fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak zvysit podvozek
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=347
Stránka 1 z 1

Autor:  ACEMajky [ 02 čer 2004 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Jak zvysit podvozek

Lukas KV mi zaslal tento dotaz a myslim si, ze nejlepsi odpoved mu dam zde - spise date vy:

jak by se nechal zvednout podvozek tak o 4 až 5 cm? Mám esco jako ty jen v benzínu. Jedná se mi o to, že občas někde trochu chytnu a těch pár cenťáků by mi pomohlo. Je jasný, že jízdní vlastnosti by se asi trochu zhoršily, ale možná bych to vykompenzoval distančníma podložkama (přemýšlel jsem asi tak 2,5 až 3 cm - ta šířka z toho důvodu, aby ta podložka byla širší než šrouby a kolo samotný bych přišrouboval na podložku - prodávají i se šroubama). Přemýšlel jsem, že bych pružiny podložil, to by zas asi nebyl takovej problém, ale tlumiče bych buď musel koupit jiný (a to se mi fakt nechce) nebo tam udělat nějakou redukci a trochu prodloužit uchycení. Bohužel nebo bohudík jsem zastánce držet se známého poměr - cena výkon. Proto se mi do toho nechce investovat tisíce. Nechat si to udělat u firmy tak na tom finančně vykrvácím. Tak jsem tě chtěl poprosit, jestli jsi někdy o něčem takovym neslyšel nebo někoho neznáš, kdo by mi mohl poradit.

Autor:  futura [ 02 čer 2004 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, uplne odlisna filosofie, nez obvykly snizovani. Nerekl ale, jestli chce zvysit vsechny 4, nebo vyhamrovat jen zadek.U kombajna pokud vim jsou vzadu pera mimo tlumice a jsou to snad soudky, tam by asi podkladani nebylo to pravy, vepredu je to zase dost narocny, nechat udelat tvarovanou podlozku do misky tlumicu.Mozna bych zkusil pera vyndat a pomerit s novejma originalnima, muzou bejt klidne uz unaveny, zvlast pokud se v kombiku neco vozi. Jinak jsem slysel o nejaky firme v Plzni, delaj pera na miru, prej kolem 600 za jedno. Dalo by se uvazovat i o perech na zadek z neceho jinyho, silnejsi drat, vyssi, atd. ale to by znamenalo obrazet vrakace se vzorkem a porovnavat. Opliky snad maji taky soudky a Focus snad taky. Je to trosku sloztitejsi.Tlumice bych neresil, pokud by to slo tak o cca 3cm nahoru. Na puvodnich perech klesnou v zamontovanym stavu dost dolu, takze na novych by pistnice urcite nebyla v provozni poloze na hornim konci nadoraz.

Autor:  Návštěvník [ 02 čer 2004 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

Koukal jsem po webech a není problém se zvýšením u firmy - byli to teda nějaký offroady, ale cena začínala na 30-ceti.
Chtěl bych to zvednou celý, ale čím víc o tom čtu, tak to skončí asi jen u papíru. Péra nejsou funglový, ale jinak to vypadá, že jsou v kondici. Na 95% mého ježdění to stačí, ale když si žena vzpomene, že by jela k rodičům na zahradu - po poli tak leštím podvozek. A co teprve když se vecpe tchýně :twisted: .
Co říkáš na ty distanční podložky? Nebyla by nějaká zkušenost? Upřímě mám z toho docela strach.

Autor:  futura [ 03 čer 2004 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jezis, pokud to zvyseni potrebujes jen na vyjimecny pripada, tak na to kasli, budes to mit jak 4x4 a tech 95% budes mit horsi jizdni vlastnosti. To zvysovani u terenaku je technicky snazsi, ta konstrukce je tam vic friendly na takovy zasahy.Podlozky na bezny pouzivani auta jsou celkem k nicemu, podle myho nazoru, vetsinou se pouzivaj na reseni bud nizkeho ET kol nebo aby nedrely kola o brzdice,pokud neberu v uvahu ostatni, spis esteticky duvody.A taky to neni nejlevnejsi zalezitost, mrkni nekde na webu na ceny podlozek, myslim, ze za ty prachy se daji poridit uzitecnejsi veci.Aspon pro cloveka, kterej auto netuni a spis kouka na ucelnost. Ale jestli chces tunit, tak s chuti do toho.

Autor:  Návštěvník [ 03 čer 2004 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jak říkám, asi to zůstane jen u papíru . . . . už to koumám asi měsíc a je to mnohem komplikovanější, než by se mohlo na první pohled zdát.
Ty podložky mi nabízel známej okolo litru - prodal forda - to zas není tolik. Tůnění je pěkná (taky trůnění :lol: ), ale leze to do peněz. Na druhou stranu, když jsem loni koupil kombíka byla čistě účelná věc, ale stačilo pár úprav (15 kola, fólie, stříška, . . . .) a hned je to znát. Ten konbík byla více méně nucená volba (před tím jsem měl fiestu XR2i a Astru GSi), ale jsem s ním až na pár drobností spokojenej. A jak říkám, pár úprav a už to vypadá jako auto :) .

Autor:  futura [ 08 čer 2004 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, videl jsem nekde takovej obrazek, inspirovalo me to. Pokud mas zadni pera na takovejch podlozkach s jakymsi trnem, slo by udelat ty podlozky novy, trn se zavitem a na ten plochou podlozku, neco jako system stavitelnych tlumicu. Proste bys mohl v urcitym rozmezi pero posunout nahoru, dolu. Ale je to jen uvaha, chtelo by to videt konkretni reseni u tebe a z toho vychazet. Uz jsem vymyslel spoustu veci, ktery potom po zmereni na aute proste nebyly realizovatelny.

Autor:  m@rekR$ [ 08 čer 2004 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

jo, jeste takovy postrech. Pokud zvysis to auto - treba vetsi tvrdosti pruzin nebo vyssi pruzinou a pak namontujes podlozky na kola, tak ti auto zase klesne - bude tam vetsi vzdalenost - vetsi paka od pera a tvoje snaha muze prijit vnivec.

Autor:  PH [ 16 úno 2005 02:04 ]
Předmět příspěvku: 

da se koupit kit na zyvseni... Stejne jako snizene podvozky se delaji i zvysene, byt v daleko mensi mire. Staci jen vymenit a cena neni tak hroziva jako u zvyseni ve firme pro off-roady. I jizdni vlastnosti by mely zustat podobne.

Autor:  Návštěvník [ 07 bře 2005 19:02 ]
Předmět příspěvku:  zvýšení

PH jakej kit, to myslíš sadu tlumičů + pružiny? nebo nějaký ty podložky?
na příští zimu se chystám na auto hodit 15ky kola + 185/65 R15 pneu. prej se to tam vejde a neškrtá to dle mr.rus. kterej to na autě má.
Jestli mi to někde bude škrtat, tak bych to taky zvýčil i těma podložkama. to budu řešit až ten problem nastane. ale jen těma kolama se zvýší světlost podvozku o 22mm.

Autor:  PH [ 07 bře 2005 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Oboji.
Kazdopadne pokud uz das 15" tak tam aspon dej nizkoprofilove pneu, aby Ti zusatl zachovany obvod kola. Cim vetsi obvod, tim hur to bude akcelerovat a zvedne to i spotrebu. Nez zvysovat, radeji koupit nizsi gumy. Zvysuji se terenaky, ne auta k normalnimu jezdeni.

Ja fakt nevim, proc chce kazdy nutne co nejvetsi kola... sice to mozna vypada lip, ale jinak nahouby

Autor:  Eskláda [ 09 bře 2005 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

to já budu dávat 16" 195/45 tak jsem zvědavej jestli budu škrtat :?

Autor:  Bendy&Macíček [ 09 bře 2005 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Eskláda píše:
to já budu dávat 16" 195/45 tak jsem zvědavej jestli budu škrtat :?


Nezapomeň že to co přidáš na disku zase ubíráš na pneu, je to sice nepoměr a tak to půjde malinko nahoru, ale zase 45 jsou dost nízké a je blízko ke zničení disků

Autor:  Láďa [ 09 bře 2005 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas.....ještě chceš zvyšovat???Válí se mi od známého takové mezikusy mezi tlumič a nápravnici na zvýšení.Za 300 bych to nechal.

Autor:  Eskláda [ 09 bře 2005 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Nezapomeň že to co přidáš na disku zase ubíráš na pneu, je to sice nepoměr a tak to půjde malinko nahoru, ale zase 45 jsou dost nízké a je blízko ke zničení disků

45 jsou níské,vipadá to super jen budu muset dávat bacha na naše tankodromy :x

Autor:  Bendy&Macíček [ 09 bře 2005 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Eskláda píše:
Citace:
Nezapomeň že to co přidáš na disku zase ubíráš na pneu, je to sice nepoměr a tak to půjde malinko nahoru, ale zase 45 jsou dost nízké a je blízko ke zničení disků

45 jsou níské,vipadá to super jen budu muset dávat bacha na naše tankodromy :x


No právě ... já s kombajnem bych si to nelajsnul ...

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

for PH - nevíš proč zvyšovat? nedivim se, když si z Brna. kdyby si celou zimu jezdil po neprohrnutejch silnicích ,nebo kde jsou vyjetý a umrzlý koleje tak by tě zachvíli omrzelo poslouchat jak škrtáš podvozkem a sralo by tě opravování předního spojleru. Cus

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

for Bendy a Macíček:
Zkus kouknout na epneu.cz zvol pneu katalog, je tam odkaz na prográmek výpočet obvodu a výšky kola.můžeš original 195/50 R15ky porovnat s alternativníma a zjistíš o kolik budou vyžší. pak jen odhadnout, jestli budou škrtat či ne :-)

Autor:  PH [ 10 bře 2005 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Opravdu mi to pripada zbytecne. Je celkem diskutabilni, jestli Ti tech zhruba 1,5 cm navic nejak zvlast pomuze. Pokud jezdis po neprohrnutych silnicich, tak spis prodej Escorta a kup si nejakeho terenaka. Maximalne se zvysenim zhorsi jizdni vlastnosti a prinos k prostupnosti v podstate zadny. Nebo si za cenu toho kitu na zvyseni kup na zimu skodovku a tam Ti to vadit nebude. :wink:

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 22:53 ]
Předmět příspěvku:  re: PH

možná oproti 14kám jsou to dva cenťáky, ale oproti 155/70 R13kám co tam mam teď je to zvýšení o 37mm, to bude to luxus. když už budu kupovat jiný pneu a disky, tak pudu rovnou do 15tek s vysokým profilem. koukni se na www.sweb.cz/waguss dal sem tam foto auta mr.rusa, kterej je na autě má a vypadá to fakt hustě. mějte se.

Autor:  Bendy&Macíček [ 14 bře 2005 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

TO WAGUS: To je malinko jiná, když máš 13" já mám 14"/60 a je to bážo. Pravdu máš s tím zvýšením, zrovna tento víkend jsem si liboval, oproti jednomu Escu..... projel jsem v pohodě před ním neprotaženou silnicí a on za mnou začal hrnout a zůstal stát, tak jsem ho tahal. Prostě měl AL 13" /50 prostě byl moc nízko.

Škrtat nebudeš pokud to nepřeženeš s šířkou. Zase ale bacha na spotřebu, už se to tu někde psalo větší kola= větší spotřeba a pomalejší akcelerace.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/