fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Oprava a doladění starých tlumičů
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=3242
Stránka 1 z 1

Autor:  balu [ 11 srp 2005 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Oprava a doladění starých tlumičů

Má někdo zkušenosti s opravou a pak životností opraveného tlumiče??Nějak se to sesypalo najednou , a tak na tlumiče již nezbylo. Tak jsem odmontoval jeden zadní a zjistril, že je slisovaný a konce roztemovaný. takže neopravitelný. Po delším bádání jsem navrtal malou dírku (30 mm od spodního oka-roztemování) , a vtom vytekl humus. Injekční stříkačkou jsem nastříkal dovnitř přípravek na odkarbonování, odmaštění a pořádně potáhal za pístnici a přez dirku vytekl bordel . Toto je potřeba udělat vícekrát . až to vytéká čisté. Nakonec propláchnout benzinem. Nejhorší je namíchat hustotu hydraulického oleje , odladíte si tímto požadovanou tuhost tlumiče k podvozku a šířce gum. Já to dělal 4x , než to bylo OK(nechal jsem tvrdší , propružení mi udělá částečně 175/70R13 guma ,auto je i výš). Tlumič je naplněn vrchovatě, nejde při podržení dírky stlačit. Uvolnit dirku a stlačit , přebytečný olej vyteče - zadělat dírku se šroubkem a těsněním. Tímto uděláte tlumič dle vašich představ a z vlastní zkušenosti auto sedí perfektně.Oprava platí jen pro tlumič ,který nepropouští olej přez pístnici. Mám na nich přez 8000km . Na testu si technici mysleli že jsou fungl,když se podívali tak jsem myslel, že je omejou(dle najetých km již vyplňovali leták s cenou nových). Dočastně snad ještě něco vydrží, za těch pár korun za olej!! :lol:

Autor:  MV [ 12 srp 2005 09:16 ]
Předmět příspěvku: 

Musí ale v těch starých tlumičích ještě dobře fungovat přepouštěcí ventily, jinak novej olej asi moc nepomůže.

Autor:  carPWR [ 12 srp 2005 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

myslim, ze prave tlumice docela fungujou, dokud bud netecou nebo uz jsou technicky KO ne?....nikdo je nemeni tak brzo aby se daly napustit novym olejem a byly jako novy...si myslim

Autor:  balu [ 12 srp 2005 16:03 ]
Předmět příspěvku: 

Pracuji ve firmě na hydrauliku.Takže můžu potvrdit co doékáže pístnice s olejem. To se nezdá , ale i v tlumiči dochází k velkým tlakům, a tepelnému namáhání. Usazenina vypadá stejně jako motorový olej po maratonu km. Olej v tlumiči dělá táké zapečené usazeniny , které když se dostanou do přepouštěcích ventilů , znemožní funkci tlumiče i bez vytečení oleje přez pístnici. Jinak po mechanické stránce je tlumič přiměřeně OK. Tím že se usazeniny rozpustí ,dostanou se ven a dá se nový olej, opět začnou fungovat ventily , a tím i tlumič. Samozřejmě s ohledem na to , kolik má tlumič za sebou. Větší vůle opotřebením se dohání hustějším olejem. Nechci prosazovat tuto variantu opravy, ale i jiní chtějí jezdit, jako v mém případě, ale zrovna není těch deset táců po ruce.

Autor:  Karel [ 12 srp 2005 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

balu: A cim jsi steloval tu hustotu?Teda co jsi namichal do toho oleje?A co je pro porovnani?Cim hustsi tim tvrdsi?Hod foto.

Autor:  Alexa [ 12 srp 2005 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

Hydraulika se míchá s motorákem (ten má přísady proti pěnivosti) dělalo se to na jawach i na starých tlumičích do škodovek ty šly dobře rozebrat 3 díly tlumičového oleje a 1 díl motoráku M6AD podle staré příručky na 350/634 . Pokud jsi chtěl tvrdší tlumiče přidalo se motoráku.

Autor:  carPWR [ 13 srp 2005 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

Alexa píše:
Hydraulika se míchá s motorákem (ten má přísady proti pěnivosti) dělalo se to na jawach i na starých tlumičích do škodovek ty šly dobře rozebrat 3 díly tlumičového oleje a 1 díl motoráku M6AD podle staré příručky na 350/634 . Pokud jsi chtěl tvrdší tlumiče přidalo se motoráku.


...to bych mohl na skodovce vyzkouset :-) uz me zadni tlumice nejak opousteji :-)

Autor:  balu [ 13 srp 2005 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Jak píše Alexa, to je již minulostí. Český člověk si musel vždy nějak poradit, taková byla doba. Dnes hydraulické oleje jsou prodávaný v rozličných hustotách ,kvalitě, v litrech a sudech. Na firmě jsem jen míchal od podívání hustší a řidší olej ze sudu. Na parametry jsem nehleděl , byl to jen pokus, jestli se dají dát tlumiče opět do chodu. Hustotu nemohu definova , jelikož to bylo mícháno zkusmo. Nějaký pak stanovený poměr nemusí být optimální pro druhé auto(rozhoduje stav tlumiče). Dal jsem olej do tlumičů , a ty hodil do auta. (zbytek oleje dán bokem , na domíchání ).Auto jsem projel,nerovnostmi všeho druhu, zatáčky , a nakonec naložený tohle opět opakoval. Auto sedělo jak F1 , ale strašně tvrdé , takže se ředilo.4x........ až do požadovaného chování. Snad jednoduchým vodítkem může byt to , že po zatlačení, vytažení pístnice musí jít velmi velkou silou , a po milimetrech. Až je každý projede v káře , tak rozpozná , co s hustotou. Jestli má někdo nějaké schopné na opravu ,ať to zkusí , můžeme pak porovnat postřehy. Digi nemám , již na tom pracuji půl roku, ale vše kolem Ferdy je přednější!!!

Autor:  Alexa [ 14 srp 2005 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

A ještě hydraulika byla OTH 3 což asi protože to bylo před více než 20 léty už těžko budou dnešní oleje odpovídat potřebným parametrům.

Autor:  Návštěvník [ 12 zář 2005 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapy, opravdu to funguje stěmy tlumiči a vyměnou oleje ,mam finanční tísen a nemam 10 000 kč na nové.dik za odpověd

Autor:  skaldal [ 12 zář 2005 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Nééé, to si tady všichni jenom dělaj prdel :-D

Autor:  Michal-MS [ 13 zář 2005 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

A dělal někdo výměnu oleje nebo čistění i u předních tlumičů? :?
docela by mi to pomohlo....

Autor:  balu [ 27 zář 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Zadek funguje, předek jsem nedělal.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/