fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Slabý účinek brzd http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=25016 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Bumerank [ 14 srp 2009 08:45 ] |
Předmět příspěvku: | Slabý účinek brzd |
poslední dobou mi přijdou brzdy poměrně slabé, tak jsem si včera na prázdné rovné cestě řekl, že zkusim, jestli to vůbec dokáže zablokovat kola....jel jsem v autě sám a v kufru jen poloprázdný batoh - při rychlosti kolem 30-40km/h jsem šlápnul na brzdu a až na samé podlaze to začlo pískat (podotýkám, že jsem něbyl naložený!) kotouče mají víc jak 2mm, destičky jsou taky OK, odvzdušňoval jsem všechny 4 brzdy cca před 3 měsíci...a ABS nemám neví někdo, kde bych mohl hledat potencionální zradu? |
Autor: | Ford [ 14 srp 2009 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
tipoval bych to na kotouče jestli mají jen 2 mm tak to je hodně o držku jezdit na takových žiletkách |
Autor: | Floki [ 14 srp 2009 09:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
řekl bych že chtěl napsat 2cm. No to jen na okraj. O účinku brzd je tu ale taky dost témat ne? Já taky kola zablokuju jak kdy,zkoušel jsem to při 50 a ono záleží jak na ten pedál dupneš. pokud prudce tak je jasny že se to kousne a zastavíš. Já jsem teda zablokoval kola 8x z 10 pokusů,ale taky už mám poslední kousky destiček a budu dávat novy. Já jsem rozdělal přední třmeny,vyndal pístky a pořádně je vyleštil,byly už trochu rezavy,nejhorší je ale je dát zpátky,jde to blbě když to neděláš hodněkrát. |
Autor: | Bumerank [ 14 srp 2009 11:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
kua... ..však jsem psal VÍC JAK 2mm - tzn. do toho lze zahrnout i ty cca 2,1cm, které to teda má |
Autor: | mates.blue [ 17 srp 2009 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím |
Autor: | Floki [ 17 srp 2009 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
mates.blue píše: Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím
Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS |
Autor: | mates.blue [ 17 srp 2009 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Floki píše: mates.blue píše: Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS Jj, také jsem k tomu dospěl, že to jiné východisko nemá |
Autor: | Bumerank [ 17 srp 2009 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak jsem tu párkát četl o špatném hlavním brzdovém válci...jak se projevuje to, že se už odebral do věčných lovišť? |
Autor: | Prochy [ 06 zář 2009 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: |
Floki píše: mates.blue píše: Také se s tím potýkám. Nové kotouče, destičky, odvzdušněno, vše promazáno, rozhýbáno a když šlápnu prudce na brzdu, tak se mi také kola nezablokují. Mohlo to by to brzdit lépe, to je fakt. Také nevím co s tím Koupit jiny auto než je escort, nebo dát brzdy z RS z mondea mi přijdou stejné jako z RSa (možná je rozdíl ve třmenu vedle sebe jsem je neměl) na MKVI jsem měl z RSa a je to hodně veliký rozdíl.Jen upozorňuji na brzdiče z RSa nejdou 13'' disky |
Autor: | balu [ 23 zář 2009 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Na rovném suchém asfaltu zablokovat origo brzdama 195 gumy - Jestli jdou brzdy natvrdo a nepropadají se na dlážku, jsou po hydraulické stránce OK. Stačí jen vyměnit komplet brzovou kapalinu, osoustružit , nebo vyměnit kotouče / ty se musí zajet a né je spálit zkoušením na 10 km/. A nyní to nastane, zapomeňte na ty vaše supet AT , Zimermany a všechny ty osvědčený super značkový destičky, jsou vám k hovnu. Posbírejte po garáži a známých zbytky detiček - ten kovový základ destičky. Třeba zde v Brně je firma, která z 500 Kč nalepí nové špalky, Ty jsou měkší než originál, zakousnou se do kotouče, že proletíte předním sklem / jen pilkou na železo vyříznout drážky v destičkách pro odvod plynů a bordelu/. Ale vše má své + i - , každých 8 tisíc km bude třeba nové obložení, to znamená, další sadu vozit v kufru na výměnu. Nebo dle mechošů se poradit, které destičky z kolchozu s. r. o. , jsou nejměkší. |
Autor: | Lubak [ 24 zář 2009 12:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
No balu nevím tedy, nechávat si každej 500 km lepit nové špalky když slušné destičky do ATE nebo Feroda koupíš kolem 1000 Kč a rozhodně vydrží víc než 8 tis. km, chce to mít v naprostím pořádku komplet brzdy tzn. dobrý stav kotoučů k tomu odpovídající desky, novou kapalinu odvdušněnou celou soustavu a pak to musí chodit |
Autor: | mrazik [ 24 zář 2009 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
balu doufam, ze to co jsi psal je ironie a doufam, ze se tim nikdo ridit nebude. Ceny kvalitnich kotoucu a desek na escorta jsou nizke a rozhodne se vyplati. |
Autor: | balu [ 24 zář 2009 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Samozřejmě je to psáno s nadsázkou, ale podstata je daná. Celá brzdová soustava musí být OK, hlavně odvzdušněná nová kapalina a pak jen otestovat pro ostřejší nástup brzd - tvrdý kotouč a co nejměkší destičky. Již tato kombinace dá dosti zabrat při hledání. V žádném případě nemohou být kotouče i destičky od stejného výrobce laděné na sebe třeba od ATE atd. Tím se ostřejšího nástupu brzd nedocílí. Takto to bývá laděno na průměrný brzdný účinek a i životnost. Doporučuji kotouče Bremba a k nim desky Ferodo, určitě budou i nějaké měkší, 300km jemným brzděním zajet a není třeba dávat brzdy z RS. Přeci nemůže nikdo chtít po brzdách stavěných na 175-185 gumy, aby při přišlápnutí na suchu blokly kola. To spíše nebloknou , síla krouťáku gumy protočí kotouč o dalčích pár toček při sevření, destičky se zahřejí i s kotoučem a dalčích 20m kolo ukrajina brzdí lépe. Proto jsou dva způsoby: 1. změna tvrdosti mezi kotoučem a destičkou při zachování origo brzd 2. výměna výkonějších brzdových třmenů z RS |
Autor: | Prochy [ 24 zář 2009 23:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
A já vždycky myslel že přední výrobci brzd investují nemalé částky do vývoje destiček a kotoučů které tak aby tvořili co nejlepší celek nejni lepší dát rovnou desky a kotouče od stejného výrobce určené pro ostřejší jízdu než laborovat s tím jak co nakombinovat?oni to výrobci neumí |
Autor: | balu [ 25 zář 2009 06:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Samozřejmě že to umí , ale za 15 litříků v českých celá komplet sada ale na RS třmeny. Vývoj jde dál, ale těžko dává výrobce dohromady účinek a životnost . Proto se musí prohodit výrobci u kotoučů a destiček. To samé s pneumatikama, buď sedí a nemají výdrž a nebo opačně vydrží a nedrží. To s těma 8 tisíci km byla trochu sranda ale i pravda. Kolik erzet vydrží destičky ostrých brzd???? Jen popisuji jak dát do kondice stávající brzdy, bez výměny větších třmenů , popřípadě možnost a způsob zvýšení brzné účinosti stávajících. |
Autor: | Lubak [ 25 zář 2009 08:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
No tak osobně mám vyzkoušeno, že na 1,6 16V jsem měl pneu 195/50/15 a brzdy vpředu komplet Motocraft (jen pro info např. origo destičky seženeš za 900 Kč) tak proč laborovat a nekoupit originál. A garantuju ti , že i stand. brzdy pokud jsou v good stavu zabrdzí i s tímhle rozměrem pneu bez větších problémů |
Autor: | Leny [ 25 zář 2009 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Bumeranku, zkus ten brzdovej válec. Já to řešil na mk4 escu, pořád to brzdilo jak starý kilo, musel jsem velkou silou. Koupil jsem válec a paráda! Origo brzdy, a pokud si odmyslim abs tak to flekuje, pískám jako blázen. Gumy mám 195/45/15, ale flekovalo to i s 16". Ještě mi pak málo brzdil zadek, přední šly hned do smyku, ale vzadu to bylo regulátorem. Ten jsem vyndal, vyčistil, zadělal, seřídil a auto brzdí špičkově. Nutno podotknout, že na br. válec nic nenasvědčovalo, auto brzdilo, pedál se nepropadal, nic, ale byla to posl. věc na kterou jsem nesahal. A ejhle |
Autor: | Bumerank [ 25 zář 2009 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
taky mě právě napadl ten válec...no teď jsem se koukal na ceny u autokelly a od ATE tam stojí 4500 případně 6000 ..ale opravná sada vyšla jen na necelé 2 stovečky..asi zkusím tu sadu |
Autor: | Bigmic [ 08 lis 2009 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Tento Problém řeším taky.Mám komplet brzdovou soustavu repáslou,třmeny jsou komplet po repasu,bubny to samé.Nová brzdovka.Stále to nebrzdí jak by mělo.Jak tak to tu čtu,tak se tu občas někdo zmíní o brzdovém válci......no když popojdete v myšlenkách ještě o kousek dál...tak co takhle jestli vám funguje posilovač brzd jak má. Já například zjistil (jednoduchou zkoužkou...našlapat pedál a držet..po nastartování by měl razantně povolit)Mne sice povolí ale tak pomalu a neplynule..že usuzuji že můj problém bude v posilovači. Jelikož už nemáme najnovější auta a ještě k tomu fordy,tak se nabýzí tato porucha jako hodně reálná. Zkuste odpojit podtlakovou hadici a zkuste jestli vytváří podtlak.S největší pravděpodobností bude v háji zpětný ventil v podtlakové hadici...u dieselmotoru když se přez něj dostanou výpary z motoru,tak vám to zničí membránu v posilovači..u benzínu nevim jak je to...ale zpětný ventil tu je taky. |
Autor: | Prochy [ 08 lis 2009 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slabý účinek brzd |
Bigmic píše: Jelikož už nemáme najnovější auta a ještě k tomu fordy,tak se nabýzí tato porucha jako hodně reálná. Zkuste odpojit podtlakovou hadici a zkuste jestli vytváří podtlak.S největší pravděpodobností bude v háji zpětný ventil v podtlakové hadici...u dieselmotoru když se přez něj dostanou výpary z motoru,tak vám to zničí membránu v posilovači..u benzínu nevim jak je to...ale zpětný ventil tu je taky. U benzínu to platí tuplovaně na školení od ATE nám ukázali posilovač brzd z reklamace kterou nepřijali a to z důvodu že při výměně byl vyměněn pouze posilovač a zpětný ventil zůstal původní a díky tomu výpary rozleptaly membránu(z posilovače je cítit palivo).Bylo nám řečeno že tzv.''ustní zkouška ventilu'' fouká nefouká je prt platná. Zkrátka s posilovačem dát nový i ventil. Při nefunkčním posilovači brzd nebo ventilu jde podle mne pedál na tvrdo hned od začátku kroku tak jako jízda s vypnutém motoru |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |