fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Doporučená kombinace kotoučů a destiček
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=32887
Stránka 1 z 2

Autor:  speleo [ 09 kvě 2011 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Ahoj, mám takový problém. Léta jezdil Escort bez problémů, brzdil jak má (tzn. mizerně ale hladce). Pak se kotouče zvlnily a nechal jsem je, spolu s destičkama, vyměnit. Zvolil sem značkové kotouče ATE, výrobce destiček nevím. Od výměny neuběhl ani měsíc a kotouče se pomalu zvlnily, až to časem při brždění mlátilo tak, že bylo až k nesnesení. A to byly půl roku staré značkové kotouče. Fajn, možná byly vadný, nechal jsem je na podzim 2010 sundat a dál tam nové, ty samé ATE. Dal sem si záležet, abych je hned ze začátku, než si sednou, nějak nepřetěžoval, nepřehříval a přes zimu fungovaly jedna báseň. Už asi tušíte co nastalo, opět mi to začíná při delším nebo intenzivnějším brždění mlátit do řízení a pomalu se to zhoršuje. Už mě přestává bavit mít jedny kotouče na půl roku, existuje nějaká vhodná a osvědčená kombinace destiček a kotoučů (za kterou dá dotyčný ruku do ohně), která opravdu brzdí a nekroutí se? :?

Autor:  skaldal [ 09 kvě 2011 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Za mě každopádně Ferodo. Já s nima nikdy problémy neměl a nic jiného bych si na své auto nedal.

Autor:  anthAn [ 09 kvě 2011 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

nevim, ale je škoda ty kotouče rovnou měnit, když se ti zvlní a jsou půl roku starý. Stačily by nechat stočit na soustruhu a máš to za pár korun. (Což podle mě udělali po tobě mechanici a střelili je hezky někomu jinýmu jako skoro nový.....) Nebo bych zkusil třeba reklamaci (pokud máš od kotoučů účet). Ale každopádně je to divný, že takhle rychle odchází kotouče, s tim ale neporadim :( .... možná to byly nějaký falešný ATE, co nabouchaj v polsku ze starejch konzerv.... taky se ukazujou dost padělky ND .. třeba ložiska SKF jsou oblíbený u padělatelů a pak to taky tak dopadá..

Autor:  miki21 [ 09 kvě 2011 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

No tak ATE je dost dobrá značka,dodávající brzdové komponenty i do prvovýroby.Spíše bych hledal příčinu toho zvlnění.Jsou zvlněné oba,nebo vždy jen jeden?Může být na vině brzdová hadička(spíše její DRŽÁK ).

Autor:  speleo [ 09 kvě 2011 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Ty měněný kotouče mám doma, v podstatě jsou skoro nový, akorát neznám nikoho, kdo by mi je stočil. Předpokládám, že to s těmahle udělám stejně, pokud přijdou vyměnit. Jestli jsou origo nebo ne nevím, byly kupovaný z Auto Kelly, maj originální krabici, tak snad jsou.

Bouchá to do řízení jak blázen, takže nevím jestli je zvlněnej jen jeden nebo oba. Jak se to pozná? Jinak já automechaničině nerozumím a nechávám si to všechno montovat v servisu, tak doufám, že by mě nějaký závady objevili. Kolo se nijak nehřeje, už při tý minulý výměně všechno kontrolovali že je OK a vždycky mi auto opravili a předali v pořádku, mají zatím mojí důvěru.

Zatím jsem rozhodnutý nechat vyměnit i destičky (nevěřím tomu, že by dvoje sady kotoučů byly vadný a že by šlo o náhodu), ale potřebuju radu jaký zvolit. Ty Feroda budu mít v paměti a když nebude zbytí, tak možná zkusím je.

Autor:  dj.DEKL [ 09 kvě 2011 16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Můžeš zkusit origo díly... zas tak drahý nejsou...

Autor:  anthAn [ 09 kvě 2011 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Nejdriv bych zkontroloval jestli po nejaky delsi jizde (10km by melo stacit) neni jedno kolo ohraty vic nez druhy, pokud ano, tak jdi po ty hadici jak psal miki. Jinak jak zjistit, kterej kotouc je zvlnenej: dej predek na heve a sundej jedno kolo a matkama z kola (staci 2 kizem) zase pritahni kotouc (proste tam dej dve matky a rozumne utahni), nastatuj auto, dej tam 1 a pust spojku. Diferencial se ti postaa o to, aby se ti to tocilo na ty zvedly stane. Ted si vem sroubovak, ten opri o brzdic a pomalu posouvej k tocicimu kotouci, pokud o nej bude skrtat nejak dost znatelne prerusovane, tak je kotouc zvlnenej

Jinak ty kotouce ti stoci kazdej zamecnik (google mapy a hledat v okoli zamcnictvi.. treba). Pocital bych tak 100 za kotouc, ja davam dycky flasku ferneta (nechapu jak to muze porad pit :D )

Autor:  skaldal [ 09 kvě 2011 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

speleo píše:
... Kolo se nijak nehřeje...

Autor:  speleo [ 11 kvě 2011 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Včera jsem se byl ptát v tom servise co na to říkají a nevěřícně kroutili hlavou. Prý jedinou a poslední možnost vidí v křivém náboji kol(-a), kdy vlivem házení (vůle) se kotouč třením o destičky lokálně přehřívá a následkem toho vlní. Prý to bude chtít změřit na autě, který kolo to dělá a vyměnit jak náboj, tak i ložisko. Špatný materiál destiček, který si nesedne s kotoučema, prý vylučují, že to na to nemá moc vliv.

Tak já nevim. V pondělí to tam nejspíš šoupnu aby tu házivost změřili a pokud tam nějaká bude, tak se uvidí co dál. :? Máte někdo nějaký jiný nápad?

Autor:  Standa [ 11 kvě 2011 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

NE změřit házivost je dobrý nápad, vše co ti řekli může být skutečnost, chce to ověřit.

Autor:  spooon [ 16 kvě 2011 00:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

měl sem podobný problém...jen teda s buchví jakejma kotoučema, páč mi je montovali v serisu (taky poslední věc, co sem si u nich nechal dělat :roll: ) po pár tisících km zvlněný a dokonce jeden praskl. Tak sem to šel reklamovat, daly nový kotouče a opět ten samý scénář, i s tím prasknutím. Bohužel sem ztratil lístek, tak sem jim to nemohl jít omlátit o hlavu.

Ale koupil sem kotouče Brembo max (1350,- za kus) plus desky ferodo premier a zatím pohoda, najeto tak 5 tisíc. A při tomhle nájezdu se už tamty začínaly vlnit...

Autor:  LeMans [ 16 kvě 2011 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

já mám TRW, na jednom třmeni se dost sekl pístek, takže se to po pár sešlápnutích dost brutálně hřálo a brzdilo to jako prase - po opravě třmenu všechno ok - kotouče se horkem NEZKROUTILY ani trošku.. tak nevím.. ale zas když říkáš, že se ti to nehřeje tak je přece blboust aby se ti to zkroutilo vlivem teploty... to spíš opravdu kdyby byl v prčicích ten náboj.. ale to by kotouč kmital a kopal do řízení ne proto že je křivej kotouč ale proto, že jekřivej ten náboj.

Autor:  speleo [ 19 kvě 2011 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Tak jsem nechal zkontrolovat vůle v nábojích kol a jejich hodnoty jsou v přípustné toleranci. Takže teď se neví :?

Dalším problémem je, že se nám nepodařilo sehnat nové náboje kola s tím děrovaným kotoučkem pro čidlo ABS, všude maj jenom bez něj a my netušíme, jestli to z toho starého půjde sundat nebo nepůjde. Pokud by se náboj sejmul, poškodí se tím i ložisko a celá tahle zjišťovačka mne bude stát dva tisíce na nových ložiscích, což se mi vůbec nechce podstupovat.

Netušíte někdo, jestli je ten náboj rozebiratelný a ten plechovej kotouček nějak jednoduše snímatelnej, popřípadě kde by měli tenhle díl komplet, pokud by to nešlo :?:

Autor:  LeMans [ 24 kvě 2011 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

jo a předpokládám že funkčnost třmenů jste zkontrolovali? jestli není zadřenej pístek nebo tak něco...

Autor:  speleo [ 24 kvě 2011 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Takže další vývoj, aby nebyla nuda :-)

Náboje kola se koupily nakonec bez toho kotoučku, kterej se s trochou umu a autogenu přendal ze starého. Takže vyměněny náboje, ložiska a už to po zahřátí kope mnohem méně. Dneska jsem to dal jinam na osoustružení kotoučů a dle telefonické debaty s mechanikem byl mimo jiné trochu bordel v třmenech a pístcích (se divim, že to tamti čičmundové nevyčistili), takže už by to mělo být plně funkční. Uvidíme, o víkendu vyzkoušim jak se to chová. V podstatě je všechno nové, tak to by v tom byl :evil: aby to aspoň chvíli neblblo :| Za ty peníze, co mě to zatím stálo, by mi to mělo zdravit ...

Autor:  Martaas [ 16 čer 2011 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Ahoj.
Mám podobný problém s předníma brzdama.
Při brždění mi to začně vibrovat volantem a už to začíná i kopat do pedálu.
Přemýšlel jsem, že bych nechal schovnat kotouče, ale nevím jaká je minimální dovolená míra. Momentálně mají sílu 19mm.
Auto je Ford Escort 1,6 16V Combi, r.v.1999.
Moc díky za radu :wink:

Autor:  Mouse [ 16 čer 2011 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

zda se nepletu tak min. je 17 a nebo 18 mm. dle mě je lepší pořísit nové kotouče a destičky

Autor:  miki21 [ 16 čer 2011 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Minimum je 18 mm.Pokud už jednou kopou,tak srovnání je jen dočasné řešení.
Kup nové. :smt006

Autor:  Martaas [ 17 čer 2011 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

OK, díky za radu. Jdu do nových!

Autor:  gogo258 [ 30 čer 2011 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Doporučená kombinace kotoučů a destiček

Kotouče i destičky Ferodo, cca po týdnu si to sedlo a brzdí to jak sviňa.Oboje u Autokelly necelých 2500 Kč.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/