fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 11 kvě 2024 18:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 25 dub 2011 13:40 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Zdravím, pánové. Dnes jsem měnil zimní gumy za letní. Vpředu jsem si všiml, že mohu rukou otáčet miskou horního uložení tlumiče v motorovém prostoru. Tedy trochu síly je na to potřeba. Nevím, jestli to tak má být, ale zkusil jsem to dotáhnout - nešlo to, kontroval jsem imbusem do pístnice tlumiče a už jsem to neudržel a protáčel celou miskou i maticí. Po spuštění na zem, se misky upevní (již s ní neotočím), ale zcela se uvolní ta guma, co je mezi miskou a karoserií. Je zcela volná. Taky, když na zemi propružím auto za blatník, tak se ty misky (na obou stranách) pohybují nebo spíš se tak vrtí ve svém lužku. Je to ok, nebo je horní uložení již vadné?

Taky jsem tady někdy řešil to, že se mi stále chvěje řízení při brzdění. Dnes jsem na zkoušku lehce tyčkou zajistil o sedlo brzdový pedál a ručně otáčel kotoučem na straně řidiče. Šel volně, pak přibrzdil a zase volně. Takže asi bude zkřivený. Na této straně také neustále píská přerušovaně destička a dnes po jízdě byl kotouč dost horký. I kolo je celé černé od prachu z desek.Na druhé straně se kotouč otáčel zcela lehce a bylo třeba více stlačit pedál, aby začal brzdit. .Tento kotouč již brzdí plynule po celé delce. Takže bych navrhoval nové kotouče + desky, vyčistit drážky pro desky na třmenech a asi i komplet vyčistit pístky a přetěsnit, protože se asi ta jedna strana zcela nevrací a jemně přehřívá kotouč, který se pak vlní. Nevím, jestli měnit i hadice. Snad by to pak byl konec věčně zvlněných kotoučů. Myslíte, že bych tak měl v opravě postupovat? Nebo má někdo jiný názor?

Omlouvám se za slohovou práce nevalné kvality.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 25 dub 2011 14:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
K tomu přibržďování- search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&keywords=brzdov%C3%A1+hadi%C4%8Dka&fid%5B%5D=15

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 27 dub 2011 06:05 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
No tak ty odkazy mi moc nepomohly. Ale včera jsem zkusil jednu věc. Zvedl jsem řidičovu stranu auta a sundal kolo. Demontoval jsem třmen i s deskama. Mimochodem desky se vracejí dobře. Na náboji jsem nechal jen kotouč, který jsem pevně přišrouboval šrouby od kol a nastartoval motor. Kotouč byl unášen nábojem a točil se. Na připravenou stoličku jsem dal šroubovák a pomalu jej přibližoval ke kotouči. V jednom místě začal kotouč drhnout o šroubovák, ale v druhé polovině kotouče už ne - tam byla mezera mezi šroubovákem tak 3-4mm. Čili kotouč hází jako prase. Sundal jsem kotouč a totéž jsem vyzkoušel jen na náboji. A ten to dělá také. Sice ne tak moc, protože je menší, tudíž má menší vzdálenost od osy a výkyv tedy není tak velký. Nevím jak moc přesně je náboj z výroby opracován, ale asi je něco zkřiveno a teď fakt nevím, co s tím.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 28 dub 2011 12:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Tak křivé náboje to je doménou Škody Octavie, u Escorta jsem ještě neslyšel. Možné je ale vše, jestli nehází ložisko tak máš zkroucený náboj kola. Máš ložisko bez vůle. Jestli jo, tak jedině zdemontovat a náboj vyměnit za nový, nebo použitý v OK stavu. Házivost nejlíp zjistit na soustruhu za pomocí číselníkového úchylkoměru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011 11:52 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Tak včera jsem přišel na to, že pískání destičky o kotouč, které je slyšet za jízdy, je při zatočení doleva znatelněji více slyšet. Při zatočení doprava se pískání zmírní. Takže to asi opravdu chodí v ložisku, ne? Já moc nevím, chtěl jsem vůli ložiska vyzkoušet štanglí a zapáčit, ale nic se neprojevuje. A ložiska mi nepřipadají, že by hučela. Já mám furt takový divný pocit z toho horního uložení tlumičů. A dnes jsem si všiml, že i začíná za jízdy jemně vibrovat volant- tedy bez brzdění. Otázkou je, zdali taky není v háji vyvážení kol.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: na co jsem přišel
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 22:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 led 2008 22:30
Příspěvky: 224
Bydliště: Česká Třebová
vyzkoušej dotahnuti stredove matky na poloose...kola budes mit nevyvazeny...a tu vrchni gumu budes mit nejspis po smrti


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz