fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 04 lis 2024 23:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jízdní vlastnosti MKIV
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 10:55 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Zajímalo by mě, jaké má kdo zkušenosti jízdními vlastnostmi tohoto auta. Já mám problém s jízdou po zledovatělé hrbolaté silnici. Zadek absolutně nesedí. Nevím jestli je to typická vlastnost podvozku nebo je to gumami nebo tlumiči. Někde jsem slyšel , že tohle je auto pouze na rovné německé silnice.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 12:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Tak já si na MK IV nemůžu stěžovat. Na zledovatělé silnici ti nebude pořádně sedět žádný auto (pokud nejezdíš na gumách s hřeby). A jinak bych řekl, že sedí docela dobře (vzhledem ke stáří vozu). Ještě jezdím s Renaultem 19 (r.v.93) a s Fordíkem si můžu dovolit ostřejší jízdu.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
JJ hodně se píše o tom, že mu mnoho nesedí naše rozbité silnice, ale jde o to co tam máš za obutí a jak moc je ta ledovka rozvoraná. Mě kombaj sedí relativně dobře, ale když jedu s prázdnou, je na zadní nápravě celkem citlivej na příčné nerovnosti, když jej i nepatrně zatížím sedí fakt super.

Co se týče tlumičů, jde to to jestli se ti to nějak zhoršilo nebo je to takové celkově, ale pokud jsou OUT, tak to rozhodně sedět nebude ideální je nechat je zkontrolovat :-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:35 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Když jedu na lyže, tak kamoš, který jezdí žigulem na mě čeká na každé křižovatce. Má tam stejné barumky jako já. I ten žigul drží po ledě směr a když už někam vykývne, je to plynulé. Ford skáče jak koza. To samé srovnání mi vychází s jinými auty. Prostě v zimě jedu jak po..nej. Tlumiče asi úplně OK nebudou , ale nejsou ani KO. Zajímají mě jen zkušenosti - jestli jít do nějaké výměny.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
zatíženej žigul je slušnej ledoborec, takže bych se tolik nedivil.

Zkus přijet na nějakej sraz a uvidíš jakej je rozdím v aute oproti ostatním.

Takle těžko říct, jen to že mě se žigulíci dívají vždy jen na tu zadní SPZ ;-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No nevím, žigulík je hodně citlivej na odlehčenej zadek. Já vozil v kufru pytel ztvrdlýho cementu a pak to sedělo krásně, kromě prudkých uklouzaných odboček z hlavní silnice.

Podle mne srovnávat auto s pohonem předních kol s autem s pohonem zadních kol a motorem vpředu moc nejde, každé vyžaduje trochu jiný styl jízdy a v zimě hrozí u každého jiná nebezpečí.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 06 led 2006 14:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
vždyť píšu..... zatíženej žigul ......

:shock: :P

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 14:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, já reagoval spíš na benzínka s kámošem...

Benzínku, ještě ses "nepochlubil", co tam máš přesně za barumky, s jakým vzorkem a jak jsou staré.
Předpokládám taky, že potřebuješ praktickou radu hlavně od majitelů MKIV a ne od nás "akademiků". :wink:

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 15:15 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Mám tam 2roky staré Polaris. Prostě mi to připadá jak okruhové auto.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 19:15 
já v zimě no problem :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2006 20:48 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
5 let jsem měl 1,6i 89 a nemohl jsem si stěžovat. Před ním jsem jezdil s VAZ 2101 a rozdíl se ani nedá popsat. Podle mne MK IV sedí dobře, nejni přetáčivý a na silnici drží jako přibitý. A to jsem tam měl zimní protektory. Jestli se Ti chová jak píšeš tak je něco špatně.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2006 15:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Tak treba oproti skodovce toho essrot vyjede daleko min, ale je pravda, ze se to neda srovnavat. Zadni nahon s motorem vzadu je do kopce ideal, s sadesou jsem na univerzalkach vyjel bez problemu v zime kamkoliv. Escort ma jako vetsina predokolek pri stupani na snehu a ledu problemy, ale u me je to taky dane pneumatikama, prece jen, 3mm na zimacich uz je dost na houby. Jedina nevyhoda je, ze escort je celkem nizko od zeme a se sportovnim podvozkem pravidelne drhnu spodkem o zem :? na druhou strabu zase sedi jako pribity, uz se tesim na jaro na suche silnice a letni pneu

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2006 19:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Já teda nevím sice jsem toho moc se škodovkou nenajezdil, ale v zime bych se s ni k nám na chalupu rozhodně hrabat nechtěl. Jak mile se ti v kopci roztancuje budeš se modlit, aby měla přední náhon..... slýchávám to často a spousta lidí si stojí tza tím, že škodovka je na zimu super, já ovšem tento názor nezdílím...... možná na rovince, ale jakmole přijde zatáčka a ustřelí to, nebo kopec, jsem rád za předohrab.

Možná to bude tím, že mých prvních 6let s řidičákem sem najezdil na horách a převážně s předohrabem, ale časti i se stodvácou, volhou žigulem trabantem ale i spoustou jiných aut na jiné úrovni. PASSAT GOLF Meda BMW Pažout Ford prostě mám z čeho porovnávat ale stodvácu nikdy....

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2006 19:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Nerozjizdejte pls klasickou diskuzi FWD vs RWD, pokud mas na MKIV dobry tlumice a zimaky ktery jsou co k cemu (ehm ne Barum) s dobrym vzorkem, nelze si na jizdni vlastnosti na snehu stezovat. Vlastni zkusenost z lonske zimy. Nadherne plynule a predivatelne zamery podvozku, bez problemu citelne. Na novejsi modely to logicky nema, ale projet si stejnou trat dejme tomu s favem....

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 led 2006 20:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
já sem měl v pr*eli zadní tlumiče a po hrbaté silnici se stím nedalo jet,po výměně je to paráda,už je tam mám přes rok a auto sedí v pohodě

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2006 14:07 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Myslím že IV sedí na silnici dobře, ale musí to být rovná silnice a ne tankodrom jak u nás bývá běžné. Jestli budeš měnit tlumiče tak ber i pera z XR3 nebo RS Turbo 1600 ty měli nejlepší podvozky ale potom to chce nový zuby a železnej zadek. Já mám na předku pera a tlumiče z XR3 a je to poznat (hlavně při průjezdu zatáček).

_________________
Escort 1.4, rv. 90, 3dv, Mk IV
Opel Frontera 2.2 16V, rv. 96, dlouhá verze


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2006 18:15 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Tak jste mě přesvědčili že se mám na ty tlumiče podívat, dík.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2006 11:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
salem: jen tak pro poradek... RS Turbo je cely nazev... pak jeste bylo RSi 1600, ale to byla mk3 a delaly se asi jen rok.
xr3i ma jiny podvozek (tvrdsi a o 15mm snizene) jen v predu a nejsou nijak extremne tvrde, zadni jsou u vsech stejne. jen RS Turbo ma i vzadu tvrdsi pruziny.
Ja tam mam sportovni podvozek, oproti serii to pritvrdlo, ale porad nemuzu tvrdit, ze by se v tom nedalo jezdit ,-)) Proste to trochu vic drnca, ale jazyk jsem si neprekousl ani ted na 3. tride.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2006 17:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to bendy: ono je to o zvyk, v zime se s e 120 jezdi dobre proste to chce zvyk, jezdil jsem v zime treba s felicii, favoritem a peugeotem 309D a prijde me ze pac to sou vsechno kramy ze je to proste o zvyk no..jasne predohrab vs. zadohrab ale kdyz s tim jezdis dlouho..

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz