ale flekovalo to i s 16". Ještě mi pak málo brzdil zadek, přední šly hned do smyku, ale vzadu to bylo regulátorem. Ten jsem vyndal, vyčistil, zadělal, seřídil a auto brzdí špičkově.

Nutno podotknout, že na br. válec nic nenasvědčovalo, auto brzdilo, pedál se nepropadal, nic, ale byla to posl. věc na kterou jsem nesahal. A ejhle :-)

Autor:  Bumerank [ 25 zář 2009 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

taky mě právě napadl ten válec...no teď jsem se koukal na ceny u autokelly a od ATE tam stojí 4500 případně 6000 :shock: ..ale opravná sada vyšla jen na necelé 2 stovečky..asi zkusím tu sadu :-)

Autor:  Bigmic [ 08 lis 2009 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Tento Problém řeším taky.Mám komplet brzdovou soustavu repáslou,třmeny jsou komplet po repasu,bubny to samé.Nová brzdovka.Stále to nebrzdí jak by mělo.Jak tak to tu čtu,tak se tu občas někdo zmíní o brzdovém válci......no když popojdete v myšlenkách ještě o kousek dál...tak co takhle jestli vám funguje posilovač brzd jak má.
Já například zjistil (jednoduchou zkoužkou...našlapat pedál a držet..po nastartování by měl razantně povolit)Mne sice povolí ale tak pomalu a neplynule..že usuzuji že můj problém bude v posilovači.

Jelikož už nemáme najnovější auta a ještě k tomu fordy,tak se nabýzí tato porucha jako hodně reálná.

Zkuste odpojit podtlakovou hadici a zkuste jestli vytváří podtlak.S největší pravděpodobností bude v háji zpětný ventil v podtlakové hadici...u dieselmotoru když se přez něj dostanou výpary z motoru,tak vám to zničí membránu v posilovači..u benzínu nevim jak je to...ale zpětný ventil tu je taky.

Autor:  Prochy [ 08 lis 2009 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Slabý účinek brzd

Bigmic píše:
Jelikož už nemáme najnovější auta a ještě k tomu fordy,tak se nabýzí tato porucha jako hodně reálná.

Zkuste odpojit podtlakovou hadici a zkuste jestli vytváří podtlak.S největší pravděpodobností bude v háji zpětný ventil v podtlakové hadici...u dieselmotoru když se přez něj dostanou výpary z motoru,tak vám to zničí membránu v posilovači..u benzínu nevim jak je to...ale zpětný ventil tu je taky.



U benzínu to platí tuplovaně na školení od ATE nám ukázali posilovač brzd z reklamace kterou nepřijali a to z důvodu že při výměně byl vyměněn pouze posilovač a zpětný ventil zůstal původní a díky tomu výpary rozleptaly membránu(z posilovače je cítit palivo).Bylo nám řečeno že tzv.''ustní zkouška ventilu'' :-D fouká nefouká je prt platná. Zkrátka s posilovačem dát nový i ventil.

Při nefunkčním posilovači brzd nebo ventilu jde podle mne pedál na tvrdo hned od začátku kroku tak jako jízda s vypnutém motoru

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/