fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 12 kvě 2024 06:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 15:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 lis 2006 17:34
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Ahoj, mám takový problém. Léta jezdil Escort bez problémů, brzdil jak má (tzn. mizerně ale hladce). Pak se kotouče zvlnily a nechal jsem je, spolu s destičkama, vyměnit. Zvolil sem značkové kotouče ATE, výrobce destiček nevím. Od výměny neuběhl ani měsíc a kotouče se pomalu zvlnily, až to časem při brždění mlátilo tak, že bylo až k nesnesení. A to byly půl roku staré značkové kotouče. Fajn, možná byly vadný, nechal jsem je na podzim 2010 sundat a dál tam nové, ty samé ATE. Dal sem si záležet, abych je hned ze začátku, než si sednou, nějak nepřetěžoval, nepřehříval a přes zimu fungovaly jedna báseň. Už asi tušíte co nastalo, opět mi to začíná při delším nebo intenzivnějším brždění mlátit do řízení a pomalu se to zhoršuje. Už mě přestává bavit mít jedny kotouče na půl roku, existuje nějaká vhodná a osvědčená kombinace destiček a kotoučů (za kterou dá dotyčný ruku do ohně), která opravdu brzdí a nekroutí se? :?

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V Ghia, r.v. 1996
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Za mě každopádně Ferodo. Já s nima nikdy problémy neměl a nic jiného bych si na své auto nedal.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
nevim, ale je škoda ty kotouče rovnou měnit, když se ti zvlní a jsou půl roku starý. Stačily by nechat stočit na soustruhu a máš to za pár korun. (Což podle mě udělali po tobě mechanici a střelili je hezky někomu jinýmu jako skoro nový.....) Nebo bych zkusil třeba reklamaci (pokud máš od kotoučů účet). Ale každopádně je to divný, že takhle rychle odchází kotouče, s tim ale neporadim :( .... možná to byly nějaký falešný ATE, co nabouchaj v polsku ze starejch konzerv.... taky se ukazujou dost padělky ND .. třeba ložiska SKF jsou oblíbený u padělatelů a pak to taky tak dopadá..

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Naposledy upravil anthAn dne 09 kvě 2011 16:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
No tak ATE je dost dobrá značka,dodávající brzdové komponenty i do prvovýroby.Spíše bych hledal příčinu toho zvlnění.Jsou zvlněné oba,nebo vždy jen jeden?Může být na vině brzdová hadička(spíše její DRŽÁK ).

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:27 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 lis 2006 17:34
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Ty měněný kotouče mám doma, v podstatě jsou skoro nový, akorát neznám nikoho, kdo by mi je stočil. Předpokládám, že to s těmahle udělám stejně, pokud přijdou vyměnit. Jestli jsou origo nebo ne nevím, byly kupovaný z Auto Kelly, maj originální krabici, tak snad jsou.

Bouchá to do řízení jak blázen, takže nevím jestli je zvlněnej jen jeden nebo oba. Jak se to pozná? Jinak já automechaničině nerozumím a nechávám si to všechno montovat v servisu, tak doufám, že by mě nějaký závady objevili. Kolo se nijak nehřeje, už při tý minulý výměně všechno kontrolovali že je OK a vždycky mi auto opravili a předali v pořádku, mají zatím mojí důvěru.

Zatím jsem rozhodnutý nechat vyměnit i destičky (nevěřím tomu, že by dvoje sady kotoučů byly vadný a že by šlo o náhodu), ale potřebuju radu jaký zvolit. Ty Feroda budu mít v paměti a když nebude zbytí, tak možná zkusím je.

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V Ghia, r.v. 1996
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Můžeš zkusit origo díly... zas tak drahý nejsou...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 16:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Nejdriv bych zkontroloval jestli po nejaky delsi jizde (10km by melo stacit) neni jedno kolo ohraty vic nez druhy, pokud ano, tak jdi po ty hadici jak psal miki. Jinak jak zjistit, kterej kotouc je zvlnenej: dej predek na heve a sundej jedno kolo a matkama z kola (staci 2 kizem) zase pritahni kotouc (proste tam dej dve matky a rozumne utahni), nastatuj auto, dej tam 1 a pust spojku. Diferencial se ti postaa o to, aby se ti to tocilo na ty zvedly stane. Ted si vem sroubovak, ten opri o brzdic a pomalu posouvej k tocicimu kotouci, pokud o nej bude skrtat nejak dost znatelne prerusovane, tak je kotouc zvlnenej

Jinak ty kotouce ti stoci kazdej zamecnik (google mapy a hledat v okoli zamcnictvi.. treba). Pocital bych tak 100 za kotouc, ja davam dycky flasku ferneta (nechapu jak to muze porad pit :D )

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2011 17:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
speleo píše:
... Kolo se nijak nehřeje...

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2011 10:36 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 lis 2006 17:34
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Včera jsem se byl ptát v tom servise co na to říkají a nevěřícně kroutili hlavou. Prý jedinou a poslední možnost vidí v křivém náboji kol(-a), kdy vlivem házení (vůle) se kotouč třením o destičky lokálně přehřívá a následkem toho vlní. Prý to bude chtít změřit na autě, který kolo to dělá a vyměnit jak náboj, tak i ložisko. Špatný materiál destiček, který si nesedne s kotoučema, prý vylučují, že to na to nemá moc vliv.

Tak já nevim. V pondělí to tam nejspíš šoupnu aby tu házivost změřili a pokud tam nějaká bude, tak se uvidí co dál. :? Máte někdo nějaký jiný nápad?

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V Ghia, r.v. 1996
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2011 14:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
NE změřit házivost je dobrý nápad, vše co ti řekli může být skutečnost, chce to ověřit.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2011 00:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
měl sem podobný problém...jen teda s buchví jakejma kotoučema, páč mi je montovali v serisu (taky poslední věc, co sem si u nich nechal dělat :roll: ) po pár tisících km zvlněný a dokonce jeden praskl. Tak sem to šel reklamovat, daly nový kotouče a opět ten samý scénář, i s tím prasknutím. Bohužel sem ztratil lístek, tak sem jim to nemohl jít omlátit o hlavu.

Ale koupil sem kotouče Brembo max (1350,- za kus) plus desky ferodo premier a zatím pohoda, najeto tak 5 tisíc. A při tomhle nájezdu se už tamty začínaly vlnit...

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2011 15:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
já mám TRW, na jednom třmeni se dost sekl pístek, takže se to po pár sešlápnutích dost brutálně hřálo a brzdilo to jako prase - po opravě třmenu všechno ok - kotouče se horkem NEZKROUTILY ani trošku.. tak nevím.. ale zas když říkáš, že se ti to nehřeje tak je přece blboust aby se ti to zkroutilo vlivem teploty... to spíš opravdu kdyby byl v prčicích ten náboj.. ale to by kotouč kmital a kopal do řízení ne proto že je křivej kotouč ale proto, že jekřivej ten náboj.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2011 12:24 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 lis 2006 17:34
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Tak jsem nechal zkontrolovat vůle v nábojích kol a jejich hodnoty jsou v přípustné toleranci. Takže teď se neví :?

Dalším problémem je, že se nám nepodařilo sehnat nové náboje kola s tím děrovaným kotoučkem pro čidlo ABS, všude maj jenom bez něj a my netušíme, jestli to z toho starého půjde sundat nebo nepůjde. Pokud by se náboj sejmul, poškodí se tím i ložisko a celá tahle zjišťovačka mne bude stát dva tisíce na nových ložiscích, což se mi vůbec nechce podstupovat.

Netušíte někdo, jestli je ten náboj rozebiratelný a ten plechovej kotouček nějak jednoduše snímatelnej, popřípadě kde by měli tenhle díl komplet, pokud by to nešlo :?:

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V Ghia, r.v. 1996
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2011 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
jo a předpokládám že funkčnost třmenů jste zkontrolovali? jestli není zadřenej pístek nebo tak něco...

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2011 13:38 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 lis 2006 17:34
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Takže další vývoj, aby nebyla nuda :-)

Náboje kola se koupily nakonec bez toho kotoučku, kterej se s trochou umu a autogenu přendal ze starého. Takže vyměněny náboje, ložiska a už to po zahřátí kope mnohem méně. Dneska jsem to dal jinam na osoustružení kotoučů a dle telefonické debaty s mechanikem byl mimo jiné trochu bordel v třmenech a pístcích (se divim, že to tamti čičmundové nevyčistili), takže už by to mělo být plně funkční. Uvidíme, o víkendu vyzkoušim jak se to chová. V podstatě je všechno nové, tak to by v tom byl :evil: aby to aspoň chvíli neblblo :| Za ty peníze, co mě to zatím stálo, by mi to mělo zdravit ...

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V Ghia, r.v. 1996
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2011 15:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2011 15:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Zlín
Ahoj.
Mám podobný problém s předníma brzdama.
Při brždění mi to začně vibrovat volantem a už to začíná i kopat do pedálu.
Přemýšlel jsem, že bych nechal schovnat kotouče, ale nevím jaká je minimální dovolená míra. Momentálně mají sílu 19mm.
Auto je Ford Escort 1,6 16V Combi, r.v.1999.
Moc díky za radu :wink:

_________________
Marťas

Ford Escort 1,6 16V Combi, Renault 5 GT Turbo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2011 16:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
zda se nepletu tak min. je 17 a nebo 18 mm. dle mě je lepší pořísit nové kotouče a destičky

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2011 19:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Minimum je 18 mm.Pokud už jednou kopou,tak srovnání je jen dočasné řešení.
Kup nové. :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 14:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2011 15:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Zlín
OK, díky za radu. Jdu do nových!

_________________
Marťas

Ford Escort 1,6 16V Combi, Renault 5 GT Turbo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 čer 2011 11:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 říj 2009 15:43
Příspěvky: 67
Kotouče i destičky Ferodo, cca po týdnu si to sedlo a brzdí to jak sviňa.Oboje u Autokelly necelých 2500 Kč.

_________________
Ford Escort combi 1,6 motor L1E benzín 66kw RV 02/1997
Ford Ka 1,3 44kw bez serva RV 07/1999

Žádný učený z nebe nespadl, zato blbce jako kdyby shazovali!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz