fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
výměna zadních brzd z bubnů na kotouče z XR3, anebo nápravu? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=2588 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mike33 [ 25 kvě 2005 22:43 ] |
Předmět příspěvku: | výměna zadních brzd z bubnů na kotouče z XR3, anebo nápravu? |
je možné přehodit komplet zadní nápravu z XR3 na kombíka 1.8 16v r.v.1992?? Samozřejmě včetně lanovodů ruční brzdy atd.?? A dá se někde celá zadní náprava na XR sehnat? Snad by to o něco lépe brzdilo.To neznamená, že to teď dobře nebrzdí a taky daleko líp vypadalo, když tam mám al. kola, ne? |
Autor: | mrazik [ 13 čer 2005 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Určitě to jde a jednu nápravu mám momentálně doma a budu ji brzo dávat na auto. Futura už má výměnu za sebou a hodně si to chválí. V podstatě celá náprava drží na 4 šroubech - 2x v uložení a 2x tlumič. Trochu práce bude s lanovodem ruční brzdy, který vede pod žáruvzdorným plechem. Budu dělat fotodokumentaci a dojmy z výměny. |
Autor: | George V. [ 14 čer 2005 06:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zadní náprava kombíka (aspoň teda u Mk. VII) se od krátkého Escorta poněkud liší, a to umístěním pružin. U kombíka jsou pružiny přímo mezi nápravou a podlahou a tlumiče jsou uchyceny extra (snadná výměna!), u krátkého jsou pružiny navlečeny na tlumiče a opřeny proti podběhu. Možná by stačilo vyměnit jenom náboje kol. Ty jsou k nápravě uchyceny jenom několika šrouby. |
Autor: | Lukas1 [ 14 čer 2005 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!! A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm |
Autor: | mrazik [ 14 čer 2005 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jasně, u kombíka je náprava jiná, ale přehodit náboje je to nejmenší. Já budu dávat i předek z RS2000, takže brzdy budou mnohem lepší než síla motoru |
Autor: | m@rekR$ [ 15 čer 2005 12:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas1 píše: Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!!
A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm Myslim, ze pokud mas ABSko a vzadu rozdelovac brzdne sily mezi kola, tak neni zas tak co resit. |
Autor: | m@rekR$ [ 15 čer 2005 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas1 píše: Naprava je jina jak rika George V. Sly by vymenit cele naboje. Lanovod bys musel koupit na RS2000/XR3i. Jestli ale nevymenis i predni brzdy za vetsi z RS tak by to auto mohlo byt nebezpecne>>>>Prebrzdena zadni naprava!!!
A taky pocitej s tim, ze pri 14" kolech je mezi brzdovym trmenem nasazenym na 270mm kotouc a diskem "cely" 1mm jeste k te mezere mezi brzdicema kotoucem - tam neni asi 1mm - ja mel zimni 14", ale brzdic skrkal o ten plechac, takze jsem brousil plech i brzdic......a stejne mi tam pak mezi to vlitla sterk a rozstrelil sem se kvuli tomu. Takze kdyz brzdy z RS, tak 15"kola minimalne. |
Autor: | Lukas1 [ 23 čer 2005 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou. Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit. To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky. |
Autor: | m@rekR$ [ 23 čer 2005 13:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas1 píše: ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou.
Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit. To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky. Hm, k té vyndané pojistce - já mám na ABS konkrétně dvě pojistky - obě jsem postupně i napřeskáčku vyndal a ABS stejně fungovalo - musí se dle mě odpojit celá RJ. |
Autor: | Lukas1 [ 23 čer 2005 16:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja jsem mel vyndanou jen jednu a o jine nevim nebo jestli je v pouzdre u baterky ? Kazdopadne to bez ni nefungovalo. Mel jsem kompletne rozkopanou elektriku, ale uz si presne nepamatuji jak je to pripojeny mam v hlave akorat konektor ve tvaru elipsy nabo takovyho zaoblenyho obdelniku(cca 20pin) a tim je podle me spojeny ABS(ALB) s okolnim svetem(mozna je jich vic, ale ja mam v pameti jen tenhle). Ja mam rv 92 system Conti Teves. Ale podle me delali jen tenhle. I kdyz u novejsich to meli spojeny i s kontrolou trakce takze vi buh. |
Autor: | MV [ 23 čer 2005 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas1 píše: ABS u Forda je k nicemu je to dvoukanal a zatezovy regulator je tam aby neblokovala zadni kola. Kdyz zabrzdis do zatacky a vnitrni predni kolo by melo jit do smyku tak ABS snizi tlak okruhu prokluzujiciho kola, ale zaroven diky diagonalne delene soustave i protilehleho kola na zadni naprave. Tohle kolo ktere ma ze zadnich vetsi trakci pak nebrzdi temer vubec. Je to sice dobry ze to nema tolik tendenci ustrelovat, ale kdyz si nenechas dostatetecnou vzdalenost na dobrzdeni tak je to spatny a zadny ABS ti nepomuze. Bez ABS (teda u toho dvoukanalu) je brzdna vzdalenost kratsi a to hlavne na desti kdy ti ABS prebira pedal pri kazdym prudsim zabrzdeni. Ja mam na aute ABS a 4 kotouce. Nicmene jezdim s vyndanou pojistkou.
Dalsi vec regulator je serizen na konkretni typ kastle a brzd takze i pri prehozeni kompletniho systemu z 3d na kombi nemusi brzdy fungovat na 100%. Pak pokud chces vyuzivat ABS je potreba tenhle regulator vyladit. To s tou mezerou 1mm ve 14" plati pro lita kola. Plechace chytaji ale mike33 psal, ze ma litaky. To máš pravdu - dvouokruhovej systém rozhodně není ideální(nicméně novější ABS už jsou 4-kanálový a to je o něčem jiným). Taky je naprd, když brzdíš jednou půlkou auta na kluzkém povrchu(což není až zas tak neobvyklý), tak ABS řídí prokluzující přední kolo, ale odlehčí zároveň diagonální zadní kolo, který je na méně kluzkým povrchu a mohlo by brzdit víc. Ono se taky při návrhu vycházelo z toho, že standardní zadní náprava s bubny tolik nebrzdí(asi 25%) a nemá na celek takový vliv. |
Autor: | dj.DEKL [ 23 čer 2005 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
97 už má čtyřkanál ne? |
Autor: | Standa [ 24 čer 2005 06:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
dj.DEKL píše: 97 už má čtyřkanál ne?
Esca Mk7 od 95 mají 4-kanál všechny. |
Autor: | mrazik [ 25 črc 2005 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem úspěšně přehodil kotouče na zadní nápravu. Protože jsem musel vyměnit ložiska na pravé straně, neprohazoval jsem celou nápravu. Bubny šli sundat bez problémů - zezadu čtyři šrouby. Ruční brzda se musí vyměnit také, kvůli jinému uchycení, takže oddělit katalyzátor od středového tlumiče, povolit a sundat chránící plech kolem středového tlumiče výfuku a pak sundat táhla od ruční brzdy. Nasadit nové, protáhnout dozadu, upevnit kotouče, připojit hadice. Odvzdušnit, nastavit a dílo je hotovo. Dojmy výborné, uvidíme po usazení, ale je to znát. A teď pár fotek : |
Autor: | mike33 [ 27 črc 2005 19:46 ] |
Předmět příspěvku: | zadní kotouče |
Teď čtu vaše reakce na můj příspěvek a docela mě zarazily ty rozměry kol.Díky moc, ještě, že to teď vím, nerad bych se někde rozšvihnul. Za kolik se dají sehnat zadní náby +brzdiče z XR3?P.S. jaký tam máš teď kola po té výměně na zadní nápravě? 15" anebo větší??Díky |
Autor: | angličák [ 28 črc 2005 08:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
15" je optimum, u 14" je možnost drhnutí |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |