fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Manžety na poloose.
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 21:48 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Zítra vezu Escorta do Forda na výměnu manžety kloubu na kole. Nevíte někdo jak je ta oprava náročná, co se bude rozebírat? Ať jsem chytřejší. :-) Sice tam mám známého, ale nemám rád, když se mi někdo hrabe v autě. Měla by se dělat geometrie potom? Díky.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: manžety na kineťáku
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 07:39 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
No dělal jsem to kdysi sám. Odpojí se to těleso v kterém je ložisko (těhlice) nejlépe od kuláku a vytáhne z tlumiče. Stáhne se náboj (stahovákem) a tím na tebe kouká poloosa. Pokud seš na stojanovém zvedáku nemusíš ji ani vyndávat z převodovky. Pak rozpáskuješ starou prachovku vymyješ kloub benzínem. Odjistíš takový kroužek uvnitř kloubu (šikovnej chvat) a dáš od sebe oba díly. Navlíkneš novou prachovku a dáš do kloubu spec vazelinu (něco jako litná grafitka - litol ) je tam přesné množství. Kloub se složí a zajistí . Zapáskuje se spec kleštěma, ale dá se to udělat i skřípačkama (šikovně) no a složí se náboj , kulák, tlumič. Geometrie bych řek že bezpodmínečně nutná není, ale precizáci řeknou že jo. Já jsem tenkrát kupoval jen materiál (sada) - prachvky, pásky, vazelka navážená do levého a pavého kloubu (jiná váha) a nějaké ty kroužky a nové matice na kola - tuším oba klouby 600,-. Ty si připočítej tak 3 hod práce + tu geošku pokud chceš mít klid.
Je to popsáno zhruba, dělal jsem to před tak před 4-5 lety.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 20:41 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Tak už to mám opraveno. Neorigo manžeta za 250kč a 200kč za práci. Není nad to mít známé ve Fordu. :-)

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2006 19:23 
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2006 07:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2006 09:36
Příspěvky: 130
Bydliště: Třebíč
u kellyho stoji manžeta neorigo 45kč :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: výmena manžety
PříspěvekNapsal: 03 dub 2006 10:48 
benzínek má dobrý postup...
až na vyťahovanie náboja ....
zdvihnúť auto zhodiť koleso, odpojiť riadenie , rozrezať starú manžetu,
správne natočiť , povoliť homog. klb ( zospodu 1 skrutka ) , jemne nadvihnúť celý tlmič a potom zvnútra roziahnúť poistku a odtiahnúť cely tlmič a poloos sama vyskočí von ...
a navlečeš nonú manžetu ... zaseknes klb a potom zospodu uvolníš stabilizátor a pekne to sadne na miesto ...nahodíš riadenie a máš ..
nedávno som menil tlmiče 1 ks asi hodinka práce .... a 3 dni ruky špinavé od grafit. vazeliny.....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 dub 2006 19:24 
jo na ponku je to podle me nejlepsi, al euz sem tu parkrat psal ze tam pasuje z favorita a to se nemusi nit rozdelavat, staci vlezt pod auto, pc manzeta z facka je otviraci.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 dub 2006 23:51 
Offline
Forďák

Registrován: 30 bře 2006 18:43
Příspěvky: 81
ja sem to udelal jednoduse, vymenil sem celou poloosu, a byl klid, poloosa me vysla na 400,- a prace taky tolik nebylo

_________________
Ford Escort 1.6 D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 led 2007 22:07 
Offline
Nováček

Registrován: 07 říj 2006 19:48
Příspěvky: 1
Bydliště: Vysočina
Dušan píše:
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)


povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit
jakou matku na poloose?

_________________
Ford Escort 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2007 00:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2005 12:32
Příspěvky: 362
Bydliště: Milevsko,Sepekov
dělaj to přesně jak tady psal Dušan mě to taky měnily u známího v servisu a byl sem u toho tak sem koukal jak se u toho navztekaj když nejde náboj ven.

_________________
žabožrout .P106 1,1taková nákupní taška do města prodán
peugeot 807 v plný palbě,bohužel chtěl sem původně Galaxe
807 na prodán ,momentálně ford fusion 1,4 tdci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2007 19:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2006 18:39
Příspěvky: 32
Bydliště: Prostějov
to s tou manžetou z Favorita je fakt? Že tam pasuje a nemusí se nic rozdělávat? Zrovna mě manžeta u kola řidiče praskla a musím ji vyměnit.

_________________
Ford Esort 1.8D 11/1991 Ghia,najeto 250tis.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2007 20:18 
ford escort píše:
Dušan píše:
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)


povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit
jakou matku na poloose?


matku na polose najdes oprostred kola......jinak nevím nic o tomze by manzeta na favorita byla pulena.....u facka je stejnej postup ale je mozny ze ta manzeta je stejna...ale nevím nevím....nic mene kdo by to chtel udelat jsem tady i se svoji dilnou a klidne ukazi ..jak se to dela :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2007 14:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal. Na Facko sou nekvalitni docela a za rok muzete menit znova. Jinak postup sem mel takyto a delal sem to poprve.
Povolit matku na naboji
Odkroutit kolo zvednout za nosnik(ne rameno)
Oddelat kolo
odkroutit cep rizeni a vyklepnout(po matce, ne po sroubu)
odkroutit cep ramena, trosku vyklepnout a pak rukou stahnout rameno (jde to docela lehce)
pritahnout kolo za kotouc k sebe a vaklepnout poloosu z naboje uplne. Pak vysprcnout z prevodovky (vytece olej)
Davejte pozor at se nepospini kotouc od vazeliny
no sejmout spony manzety rozstrihnout.
najit v kloubu otvor na vnitrku, je tam taka spona tu roztahnout a homokloub od osy vytahnout. nasadit manzetu, nacpat napln a poskladat zpet.
Ja kupil sadu na homoklouby cca 350,- a tam byla manzeta, tuk, zavlacky 2 jedna na poloosu do prevodovky a druja na poloosu do komoklouba, matka 32
no a montaz.
natlacit poloosu do prevodovky a zklepnout kladivem(lepe humovym) az do zapadnuti
vychylit kolo a nasadit homokloub do naboje.
dat zpet cep ramene a prisroubovat,
nasadit cep rizeni a prisroubovat. zespoda stoubu je imbus, to pomuze pri utahovani
no a pak prikroutit matku. Pak nasadit kolo a matku dotahnout a sklepnout. a hotovo. hodka prace, pokud se nic nevysmoli.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2007 20:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
A dolejt olej do převodovky :wink:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007 07:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja menil manzety trochu jinak(ne na Fordu).Vsechno stejne,ale u prevodovky jsem povolil manzetu a vytahl polosu z naboje,tedy jen tu trojnozku(sakra jak se to jmenuje)s valeck.lozisky.Musel jsem sice pretahnout manzety prez celou polosu,ale zato nic navyteklo,nezaspinil a neposkodil (ne vzdy se to podari) jsem gufero v prevodovce.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007 08:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Karel, jo taky se da, ale jak to ten jeden krouzek vylecek z te trojnozky ujede tak se ti vysypou jehlicky, mysleno z toho trojloziska. Radej doplnim pul litru prevod. oleje nez skladat toto dohromady. Navic pretahnout zpet taky nenio jednoduche.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007 08:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pokud to mas vysoupany, tak jo,ale je tam segrovka co to drzi ne?Aspon mas jistotu ze to drzi.Ja tak prisel na jeden spatnej.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007 09:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Já jsem to dělal uplně jinak,
-povolil votočák
-sklepl rameno dolů
-povolil kost
-plnou kulatinu přichytil k poloose páskama, a s pootáčením polosy jsem jemně klepal do homouše ( ta ružice - na růžici klepal ten průbojník ),zase pootočil atd.
- na konci poloosy je tisíci hran a v něm napružená závlačka,která drží v homouši
-po vyklepnutí vyhnul náboj i s tlumičem.
-vymýt homouše naplácat vazelinu,vyměnit manžetu a skládám zpět.
-žádní poloosa nešla ven a už vůbec dolévání oloje do rychlostky

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007 10:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
10 lidi 10 ruznych vymen manzet. No ted uz vim, kde a jak je tam ta zavlacka rozpinacu, tak to priste vymenim aniz bych vyndaval poloos z prevodovky

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2007 20:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Mike.M píše:
Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal .


No ono asi záleží na jakou manžetu narazíš. Já mám před rokem měněnou manžetu co byla přímo na escorta a zejtra se jí po roce chystam měnit znova. Takže i ta na favorita nemusí bejt nejhorší.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz